Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Jos samo da je uspiju naplatiti ...nego busminusu istice mandat za mjesec dana i sta onda ...
 
Ni oni sami ne znaju. Zar nije bila naručena neka studija povodom naplate i kontrole karata? Valjda je to radio Saobraćajni fakultet, ili sam pomešao. Ne sećam se da su izašli neki zvanični rezultati studije. A za novo partnerstvo valjda treba raspisati opet tender. Nesposobno sve jedno do drugog.
 
DA LI ĆE APEKS PRISTATI NA MANjE? Sekretarijat za javni prevoz priprema odabir novog partnera naplate karata

SEKRETARIJAT za javni gradski prevoz uskoro bi trebalo da raspiše javnu nabavku za izbor partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima, pošto ugovor sa "Apeksom" odnosno "Bus plusom", ističe 20. septembra.
Prema važećem ugovoru, "Apeksu" je pripadalo 8,53 odsto prihoda ostvarenih prodajom karata, dok će Grad sada najverovatnije tražiti partnera koji bi pristao na 7,92 odsto. Da li će "Apeks" prihvatiti nižu ponudu ili će se pojaviti neko drugi, za sada je nemoguće prognozirati.
Na pitanje hoće li konkurisati na novom tenderu, kažu da će odluku o učešću na javnoj nabavci doneti većinski osnivač ove firme - turska kompanija "KentKart". Navode i da će odluka o prihvatanju procenta od 7,92 odsto zavisiti od uslova tendera.
GROČANI NAJVIŠE PUTUJU
STUDIJA Saobraćajnog fakulteta pokazala je da se javnim prevozom najviše kreću žitelji 3. i 4. zone, odnosno prigradskih opština. Tako Gročani obave 20.066 kretanja u danu, dok Lazarevčani najviše kretanja imaju unutar svoje opštine čak 11.424. Najmanje je kretanja u Zemunu -1.232, dok se iz jedne ka drugoj opštini najmanje kreću stanovnici Savskog venca (304).

Odluku o predlogu javno-privatnog partnerstva na prošloj sednici usvojila je Skupština grada, a napravljen je na osnovu studije koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu.
Kako se navodi u dokumentaciji, novo partnerstvo trebalo bi da se sklopi za narednih 13 godina, a ovaj period izabran je, jer oslobađa grad dobrog dela troškova, a drugi je to što i Smart plan razvoja sistema javnog prevoza prepoznaje 2033. kao ciljnu plansku godinu.
Grad će, na osnovu iskustva, sada kroz novo partnerstvo tražiti da se unapredi sistem kontrole prevoza putnika, da se smanji mogućnost zloupotrebe u sistemu, unapredi mehanizam za nadgledanje i kontrolu prevoznika kroz uvođenje novih funkcionalnosti u sistem, ali i kroz poboljšanje načina informisanja putnika.
DODATNI PRIHOD NA KARTAMA
PREMA postojećem ugovoru sa "Apeksom", njima pripadaju prihodi od izdavanja beskontaktnih smart kartica korisnicima. Tako je u 2019. prodato 219.904 personalizovanih kartica po ceni od 250 dinara, 325.182 nepersonalizovane kartice takođe po ceni od 250 dinara i 201.824 papirnih kartica od 40 dinara.

Ono što su prevoznici u anketama, koje je sprovodio Saobraćajni fakultet, navodili kao najbitnije jeste povećanje i zaštita prihoda, a onda unapređenje sistema za naplatu karata. Kada su korisnici u pitanju, kao najlošiji deo sistema ocenjen je rad službe kontrole putnika i sistem za brojanje putnika.

Ipak, pitanje od najveće osetljivosti jeste visina nadoknade, odnosno provizije, za ugovorene poslove koju bi Grad plaćao privatnom partneru za održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima. I baš zato što su interesi javnog i privatnog partnera oko ovoga direktno suprotstavljeni, preporuka usvojenog predloga je da visina provizije treba da bude ključni kriterijum za odabir najpovoljnijeg privatnog partnera.
Prosečni mesečni prihod od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, što znaći da je "Apeks" na osnovu procenta od 8,52 mesečno zarađivao oko 50 miliona dinara.
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/90 ... ate-karata
 
U cijem vlasnistvu je celokupna oprema? Kentkart (Bus Plus) ili grad Beograd? Sta ako je Kentkart vlasnik i ne dodje do obnove ugovora sa njima?
 
Koliko sam ja upućen celokupna oprema pripada Apexu, koji koristi Kentkart sistem. Grad može da otkupi sistem i nastavi samostalno da vrši naplatu, produži ugovor ili sklopi novi sa drugom firmom koja bi onda morala da izađe sa svojim sistemom.

Iskreno meni je najlogičnije ili da se ugovor produži ili da grad otkupi sistem. U oba slučaja moraju se odraditi reforme sistema, treća opcija mi uopšte ne deluje isplativo, treba skidati svu opremu, instalirati nove sisteme u operativnom centru, pokretati novi USSD servis, nova aplikacija...

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Šta se dešava sa bus plusom, ima li nekih info. Ja sam čuo da će produžiti ugovor dok ne nađu novu firmu koja će uzeti posao.
 
Javno nije bilo nikakvih informacija u skorije vreme. Poslednje je bilo kad je Vesić rekao da im ističe ugovor u septembru i da će raspisati novi tender u kome će tražiti neke nove stavke.
 
Možda promene neke detalje ugovora,ali ostaje gotovo sigurno ista firma.
 
Ugovor je istekao valjda 20 sept otkud ti info da ce ostati ista firma a da nije tvoja pretpostavka ....
 
Pretpostavka s obzirom da je vlasnik Bus plusa (Neša roming) u ortackim poslovima sa vladajućom garniturom ...
 
Ako bude tender, mislim da će svakako pobediti Apex jer će dati najmanju ponudu (najverovatnije) jer već imaju sve uređaje postavljene, infrastruktura je tu itd. Možda novim ugovorom dobijemo neke nove usluge, postavljane informacionih tabli na stajalištima, Bus Plus u BG:vozu itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777488#p777488:30d1as3u je napisao(la):
direktor » 24 Sep 2020 11:26 am[/url]":30d1as3u]Ugovor je istekao valjda 20 sept otkud ti info da ce ostati ista firma a da nije tvoja pretpostavka ....
Šta to znači u praksi? Da li oni sad imaju obavezu da uopšte održavaju sistem naplate karate, pa čak i da ga drže "online"? Ima li takve stavke, šta posle isteka ugovora? Onda bi, kako ja to razumem, i kartice sada bile nevažeće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777493#p777493:34d1tl9x je napisao(la):
Dart » Čet Sep 24, 2020 11:49 am[/url]":34d1tl9x]Pretpostavka s obzirom da je vlasnik Bus plusa (Neša roming) u ortackim poslovima sa vladajućom garniturom ...
Hehehehehe pa tacno bih se zacudio da nije... :mrgreen: :mrgreen:

Moraju Braca sve da drze pod sapom. 8)
 
Tehnomanija (Roming) je skoro kupila win win (Andrej) i sad drže bukvalno monopol na tržištu tehnike.
 
Шin Шin takođe drži Emmi koji nudi niže cene.
Pitanje ko drži Kim Tec?
 
Zar emmi nije propao ...Sto se tice bus minusa mislim da to treba da preuzme sjp da ga rebrendira i da ukine kontrolire njih 250 da zamjeni komunalnim policajcima ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777937#p777937:16mqwoi2 je napisao(la):
direktor » 25 Sep 2020 18:06[/url]":16mqwoi2]Zar emmi nije propao ...
Nije. Znam sigurno da još uvek rade u Kozjačkoj. Neke stvari kupujem kod njih, zato što su mi blizu. Radnja u Bulevaru je zatvorena.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777937#p777937:16mqwoi2 je napisao(la):
direktor » 25 Sep 2020 18:06[/url]":16mqwoi2]Sto se tice bus minusa mislim da to treba da preuzme sjp da ga rebrendira i da ukine kontrolire njih 250 da zamjeni komunalnim policajcima ...
Ko bi onda kontrolisao rad kafića? :)
 
Ulazak samo na prednja vrata uz obaveznu validaciju svakog tipa karte i ne trebaju kontrolori uopste, vozac vrsi kontrolu.
 
U Beogradu ?
Misliš da vozaču malo stresa pa mu još treba da dolazi u konflikt sa putnicima ? Ili da navuče neku virusčinu kad krene hor.
 
Притом беспотребно губљење времена и прављење гужве.
Такав принцип може да ради само на линијама са изузетно мало путника
 
Takav princip radi u mnogo vecim gradovima sa mnogo vise putnika, ne vidim zasto ne bi u Beogradu.

Trebace neko vreme da se ljudi naviknu na red, samo se kod nas ulazi na sva vrata i izlazi u isto vreme. A vozac nema razloga da ulazi u konflikt, jednostavno ne vozi i zove policiju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777962#p777962:1xhhxg6c je napisao(la):
wexy » 25 Sep 2020 19:44[/url]":1xhhxg6c]A vozac nema razloga da ulazi u konflikt, jednostavno ne vozi i zove policiju.
I kada budemo imali takvu situaciju na svakom drugom vozilu, prevoz ima da nam procveta od efikasnosti. :)
 
@ wexy
Ја не знам зашто неки овде упорно, али упорно форсирају само своја решења као најбоља, а у ефикасност других решења децидно одбијају да поверују?
Друже мој, претпостављам по стилу твог писања (можда и грешим!) да си тренутно негде у иностранству, па немаш увид у стварно стање ствари овде... Е па да ти кажем, 70-80℅ људи плаћа карту у БГ сигурно. Док сам пре ове тарапане чешће излазио, врло ретко сам виђао ситуације да се неко са неисправном картом или без исте свађа са контролорима. И све то говорим као неко ко и сам редовно плаћа карту. Изузетак су средњошколци и студенти, али то је већ проблем кућног васпитања.
Да кажем нешто и о систему за аутоматско бројање путника, пошто сам говорио о томе када се повела расправа о томе да ли треба увести откуцавање и при изласку, што је по мом мишљењу сувишно и збуњујуће. Исти је, друже мој, одлично конципиран и одлично ради код нас и без откуцавања при изласку. Да није тако, претумбавали би они укупан број возила на линијама нон-стоп.
Имамо ми тарифни систем скоро па баш онакав какав треба да буде - ОДЛИЧАН и ЈЕДНОСТАВАН. Проблем је само и искључиво у кућном васпитању одређеног процента средњошколаца и студената који имају за бесне телефоне, а као немају за карту. А и за то има лека: чешће контроле, ако је путник без карте малолетан утврђује се ко су му родитељи па родитељима стигне казна на кућну адресу, а ако је пунолетан а не да личну зна се процедура - у полицијску станицу на утврђивање идентитета.
ЗАКЉУЧАК: Беспотребним компликовањем тарифног система за наше услове може се само постићи контраефекат у виду тога да ће људи све мање путовати ГСП-ом, а све више својим колима. А онда би било куку-леле загађење, куку-леле саобраћајне гужве. Све док не проширимо адекватно мреже шинских система које већ имамо, џабе ћемо прести причу о уласку на предња, морамо да налазимо друга, а подједнако ефикасна решења.
 
Nije ni to rešenje. Uzmeš da pečeš hleb, sa donje strane neispečen, unutra živo testo, ali ga ti staviš na police i prodaješ skuplje u odnosu na kvalitet. Neće da može.
Lepo uzmeš, unaprediš prevoz, omogućiš lakše plaćanje karte, održavaš sistem od stanja vozila preko higijene do sistema naplate karata i praćenja vozila. Tada onda možeš da kažnjavaš koga god želiš, koliko god želiš.
U Beču sve čisto, uredno, mesečna karta, koju može da kupi bilo ko, košta 51€. Godišnja karta 365€, znači svaki dan 1€. Semestralne karte za studente za prebivalištem u Beču 75€, traje 5 meseci (odnosno jedan semestar). Pri tome ima i karte za školarce, pa onda različite vremenske karte od 24h (kupiš u 13:04 traje do 13:04 narednog dana), 48h, 72h 7 dana, zatim dnevna karta (traje do 1:00 narednog dana). A onda i pojedinačne karte, obične, za seniore, itd. Milion različitih vrsta, da možeš da kalkulišeš sam šta ti najviše odgovara, a ne da te neko uslovljava da moraš da kupiš tu i tu kartu ili da donosiš račune za gorivo. Sve to važi za svaku vrstu prevoza u gradu, tramvaji, (e-) autobusi, metro, S-Bahn. I najbolje od svega, ukoliko kupiš pogrešnu kartu koja je niže cene od one koju treba, možeš da dokupiš još neku kartu da bude u istoj ili većoj vrednosti od te karte, tako da kontrola neće da pravi problem iako imaš dve karte koje ti ne trebaju - u prevodu, potrebno je samo da kupiš karte u vrednosti one koja je tebi potrebna.
Prevoz tačan, čist, moderan, a ako je star onda je neverovatno održavan, čisto. E tad može da se kazni ko hoće i koliko god treba.
 
Vrh