Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

моје искуство што гледам док се шетам је да људи углавном носе маске, али нико не улази само на предња, већ улазе где се нађу
 
Ja sam taj. Masku nosim stalno, i ne podnosim ljude (pogotovu klince) koji ulaze bez njih.
Ali ne pada mi na pamet da se guram i lomatam da bih ušao na prednja vrata.
A još manje da se probijam kroz pola vozila da bih izašao na zadnja.
Mesečnu kartu plaćam 95% vremena poslednjih 15 godina.
 
Nije svakome i u svakoj prilici jednostavno da uiđe na prednja vrata. Ljudi sa kolicima (dečja ili za kupovinu), pa onda imaš starija lica kojima me problem da se probiju kroz uzan prostor na prvim vratima, pa ako nešto kabasto unosiš u prevoz... A da nje govorim o tome kako ima pojedinaca koji vole da stanu na prolaz, pa onda treba svi redom da ga zaobilaze.
 
Боље да буду средња врата за улаз а предња и последња та излаз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780938#p780938:z3yawk77 je napisao(la):
solecar » 05 Окт 2020, 13:36[/url]":z3yawk77]Nije svakome i u svakoj prilici jednostavno da uiđe na prednja vrata. Ljudi sa kolicima (dečja ili za kupovinu), pa onda imaš starija lica kojima me problem da se probiju kroz uzan prostor na prvim vratima, pa ako nešto kabasto unosiš u prevoz... A da nje govorim o tome kako ima pojedinaca koji vole da stanu na prolaz, pa onda treba svi redom da ga zaobilaze.

нису ми спорни људи који су приморани, стари, слабо покретни, људи са колицима и слично. него остали, које мрзи да се помере једна врата па да уђу. не морају ни да се померају, довољно је да стану у линију првих врата док чекају аутобус, и све је кул. иначе, у нормалним земљама се предња врата нормално отварају, да буду исте ширине. само наши паметњаковићи заблокирају једно крило
 
Ma jeste, ima da ''lovim'' i uhodim autobus i liniju njegovih prednjih vrata dok se probijam kroz reke ljudi, blatišta, bilborde i žardinjere... :kafa: Kako da ne...


Sajam, Karađorđev park, Kneza Miloša kod Kanadske ambasade, Slavija uz Mitićevu rupu, tramvajska ostrva u Bulevaru i na Novom Beogradu, Ada, Banovo brdo... Samo su neki od brojnih primera.

Kačio sam na ovom podforumu slike blatnjavog i glupostima pretrpanog stajališta preko puta Hrama. Tamo bre miševi ne mogu da se mimoiđu lepo, a kamoli ljudi. Manite me tih priča s prednjim vratima u Beogradu, s Balkanskim ljudima, Balkanskim urbanizmom i Balkanskim prevozom i saobraćajem.

Dovoljno me iritira što nosim bangavu pelenu preko usta i nosa već skoro godinu dana i čamim napolju kad idem do pošte jer se čiča unutra, 3 metra iza šalterskog stakla, uzenta ako nas ima više od troje u prostoriji veličine jednog stana. Nego sad još treba da se igram po stajalištima da bih ušao na prednja vrata a onda da izvodim akrobacije da bih izašao na srednja.
 
Nemas sta da se probijas, stanes u red, civilizovano sacekas i udjes?

Ili cemo opet izgovor kao u drugoj temi, da je ovo Srbija da ovde to ne moze, pa sto ne moze? Sto ne bi polako krenuli da menjamo te stvari i navike pa da jednom nesto sto je u drugim zemljama normalno, a kod nas nenormalno postane obrnuto?
 
Najpre zato što nema nikakve opravdane potrebe da se uvodi obaveza ulaska na prednja i izlaska na druga vrata.

Apsolutno. Nikakve. Opravdane. Potrebe.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781003#p781003:uj2ukyxz je napisao(la):
wexy » Pon Okt 05, 2020 4:10 pm[/url]":uj2ukyxz]Nemas sta da se probijas, stanes u red, civilizovano sacekas i udjes?
Koji red? Gde počinje red? Jel to tamo gde stoji stub stajališta, ili tamo gde počinje žuta ''BUS'' oznaka na kolovozu, ili tamo gde su crtkali one crvene oznake? Ajde ti reci vozačima da staju baš na te crvene oznake. Oće, briga ih.

A i šta ćemo u situacijama kada je prepuno stajalište? Šta ćemo sa stajalištima gde često stanu vozila jedno iza drugog a nikad ne znaš hoće li ono iza da otvori tu, ili da sačeka da dođe na ''vrh'' stajališta?


Bezveze se komplikuje stvar koja već funkcioniše dovoljno dobro, samo zato što ljudi vide primere iz drugih gradova, gde je prevoz mnogo češći a urbanizam mnogo bolji, pa ko vele e ajde i ovde to da se uvodi. I nemojte da mi pričate kako je to bilo i u Beogradu pre 40 godina jer je Beograd pre 40 godina bio duplo prazniji. Ne kažem da je imao duplo manje ljudi (mada jeste imao mnooogo manje), nego da je bio duplo prazniji, duplo manje aktivan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780964#p780964:alm7cofz je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Okt 05, 2020 1:17 pm[/url]":alm7cofz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780938#p780938:alm7cofz je napisao(la):
solecar » 05 Окт 2020, 13:36[/url]":alm7cofz]Nije svakome i u svakoj prilici jednostavno da uiđe na prednja vrata. Ljudi sa kolicima (dečja ili za kupovinu), pa onda imaš starija lica kojima me problem da se probiju kroz uzan prostor na prvim vratima, pa ako nešto kabasto unosiš u prevoz... A da nje govorim o tome kako ima pojedinaca koji vole da stanu na prolaz, pa onda treba svi redom da ga zaobilaze.

нису ми спорни људи који су приморани, стари, слабо покретни, људи са колицима и слично. него остали, које мрзи да се помере једна врата па да уђу. не морају ни да се померају, довољно је да стану у линију првих врата док чекају аутобус, и све је кул. иначе, у нормалним земљама се предња врата нормално отварају, да буду исте ширине. само наши паметњаковићи заблокирају једно крило
Volim bistre, otvorio neotvorio vrata na prednjim vratima se u 99⅚ zapadnih vozila nalazi gelender i nema nekog većeg benefita u odnosu na II, III i IV vrata.
Prvo krilo se ne otvara jer kod nas su pametnjakovići u ogromnom broju i ti bi zalepili usta na šoferku samo da bi napred izigravali dobru ribu. To što ometaju vozača , smanjuju pregllednost niko i ne razmišlja.
U pametnom svetu nikada nikog nisam opomenuo da se skloni iz zone prednjih vrata jer se niko tu i ne zadržva. Jednostavno pokažu, plate kartu i nastave ka sredini.
 
A mislim da postoji i ona uredba Grada ili DJP da između prostora gde su putnici (neću da kažem salona jer mislim na onaj deo pored prednjih vrata) i šoferšajbne mora da postoji fizička barijera, valjda da u slučaju udesa putnik ne bi proleteo kroz staklo. Pošto su ionako šoferšajbne danas sve niže i niže.

Ne mogu da se setim kad i gde ali znam da se pominjalo nešto tako. Da ne sme putnik da stoji priljubljen uz šoferku bez ikakve barijere da ga zadrži.

Samim tim ideja o ulasku na prednja vrata, koja su kod nas uvek u funkciji samo delimično (jer vozač zbog gorepomenute uredbe ostavlja drugi ''koridor'' prednjih vrata prazan), postaje još gluplja.



U suštini, Bus Plus i Šizni štab bi da vozači autobusa sve rade umesto njih. Još im samo ostaje da nametnu vozačima da prodaju mesečne karte i legitimacije. :kafa:
 
Nemas sta da se probijas, stanes u red, civilizovano sacekas i udjes?

Ili cemo opet izgovor kao u drugoj temi, da je ovo Srbija da ovde to ne moze, pa sto ne moze? Sto ne bi polako krenuli da menjamo te stvari i navike pa da jednom nesto sto je u drugim zemljama normalno, a kod nas nenormalno postane obrnuto?
Хајде да ја тебе лепо питам: зашто мислиш да се ред, закон и скок наплате могу постићи ИСКЉУЧИВО НА ЈЕДАН НАЧИН који ти форсираш када их има ВИШЕ, а постиже се АПСОЛУТНО ИСТИ РЕЗУЛТАТ?
Зашто мислиш да се путници електронски могу бројати ИСКЉУЧИВО НА ЈЕДАН НАЧИН када постоје ДВА?!
А када се неко не сложи са оним што ти предлажеш, одмах испада да је тај неко неплатиша ЧАК И АКО УРЕДНО ПЛАЋА КАРТУ, испада да је противник реда и сл. иако уопште не мора да значи. Ниђе везе ни логике. :roll:
 
Maa hoće da pojačaju naplatu karata što je moguće više, ali uz što manje truda. Vidiš da su odlučili da vozači moraju da kontrolišu ko nosi maske. Pa sad s ovim ulaskom na prednja vrata hoće da oni kontrolišu i ko plaća kartu. Kažem ja, još samo da ukinu kioske i šaltere i prebace izdavanje i prodaju legitimacija i ''markica'' na vozače, pa da bude komplet. :kafa:

Vozačev posao je da vozi vozilo! A kontrola nek se bavi kartama i u ovom slučaju - maskama. Treba sad sve da se okreće naopačke jer bi oni uz (lupiću) 100 kontrolora da kontrolišu 1.300 vozila pa gledaju kako da ućare. Epa ne može.
 
Pa nista onda, ako nam je ok da se ponasamo ko krdo, bice nam ko u krdu, ne ocekujte bolje, zadovoljite se sa ovim kako je sad, samo bez kuknjave kako X Y Z u Srbiji ne valja.

Kako da valja, promena mora da ide od ljudi, a ljudi je nece, s tim sto u isto vreme hoce da bude bolje.

Jednostavno. Ne. Moze.
 
Bender Rodriguez":vpivnewa je napisao(la):
Maa hoće da pojačaju naplatu karata što je moguće više, ali uz što manje truda. Vidiš da su odlučili da vozači moraju da kontrolišu ko nosi maske. Pa sad s ovim ulaskom na prednja vrata hoće da oni kontrolišu i ko plaća kartu. Kažem ja, još samo da ukinu kioske i šaltere i prebace izdavanje i prodaju legitimacija i ''markica'' na vozače, pa da bude komplet. :kafa:

Vozačev posao je da vozi vozilo! A kontrola nek se bavi kartama i u ovom slučaju - maskama. Treba sad sve da se okreće naopačke jer bi oni uz (lupiću) 100 kontrolora da kontrolišu 1.300 vozila pa gledaju kako da ućare. Epa ne može.
A kontrolišu tako što mi se često desi da me u istom vozilu na potezu Banovo brdo (okretnica) - Sajam, čak tri put različiti kontrolori startuju da im pokažem. Uzeo sam ovaj potez kao primer, zato što mi se više puta dešavalo, dok na nekim drugim potezima nikada u životu nisam natrčao na kontrolora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781036#p781036:vpivnewa je napisao(la):
wexy » 05 Okt 2020 18:10[/url]":vpivnewa]Pa nista onda, ako nam je ok da se ponasamo ko krdo, bice nam ko u krdu, ne ocekujte bolje, zadovoljite se sa ovim kako je sad, samo bez kuknjave kako X Y Z u Srbiji ne valja.

Kako da valja, promena mora da ide od ljudi, a ljudi je nece, s tim sto u isto vreme hoce da bude bolje.

Jednostavno. Ne. Moze.
Ko kaže da nećemo promene? Hoćemo promene, za početak kao ovde što sam pisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780990#p780990:3s4uue4b je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Oct 2020 02:09 pm[/url]":3s4uue4b]Ma jeste, ima da ''lovim'' i uhodim autobus i liniju njegovih prednjih vrata dok se probijam kroz reke ljudi, blatišta, bilborde i žardinjere... :kafa: Kako da ne...


Sajam, Karađorđev park, Kneza Miloša kod Kanadske ambasade, Slavija uz Mitićevu rupu, tramvajska ostrva u Bulevaru i na Novom Beogradu, Ada, Banovo brdo... Samo su neki od brojnih primera.

Kačio sam na ovom podforumu slike blatnjavog i glupostima pretrpanog stajališta preko puta Hrama. Tamo bre miševi ne mogu da se mimoiđu lepo, a kamoli ljudi. Manite me tih priča s prednjim vratima u Beogradu, s Balkanskim ljudima, Balkanskim urbanizmom i Balkanskim prevozom i saobraćajem.

Dovoljno me iritira što nosim bangavu pelenu preko usta i nosa već skoro godinu dana i čamim napolju kad idem do pošte jer se čiča unutra, 3 metra iza šalterskog stakla, uzenta ako nas ima više od troje u prostoriji veličine jednog stana. Nego sad još treba da se igram po stajalištima da bih ušao na prednja vrata a onda da izvodim akrobacije da bih izašao na srednja.

Ja nosim masku, ali ulazim na sva vrata jer nije moralno prilagoditi se neprimerenom pravilu. Zašto baš u autobusu na prva? Zašto ne u vozu s 24 para vrata?? :bubanj: I nek pametnjakovići pokušaju da objasne kakav bi to tramvaj ili voz bio da se ulazi na prva? I da se ulazi na prva u smeru kretanja u metro vagonu zar ne bi bila gužva do prolaza u drugi vagon koji je takođe nasardinisan? Gde je tu ta tražena distanca? Ovima se obraćam što trabunjaju o produženjima BG:Voza koji se pojavljuje tako ponekad kako dvorske lude misle da treba (antibiotik režim), obećavaju metro, istim onim koji ni u autobusima distancu održati ne mogu povećanjem broja vozila, samim tim smenjenjem KIK-a.

Tako da se saosećam sa tobom, they are the ones who should be held liable. Ne odustaju od pokušaja da nenormalno proglase za normalno bez trunke njihovog imputa, a uz očekivanje da se žrtvuje samo ona strana koja im je i dala mandat.

Ulazak na prva vrata najpraktičnije je izvesti kada vozilo (bez obzira na to da li je autobus ili ne) ima samo dvoja vrata - po jedna za ulaz i za izlaz, pa što ne nabavljaju takva vozila? Zato što neće jer moraju ograničiti kapacitet (autobuse ne smeju registrovati na više od 40 po dvokrilnim vratima da se ne bi zadržavali predugo na stajalištima), što opet zahteva mnogo gušće redove vožnje, više vozila i vozača, nove garaže, fragmentaciju linija (čitaj ogromna ulaganja).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PUbfhkiDeYg[/youtube]

Kapacitet 2 Door verzije je 79+1 - isto kao solo sa istim brojem vrata, a duplo manje od verzije sa duplo većim brojem vrata. Razlika je u odnosu straphangera.

Ulazak isključivo na prva vrata vozila sa više od dvoja vrata znači da se vozilo lako prazni a teško puni. Svaka dodatna vrata ovaj fenomen samo više dovode do izražaja. Što više vrata ima, što je veći deklarisan kapacitet to je gore. Putnici brzo izađu iz vozila, međutim ispred prvih vrata na stajalištu ostaje pravi red za bonove 90-ih. Takoreći održavaš 50-100% više sklopova vrata sklonih kvarovima pri čemu se ne rešavaš problema usporenog ulaska. Najveći je problem kod radijalnih linija u smeru špica gde malo ljudi izlazi a mnogo ulazi. Dolazi do zagušenja pristupa. Dakle ukoliko je vozilo registrovano za veći broj putnika potrebno je obezbediti i više vrata za ulaz. Molim lepo. Vozila sa dvoja vrata uz odgovarajući limit kapaciteta nisu izložena navedenom, pri čemu rade na linijama sa tako malom razmenom putnika da se ni u najgorem špicu ne formira veliki red ispred prvih vrata.

Na nivou sistema ovo rezultira većim brojem neostvarenih polazaka (više pokvarenih vrata), padom punktualnosti, padom srednje brzine i povećanim troškovima obavljanja prevozne usluge (što zbog većeg broja vozila, što zbog većeg broja pokretnih delova jer nije isto imati dva prozora više i dvoja vrata s mehanizmima) što konačno dovodi do nezadovoljstva putnika. Takoreći finansiraš štetu a ne dobit.

U postojećem "ultra mega giga economy class" režimu ulaz na sva vrata nema alternativu.

Btw. kad smo već kod naplate pitam se šta će posle BusPlusa da nam prirede? Dvovratni sistem sa ulazom kod vozača povećao bi stepen naplate karata. Cena je paprena - duplo veći izdaci za nabavku vozila, plate vozača i 80% veći troškovi održavanja.

Matorci nose maske napolju, ali u prevozu na bradi jer hoće da se uguše kad ne radi klima (ili ukoliko ne duva, posebno kad se nađu u zemunskoj furuni). Takođe isti kaplju i kijaju, celo vozilo zveči. Mlađi najviše nose maske rekao bih - što u otvorenom, što u zatvorenom prostoru.
 
Saobraćajni fakultet je izradio studiju za projekat unapređenja sistema naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza. Bus plus je ocenjen kao tehnološi napredan sistem, sto se i ocekivalo jer je napredan i stranački
Takođe u tekstu pise da im je ugovor produžen do kraja godine, a po svemu sudeći dobiće i novi ugovor.
https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/3 ... dan-sistem
 
БусПлус и јесте добар систем. по сто пута, није проблем у БусПлус систему, већ је проблем у фирми која с тим управља
 
Sistem je dobar, problem je sto se ne koristi u potpunosti, tacnije koristi se na isti nacin kao i stare markice koje vise ne postoje.

Ovo je vecita boljka kod nas, nabavi se najbolja, najskuplja i najsavremenija oprema, onda ili stoji negde u skladistu ili se ukljuci kad treba da se neko pored iste slika, u najboljem slucaju stoji upaljena i trosi struju ali je niko ne koristi jer "navikli smo na stari sistem", "stari sistem je jednostavniji", "ko ce da uci sad novo.." itd.
 
Почели контролори да улазе на Певцу.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=783953#p783953:1t5adorr je napisao(la):
Djole Pevcanin » Čet Okt 15, 2020 1:59 pm[/url]":1t5adorr]Почели контролори да улазе на Певцу.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
U utorak ušli u 607 na Zmaju.
 
Izvor: Beobuild.rs

Anketa: 10 godina Bus Plusa
201019-bus-plus-02bm.jpg

Pre tačno 10 godina započeta je privatizacija naplate karata u javnom prevozu Beograda, kroz formu privatno-javnog partnerstva, uvođenjenjem elektronskog sistema Bus Plus, koji je prema obećanjima nadležnih, pre svega trebao da smanji troškove budžeta i naplatu karata učini efikasnijom. Prošlo je sasvim dovoljno vremena da se analiziraju i ocene rezultati novog sistema. Dodatan povod jeste i činjenica da je ugovor sa privatnim partnerom istekao, pa je pravi trenutak da se otvori tema budućnosti sistema Bus Plus, posebno imajući u vidu do sada postignute rezultate. Elektronski sistem naplate karata, koji je svojevremeno izazvao jednu od najburnijih reakcija javnosti, ponovo se nalazi na raskršću, a mi ćemo pokušati da sumiramo kako smo došli dovde i kakve su opcije otvorene u narednom periodu.

Propadanje javnog prevoza u Beogradu traje jako dugo i nemoguće ga je vezati za samo jedan period, a nivo usluge i flota od skoro 1500 vozila svih vrsta iz 1990. godine danas izgleda nedostižno. Iako je Beograd za 30 godina značajno povećao broj stanovnika, pogotovo na svojoj periferiji, današnji GSP raspolaže sa svega oko 1200 vozila. Ovaj broj popravljan je više puta interventim nabavkama, a najskorije su dve velike kupovine u 2019. godini kada je floti GSP-a pridodato čak 244 nova autobusa. Prosečna starost vozila je takođe malo popravljena, ali su skore nabavke podrazumevale isključivo solo autobuse, pa sada predstoji interventna nabavka većeg broja zglobih modela, koji nisu ozbiljnije zanavljani od isporuke Solarisa 2013. godine.

Od jedne do druge interventne nabavke, nivo usluge i broj linija konstantno se smanjivao do danas. Privatizovano je na desetine linija gradskog prevoza, a prema nekim procenama flota privatnih prevoznika danas se približila cifri od 500 vozila. Budžetski troškovi subvencionisanja privatnog prevoza su papreni, a suma koja ide privatnicima teži da se izjednači sa troškovima GSP-a, iako su njihove operacije značajno manje u ukupnom obimu. Kao rezultat, Beograd je dosegao izuzetno visoku cenu javnog prevoza, međutim kako je cena karte rasla, kvalitet usluge i pouzdanost sistema doživeli su dramatičan pad. Došlo je do eksplozije ličnog prevoza i automobila na ulicama grada, a putnici koji su koristili javni prevoz u najvećem broju su prestali da plaćaju karte.

U 2013. nastaje ideja o privatizaciji naplate, a javnosti je predstavljen sistem Bus Plus, integrisani, elektronski sistem naplate. Desetogodišnji ugovor dodeljen je jedinoj ponudi na tenderu, kompaniji “Apex Solution”, sa tada jednim zaposlenim i tek preregistrovanom delatnošću sa marketinške na usluge prevoza putnika. Negodovanje je posebno bilo izraženo i zbog novog povećanja cene karte, represivnih mera prema građanima i policijskih metoda kontrole. Primena novog sistema dovela je do velikih tenzija, autobusi su zaustavljani i zadržavni u kolonama, građanima su tražena lična dokumenta, a zbog takve prakse nisu bili retki ni slučajevi fizičkog obračuna sa kontrolorima. Uvođenje komunalne policije kao ispomoći Apex-ovim zaposlenima stvari je samo dodatno pogoršala. Ceo projekat ubrzo je propao i do danas nije postigao ni jedan od svojih proklamovanih ciljeva.

Novi sistem naplate Bus Plus je pored trauma doneo i neke dobre stvari, poput informacionog sistema i novih modernih validatora u vozilima, omogućene su dnevne karte i pretplatne kartice, a u sistem je uveden i BG:Voz. Nažalost, tehnička modernizacija jedina je dobra stvar, ali nije rešen ni jedan od osnovnih problema, zbog kojih je naplata privatizovana. Naprotiv, troškovi budžeta su dodatno povećani, prihodi su ostali gde su, a GSP više ni nema tu službu. Ugovor sa privatnom kompanijom ističe ove godine, a to ostavlja mogućnost da Grad ponovo preuzme sistem naplate i vrati ga u okrilje javne sfere. Međutim, da li će to biti dovoljno da se reši čvor u naplati? Kako povratiti poverenje? Može li se postići javni konsenzus, koji će funckionisanje javnog prevoza vratiti u održivost? Šta bi bio prvi, a šta drugi korak?

Učestvujte u našoj novoj anketi: Da li mislte da Grad treba da upravlja naplatom karata u javnom prevozu?
 
Gde je opcija da se privatizuje kompletan GSP i smanje porezi Beograđanima u ekvivalentu trenutnih rashoda za to propalo preduzeće?

Ovako se anketa svodi na:

1. Da država bude vlasnik i da se GSP finansira od poreza + karata
2. Da država bude vlasnik i da se finansira od poreza + karata ali deo daje krimosima
3. Da država bude vlasnik ali da se u potpunosti finansira od poreza
4. Nisam siguran
 
Vrh