Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814840#p814840:egxxom1d je napisao(la):
operic » Uto Jan 19, 2021 9:52 pm[/url]":egxxom1d]Džabe sve te kalkulacije da li je 90 din malo ili mnogo, kao i poređenja sa drugim zemljama, ako se u obzir ne uzme ključna činjenica da svako od nas poreskih obveznika već uveliko plaća prevoz, koristio ga ili ne.
Zašto se dotira prevoz ?
Da nije zbog šverca i neekonomske cene karte ? Da svi redovno plaćaju kartu možda ne bi bilo potrebe za dotiranjem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814827#p814827:ke8epmpx je napisao(la):
Dzigi Bau » Uto Jan 19, 2021 9:04 pm[/url]":ke8epmpx]Ако узмемо у обзир просечна примања корисника градског превоза јасно је да је карта и месечна и појединачна прескупа, корисници градског превоза се могу поделити у три категорије, прва категорија је без икаквих примања, то су основци, средњошколци, студенти и незапослени, друга категорија су пензионери, просечна пензија је 27.000 дин и трећа категорија запослени, просечна плата корисника градског превоза не верујем да прелази 45-50.000 дин, кад се извуче просек примања из све три категорије заједно добија се нека мизерна цифра, док је месечна за 1. зону 3.000, за другу 3.275 и појединачна 89 дин.

Za osnovce je prevoz besplatan, srednjoškolci u velikoj većini ne plaćaju, iako postoji obaveza posedovanja karte, mada im realno kao maloletnim licima ne može niko ništa. Kontrolori u većini ne mogu ništa ni sa punoletnim građanima, a kamoli sa srednjoškolcima. Penzioneri, odnosno lica starija od 65 godina, plaćaju nekih 400 dinara godišnje, tako da ne znam u kom kontekstu se oni pominju. Za one do 65 godina života, studente, nezaposlene itd, mislim da je mesečna za dve zone hiljadu i neki dinar, tako da i to ne vidim kao ne znam kakvu tragediju. Zaposlenima za koje je pretplatna karta i najskuplja, poslodavac bi trebalo da nadoknadi troškove prevoza. Znači, u suštini ta vremenska od 90 minuta i 89 dinara je najveći problem.

operic":ke8epmpx je napisao(la):
Džabe sve te kalkulacije da li je 90 din malo ili mnogo, kao i poređenja sa drugim zemljama, ako se u obzir ne uzme ključna činjenica da svako od nas poreskih obveznika već uveliko plaća prevoz, koristio ga ili ne.

Od poreskih obveznika bi trebalo da se pokrivaju vojska, policija, zdravstvo (doduše njega plaćamo i kroz obavezno osiguranje od nekih 12% bruto zarade, al to svakako neće pokriti ni približno sve troškove), školstvo itd, a ne javni prevoz po gradovima. Javni prevoz je komunalna usluga kao i svaka druga.

Pominje se ponovo besplatan prevoz. I ranije smo pričali dosta o tome. Nema primera grada veličine Beograda, a da je prevoz besplatan. Prosto troškovi su enormni, što zbog organizacije i činjenice da najveći teret leži na autobuskom podsistemu, što zbog silnih povlašćenih kategorija, ali makar se deo može nadomestiti iz sadašnje naplate karata. Da nema ni toga, verujem da bi bio daleko gori nego što je to trenutno slučaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814862#p814862:3n84v5ta je napisao(la):
boca-ica » 19 Јан 2021 11:27 pm[/url]":3n84v5ta]dotacija ..... od cega, odakle poticu pare.... jednostavno od svih gradjana
onda bolje jos malo .... i da bude besplatan

Da, i od onih koji prevoz ne koriste, tako da nema smisla da ljudima koji nece da plate uslugu svi kolektivno placaju da bi im bila "besplatna".

I besplatan prevoz ne postoji, placa se kroz poreze na kraju.
 
Inače, nevezano za aktuelnu diskusiju...

Ja i dalje odbijam da plaćam prevoz dok traje ovaj osakaćeni režim polazaka i dok druga strana ugovora koji sam potpisao odbija da ispuni svoje obaveze. Pisao sam ovde ranije o tome, da odbijam da plaćam dok Grad i DJP sakate polaske a naplaćuju pune cene za karte. Ali mi često bude žao da se prepirem sa kontrolorima jer su uglavnom obični ljudi koji često i imaju razumevanja za mnogo toga. Pa kad mogu, izađem na sledećoj, iz osnovnog ljudskog poštovanja.
 
све то поменуто, тога морају да буду свесни и ти контролори, и да схвате да немају морално право да се препиру. зато ја не излазим, али се ни не расправљам, само им кажем да немају право да задржавају возило и сви одустану.
 
Улећем као падобранац...

Брат од тетке ми стално плаћа карту преко телефона који има "NFC" технологију... Претпостављам да уђе у апликацију од своје банке и активира плаћање...

Елем, каже да кад год је контролорима рекао да је тако платио и уз то им пружи телефон да очитају, они немају благе везе шта да раде. Сад, не знам да ли су научили, али то може да буде јак начин да се шверцује.

Да ли још неко има ову врсту искуства?
 
Znam da Blackberry, između ostalog, ima NFC tehnologiju. Al ja imam neki stari model Q10 koji sam zamenio još pre tri godine, baš zato što su odlučili da batale svoj OS i pređu na Android zbog manjka aplikacija. Tako da ne mogu da proverim sve i da hoću.

Nem' pojma... Ko će ga znati. Možda pokušam jednom na tu foru. :D
Mada, ja imam princip i odluku - čim se vrati normalan red vožnje, ja nastavljam da plaćam kartu kao što sam i radio 95% vremena zadnjih 17 godina.


Inače primetio sam da muškarci kontrolori uglavnom mnogo više popuštaju i nekako sveukupno im nije do raspravljanja. Žene su te koje češće prave problem. I to od svega, ne samo kad se nema karta.
 
Mikie":1qy67h8y je napisao(la):
каже да кад год је контролорима рекао да је тако платио и уз то им пружи телефон да очитају, они немају благе везе шта да раде. Сад, не знам да ли су научили, али то може да буде јак начин да се шверцује.

Ima BusPlus svoju aplikaciju za prodaju karata za mobilni, "mts BusPlus karta". Cena je 10 dinara skuplja nego obicna karta, posto i MTS mora negde da se uglavi. Placa se preko telefonskog racuna na kraju meseca. A kontrolori nemaju nacin da ocitaju telefon vec eventualno traze na uvid SMS poruku koja potvrdjuje da je karta kupljena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817630#p817630:ghhc2fd0 je napisao(la):
Nightfall » Sre Jan 27, 2021 2:45 pm[/url]":ghhc2fd0]
Mikie":ghhc2fd0 je napisao(la):
каже да кад год је контролорима рекао да је тако платио и уз то им пружи телефон да очитају, они немају благе везе шта да раде. Сад, не знам да ли су научили, али то може да буде јак начин да се шверцује.

Ima BusPlus svoju aplikaciju za prodaju karata za mobilni, "mts BusPlus karta". Cena je 10 dinara skuplja nego obicna karta, posto i MTS mora negde da se uglavi. Placa se preko telefonskog racuna na kraju meseca. A kontrolori nemaju nacin da ocitaju telefon vec eventualno traze na uvid SMS poruku koja potvrdjuje da je karta kupljena.

Čekaj, ako je SMS potvrda da si kupio kartu, onda su stvarno slepci. Tako bi svako mogao da pošalje sebi poruku sa drugog broja, nazvati ga MTS_CENTAR i poslati sve ovo isto samo sa drugim vremenom. Opet, malo mi je čudno da kada su pare u pitanju nemaju sigurniji način, zna se da će sve uraditi i poslednji dinar da dobiju, dok ih za sve ostalo zabole.

zGsk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTURrN01EQV8vYWE0MDcwOTY3ZmYxNmNlZjA4YjhiNDU1OGY5YzM0ZDkuanBnkZMCzQKAAIEAAQ

https://www.blic.rs/vesti/beograd/mobil ... du/m6gm46s
 
A ko je dobio tender za upravljanje naplatom? Predlog opet besmislen, preimenovanje stavke u zakonu tako da opet prakticno ima polovicno znacenje, a odmah se pravi rupa u zakonu drugom polovinom. Ako se preimenuje u "nadoknada za javni prevoz" to znaci da oni koji koriste privatno prevozno sredstvo, odnosno trose gorivo prvobitno o svom trosku za dolazak na posao, ne kvalifikuju se za bilo kakvu nadoknadu od strane poslodavca. Znaci da tom rupom u zakonu se izostavlja dobar deo radne snage koji ne koristi javni prevoz. Drugo, ostavljanje slobode poslodavcu da li ce uplacivati nadoknadu za javni prevoz (dolazak na posao) radnicima na racun plus ekolosku taksu ili uplatiti mesecnu karticu, opet prvi deo izostavlja one koji koriste privatno prevozno sredstvo, odnosno ne koriste javni prevoz. Ako neko ne koristi javni prevoz, to znaci da poslodavac ne moze radniku ni da uplati mesecnu kartu niti da mu uplati nadoknadu za javni prevoz. Znaci da poslodavac teoretski nema nikakvog izbora tu i da opet krsi neku vrstu zakona.
Glupost a la Vesic.
 
Naravno da nije, mada koliko se narod navikao na ovo pitanje je kad ce i da li ce ga uopste vratiti. Meni nedostaje nocni prevoz zbog povratka sa posla, bukvalno nemam resenje sto se gradskog prevoza tice.

Sent from my SM-T555 using Tapatalk
 
Бус Плус је коначно додао могућност провере плаћене картице преко телефона односно нфц чипа. Сад ми је тражио контролор да прислоним телефон, и објаснио да су од скоро добили ту могућност, под бројем 7 у менију. Мало су закаснили са том имплементацијом

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Trebaju da naprave normalnu aplikaciju koja ce da ima barem neku od ovih mogucnosti:
- mogucnost zamene fizicke kartice aplikacijom
- mogucnost dopune fizicke kartice preko mobilnog telefona (kao Yikatong)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821896#p821896:1mf98hqn je napisao(la):
Somi303 » Сре Феб 10, 2021 12:05 pm[/url]":1mf98hqn]Бус Плус је коначно додао могућност провере плаћене картице преко телефона односно нфц чипа. Сад ми је тражио контролор да прислоним телефон, и објаснио да су од скоро добили ту могућност, под бројем 7 у менију. Мало су закаснили са том имплементацијом

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока

Штета :(
 
Kao što je i očekivano:

-Na međunarodni tender za novog partnera Grada za naplatu karata i upravljanje vozilima stigle su dve ponude.

Turski Kentkart (vlasnik Apeksa) dao je manju ponudu u iznosu od 10,5 miliona sa PDV. Drugi ponuđač Bus Logic Požarevac i Penta Pula sa ponudom 10,6 milijardi dinara.

Ako ne bude problema sa dokumentacijom, umesto Busplusa, karte će u narednih 13 godina naplaćivati Kentkart.

Izvor: https://mondo.rs/Info/Drustvo/a1440205/ ... e-gsp.html

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Posle 9 godina Apex-ovog upravljanja sistemom, opet ista firma ga dobija, i to ovaj put na 13 godina čak. Sva ona politizacija, sva ona obećanja, sve to je palo u vodu. Završavamo opet na istom, 21 godinu minimum će isti sistem da bude u primeni, samo sad pod drugim imenom. Bez komentara.
 

Prilozi

  • BusplusApexKentkart.jpg
    BusplusApexKentkart.jpg
    60,9 KB · Pregleda: 1.702
Jutros sam uspešno platio kartu Mastercard karticom. Međutim, prilikom presedanja na drugu liniju, kada je potrebno očitati je, ispisalo je Neuspešna validacija. Isto mi se desilo i pre desetak dana, bez obzira da li je isteklo 90 minuta ili nije. Dakle, niti je moguće očitati ponovo karticu kad se preseda, niti može da se plati nova. Da li se još nekom to dešavalo?

SMS sa potvrdom da je jedna karta plaćena stigne posle neka tri sata. Prošli put sam pokušao da očitam kartu i pre nego što je stigao SMS i posle i u oba slučaja je bila neuspešna validacija, što sugeriše da to da li je stigla potvrda ili nije, nije bitno.

EDIT: Evo u sledećem busu je uspešno očitana. Ne znam da li je do zagušenja sistema, ali je vrlo nepouzdano.

Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka
 
Meni jednom pri presedanja nijedan aparat nije ništa pokazao, a pre neki dan jeste (samo piše da karta važi 90 minuta od prvog validiranja).

To što SMS stigne tek posle nekoliko sati mi govori da sistem nema mogućnost da proveri kada je karta očitana.

Još mi nije ušla kontrola pa da proverim to što bih "greškom" dao neočitanu master karticu (imam dve), ili još bolje neku koja je istekla.
 
Meni stigne potvrda odmah posle kupovine na net banking aplikaciju banke da mi je skinuto 98 dinara za validaciju. Uvek mi je očitavalo bez problema i u više vozila, ali isključivo za jednu osobu.
 
Možda zavisi od banke. Kad kupujem u prodavnici Intezinom karticom SMS dobijem odmah. Kada istom karticom plaćam prevoz, dobijem par sati kasnije.
 
Evo kako kod mene izgleda potvrda o uplati na net bankingu, koja stigne odmah posle očitavanja
 

Prilozi

  • Screenshot_2021-02-27-17-47-12-382_com.infinum.ebs.jpg
    Screenshot_2021-02-27-17-47-12-382_com.infinum.ebs.jpg
    142,5 KB · Pregleda: 1.381
Čak i da je do banke, Busplus bi trebao da sredi to ili obavesti korisnike o potencijalnim problemima. Čim toga nema, putnike ne treba ni da zanima ko je kriv što sistem ne radi dobro, ali opet puntnicima može biti neprijatno ako naiđe kontrola kojoj treba da se pravdaju da su hteli da očitaju karticu ali to nije bilo moguće.

Dakle, danas najpre u Lasti na liniji 560 uspešno očitana, SMS potvda stigla nakon dva sata. Prilikom presedanja, na liniji 37 nije očitalo, odnosno izašla je poruka Neuspešna validacija, kasnije na liniji 26 je očitalo ok (još je bilo u okviru 90 minuta), a nakon toga na linijama 21A i 23 nije htelo. Pitaću ih sledeće nedelje zašto se to dešava. Inače kartica je od Mobi banke, ali svejedno čija je, ako je Mastercard paypass.

Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka
 
Vrh