@Рипањац 405
Greska, odavde sam
, doduse prevoz slabo koristim sada.
70-80% da placa to je previse optimisticno po meni, broj je duplo manji sigurno, i to bas zbog tih mesecnih i godisnjih karti koje se otkucaju samo jednom. Kad god udjem u prevoz imam osecaj da sam jedini id*** koji validira kartu, nemoguce je da su svi drugi zaposleni ili penzioneri.
Postoji jako veliki procenat ljudi kojima je jednostavno postalo normalno da kartu ne placaju i nece je placati nikad dok ne budu propisno sankcionisni. Tu su uvek klasicni izgovori, prevoz je los, sto da ga placam. Ako je tako i prevoz je los onda nemoj da ga koristis. Niko od vas ne udje u prodavnicu i kaze "ovaj proizvod vam je los, zato cu ga uzeti za dzabe". To se zove kradja. Umesto da se ovakvom tipu ljudi povladjuje, sistem treba napraviti tako da se takvo ponasanje onemoguci i iskoreni, da s ljudi nauce redu i edukuju kako trebaju da se ponasaju.
Sto se tice promene nacina koriscenja sistema sa karticama, i dalje stojim pored svega:
- ulaz na prednja vrata; vozac vrsi kontrolu ko je usao bez validacije, zaustavlja vozilo i zove policiju (zbog kradje), plus i sami putnici ce biti pasivna kontrola, ako vas 20 ljudi gleda jer niste platili kartu nece vam biti prijatno sigurno, kontrolori trebaju da postoje u malom broju, a kazne zaista trebaju da budu visoke
- obavezna validacija pri ulasku i izlasku; tarifni sistem zasnovan na predjenoj distanci (lako se izracuna na osnovu ulaza/izlaza, ako se ne validira na izlazu placa se puna cena karte za celu rutu), samim tim se ukida potreba za raznim dodatnim uredjajima tipa brojaci putnika, svi podaci mogu da se dobiju na osnovu validacije, raznorazne statistike ko gde preseda itd.. takodje popust zbog presedanja moze da se primeni jako jednostavno
Nesto sto bi pod hitno uveo je takodje dopuna kartice preko aplikacije na telefonu, moze se izvesti na milion nacina (broj kartice, NFC, preko platnih kartica, IPS QR, racun za mobilni...). Generalno trebala bi da postoji aplikacija za prevoz, tu se moze dodati dosta korisnih stvari. Ako bi svako vozilo bilo u sistemu, na osnovu validacija se moze izvuci broj slobodnih mesta za sedenje i generalno popunjenost vozila, ako se vec tripujemo sa smart city resenjima
.
Sami aparati u vozilima moraju da budu daleko brzi, ovi sto se sada koriste znaju i po 5 sekundi da obradjuju validaciju.
Sve u svemu, gradjani trebaju da se prilagode novom sistemu, a ne da se sistem pravi da se prilagodjava losim navikama.