Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812592#p812592:gkdfrxij je napisao(la):
marrecar » 12 Jan 2021, 15:07[/url]":gkdfrxij]
Što se tiče MasterCard, meni je neki čovek jednom prilikom rekao, nakon što mi je kontrolor tražio kartu (koju nažalost nisam imao), da ako imam karticu da mogu slobodno to da im dam, jer ne mogu nikako da provere da li sam stvarno kupio kartu. Praktično rupa u sistemu, gde može čovek da se švercuje bez posledica.
Nije tačno. Kontrolori na aparatu imaju opciju za MasterCard pa kad prisloniš karticu izađe na displeju datum i vreme kad je zadnji put kupljena karta. Video sam lično na onom njihovom aparatu.
Ono što se dešava je da ponekad Master neće da se validira zbog valjda zagušenosti na sistemu, a dešava se da očitavanje kartice na njihovom apartu često dugo traje pa onda mnogi kontrolori neće da se bakću sa karticama nego samo produže dalje kad im pokažeš.
 
Meni takođe retko proveravaju Master, pisao sam već, verovatno ih mrzi da čekaju povratne informacije sa servera, a i vode se time da im neće neko sigurno u ruku dati platnu karticu, a da je nije validirao.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Neverovatno koliko je stokholmski sistem naplate sličan njujorškom:

https://sl.se/biljetter/biljettregler/periodbiljetter/
https://foretagare.sl.se/sortiment-och-priser

Sve markice su nepersonalizovane. Jednu karticu može koristiti više osoba samostalno. Kategorizacija tarife vršena je na osnovu starosti - mladi i stari plaćaju manje, đaci još manje, dok svi ostali radno sposobni plaćaju punu cenu. Personalizacija je suvišna. Kada napunite 65 radili ili ne imate pravo na popust.

SL Access kartica košta 20sek ili 233rsd. Mnogo je skuplja od njujorške Metro kartice ($1 ili 97rsd), ali opet jeftinija od BusPlus-a. Grad takođe praktikuje bezzonski sistem (od 2017), pa je puna cena mesečne 950 kruna ili 11064 dinara za neograničen prevoz na površini od 6519km2 (1,79rsd/km2 dometa sistema). U Beogradu je 4990rsd za 3223km2 ili 1,54rsd/km2. Prevoz je praktično tamo 16% skuplji iako je 7x imućniji (godišnji BDP po glavi stanovnika 7 miliona dinara). Dakle Beograd građanima naplaćuje 6% bdp na skoro duplo manjoj površini (ili oko 12% na duplo većoj), dok Stokholm svojim stanovnicima oduzima 1,9% ili 0,95% na površini Beograda, pored toga što ima razgranatu mrežu metroa i gradsko-prigradske železnice, više autoputeva, udobnije autobuse, ekspres linije, brže tramvaje i uopšteno veću srednju brzinu čitavog sistema.

Standardna karta važi i za Balstu i Gnestu van stokholmske oblasti (kao Pančevo i Aranđelovac). Čak postoji mesečna za Arlandu koja takođe važi za Balstu i Gnestu, dok se za Upsalu doplaćuje (SL do Upsale i pored SJ, kao da za Novi Sad voze GSP i Srbijavoz!). To vam je kao da je aerodrom u Pazovi, a železnica vozi do Aranđelovca i Pančeva nadomak gradske oblasti. Upsala dođe kao Novi Sad, i za nju doplaćujete kartu za deo linije izvan granice gradske oblasti (postoje i dodatne UL markice za oblast Upsale).

Vesića nije ni stid ni sram. Pa eno i Hrvati nas brukaju studijama o tome koliko Beograd pljačka ovu sirotinju. Već sam pominjao da imamo ogromne fiksne troškove, rashode što znači da bi trebalo što efikasnije da poslujemo, obzirom na slabu kupovnu moć stanovništva. Stokholm većinu putnika prevozi velikim vozilima najeftinu struju - mi solo autobusima. Stokholm kupuje kvalitetna vozila - Beograd više od razlike u ceni plati na popravke, prerane rashode i pored toga što opet po ulicama tera otpad. Igra se s železnicom, tramvaje usporava loše izvedenim radovima, devastira mrežu linija, remeti red vožnje neusklađenim radovima. Troši pare na gluposti, skupe projekte realizuje na neadekvatan način. Nas takoreći nemar nadležnih skupo košta.
 
GSP Beograd ima nerealno visoku cenu prevoza: 90 dinara za jednu vožnju u prvoj zoni,a kod nas u Užicu je vožnja gradskim od Sevojna do centra grada 60 dinara. Naravno da Užice i Beograd nisu isto,tamo gradski autobusi imaju mnogo veći takt,ali ajde da ga uporedimo sa nekim drugim evropskim metropolama: u Moskvi jedna vožnja košta 20 kopejki(oko 30 dinara),i to za sve vidove gradskog prevoza,autobuse,tramvaje,trolejbuse,metro,monorail. Tri puta jeftinije,a ako još uporedimo životni standard i prosečne plate u Moskvi i u Beogradu,to je nebo i zemlja. Kolika je cena BusPlus-a u Beogradu,neko bi pomislio da u njemu postoje leteći tanjiri kao vid javnog prevoza,a nažalost ne postoji ni najobičniji metro u trećoj dekadi 21. veka :(
 
Karta je kostala 20 kopejki verovatno u Staljinovo vreme. To je petina rublje iliti četvrtina jednog dinara...
 
Trebalo je odmah da se ogradim,podatak da karta košta 20 kopejki sam pročitao u nekom starom turističkom vodiču o Moskvi. Moguće da je do danas poskupela,ali ne verujem da je skuplja od beogradske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814341#p814341:3ql6wn3g je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 11:29 pm[/url]":3ql6wn3g]GSP Beograd ima nerealno visoku cenu prevoza: 90 dinara za jednu vožnju u prvoj zoni,a kod nas u Užicu je vožnja gradskim od Sevojna do centra grada 60 dinara. Naravno da Užice i Beograd nisu isto,tamo gradski autobusi imaju mnogo veći takt,ali ajde da ga uporedimo sa nekim drugim evropskim metropolama: u Moskvi jedna vožnja košta 20 kopejki(oko 30 dinara),i to za sve vidove gradskog prevoza,autobuse,tramvaje,trolejbuse,metro,monorail. Tri puta jeftinije,a ako još uporedimo životni standard i prosečne plate u Moskvi i u Beogradu,to je nebo i zemlja. Kolika je cena BusPlus-a u Beogradu,neko bi pomislio da u njemu postoje leteći tanjiri kao vid javnog prevoza,a nažalost ne postoji ni najobičniji metro u trećoj dekadi 21. veka :(
Sevojno Užice Google kaže 7.5 km za 60 din. A u Beogradu jedna karta od 90 min je 90 din a za to vreme možeš da prevališ 20-30 km i gde bi onda prevoz bio jeftiniji?
 
U Kijevu, Ukrajina karta za jednu vožnju, metroom ili bilo koji drugim vidom prevoza košta 8 ukrajinskih hrivni to je nešto malo manje od 30 dinara.
U kijevu ima 3 metro liniji koje lepo povezuju sve delove grada. U toku izgradnja još tri metro stanice na jjednoj liniji.
Pored metroa ima i jedna "rekao bih" light rail linija tramvaja. Cela linija je nezavisna od saobraćaja. Ostali vidovi transporta su katastrofa jer je Kijev u top 10 gradova na svetu sa gužvama u ssaobraćaju...
I još da napomenem da metro u špicu ide od 1 do 1 ipo minuta, van špica na 2-3 m inuta :) Uveče kasno ide na jedno 5-7 minuta...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814385#p814385:sz974tkh je napisao(la):
Žika » Pon Jan 18, 2021 2:23 am[/url]":sz974tkh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814341#p814341:sz974tkh je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 11:29 pm[/url]":sz974tkh]GSP Beograd ima nerealno visoku cenu prevoza: 90 dinara za jednu vožnju u prvoj zoni,a kod nas u Užicu je vožnja gradskim od Sevojna do centra grada 60 dinara. Naravno da Užice i Beograd nisu isto,tamo gradski autobusi imaju mnogo veći takt,ali ajde da ga uporedimo sa nekim drugim evropskim metropolama: u Moskvi jedna vožnja košta 20 kopejki(oko 30 dinara),i to za sve vidove gradskog prevoza,autobuse,tramvaje,trolejbuse,metro,monorail. Tri puta jeftinije,a ako još uporedimo životni standard i prosečne plate u Moskvi i u Beogradu,to je nebo i zemlja. Kolika je cena BusPlus-a u Beogradu,neko bi pomislio da u njemu postoje leteći tanjiri kao vid javnog prevoza,a nažalost ne postoji ni najobičniji metro u trećoj dekadi 21. veka :(
Sevojno Užice Google kaže 7.5 km za 60 din. A u Beogradu jedna karta od 90 min je 90 din a za to vreme možeš da prevališ 20-30 km i gde bi onda prevoz bio jeftiniji?
U Beogradu je nemoguće prevaliti 20-30 km gradskim prevozom za 90 dinara,osim ako se ne švercuješ. Razdaljina od 20 km daleko prevazilazi granice prve zone,a 90 dinara košta vožnja u prvoj zoni. I u Užicu postoji više zona,davno se nisam vozio busom u tom gradu,ali koliko se sećam,karta od Sevojna do Turice kao krajnje stanice na drugom kraju grada(izlaz prema Bajinoj Bašti) košta isto 60 dinara.
 
Gradski prevoz neće poskupeti
petak, 15.01.2021. u 12:02 Dejan Aleksić

Beograd nema niti je imao nameru da poveća cenu ove usluge, potvrdili su u resornom sekretarijatu. – Strah da će prevoz poskupeti javio se posle vesti da će GSP tražiti korekciju cene

677z381_prevoz--------foto-NEBOJSSA-MARJANOVICH.jpg


Beograđani mogu da odahnu. Još jednog dodatnog troška u njihovom kućnom budžetu ipak neće biti. Cena karata za javni gradski prevoz neće biti povećana, uveravaju iz Sekretarijata za javni prevoz. Kako su za naš list potvrdili u ovom gradskom ministarstvu, grad nema niti je imao nameru da koriguje odnosno poveća cene usluge prevoza na teritoriji prestonice koju plaćaju putnici.

– Korisnici javnog linijskog prevoza u Beogradu i u 2021. godini nastavljaju da koriste prevoznu uslugu pod istim uslovima kao i do sada, odnosno koriste personalizovane i nepersonalizovane kartice koje mogu dopuniti na maloprodajnim objektima i validirati u vozilima po cenama koje nisu menjane od 2017 – naglašavaju u sekretarijatu.

Strah da bi cena u toku ove godine mogla da bude povećana pojavio se posle vesti u kojoj je navedeno da će GSP „Beograd” u toku ove godine zatražiti da se uveća cena prevoza zbog većih troškova održavanja tramvajskog i trolejbuskog podsistema. GSP se od pojave te vesti nije oglašavao, ali zato jesu drugi poznavaoci javnog gradskog prevoza. Oni su istakli da ne vide zašto bi trebalo da se poveća cena prevoza, da za to nema ekonomske opravdanosti, da svakako GSP nije taj koji tako nešto treba da inicira, kao i da pitanje svojih troškova najveći prevoznik treba da rešava na druge načine, a ne preko leđa građana odnosno putnika.

I u odgovorima Sekretarijata za javni prevoz našem listu podsećaju da se tačno zna ko i na koji način utvrđuje cenu prevoza.

– Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada propisano je da se cena usluge prevoza utvrđuje posebnim aktom koji donosi gradonačelnik na predlog nadležne organizacione jedinice, odnosno Sekretarijata za javni prevoz. Napominjemo da se na teritoriji grada primenjuje integrisani tarifni sistem koji podrazumeva primenu tarifnih načela na osnovu kojih putnik odgovarajućom kartom plaća istu cenu na području određene tarifne zone nezavisno od vida prevoza i prevoznika – ukazuju u sekretarijatu i dodaju da programom poslovanja GSP-a za 2021. nije zahtevano povećanje cene usluge javnog prevoza u Beogradu koju plaćaju korisnici niti je povećanje cene usluge javnog prevoza u nadležnosti ovog preduzeća.

http://www.politika.rs/sr/clanak/470830 ... -poskupeti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814506#p814506:2ihabend je napisao(la):
Užice » Pon Jan 18, 2021 3:49 pm[/url]":2ihabend]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814385#p814385:2ihabend je napisao(la):
Žika » Pon Jan 18, 2021 2:23 am[/url]":2ihabend]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814341#p814341:2ihabend je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 11:29 pm[/url]":2ihabend]GSP Beograd ima nerealno visoku cenu prevoza: 90 dinara za jednu vožnju u prvoj zoni,a kod nas u Užicu je vožnja gradskim od Sevojna do centra grada 60 dinara. Naravno da Užice i Beograd nisu isto,tamo gradski autobusi imaju mnogo veći takt,ali ajde da ga uporedimo sa nekim drugim evropskim metropolama: u Moskvi jedna vožnja košta 20 kopejki(oko 30 dinara),i to za sve vidove gradskog prevoza,autobuse,tramvaje,trolejbuse,metro,monorail. Tri puta jeftinije,a ako još uporedimo životni standard i prosečne plate u Moskvi i u Beogradu,to je nebo i zemlja. Kolika je cena BusPlus-a u Beogradu,neko bi pomislio da u njemu postoje leteći tanjiri kao vid javnog prevoza,a nažalost ne postoji ni najobičniji metro u trećoj dekadi 21. veka :(
Sevojno Užice Google kaže 7.5 km za 60 din. A u Beogradu jedna karta od 90 min je 90 din a za to vreme možeš da prevališ 20-30 km i gde bi onda prevoz bio jeftiniji?
U Beogradu je nemoguće prevaliti 20-30 km gradskim prevozom za 90 dinara,osim ako se ne švercuješ. Razdaljina od 20 km daleko prevazilazi granice prve zone,a 90 dinara košta vožnja u prvoj zoni. I u Užicu postoji više zona,davno se nisam vozio busom u tom gradu,ali koliko se sećam,karta od Sevojna do Turice kao krajnje stanice na drugom kraju grada(izlaz prema Bajinoj Bašti) košta isto 60 dinara.
Linija 88 , 23 su gradske linije dužine oko 19 km i za jedan pravac im treba oko 1 sat , što znači imašxjoš pola sata i sigurno 5 do 10 km.
I ?
 
Žika":5fiaxbbw je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814506#p814506 je napisao(la):
Užice » Pon Jan 18, 2021 3:49 pm[/url]":5fiaxbbw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814385#p814385 je napisao(la):
Žika » Pon Jan 18, 2021 2:23 am[/url]":5fiaxbbw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814341#p814341 je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 11:29 pm[/url]":5fiaxbbw]GSP Beograd ima nerealno visoku cenu prevoza: 90 dinara za jednu vožnju u prvoj zoni,a kod nas u Užicu je vožnja gradskim od Sevojna do centra grada 60 dinara. Naravno da Užice i Beograd nisu isto,tamo gradski autobusi imaju mnogo veći takt,ali ajde da ga uporedimo sa nekim drugim evropskim metropolama: u Moskvi jedna vožnja košta 20 kopejki(oko 30 dinara),i to za sve vidove gradskog prevoza,autobuse,tramvaje,trolejbuse,metro,monorail. Tri puta jeftinije,a ako još uporedimo životni standard i prosečne plate u Moskvi i u Beogradu,to je nebo i zemlja. Kolika je cena BusPlus-a u Beogradu,neko bi pomislio da u njemu postoje leteći tanjiri kao vid javnog prevoza,a nažalost ne postoji ni najobičniji metro u trećoj dekadi 21. veka :(
Sevojno Užice Google kaže 7.5 km za 60 din. A u Beogradu jedna karta od 90 min je 90 din a za to vreme možeš da prevališ 20-30 km i gde bi onda prevoz bio jeftiniji?
U Beogradu je nemoguće prevaliti 20-30 km gradskim prevozom za 90 dinara,osim ako se ne švercuješ. Razdaljina od 20 km daleko prevazilazi granice prve zone,a 90 dinara košta vožnja u prvoj zoni. I u Užicu postoji više zona,davno se nisam vozio busom u tom gradu,ali koliko se sećam,karta od Sevojna do Turice kao krajnje stanice na drugom kraju grada(izlaz prema Bajinoj Bašti) košta isto 60 dinara.
Linija 88 , 23 su gradske linije dužine oko 19 km i za jedan pravac im treba oko 1 sat , što znači imašxjoš pola sata i sigurno 5 do 10 km.
I ?
Аман људи није проблем у дугачким вожњама у којима се цена од 90 динара некако и може оправдати, мада и то тешко, већ је проблем у великој већини вожњи које нису ни близу толико дуге а цена је иста. Нема никакве логике да претплатна месечна карта пуне цене буде 110 динара, а да појединачна карта буде 90, а дневна близу 300. То везе с мозгом нема.
 
Užice":3fvzhuut je napisao(la):
U Beogradu je nemoguće prevaliti 20-30 km gradskim prevozom za 90 dinara,osim ako se ne švercuješ. Razdaljina od 20 km daleko prevazilazi granice prve zone,a 90 dinara košta vožnja u prvoj zoni.
Sasvim je moguće, samo odabres drugu zonu na aparatu i rešen problem. Doplata je potrebna tek za 3 i 4 zonu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814560#p814560:lunaed7g je napisao(la):
Dart » Pon Jan 18, 2021 7:23 pm[/url]":lunaed7g]
Užice":lunaed7g je napisao(la):
U Beogradu je nemoguće prevaliti 20-30 km gradskim prevozom za 90 dinara,osim ako se ne švercuješ. Razdaljina od 20 km daleko prevazilazi granice prve zone,a 90 dinara košta vožnja u prvoj zoni.
Sasvim je moguće, samo odabres drugu zonu na aparatu i rešen problem. Doplata je potrebna tek za 3 i 4 zonu...
Ne znam,iskreno retko kad se i vozim van prve zone,znam da BG Vozom možeš putovati i više desetina kilometara,jer nijedna stanica osim Vukovog Spomenika,Karađorđevog Parka i Pančevačkog Mosta nema BusPlus validatore,a u vozovima nikada nema kontrole. Ali koja je onda uopšte svrha postojanja 2. zone,ako su cene potpuno iste kao u prvoj? Samo zbunjuju narod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814553#p814553:3ixfyh7p je napisao(la):
Astrotrain » Pon Jan 18, 2021 7:04 pm[/url]":3ixfyh7p]
Žika":3ixfyh7p je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814506#p814506 je napisao(la):
Užice » Pon Jan 18, 2021 3:49 pm[/url]":3ixfyh7p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814385#p814385 je napisao(la):
Žika » Pon Jan 18, 2021 2:23 am[/url]":3ixfyh7p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814341#p814341 je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 11:29 pm[/url]":3ixfyh7p]GSP Beograd ima nerealno visoku cenu prevoza: 90 dinara za jednu vožnju u prvoj zoni,a kod nas u Užicu je vožnja gradskim od Sevojna do centra grada 60 dinara. Naravno da Užice i Beograd nisu isto,tamo gradski autobusi imaju mnogo veći takt,ali ajde da ga uporedimo sa nekim drugim evropskim metropolama: u Moskvi jedna vožnja košta 20 kopejki(oko 30 dinara),i to za sve vidove gradskog prevoza,autobuse,tramvaje,trolejbuse,metro,monorail. Tri puta jeftinije,a ako još uporedimo životni standard i prosečne plate u Moskvi i u Beogradu,to je nebo i zemlja. Kolika je cena BusPlus-a u Beogradu,neko bi pomislio da u njemu postoje leteći tanjiri kao vid javnog prevoza,a nažalost ne postoji ni najobičniji metro u trećoj dekadi 21. veka :(
Sevojno Užice Google kaže 7.5 km za 60 din. A u Beogradu jedna karta od 90 min je 90 din a za to vreme možeš da prevališ 20-30 km i gde bi onda prevoz bio jeftiniji?
U Beogradu je nemoguće prevaliti 20-30 km gradskim prevozom za 90 dinara,osim ako se ne švercuješ. Razdaljina od 20 km daleko prevazilazi granice prve zone,a 90 dinara košta vožnja u prvoj zoni. I u Užicu postoji više zona,davno se nisam vozio busom u tom gradu,ali koliko se sećam,karta od Sevojna do Turice kao krajnje stanice na drugom kraju grada(izlaz prema Bajinoj Bašti) košta isto 60 dinara.
Linija 88 , 23 su gradske linije dužine oko 19 km i za jedan pravac im treba oko 1 sat , što znači imašxjoš pola sata i sigurno 5 do 10 km.
I ?
Аман људи није проблем у дугачким вожњама у којима се цена од 90 динара некако и може оправдати, мада и то тешко, већ је проблем у великој већини вожњи које нису ни близу толико дуге а цена је иста. Нема никакве логике да претплатна месечна карта пуне цене буде 110 динара, а да појединачна карта буде 90, а дневна близу 300. То везе с мозгом нема.
Slažem se,potpuno je besmisleno da vožnja od samo jedne stanice košta isto koliko i deset stanica,ako je u okviru iste zone. Primera radi,neko ko silazi sa BG Voza na Pančevačkom Mostu,a mora doći do Dunav Stanice,da bi tamo uhvatio autobus za Pančevo. Između ta dva mesta ima samo oko 800 metara,ali nije baš preporučljivo ići pešice,pogotovo noću. U prvom delu do nadvožnjaka uopšte nema trotoara,samo kolovoz,a kasnije je trotoar slabo održavan,pun smeća i zarastao u korov,a postoji i nekoliko otvorenih šahti u koje čovek po mraku lako može da upadne,jer je taj deo ulice slabo osvetljen. Logičan izbor je da se sačeka 33-ka,37-ica,48-ica ili 58-ica na stajalištu Pančevački Most,i da se njome vozi do stajališta Dunav Stanica,koje je prvo stajalište posle,međutim ta najkraća moguća vožnja košta 90 dinara,isto koliko i vožnja do Sajma ili Voždovca.
 
Nije besmisleno , prva stanica se plaća sve ostale su besplatne. To je zato i napravljeno sa dve zone da bi bilo manje muvanja i da bi se putnicima olakšalo . Ko će da pohvata desetak ili više malih zona ?
 
Po meni uopšte nije problem u toj vremenskoj karti od 89 dinara 90 minuta. Pa baš je za takva presedanja iz BG-voza na druge linije i zgodna. Na kraju krajeva, za 90 minuta se može preći sa jednog na potpuno drugi kraj grada, a poslednja vožnja se može otpočeti i u 89-tom minutu, i ista može posle da traje dok se god ne završi u okviru prve i druge zone. Problem je što bi trebalo da postoje i kraće vremenske karte, od pola i od sat vremena na primer. Tu bi moglo biti prostora za jeftiniju kartu. Pola sata bi moglo biti 40 dinara, a sat 70 recimo, tako da ona od 90 minuta ipak ostane najisplativija. E sad, ako bi funkcionisale po istom principu započete vožnje, onda bi se mogli, čak i uz presedanje, odvesti od okretnice linije 17 u Zemunu, na primer, pa sve do samog Železnika, jer se u okviru tih pola sata lako preseda na 88. I to bi se moglo lako rešiti, naravno, tako što karta prosto prestaje da važi nakon tih pola sata, a da se jedino ova sadašnja od 90 minuta ostavi tako da se vožnja može dovršiti, iako se otpočne u 89-tom minutu. Elem, i tu bi opet bilo muljanja po našem starom dobrom običaju, pa bi i te karte od pola sata bile korišćenje za vožnje sa kraja na kraj grada. Jednostavno, kao i do sada, čekirale bi se sa zakašnjenjem ili po ulasku kontrolora. Čak šta više, mislim da bi se retko više prodavale ove sadašnje od 90 minuta.

Pisao sam i ranije, pa evo da ponovim opet neko moje mišljenje da karta, i pojedinačna i mesečna, ne bi mogla biti drastično jeftinija. Verovatno da tu ima nekog prostora za pojeftinjenje, ali mi nije realno da pojedinačna od 90 minuta bude 30 dinara, a mesečna za zaposlene, na primer, oko 1000. Prosto u tome ne vidim računicu za povećanje prihoda, čak i da se šverc potpuno iskoreni. Naravno, GSP sa tim nema nikakve veze, a povodom one vesti da pomenuti traži povećanje cene usluga, jer GSP prosto nema ni pravo ni mogućnost da određuje cene usluga javnog prevoza. Može samo, kao i privatnici, da traži više novca po pređenom kilometru. Isključivo je na Gradu da formira cene, i da vrši naplatu preko privatnog operatera koga će angažovati preko najavljenog tendera.

U svakom slučaju usluga bi morala da se poboljša, a kao što sam i pre više puta pisao, naplata ne može biti opravdanje, jer Grad i operater koji vrši naplatu, moraju imati adekvatne instrumente da istu sprovedu. Radovi na raznim infrastrukturalnim projektima predugo traju. Tramvajske linije, konkretno, su već godinama osakaćene. Da je samo Dušanova i 27 Marta u produžetku problem. Koliko trojka već ne radi, i koliko dugo još neće raditi, a i te kako je bitna linija za dobar deo Rakovice. 12-ica kruži već koliko meseci, a možda i godina, pošto više ni sam ne znam, a može biti odlična alternativa za Banovo brdo, jer ipak je dobrim delom trase nezavisna od drumskog saobraćaja. 3-jka je tek priča za sebe, jer od Slavije pa sve do Kneževca ima svoju potpuno nezavisnu trasu, i dosta je brza alternativa do grada za nemali broj naselja opštine Rakovica, ali poslednjih desetak godina više nije radila nego što je radila. Kad smo već kod poteza prema Banovom brdu, ne znam šta se toliko čeka sa nadvožnjakom kod Ade, koji je u katastrofalnom stanju. Verujem da bi autobusi pre ušli u Požešku iz Kirovljeve, što im je i redovna trasa, jer stvarno zna da se napravi lepa kolona od Kneza Višeslava pa do ukrštanja Požeške i Kirovljeve. Imalo bi se tu još što šta pisati, al da ne dužim sad baš toliko.
 
Lenj sam da čitam sve što se pisalo (time ne mislim da omalovažavam vaša pisanja, nego samo kažem da ne mogu da aktivno pratim još i ovu temu) pa ću samo ukratko ostaviti komentar i moje viđenje tih sistema sa vremenskim kartama.

Da, stoji to da će putnik u jednoj situaciji biti primoran da plati minute koje neće iskoristiti. Na primer, platiće 90 minuta a voziće se samo 30. I tu je putnik na gubitku. Ali isto tako, računa se da će biti situacija i kada će putnik kupiti kartu od 90 minuta i otkucati se više puta tako da poslednje otkucavanje bude svega par minuta pred istek njegove karte a on će moći da ostane u vozilu i nakon toga.

Drugim rečima, jedna situacija: Stanovnik Vidikovca ide do centra ili NBG radi viđanja sa nekim. Plati 90 minuta. Vozi se 30-40. Ostalih 60-50 mu ''propadnu''. U povratku mora da kupi novu kartu. Ali zato bude i druga situacija: isti stanovnik ide do centra da obavi neku poslovnu aktivnost. Npr dobro staro dr**nje sa papirologijom u Nacionalnom parku Srbija. :D Recimo da ide do Službe za (ne)zapošljavanje ili RFZO. Kupiće vremenku kartu od 90 minuta, voziće se 30, obaviće šta ima za 15-30 minuta, i onda će da se vozi kući dok mu i dalje važi ista karta koju je platio.

Prosto, statistički se ide na to da odnos plaćenog i dobijenog bude približno jednak. Nekad će nekome ''propasti'' veći deo vremenske karte. Ali isto tako, nekad će se dobrano navozati za njenu cenu. E da ne bi bilo 50 vrsti karata i pretplata, pravi se nekoliko varijanti pa može svako da bira kako mu odgovara.

Inače naplata, tarife i modeli naplata su mnogo kompleksnija stvar nego što se čini ovako. Ako ne i najkompleksniji deo upravljanja javnim prevozom. I iziskuju detaljne podatke i analize u praksi, i to ažurne (dakle ne starije od 5 godina). To je jedan od razloga što retko komentarišem tu problematiku, zatim cene i tarife za parkiranje, i na primer trase i modele za metro (da li LRT ili teški). Kad se radi o takvim temama, mnogo je promenljivih i nepoznancica za pojedinca. Čak i ako bi imao sve podatke koje ikad poželi, teško je da pojedinac sam drži celokupnu takvu sliku u glavi i da barata svim tim faktorima.
 
У односу на дневну цену месечне карте од 110 дин/дан, цена временске од 89дин за 90 мин, а поготово цена дневне од 290 дин/дан никако нема смисла. Зашто се не би могла спустити цена дневне на нпр 130 до 150 дин/дан а временске на 60 дин за 90 мин, а да се појачају мере наплате? Таквом ценовном политиком би се несумњиво стимулисали сви који јавни превоз користе само повремено да га плате, и у збиру би то несумњиво донело већи приход него сада.
 
Ако узмемо у обзир просечна примања корисника градског превоза јасно је да је карта и месечна и појединачна прескупа, корисници градског превоза се могу поделити у три категорије, прва категорија је без икаквих примања, то су основци, средњошколци, студенти и незапослени, друга категорија су пензионери, просечна пензија је 27.000 дин и трећа категорија запослени, просечна плата корисника градског превоза не верујем да прелази 45-50.000 дин, кад се извуче просек примања из све три категорије заједно добија се нека мизерна цифра, док је месечна за 1. зону 3.000, за другу 3.275 и појединачна 89 дин.
 
Džabe sve te kalkulacije da li je 90 din malo ili mnogo, kao i poređenja sa drugim zemljama, ako se u obzir ne uzme ključna činjenica da svako od nas poreskih obveznika već uveliko plaća prevoz, koristio ga ili ne.
 
И опет је квалитет услуге сраман када се узме у обзир новац дат или куповином карте или дотирањем из буџета.
 
dotacija ..... od cega, odakle poticu pare.... jednostavno od svih gradjana
onda bolje jos malo .... i da bude besplatan
Auto ovisnici kad shvate da ako se oni ne voze javnim prevozom to cini neko njihov ... bar strina tetki ima svako puno ....
te ubzo i oni bi bili zadovojni
Jedini gubitnici bi bili sadasnje pijavice pocevsi od bus plus i sl...
neko ce pitati kako malo ?
Od troska oduzmi provizijase pa bus plus i dr.
uracunaj da grad (mi) kupuje vozila, gorivo, delove, odela i dotira plate ...
onda stvarno treba dodati jos samo malo

Stim sto to podrazumeva da se podigne i taksa za privremeni boravak u Bgdu na ime javnog prevoza kako bi i taj deo korisnika ucestvovao u finasiranju. moguce lako , kako je to uradjeno sa TV pretplatom tako moze isto i sa javnim prevozom

Ne zaboravimo da sada u nekim gradovima Srbije i u svetu
uspesno sl. modeli besplatnog prevoza vec dugo u primeni o cemu je vec pisano na BBu
Ponavicu jos jednom , jedini gubitnici bili bi provizijasi i pijavice koj svojim postojanjem i drze ovu cenu prevoza,
:sesir:
 
Колики су тачно трошкови јавног превоза укупно на годишњем нивоу?
 
Vrh