Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

masovni sverc je moguc jer su kontrolori prestali da rade svoj posao kako treba, njihovi sefovi ih ne motivisu da rade kako treba jer imaju sigurnu zaradu od uplate mesecnih karata, tako da im profit ne zavisi od peformansi. Kao u `zlatno doba birokratskog socijalzima, sovjetskog tipa`. Prosto, zato i funkcionise, ali na stetu svih nas ostalih (daljim urusavanjem sistema).
I ja mislim da su daleko efikasniji bili sa fluo prslucima. U inace raspali i za reogranizaciju zreo sistem ubacena je jedna cisto parazitska firma koja ama bas nicemu nije doprinela, vec samo pravi trosak (ovaj pamflet sto su napisali...nemam reci zaista, bice da nisu jos zaposlili onog PR strucnjaka, glup je i sa stanovista statistike, odnosa sa javnoscu i zdravog razuma).
Inace danas sam kod piramide cekao 95 pola sata...u zivotu je nikad toliko nisam cekao, teorija zavere ili ne, nebitno je...kvalitet prevoza se polako srozava.
 
↑↑
Recimo da je tako, ali to ni na koji način ne otklanja pitanje neophodnosti vremenskih karata jer:
...ti si na Zelenjaku odakle treba da ideš do Energoprojekta na N.Bg. Ulaziš u prvi odgovarajući, npr 65. On staje kod "Šest kaplara" i ne može dalje... Nailazi 16-ja... Ulaziš ili čekaš sledeći bus 65?
 
Bivise,da li ovaj program moze da radi na mobilnom koji nema android ali ima wap internet?

I koja je internet adresa programa?
 
Е па кад си матор и не занимају те паметни телефони него фураш Е52 нема ништа од апликација :lol: :p
 
vucko":nu9yyje******* je napisao(la):
Bivise,da li ovaj program moze da radi na mobilnom koji nema android ali ima wap internet?

I koja je internet adresa programa?

Kao što Šomi reče nažalost ova aplikacija je moguća isključivo na android uređajima.

Ali postoji mogućnost da je instaliraš na kompu ukoliko bi ti značilo nešto.

Naime, postoji program koji daje mogućnost pošto ga instaliraš da preko njega pokreneš sve aplikacije sa Google pleja.

Program je besplatan i možeš ga skinuti sa ovog linka...

http://www.bluestacks.com/
 
Људи, из погрешних разлога не плаћате карту.

Карту не треба плаћати да би систем пао у банкрот и крахирао јер је тренутно мутант партијског система са криминалом и бахат је према основним грађанским правима и вређа чак и просечну интелигенцију.

Превоз се није морао плаћати ни у време ГСП контролора па сам га плаћао редовно годинама. Овај и овакав начин систематски организване примитивне пљачке не желим да плаћам.

Треба имати прави разлог и циљ. Ужасно је да циљ буде искључиво да уштекам 1000 динара. Такав циљ не подржавам. А разлог типа "може ми се" ми се гади!!
 
Hvala na odgovoru Bivise.

Slazem se stf ali vecinu ljudi boli uvo,a spiskace tih 1000 din na cigarete ili alkohol za 2-3 dana ili cak jedno vece.

Problem je sto cak i da svi prestanu kupovati karte opet je tako namesteno funkcionisanje da oni koji rade u gradskim i republickim instititucijama u Beogradu automatski dobijaju pretplatu svakog meseca.
 
@bivis јел теби ради преко компа тј преко тог програма ? Мени бусплус апликација не ради, уђе, као учитава и изађе..
 
Sada sam baš instalirao taj program, međutim nisam bio uopšte u mogućnosti da skinem aplikaciju, stalno me izbacuje. Očigledno je da program ima neke bagove, žao mi je ljudi. :(

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
stf":3mxmm6oy je napisao(la):
Људи, из погрешних разлога не плаћате карту.

Карту не треба плаћати да би систем пао у банкрот и крахирао јер је тренутно мутант партијског система са криминалом и бахат је према основним грађанским правима и вређа чак и просечну интелигенцију.

Превоз се није морао плаћати ни у време ГСП контролора па сам га плаћао редовно годинама. Овај и овакав начин систематски организване примитивне пљачке не желим да плаћам.

Треба имати прави разлог и циљ. Ужасно је да циљ буде искључиво да уштекам 1000 динара. Такав циљ не подржавам. А разлог типа "може ми се" ми се гади!!

Upravo tako. Nije mi skupo ni da platim 10 000 dinara, i kao sto sam rekao bio sam pobornik placanja svake usluge koja se koristi. jer jedino tako moze da funkcionise sistem. Medjutim neko namerno izvlaci pare iz celog tog sistema, a mene licno pravi budalom. Svakog meseca do decembra sam uplacivao mesecnu markicu, a kako mi je tokom januara ispitni rok, nisam imao potrebe da uplatim markicu, pa sam kupio plasticnu dopunu. Pre par nedelja usao sam u autobus i zaboravio sam da otkucam kartu jer sam mahinalno mislio da imam mesecnu. Kada je usla kontrola ja sam im se izvinio i ponudio sam kontroleru da otkuca kartu, nasa je on uzeo i rekao da nece da mi je vrati.

Ovo je osnovni razlog zbog cega vise ne uplacujem svoju mesecnu markicu, jer pored 100 drugih ljudi koji nisu hteli ni da pomisle da otkucaju kartu, ja sam ispao posten izvinio se i pokusao da otkucam kartu nakon cega mi je ista bila ukradena i ja sam ispao majmun.

Dok se sistem iz korena ne promeni ja im za uslugu prevoza necu placati. Mozda je to za nekoga ne posteno, ali video sam da se u ovom sistemu postenje i vernost ne cene tako da cu se samo prilagoditi njihovom nacinu funkcionisanja.

P.S. Kako su nagradili redovne platise ? Kakve pogodnosti su omogucili ? Nikakve. Kakve su pogodnosti omogucili za ne platise ? Pa omogucili su im besplatne voznje. Od uvodjenja ovog sistema nisam video ni jedan pokusaj da se nekome naplati kazna.
 
Da kažem i ja nešto na temu plaćanja Busplus karata.
Situacija me stavlja u tešku moralnu dilemu, jer svestan sam, ako ne plaćam kartu, onda postajem saučesnik u procesu rasturanja sistema gradskog prevoza, koji je u periodu 2001-2011. nesumnjivo korak po korak popravljan i sređivan sa ciljem da bude koliko-toliko dostojan čoveka, a rasulo oko neplaćanja koje sad nastaje zaista ne miriše ni na šta dobro, osim na povratak u devedesete.

S druge strane, ako je Direkcija za javni prevoz toliko bezobrazna da na godišnjicu Busplusa pušta agitprop saopštenje severnokorejanskog tipa da je "prihod od naplate karata porastao", onda se mali čovek stvarno zapita "pa šta će im još i moja mesečna uplata kad se hvale da im tako dobro ide"! Ako ćemo da živimo u svetu bajki u kojem su Busplus poništivači nagrađeni kao treći najbolji u svetu, a u praksi je obavezno poništavanje pretplatnih karata ukinuto, jer kad bi nekim čudom svi disciplinovano validirali kartu, istog dana bi oborili sistem (treći najbolji u svetu)... onda čoveku dođe da kaže "nek uživaju u svom Potemkinovom selu bez mojih para".

Stoga moj radni zaključak glasi: uprkos moralnoj griži savesti, privremeno neplaćanje prevoza još neko vreme deluje opravdano, makar dok glavonje ne napuste taktike gebelsovske propagande i dok otvoreno NE PRIZNAJU DA SU U PROBLEMU. Kad priznaju da su u problemu, neka krene jedna javna debata o tome šta nas je dovelo u problem, da li je famoznih 8% za Busplus sistem deo problema ili deo rešenja, ko je odgovoran i kako iz nastale situacije izaći. E kad se to desi i kad neko odgovoran za ONAKAV tender pojede go**o i prizna šta je uradio, e tek onda bi imao smisla jedan javni apel da se usluga plaća, onda bih mogao čak i da progutam finansiranje harača od 8%, ako se ispostavi da je po pitanju štetne koncesije zakon na strani Apexovog konzorcijuma, samo pod uslovom da pred pravdom odgovaraju lica koja su sa umišljajem DOPUSTILA da grad Beograd uđe u tako nešto.
 
Pa ko ce od vas sto se sada svercujete jednog dana metro da placa?!
Malo ko... Isto cete da izmisljate neke moralne izgovore (skupo,mala plata,baba bolesna...) da ne bi i dalje placali.
Kad vec koristis neku uslugu red je i da je platis,a ako ti se ne svidja trazi alternativu.
U Hamburgu je karta za jednu voznju 2,95€,mesecna 96,90e,a ako uzmes godisnju odbija ti se mesecno 80e.
Mnogima je to preskupo ali...
Kazna za svercovanje (vec vise od 10 god.)je samo 40€,stim da posle treceg puta ides na sud,a posle desetog i u zatvor.
Znam za dva slucaja gde putnik (bez karte)nije kontrolorima hteo da da licnu,vec je cekao da dodje policija. Dobio je da
plati 180€ na ime troskova bezpotrebnog zvanja policije.
Sigurno da je razlika u kvalitetu prevoza u Hamburgu i Beogradu velika,ali bude li se i dalje samo trazio izgovor za svercovanje bice jos i veca.
 
Лако је поповати о "поштењу" из Хамбурга....
 
@danko Е па види, ја сам рекао када може може, када нем оже наравно да нећу. Ако буду направили метро са оградама тј капијама наравно да ћу плаћати, али онда ће и сви остали плаћати.. Ако буду направили као у Бечу да је улаз слободан, онда ће опет сви да се шверцују па тако и ја са њима..
 
Свакако без неког осећаја за ред ми нећемо далеко догурати. Мислим да је овде због изгубљеног поверења једино могуће физички онемогућити бесплатну вожњу. Али и тада цена карте не може бити 3200 ако он има плату 20 000. Мора се бити ефикасан, поштовати елементарно начело поштења, али овом примеру нема спаса. Ако не могу да се шверцују, сигурно је да не могу ни да плате, избиће немири јер морају на посао некако да се прехране породице. Кад можеш, буди поштен, поштуј ред, чувај морална начела, ако не можеш... твоја је дужност да се опиреш сваком непоштеном закону, правилу.
 
danko68":2mx004fd je napisao(la):
Pa ako ti je to jedini odgovor ...neka bude.

Па на твој пост то и јесте био једини смислен одговор.

Када после свега написаног на овој теми неко крене да попује о неком поштењу а још и нема директог контакта са системом ја стварно не знам шта на то одговорити. Твој пост буквално игнорише стотине постова директних искустава са системом и вређањем људског достојанства на све могуће начине, нескривене пљачке јавних финансија, диктаторске пропаганде неспособних партијских пацова на услузи подобним партијским тајкунима.....

.....питам се у каквом балону живи неко ко онда напише онакав пост...

Ти си се нашао за сходно да нам очиташ буквицу и изгрдиш зато што одбијамо да плаћамо криминалце? Свака ти част.
 
@stf
Polako,nije nista licno
Rodjen sam i odrastao,i jos uvek boravim cesto u Beogradu, tako da nije bas da nemam direktnog kontakta sa sistemom.
Naravno,placao sam uvek prevoz pa mi je ponekad hvalilo za bioskop,kokoce,kasnije cigare...
Mora svako da odluci sta su mu prioriteti,a i da snosi posledice toga.
Posledice ne placanja prevoza su lose odrzavanje i nikakvo unapredjenje istiog
To sto si naveo za partijske pacove,javne pljacke...to sve stoji.
Bojim se samo da se bojkotom placanja situacija nece promeniti na bolje,nego bas suprotno.
Krivci za ovakvo stanje mogu da koriste to kao argument...u smislu,kakav narod,nije nista bolje ni zasluzio.
 
danko68":2t5cs5z5 je napisao(la):
Pa ko ce od vas sto se sada svercujete jednog dana metro da placa?!
Malo ko... Isto cete da izmisljate neke moralne izgovore (skupo,mala plata,baba bolesna...) da ne bi i dalje placali.
U Hamburgu je karta za jednu voznju 2,95€,mesecna 96,90e,a ako uzmes godisnju odbija ti se mesecno 80e.
Mnogima je to preskupo ali...

Evo vidis ja u Hamburgu i generlano u Nemackoj placam prevoz, a u Beogradu se od skoro svercujem ili cesce potpuno izbegavam gradski prevoz, iako mi cena nije preskupa.

Godinama sam u Beogradu redovno kupovao "markicu", a kroz poreze placao i deo prevoza koji se subvencionise. I onda sam poslednjih meseci poceo da dozviljavam da me kompanija kojoj sam uredno placao uslugu godinama pocne tretirati kako se u Nemackoj ne tretira ni st***. Da li bi u Nemackoj bilo dozvoljeno voziti stoku u vozilu bez grejanja i sa rupama u karoseriji pri spoljnoj temperaturi -5C, na liniji koja putuje 50 minuta, na neosvetljenom otvorenom putu a da na vozilu ne radi ni jedno od 4 zadnja poiziciona/gabaritna svetla, da vozac stane na sred ulice i ostavi otvorena vrata i upaljeno vozilo dok on uplati tiket u kladionici? A na sve to ti ispiraju mozak o silnim unapredjenjima koje je BusPlus uveo. Kap u punoj casi su bili zastoji zbog tackastih kontrola i cesto preskakanje prvog jutarnjeg polaska dok se ja smrzavam na stanici. Vecina ovih stvari nema veze sa cenom karte i manjkom para, vec su cist bezobrazluk, nesposobnost i bahatost.

Uporedi to sa prevozom u Hamburgu. Tamo me je npr automat na HADAG-ovom pristanistu upozorio da sam izabrao kartu koja nije najjeftinija opcija, vec mi sam ponudio neku povoljniju "9AM" - mala sitnica, ali oslikava odnos prema putniku odnosno musteriji. U Beogradu su me tretirali kao stoku da bih izvadio personalizovanu karticu.

Nekome sitnice, ali meni velika razlika da li cu za svoje pare biti tretiran kao covek ili kao zivotinja.

danko68":2t5cs5z5 je napisao(la):
Kad vec koristis neku uslugu red je i da je platis,a ako ti se ne svidja trazi alternativu.

Alternative nema, ali ne treba ni da je bude. Gradski prevoz nije luksuz, nije usluga koju mozes izabrati da koristis, ali i ne moras. To je socijalna kategorija, koja mora biti dostupna i dovoljno jeftina da bude priustiva svakom gradjaninu koji uredno ispunjava svoje obaveze prema drzavi/gradu. Kao takva je dotirana od strane drzave, za nju nam se uzimaju pare kroz porez. Dotirana je i u Nemackoj (ne znam konkretno za Hamburg, ali u Berlinu jeste). Ne mora da bude udoban, ne mora da bude brz, ne mora bude lep, ali mora da postoji, bude dostupan i ispunjava najosnovnije zahteve bezbednosti i "humanosti".
 
@MKShK
Slazem se da su razlika u kvalitetu usluge i odnos prema korisnicima iste ogromni.
Ovde je cilj unaprdejenje kvaliteta gradskog prevoza u Beogradu i nacin kako to ga se izvede.
Vecina kritika GSp-a je na mestu,ali koji je prdlog da se to poboljsa
Mislis li stvarno da se bojkotom placanja moze postici poboljsanje usluge?
 
danko68":d0ksgzof je napisao(la):
@MKShK
Ovde je cilj unaprdejenje kvaliteta gradskog prevoza u Beogradu i nacin kako to ga se izvede.
Vecina kritika GSp-a je na mestu,ali koji je prdlog da se to poboljsa
Mislis li stvarno da se bojkotom placanja moze postici poboljsanje usluge?

Bojkot placanja mi trenutno izgleda kao jedina stvar koji mi "mali" ljudi - korisnici usluge mozemo da uradimo da bi skrenuli paznju na problem. Otvoren sam i za druge nacine "borbe", ali ih sam ne vidim.

A sto se tice predloga za unapredjenje - ne izmisljati toplu vodu, pustiti struku da to resi. Za pocetak mozda umesto davanja 8% podizvodjacu za naplatu karata, koji se pokazao kao los - isti novac uloziti u dovodjenje profesionalnog menadzmenta, dobro placenog i nagradjenog po ucinku, koji ce imati jasan i nedvosmislen interes da resava probleme. Pod ucinkom ne podrazumevam samo rast naplate, vec i zadovoljstvo korisnika uslugom, pokrivenost mreze, vreme putovanja, uticaj na razvoj privrede u delovima grada koji su sad slabo povezani i dr. Ocigledno je da je glavni problem u losem rukovodjenju i organizciji - jer prevoz je sve losiji, a uslovi poslovanja nisu losiji (bar ne toliko).
 
Данко,

У тренутку увођења Бусплуса и првих пар месеци наплата се драстично повећала а истовремено је превоз постао експоненцијално лошији. Како онда да некоме и даље објашњаваш да треба да плаћа превоз да би он био бољи? У нашем случају то очито није истина. Пошто то и логично није могуће, нешто са системом опасно није у реду. А свима нам је показано и шта то тачно није у реду.

Превоз по граду чупају приватници, нове троле и шака нових трамваја, али је на периферији превоз увелико достигао ниво деведесетих. И то још и пре него што је шверц рапидно порастао. А рапидно је порастао управо због тога. Јер људи више нису наивни. Чак и тврдокорним поштењачинама (не омаловажавам) се пољуљао систем веровања....

Превоз сигурно неће бити бољи ако не плаћамо карту, али то и јесте поента. Он треба да се потпуно упропасти да би се отарасили шљама и криминалаца. Као што МКСхК рече, другачији вид борбе тренутно није могућ. Нажалост, али тако је. Што пре пропадне пре ће мафија у затвор.
 
Upravo tako, poslednjih par godina sam verovao da ce se sistem popraviti i da ce konacno na celo najveceg prevoznika, kao i u direkciji stici neko pametan i poceti da radi posao kako treba. Od tada sve se raspalo. GSPovi autobusi su u tako losem stanju da se ponekad plasim da udjem u njih, a kao sto stf rece jedina stvar koja vadi ceo sistem su privatnici, novi tramvaji i trole, mada su i trole poprilicno propale za godinu dve upotrebe. Amortizeri ne postoje na vecini trola.

Uvodjenjem novog nacina placanja trebao se povecati i kvalitet prevoza, ali on je eksponencijalno isao na dole, tako da smo sada jako blizu dna. Udarac u dno samo sto nije dosao a mi preko medija dobijamo informacije kako je sistem u najboljem stanju.

Ni novi busevi nece promeniti nacin odrzavanja i poslovanje i sve ulozene pare ce propasti za dve tri godine ako se sistem iz korena ne promeni. To je barem do sada vec vidjeno nekoliko puta. Pogledajte nasta lice autobusi kupljeni pre par godina.
 
stf":27jr0gcx je napisao(la):
...... Што пре пропадне пре ће мафија у затвор.
na zalost, pre ce na Maldive i sl. mesta , ,,prljav,, novac svi odmah prebacuju preko
pa ko zecovi na prvi ozbiljan susanj frrrr preko grane . . .
a ko zakasni bar ima odakle da se ,,otkupljuje,,
jedino resenje je da na rukovodeca mesta budu strucnjaci a ne zasluzni
a to se pokazalo da je to jos daleko ...
zato krajnja nuznost otkucavanja nepersonalizovanih kartica ce se poduziti u beskonacnost
sto opet dovodi u prvi plan pitanje totalne privatizacije javnog prevoza gde bus plus nece biti izdvojena firma od matice
 
Vrh