Po meni uopšte nije problem u toj vremenskoj karti od 89 dinara 90 minuta. Pa baš je za takva presedanja iz BG-voza na druge linije i zgodna. Na kraju krajeva, za 90 minuta se može preći sa jednog na potpuno drugi kraj grada, a poslednja vožnja se može otpočeti i u 89-tom minutu, i ista može posle da traje dok se god ne završi u okviru prve i druge zone. Problem je što bi trebalo da postoje i kraće vremenske karte, od pola i od sat vremena na primer. Tu bi moglo biti prostora za jeftiniju kartu. Pola sata bi moglo biti 40 dinara, a sat 70 recimo, tako da ona od 90 minuta ipak ostane najisplativija. E sad, ako bi funkcionisale po istom principu započete vožnje, onda bi se mogli, čak i uz presedanje, odvesti od okretnice linije 17 u Zemunu, na primer, pa sve do samog Železnika, jer se u okviru tih pola sata lako preseda na 88. I to bi se moglo lako rešiti, naravno, tako što karta prosto prestaje da važi nakon tih pola sata, a da se jedino ova sadašnja od 90 minuta ostavi tako da se vožnja može dovršiti, iako se otpočne u 89-tom minutu. Elem, i tu bi opet bilo muljanja po našem starom dobrom običaju, pa bi i te karte od pola sata bile korišćenje za vožnje sa kraja na kraj grada. Jednostavno, kao i do sada, čekirale bi se sa zakašnjenjem ili po ulasku kontrolora. Čak šta više, mislim da bi se retko više prodavale ove sadašnje od 90 minuta.
Pisao sam i ranije, pa evo da ponovim opet neko moje mišljenje da karta, i pojedinačna i mesečna, ne bi mogla biti drastično jeftinija. Verovatno da tu ima nekog prostora za pojeftinjenje, ali mi nije realno da pojedinačna od 90 minuta bude 30 dinara, a mesečna za zaposlene, na primer, oko 1000. Prosto u tome ne vidim računicu za povećanje prihoda, čak i da se šverc potpuno iskoreni. Naravno, GSP sa tim nema nikakve veze, a povodom one vesti da pomenuti traži povećanje cene usluga, jer GSP prosto nema ni pravo ni mogućnost da određuje cene usluga javnog prevoza. Može samo, kao i privatnici, da traži više novca po pređenom kilometru. Isključivo je na Gradu da formira cene, i da vrši naplatu preko privatnog operatera koga će angažovati preko najavljenog tendera.
U svakom slučaju usluga bi morala da se poboljša, a kao što sam i pre više puta pisao, naplata ne može biti opravdanje, jer Grad i operater koji vrši naplatu, moraju imati adekvatne instrumente da istu sprovedu. Radovi na raznim infrastrukturalnim projektima predugo traju. Tramvajske linije, konkretno, su već godinama osakaćene. Da je samo Dušanova i 27 Marta u produžetku problem. Koliko trojka već ne radi, i koliko dugo još neće raditi, a i te kako je bitna linija za dobar deo Rakovice. 12-ica kruži već koliko meseci, a možda i godina, pošto više ni sam ne znam, a može biti odlična alternativa za Banovo brdo, jer ipak je dobrim delom trase nezavisna od drumskog saobraćaja. 3-jka je tek priča za sebe, jer od Slavije pa sve do Kneževca ima svoju potpuno nezavisnu trasu, i dosta je brza alternativa do grada za nemali broj naselja opštine Rakovica, ali poslednjih desetak godina više nije radila nego što je radila. Kad smo već kod poteza prema Banovom brdu, ne znam šta se toliko čeka sa nadvožnjakom kod Ade, koji je u katastrofalnom stanju. Verujem da bi autobusi pre ušli u Požešku iz Kirovljeve, što im je i redovna trasa, jer stvarno zna da se napravi lepa kolona od Kneza Višeslava pa do ukrštanja Požeške i Kirovljeve. Imalo bi se tu još što šta pisati, al da ne dužim sad baš toliko.