Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kod mene BusPlus aplikacija regularno radi.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
BG kartice umesto BusPlusa

Uskoro će BusPlus kartice biti zamenjene novim BG karticama, kaže sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i dodaje da će sistem zamene i dopune kartica za javni prevoz funkcionisati uobičajeno i u narednom periodu. Sve kartice mogu da se dopune na svim prodajnim mestima, ističe Vasiljević i dodaje da građani najnormalnije mogu da menjaju kartice koje su istekle.

BusPlus kartice polako odlaze u istoriju, a zameniće ih nove BG kartice kojima će sugrađani osim prevoza moći da plaćaju parking, idu u pozorište ali i da ostvare brojne popuste.

Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da korisnici javnog prevoza u Beogradu nastavljaju da koriste prevoznu uslugu pod istim uslovima kao i do sada, odnosno koriste dosadašnje personalizovane i nepersonalizovane kartice koje mogu dopuniti na maloprodajnim objektima i validirati u vozilima.

izvor: Studio B
 
https://www.danas.rs/beograd/gsp-beogra ... g-prevoza/

GSP Beograd planira da tražiti povećanje cene gradskog prevoza
Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd zatražiće u ovoj godini od gradskih vlasti povećanje cene gradskog prevoza, predviđeno je programom poslovanja ovog javnog preduzeća za 2021. godinu, piše Nova ekonomija.
 
Svaki problem u poslovanju naplati krajnjem korisniku.
O nivou usluge nećemo.
 
Nervira me što ne radi BUs Plus sistem da vidim kada stiže prevoz, zaista sam se navikao na taj deo sistema, za ostalim neću plakati.
 
Plaćanja. Zašto da plaćam prevoz koji je osakaćen? Ako jedna strana ne poštuje svoj deo ugovora, ne treba ni druga da poštuje svoj. Reko sam ja to kontrolorima nekoliko puta u decembru. I uredno im pokazao račun za uplatu iz novembra. Al reko nećete dobiti dalje pare dok vi ne poštujete svoj deo dogovora.
 
Нова економија: ГСП Београд ће затражити повећање цене градског превоза
Градско саобраћајно предузеће (ГСП) Београд затражиће у овој години од градских власти повећање цене градског превоза, предвиђено је програмом пословања овог јавног предузећа за 2021. годину, пише Нова економија.
 
Razloog zasto do daljnjeg ne placam kartu:
Screenshot_20210110-173116~2.png
 
Jel ovo sa stanice *011*358#

Kojim je danom ovo gledano? Nedelja.
 
Ulećem malo u ovu temu kao padobranac.

Danas sam pri ulasku platio kartu MasterCard-om i dobio poruku na validatoru o uspešnom plaćanju.

Kontroli sam krenuo da prislonim karticu na njihov aparat i kontrolorka mi je odmah rekla da sklonim karticu, mislim da nije ni stigla da je očita.

U povratku sam prislonio karticu na validator i nikakva poruka nije izašla. Samo je zasvetlela plava diodica pri vrhu validatora.

Isto se desilo i na sledećem validatoru.

Kontrole tada nije bilo.

Da li kontrolori uopšte i kontrolišu MasterCard?
 
Iz mog iskustva retko, izgleda da je sistem takav da moraju da čekaju povratnu informaciju sa servera nekoliko sekundi pa zato skoro svi kontrolori preskaču.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812519#p812519:uvvbo16b je napisao(la):
Pule » Uto Jan 12, 2021 10:28 am[/url]":uvvbo16b]Jel ovo sa stanice *011*358#

Kojim je danom ovo gledano? Nedelja.
Da, mislim da je broj 358. Bukvalno ispred Doma omladine. Nedelja, 17:30.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812531#p812531:3laa4smc je napisao(la):
vucko » Today, 12:02[/url]":3laa4smc]Iz mog iskustva retko, izgleda da je sistem takav da moraju da čekaju povratnu informaciju sa servera nekoliko sekundi pa zato skoro svi kontrolori preskaču.

Moguće. Tek mi je malopre stigao SMS da mi je kartica zadužena. Inače ta poruka dođe istog trenutka kada mi na kasi u prodavnicu "provuku" karticu.
 
Evo naš brat Dejan Aleksić, jedan od retkih preostalih pravih novinara danas, se takođe pozabavio temom najavljenog poskupljenja karata:

Повећање цене карата није оправдано
уторак, 12.01.2021. у 10:30 Дејан Алексић

Према тренутним економским параметрима, не постоје прави разлози да се повећају трошкови за путнике, кажу познаваоци прилика у јавном превозу, чак би карта требало да буде и јефтинија



После поскупљења воде, одношења смећа и телевизијске претплате за јавни сервис, житеље и госте Београда ове године непријатно би могао да изненади још један финансијски шамар – скупља карта за превоз. Уочи појаве првог јануарског снега, појавила се и информација да ГСП „Београд” планира да од надлежних у граду у 2021. затражи да се увећа цена карте. Као разлог наведени су већи трошкови за одржавање трамвајског и тролејбуског подсистема.

Очекивано, ова вест брзо је узбуркала дух Београђана који сматрају да је и тренутна цена превоза, пре свега појединачних карата, превисока, а да је сам превоз нередован и да су многа возила којима се свакодневно превозе у изузетно лошем стању.

Шта је ГСП тачно нагнало да размишља о томе да затражи увећање цене карте покушали смо да сазнамо и од највећег градског превозника и од Секретаријата за јавни превоз. Али, на упит који смо им послали посредством Секретаријата за информисање јуче нисмо добили одговоре. Тако, за сада, нема званичног објашњења да ли ће заиста ГСП покренути ову иницијативу, шта је разлог за то, ко ће о томе тачно одлучивати, као и када ће, ако се то усвоји, цена карте званично и бити увећана...

Али, добро упућени извори у градски јавни превоз наводе да не постоје оправдани разлози за поскупљење карте.

– Прво, није ГСП тај који треба да покреће причу о поскупљењу карте. Зна се ко у граду одлучује о томе, а то свакако није највећи градски превозник. Друго, не знам због чега би се повећавала цена саме карте. Ако је истина да ГСП то планира да затражи због повећања трошкова одржавања трамвајског и тролејбуског подсистема, на пример због повећаних трошкова струје, тек то није оправдано. На пример, може да се затражи да се преиспита трошак превозника по пређеном километру, али поскупљење карте никако – наводи извор „Политике” укључен у организацију јавног превоза у престоници.

Економски аргументи за повећање цене превоза путника тренутно не постоје и због тога што већ дуже цена горива није драстично расла, као ни други важни трошкови који се тичу јавног превоза.

– Највећи парадокс је што Београд не да не треба да подиже цену карата, него постојеће цене превоза требало би чак и да се смањи. Поготову ако погледамо друге земље и ако упоредимо цене карата, просечне плате и животни стандард. Јер, управо све то треба да се узме у обзир када се утврђује цена карата. Чини ми се да је овде пре свега реч о томе да ГСП, који има превише запослених, има огромне трошкове које не зна како да покрије. Град највећем превознику купује аутобусе, помаже му и на друге начине, и заиста би било превише да се сада на захтев ГСП-а повећа цена превоза – изричит је наш саговорник.

Најјефтинија појединачна карта, са којом путник може да се вози 90 минута, тренутно кошта 89 динара и та цена је на снази пет година. И управо је цена те појединачне карте годинама предмет спора путника и надлежних за превоз. Путници упорно истичу да је она прескупа. Замерају и то што се исто наплати некоме ко се вози две станице и ономе ко путује више километара по централним општинама. Критика грађана је и што се путницима до најудаљенијих приградских насеља наплаћује 269 динара за једну вожњу која траје око сат, а путницима из центра града 89 динара сат и по вожње.

Надлежни су супротно овоме у више наврата истицали да цене карата нису високе, а као главни аргумент годинама наводе да је тренутни систем наплате знатно праведнији него некадашњи.

Да би заиста могло, да у граду има добре воље и труда, да се размисли и о увођењу других, јефтинијих врста карата, претходних година указивали су и новинари који прате градски превоз. Било је више истраживања и анализа цена карата у региону и остатку Европе. Тако је један од предлога био да Београд на пример уведе карту од 30 динара са којом би путници могли да се возе пола сата.

http://www.politika.rs/scc/clanak/47059 ... -opravdano
 
I da se uvede ta karta od pola sata mnogi bi se bunili što oni koji idu dve stanice moraju da plate isto kao oni koji se voze pola sata.

Mislim da ni u jednom gradu ne postoji takav sistem da postoji i karta za "dve stanice" i za 90 minuta.

To je kao ono kada tražite paket mobilne telefonije koji vama najviše odgovora - ne može, uvek se dobije i nešto što vam ne treba i to morate da platite.

Očigledan je problem GSP-a menadžment - višak zaposlenih i manjak vozača. U principu, to je problem u svim javnim preduzećima.
 
Potpuno je nelogično da postoje isključivo vremenske karte za prevoz. Ne znam šta je problem uvesti normalne karte za jednu vožnju i dodati još druge vremenske karte. I zašto nema mobilna aplikacija za kupovinu karte. Sve nešto Smart grad, Smart stanice, a ništa ne radi kako treba i fale neke najosnovnije "Smart" stvari.
Što se tiče MasterCard, meni je neki čovek jednom prilikom rekao, nakon što mi je kontrolor tražio kartu (koju nažalost nisam imao), da ako imam karticu da mogu slobodno to da im dam, jer ne mogu nikako da provere da li sam stvarno kupio kartu. Praktično rupa u sistemu, gde može čovek da se švercuje bez posledica.
 
Zanimljivo je kako su se baš troškovi trolejbuskog i tramvajskog prevoza povećavali u trenutku kada smo od gradskih čelnika mogli da čujemo najave o ukidanju dobrog dela trolejbuskog podsistema, te nabavci elektrobusa i u trenutku kada nam je tramvajski podsistem na minimumu funkcionalnosti u prethodnih tridesetak godina, uglavnom zbog radova na rekonstrukciji saobraćajnica gde su i tramvajske šine, kao i u trenutku kada se priča o uklanjanju Starog Savskog mosta preko kojeg saobraćaju tramvaji, radi izgradnje Novog Savskog mosta.
 
Ne mora da postoji karta za dve stanice, al može način za refundaciju viška.

U Singapuru validiraš prilikom ulaska i izlaska (top in-top out sistem), ali samo ti prilikom izlaska skida kredit. Kad se pokvari ne skine ti ništa, samo pri izlaska iz drugog vozila, i to pod uslovom da se i ono ne pokvari. Ne samo što može da refundira već i da dobije tačne informacije o opterećenju na određenim deonicama (zna se tačno koja je kartica gde validirana pri ulasku, a gde pri izlasku). Ukoliko ne validiraš pri ulasku blokira ti karticu pri izlasku.

Dakle ako se voziš dve stanice nek ti ne skine 3rsd umesto 90rsd. Molim lepo. Pay per distance rešenje praktično je za kreditne kartice - ne markice.

Bilo kako bilo, grad zaista ima priliku da građanima obezbedi bolje rešen sistem naplate karata.

Automate obavezno moraju da uvedu i tu nastaje problem dokaznog materijala koji nije elektronske prirode (zato imamo šaltere). Ali nema tu izgovora, već je 2021. Treba da spoje prvu i drugu zonu u prvu (područje GUP-a sa pojedinim izuzecima), recimo da granice budu Ritopek, Vrčin, Ripanj Centar, Rušanj, Sremčica, Ostružnica, Jakovo, Surčin, Dobanovci, Batajnica, Padinska Skela, Pančevo. Prema tone 304 i 461 bile bi cele u prvoj, a 302, 303, 405, 408 delimično u drugoj.

Šalterski princip izdavanja markica ne samo što je komplikovan već je i spor. Prvo morate da uzmate sve potvrde neophodne radi utvrđivanja pripadnosti jednoj od kategorija putnika, pa onda da čekate pred šalterom, te na samom šalteru koji ujedno predstavlja improvizovani foto studio.

Njujork ima personalizovane povlastice (reduced fare) samo za starije od 65 i invalide, dok se đačke/studentske markice isporučuju školama/fakultetima direktno (maloletnim đacima i punoletnim studentima). Sve ostale su nepersonalizovane, i nabavljaju se na automatima po istoj standardnoj tarifi (po punoj ceni). Dakle 3 kategorije - standardne (single ride nedopunske i dopunske kreditne/pay per ride, odnosno fiksne/flat rate nedeljne i mesečne), povlastice (reduced fare) i školske (student card). Personalizovane su samo povlastice (penzioneri i invalidi) i studentske. Ostali plaćaju standardnu u punoj ceni.

Pogledajte koliko kategorija BusPlus ima, od kojih pola ni ne plaća prevoz: https://www2.busplus.rs/lt/kategorije-k ... umentacija

Obratite pažnju na potrebnu dokumentaciju. Ako bi server MUP bio vezan na bazu ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, te PIO fonda i ostalih, onda bi sve kategorije u jednom elektronskom dokumentu (čipovanoj LK) imale dokazni materijal, odnosno status automatski ažuriran prilikom promene. Recimo ukoliko ste zaposleni na osnovu pretrage baze bilo bi utvrđeno da ste zaposleni, ukoliko vas u bazi nema automatski ste nezaposleni i NSZ je suvišan. Ako dobijete otkaz automatski ste nezaposleni jer ste ispali iz baze (nema šta da se unosiš u drugu bazu NSZ), pa samim tim stičete pravo na popust za tu kategoriju. Isto važi i za penzionere, invalide i ostale. Nakon provere statusa LK automat bi onemogućio sve neodgovarajuće opcije (posivele bi), ujedno automatski ponudivši tarifne opcije za utvrđenu kategoriju.

Iskreno mislim da bi ili ovi što ne plaćaju morali da plaćaju, ili da niko ne plaća (da se dotira iz budžeta formiranog prikupljanjem novca od lokalnih poreza).

Sve je to za njih naučna fantastika, posebno ukoliko se uzme u obzir neažurnost i neorganizovanost. Opet univerzalna standardna kartica koštala bi 2200rsd za 1. zonu (postojeću 1+2) što bi opet podstaklo na švercovanje. Rekao bih da smo se zaglavili u "zaostavštini komunističkih vrednosti", zaostalom šaltersko-štamparskom sistemu paradoksalno propraćenom obimnom fragmentacijom društvenih kategorija. Eto sada u jednom post-komunističkom Beogradu više nisu svi svačiji "drugovi", dok u kapitalističkom Njujorku jesu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812594#p812594:bshl6h3t je napisao(la):
astrodule » Tue Jan 12, 2021 3:12 pm[/url]":bshl6h3t]Baš ću da proverim to za Master jer imam dve. Daću im onu kojom nisam platio.
Istina je da je bilo ranije problema sa naplatom voznji preko Master kartice. Pre par dana je ekipa, na celu sa gdin.Djukelicem iz BusPlus, uspesno softverski resili taj problem.

Proveri.
Tvoji utisci su uvek zanimljivi.
 
Vrh