Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Sve je to lijepo ali ljudi odredba o nacinu uotrebe bus plus aparata , mora da bude istaknuta u vozilu , takodje odredba o visin i nacinu placanja doplatne karte , pa u svajcarskim tramvajima i sad stoji upuistvo iz bazela da je kazna 25 f na 3 jezika svajcarske konfederacije
 
Ekstremno me nervira kad kažu 50% Beograđana se švercuje. To je čisto odvaljivanje cifri i odokativno frljanje brojevima, jer oni te podatke nemaju. Nemaju ni neke mnogo važnije podatke, i lakše dostupne. Sistem je takav da oni odrede koliko im treba para prema svojim troškovima, za putovanja, službene telefone, hranu i piće, politički kadar i sl. i onda pokušavaju na sve načine da tu cifru iscede od naroda, i onda počinju da se frljaju brojevima.
 
Pa nek se frljaju, taj isti narod koji cede ih je postavio tu... Ne znam sto ste svi u nekom tripu kukanja i plakanja, pa nisu nam Bugari izabrali vlast, 50% ovog glupavog naroda je dalo glas gore pomenutim. Smetao je Djilas koji je bar gradio nesto i kupovao neke autobuse, sad lepo uzivancija u ovoj vlasti, prosperitet nam je na dohvat ruke, jos samo malo da smanje plate povecaju porez i dazbine i bice nam bolje...
 
ne znam bas da li ih je narod postavio. Ko je glasao sa Msje Petita (sto bi reko Brakus)?
 
Не треба генерализовати. И у Новом Саду се уредно плаћа карта а контрола је баш ретка. Дакле, ипак умемо да се понашамо ако нас неко не третира као стоку.

Ово тренутно стање у ГСП-у и цена карте су ништа друго до иживљавање над народом и здравим разумом. На дневној бази се крше уставна права грађана и то од стране највећих зликоваца и лопурди у Србији какви су Весић и Човић. Рекао бих да је наша грађанска дужност да се томе не повинујемо.
 
1. није вожња 72 динара него се наплаћује улазак у возило у износу од 72 динара. уколико се возило поквари и обустави вожњу тих 72 динара су пропали.

2. градски превоз је јавни сервис а не предузеће које треба неком да зарађује паре. обзиром да као јавни сервис треба да буде на услузи највећем броју грађана цена карте је превисока.

3. обзиром на квалитет услуге београдског јавног превоза цена карте је превисока.

4. очигледно је да градским оцима не треба градски превоз као квалитетан јавни сервис али им требају путници који о ничему не размишљају него слепо слушају и плаћају.

Појединци никако да схвате да јавни сервиси нису приватна предузећа и не могу да функционишу по тим принципима.
 
exberekin":3d4jazf8 je napisao(la):
.......
2. градски превоз је јавни сервис а не предузеће које треба неком да зарађује паре. обзиром да као јавни сервис треба да буде на услузи највећем броју грађана цена карте је превисока.
.........

Појединци никако да схвате да јавни сервиси нису приватна предузећа и не могу да функционишу по тим принципима.

Ali kada se u jednačinu uvrsti da u stvarnom životu delatnost javnog prevoza obavljaju i privatna preduzeća (pošto GSP nema kapaciteta da pokrije potrebe celog grada) sve to izgleda sasvim drugačije, zar ne?

A sasvim se slažem da je 73 dinara za jednu vožnju previše.
 
orion":2t8mj0o4 je napisao(la):
У Атини сам се такође возио превозом утисак је да су тренутно у Бг аутобуси бољи. Контролу нисам срео а на самој карти пише да је казна 60 пута цена карте ако те ухвате са невалидираном картом. То је таман ових 6000, не знам да ли дају неки попуст али на памет ми није било да се шверцујем као што то раде страци у БГ.

И треба контрола да буде ретка а казне драстичне, оне глупаве тачкасте контроле са заустављањем аутобуса малтретирају и исправне путнике.

A sta cemo sa metroom u Atini (koji postoji preko 100 godina) koji je odlican kao i sa sistemom prigradske zeleznice? Pritom postoji i tramvajski sistem sa ganc novim tramvajima (posle pauze od pola veka tramvaji su se vratili u Atinu 2004.), a ima i trolejbuska mreza. Ako poredimo, Atina je "izmislila" javni prevoz za Beograd.
 
relja":3fls7w7w je napisao(la):
exberekin":3fls7w7w je napisao(la):
.......
2. градски превоз је јавни сервис а не предузеће које треба неком да зарађује паре. обзиром да као јавни сервис треба да буде на услузи највећем броју грађана цена карте је превисока.
.........

Појединци никако да схвате да јавни сервиси нису приватна предузећа и не могу да функционишу по тим принципима.

Ali kada se u jednačinu uvrsti da u stvarnom životu delatnost javnog prevoza obavljaju i privatna preduzeća (pošto GSP nema kapaciteta da pokrije potrebe celog grada) sve to izgleda sasvim drugačije, zar ne?

A sasvim se slažem da je 73 dinara za jednu vožnju previše.

Zaradjivanje para na stranu - niko ne kaze da javni servisi treba da zaradjuju (prave ogroman profit) vec da treba da pokrivaju svoje troskove. Onim sto GSP prihoduje od karata, ne pokrivaju se svi troskovi GSPa, pa nedostatak mora doci iz gradskog budzeta, a pare ne padaju u gradski budzet s neba. Tako da je itekako bitno koliko novca neko javno preduzece prihoduje.

Naravno to ne znaci da treba samo podici cenu karte. Inace ne mislim da je cena od 73 dinara za jednu kartu previsoka, jer kucanje jedne karte treba da bude za ljude koji se samo povremeno voze prevozom. Previsoka je cena mesecne markice za zaposlene.
 
Sa prvim delom se slažem - samo sam hteo da ukažem da GSP nema potrebne kapacitete i da zato imamo i privatnike, a privatnici treba da imaju neki motiv da rade, zar ne?

Taj koji se vozi povremeno (a taj sam) treba i da se vrati odakle je pošao, a možda treba i da presedne. Ovako ispada da dve-tri karte koštaju koliko i potrošeno gorivo + sat vremena parkinga na ulici. Što je prilično destimulišuće, čak i za nekoga ko veruje u suštinu koncepta javnog prevoza.
 
Za prvu stvar - da.

Za drugu stvar - i ja mislim da cena od 73 dinara nije idealna, narocito na nacin na koji se tarifira (svaki put kada udjes u vozilo), ali mislim da to nije glavni problem. Presedanje je reseno vremenskom kartom, a za nekoga ko zavrsi s onim gde je krenuo nakon sat vremena parkiranja, on verovatno moze i sa tom vremenskom da se vrati kuci (ona ti ne daje 75 minuta u prevozu od prvog kucanja, nego ti daje 75 minuta od prvog kucanja da se otkucas poslednji put - tako da ako udjes u bus i otkucas sa 5 minuta preostalim na karti, ne znaci da moras da izadjes posle 5 minuta, vec mozes do poslednje stanice).

Da mene neko pita, ja bi uveo i karte za kratku voznju (< 5 stanica) koje bi kostale 30-35 dinara, a ovu od 73 bi pretvorio u vremensku od 60 minuta a ovu od 101 u vremensku od 90 minuta. No opet, kao neko ko se vozi povremeno isto kao i ti, ne mislim da je 73 dinara (ili 101 vremenska) toliki problem.
 
Много компликовано, ја бих овако:

прва валидација да скида 50 дин
следећа валидација поново 50 дин и прелази у временску
када се портоши та веменска следећа валидација 50 дин итд
када се достигне цена дневне престаје се са скидањен новца

елегантно решење које захтева само да се принесе картица, мени се пар пута десили да не ради тач скрин и нисам могао да изаберем временску и мислим да је компликовано бирање временске некоме ко то ради први пут.

Још би могле да се уведу две ствари које би стимулисале исправне путнике
1 Сторнирање казне уколико се заборави маркица или нека симболична накнада
2 Рефундирање новца у случају квара аутобуса
 
Smucilo mi se sve. Trudim se da uvek placam prevoz i budem redovan sa placanjema gospoda vozaci hvataju krivine samo tako. Molim njihove kolege sa fotuma da im ne staju u odbranu, sacekam na terminusu da podje, pise polazak u 17:08 on dodje u 17:02 i u 17:08 krene ali NE POKUPI PUTNIKE. sad da li ide u garažu ili kreće odnekud redovno ne znamali svaki dan ispafam sve veći magarac što plaćam usligu koja se isporučuje u mnogo manjoj meri od propisane...
 
To je jedan od problema sa njihovim teranjem gradjana da placaju karte. Od svih prevoznika, samo se GSP zalio, a oni najvise prave prekrsaje i redovno izostaju njihovi polasci. Prvo treba da dovedu u red svoje preduzece pa onda da traze da se placa prevoz.
 
dsc01629.jpg

jos fali odredba o doplatnoj karti kazni
 
Pojedinacna karta jeste skupa, ali dzabe i da je ona 50 dinara kada je niko ne bi placao, ako je nekom skupo 73, nek se svercuje ali nek plati svaki 3. put kartu. Oce, al juce. -
 
Da dodam i problem dostupnosti mesta za izdavanje ili statusnu validaciju personalizovanih kartica. Stanovnicima Rakovice (opštine koja ima ubedljivo najgori tretman u sistemu JGP, najneredovnije polaske, najstarije autobuse, najveće gužve) treba 12 do 15 kilometara do najbližih mesta ne kojima se taj posao treba obaviti. Za mnoge znači da treba da odvoje celo popodne da bi doputovali do tog mesta i vratili se, pogotovu ako su uz to i studenti/učenici/nezaposleni pa se mora na biro, školu ili fakultet, to znači nekoliko sati putovanja po loše organizovanom prevozu samo da bi se steklo pravo na neko tobože povlašćeno korišćenje istog.
Drugi veliki propust je nepostojanje datumske važnosti mesečnih pretplata. (Tu je doduše opet BusPlus bolji od prethodnog sistema koji je bio katastrofalan, jer sdva meseca u godini počinju državnim praznicima, pa kada se namesti kalendar, prodavci markica nisu radili 5-6 dana na početku meseca i niste imali gde da kupite markicu). Znači, ako sam došao 12. u mesecu u grad, hoću da dopunim da mi traje "članarina" do 12. u sledećem. Kada takav softver mogu da imaju imalo bolje teretane, ne vidim zašto je problem BusPlusu da uradi isto.
 
marrecar":t3qlpizf je napisao(la):
Od svih prevoznika, samo se GSP zalio

Када на то додамо и податак да град дугује застрашујуће паре приватним превозницима долазимо до закључка да цела ова реприза хајке из 2012 године служи да се подмири најговнастији људски нераднички талог у тој септичкој јами гована (ГСП)
 
Zanimljiva mi scena iz 306 juce, autobus skoro pun i ulazi kontrola. Tu je bio njihov asistent koji je stao izmedju 2. i 3. vrata i nagovestio da putnici pripreme karte. Par ljudi izvadilo kartice da mu predaju, ne znajuci da on ne radi pregledanje jer prakticno nije imao nikakvo obelezje GSPa, Grada ili Busplusa. Pozadi kontrolor poceo da pregleda karte, bila studentkinja s majkom i ona nije imala kartu jer je 3. oktobar i jos nisu dobili indekse. I tu se raspravlja kontrolor, bez obzira, trebalo je da kupi kartu na kredit i da kuca, bla bla. I pusti je. Dodje malo napred, pregleda jednu stranu, okrene se na nasu, pregleda jednoj zeni i trazi od nekog decka. I bio neki problem, kaze nije uplaceno. Krenuo kontrolor ka aparatu na 2. vratima, a onda je video da ne radi, pa se proseta do 3. i tamo otkuca i vidi da nije uplaceno. Ponovo prisloni kartu na njegov aparat i opomene decka da nije uplaceno, da mora da izadje s njim kako bi napisao neki izvestaj. Ovaj to nije hteo, trazio da mu vrati kartu. Kontrolor odbija uz izgovor da ne sme to da radi jer mora da napise izvestaj, u suprotnom ako to ne uradi, odbice mu od plate. Ispricase se oni, kontrolor izlazi, zove ovog, on nece da izadje i kaze da zadrzi karticu, bas ga briga.
Sad meni nije bilo jasno kakav to izvestaj, zasto lepo ne kaze kaznu. Sramota da se od kontrolora odbija ta nenapisana kazna od plate. Sad njih recimo 15 odbije kaznu, kontrolor prakticno gubi platu, i jos treba da doda.
 
tragac":1u0p6r4v je napisao(la):
Znači, ako sam došao 12. u mesecu u grad, hoću da dopunim da mi traje "članarina" do 12. u sledećem. Kada takav softver mogu da imaju imalo bolje teretane, ne vidim zašto je problem BusPlusu da uradi isto.

+10000

Prosta stvar, smanjila bi gužve kod prodavaca, uštedela svima vreme, ne znam zašto nije primenjena.
 
Vrh