MAN":3fwj37gz je napisao(la):
Vec smo diskutovali, penzioneri imaju najvise, ima malo njih koji imaju ispod 20k, ostali imaju dosta vise. To sto su oni radili ceo zivot, sta su doprineli prevozu? I tad kad su placali placali su deo, drugi deo je bio i tad subvencionisan, tako da to ne pije vodu sad dzabe. Raspodeliti da SVI placaju.
Ja sam ipak za verziju:
Pojedinacna 50din (vozilo 60)
Vremenska 120min 100din
Dnevna 200din
Nedeljna 1000din
Mesecna 3000din
Penzioneri do 20k 400din mesecno, do 30k 1100din mesecno, preko 30k 3000din
(moj komsija 80.000 penziju, od 1968-me je u istoj, sa 29god otisao, tad je otislo brdo njih kad je smenjen Rankovic)..
Djacka 500din, za drugo dete 300din, za trece i vise besplatno. (podsticaj za natalitet)
Није ствар у томе шта су допринели превозу, нити ми - као грађани - уопште требамо да доприносимо превозу. Јавни превоз је ту да нама служи и доприноси, а не ми њему. А оно што сам рекао о пензионерима је првенствено ствар друштвене афирмације нечијег животног рада. Радили су - нису ишли да краду, нису се дрогирали и завршили крај сливника. Значи, повластице које им дајемо су, не само ту да би им помогле, као једној реално - у уобичајеном друштву - угроженијих категорији, већ и одраз поштовања које би друштво требало да има према старијима.
Цене које сте изнели нису реалне. Дневна карта је прескупа. У суштини, мало ко путује у више од два смера током истог дана, па не видим зашто би дневна карта била четири или више пута скупља од појединачне. Уједно, нижа цена дневне карте би подстакла већи број путника на куповину те, уместо једносмерне карте без прекида, чиме би превозник логично требао добити више новца, иако би смањењио цене. То је на корист свима.
Једносмерна карта је по многоме реликт прошлости, али за наше друштво је вероватно од користи. У свету је обично дневна карта, или карта на пар сати, најјефтинија опција, која је основ осталих цена. Једносмерне карте данас ретко где постоје.
Цене недељне и месечне карте које сте изнели изнад немају никакве логике. Цела сврха постојања ових карата је да би вам пружиле јефтинију опцију, а износи које наводите су једноставно број дана у том периоду, помножен са ценом две једносмерне карте. Гарантујем да огромна већина корисника јавног превоза и не користи превоз у више од два наврата, што чини вашу дневну и месечну карту сасвим непотребнима. Сва разлика се своди на количину употребљениг папира, и колико ће кондуктери имати посла, што и нису претерано битне категорије.
Једносмерна карта без прекида - реална цена је 50-60
Временска карта на 180 минута (што је период који би вам требао за једну солидну куповину, са урачунатим периодом вожње) - 90 (
нема логике да ова карта буде исте цене као две једносмерне, јер се тиме губе сврха њеног постојања)
Дневна - 150
(у суштини, по логици би ова карта требала бити испод цене две једносмерне, али то није могуће унутар нашег модела)
Недељна - 550
Месечна - 2100
Годишња - 15.500
Што се тиче повлашћених категорија, ту треба детаљније сагледати ствари, али подржавам концепт подстицаја за наталитет, као и ограничен временски период важења школских карти. Ка сам, на пример, имао школску карту која је само важила у временима када сам се реално могао кретати до и од школе.