Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

nikola011":3mvox1rs je napisao(la):
Nema tu etike. Isti ljudi koji ne placaju BusPlus nisu placali ni GSP. To je stvar navike i mogucnosti. ....

Наравно да има, Дулеја је нпр. дао занимљив линк на чланак о томе (на чему се захваљујем), а свакако постоји цена која је превисока. Неко ће одбити на овој цени, а неко би одбио на 4000 итд.

А постоји и етика у контроли. Ја се рецимо гнушам система у којем увек мораш када улазиш да показујеш карту. Не могу прихватити да контрола креће од става "крив си док се не докаже супротно". Мени је то знак да је власт свесна неодговарајуће цене те да једино силом може да наплати карту, јер консензус о плаћању карте просто пуца ако је цена претерана.

И такође сматрам, и видим да нисам једини, да осећај о повређеној етици може мотивисати људе на неплаћање превоза. Имамо неколико примера у претходним постовима.
 
Kod:
GSP: Vozač priklještio vratima putnicu

O ovome sam pricao... To rade redovno i cesto se i zabavljaju dok gledaju ljude zaglavljene... Koji li je to poremecaj stvarno ne znam... Ali zasluzuju sve sto im se desava... Normalno vozaca jednostavno nema niko razloga da napada ili prijavljuje...
 
Zato im odvrnite ventil i ispustite vazduh iz vrata, pa onda moraju da ustanu iz svoje stolice da bi ih zatvorili.
 
Мени је још у основној возач на први вратима затворио ранац и поштено се смејао до следеће станице..
 
Tramvaj 2 (unutrasnji krug), danas oko 12.30h na stanici kod Palilulske pijace, ulazi 5 kontrolorki, putnici ih uglavnom ignorisu, narocito omladina. Penzosi iz kategorije 65+ koji godisnji prevoz placaju 400 din. ko po komandi vade svoje kartice, ali ostatak putnika ladno kulira ridzvejke. One se ni nebune. Ko da kartu prislone na ono sokocalo, ko ne da samo produze dalje. Posle dve stanice su sisle po komandi najmatorije medju njima (verovatno Ober-ridzvejka) i nastavile da kokodacu na stajalistu. Tu i tamo medju putnicima ispaljen je poneki komentar tipa Djilas lopina, Elliot Vucic apsi sve i sl.......
Verovatno ridzvejke moraju da ispune normu u broju vozila u koja ce uci tokom dana, a najmanje su se zanimale nekom kontrolom i raspravama sa onima bez karte. Po slobodnoj proceni 75% putnika je bilo bez karte. Niko nije zamoljen da napusti vozilo, nikome nije trazena dokumentacija niti je ikome trazeno da kupi kartu kod vozaca.
Dakle sada je i zvanicno placanje prevoza u BG postalo potpuno fakultativno!
Verujem da ce uskoro (ako vec i nije) doci do drasticnog pada naplate, i da ce zbog toga doci do velikih problema u funkcionisanju javnog prevoza u BG. Dobra strana je sto ce to mozda ubrzati razbucavanje Ugovora sa Apexom i vracanje naplate u GSP, ali imajuci u vidu kako to kod nas ide, pre ce biti da ce se drasticno smanjiti broj vozila u saobracaju da bi politicari isterivali kera medju sobom, a preko putnicke grbace.
Vreme ce pokazati uskoro.
 
``Eliot Vučić hapsi sve``. Prsli smo kao društvo definitivno.

Послато са LG-E400 користећи Тапаток 2
 
AcaDorcol":2vgde1o1 je napisao(la):
Tramvaj 2 (unutrasnji krug), danas oko 12.30h na stanici kod Palilulske pijace, ulazi 5 kontrolorki, putnici ih uglavnom ignorisu, narocito omladina. Penzosi iz kategorije 65+ koji godisnji prevoz placaju 400 din. ko po komandi vade svoje kartice, ali ostatak putnika ladno kulira ridzvejke. One se ni nebune. Ko da kartu prislone na ono sokocalo, ko ne da samo produze dalje. Posle dve stanice su sisle po komandi najmatorije medju njima (verovatno Ober-ridzvejka) i nastavile da kokodacu na stajalistu. Tu i tamo medju putnicima ispaljen je poneki komentar tipa Djilas lopina, Elliot Vucic apsi sve i sl.......
Verovatno ridzvejke moraju da ispune normu u broju vozila u koja ce uci tokom dana, a najmanje su se zanimale nekom kontrolom i raspravama sa onima bez karte. Po slobodnoj proceni 75% putnika je bilo bez karte. Niko nije zamoljen da napusti vozilo, nikome nije trazena dokumentacija niti je ikome trazeno da kupi kartu kod vozaca.
Dakle sada je i zvanicno placanje prevoza u BG postalo potpuno fakultativno!
Verujem da ce uskoro (ako vec i nije) doci do drasticnog pada naplate, i da ce zbog toga doci do velikih problema u funkcionisanju javnog prevoza u BG. Dobra strana je sto ce to mozda ubrzati razbucavanje Ugovora sa Apexom i vracanje naplate u GSP, ali imajuci u vidu kako to kod nas ide, pre ce biti da ce se drasticno smanjiti broj vozila u saobracaju da bi politicari isterivali kera medju sobom, a preko putnicke grbace.
Vreme ce pokazati uskoro.


da nisi možda kojem slučajem ti zvao studio b radio ono oko pola 9 :D ?
 
AcaDorcol":2c1ftkh1 je napisao(la):
Dakle sada je i zvanicno placanje prevoza u BG postalo potpuno fakultativno!

Sinoc kod Olje na Utisku nedelje, sam kraj emisije, pita prvog lika da li korsti BusPlus, na sta je on rekao da se ne vozi cesto i da "ima neku karticu po potrebi" :lol: , a onaj drugi je rekao da placa prevoz i porucio Djilasu da BusPlus kao ni bilo sta drugo nikada ne moze imati bilo kakav efekat dok se ne uspostavi sistem da "svI" placaju kartu. Steta sto je bio sam kraj pa nije stigao cak ni da da kakav komentar, ali ne znam ni sta bi imao da kaze.
 
haha baš sam jedno 1h pre toga čitao ovaj post, i vidim javlja se lik i doslovce isto priča :)))
ako neka si rekao, onaj čovek se zbunio :)
 
Mislim da ce u krajnjem voditelj dobiti ``ribanje`` od osnivaca svoje kuce. Obicno je ta kuca promoter tog sistema a ne suprotno kako ispade.... :dil: :lol:

Nisam samo tu zvao. Prevrnuo sam telefonski i zgradu starog dvora i zgradu u 27. marta (kabinet ridjeg, i njegovog doglavnika, Sekretarijat za saobracaj, komunalnu falangu, zastitnika gradjana, itd...)
Emajlirani su svi nadlezni emajlom debljim nego na kazanu za topljenje cvaraka!
Neko ce reci slaba vajda, ali neka malo, nije lose to ponedeljkom malo da se razgibaju....... :lol:
:laugh:
 
Beograd: Napadnuta kontrolorka Bus plusa
I. D. L. | 03. decembar 2012. 21:30 | NOVOSTI

Još jedan incident u autobusu GSP desio se na liniji "50", mladić napao kontrolorku I. Đ. pa pobegao

NOVI napad putnika gradskog prevoza na kontrolore "Bus plusa" dogodio se oko 14.15 sati u Ulici Sava Maškovića, u autobusu na liniji "50". Na sreću, kontrolorka I. Đ. (26) je prošla bez povreda, ali je mladić koji ju je napao pobegao i policija traga za njim.

Do incidenta je došlo kada je I. Đ. sa kolegom M. P. (22) ušla u autobus i putnicima tražila karte na uvid. Mladić koji je u autobusu bio sa drugom nije imao kartu i počeo je da viče i da se svađa. Vozač autobusa zatvorio je vrata i ostao u stajalištu, a mladić je tada kontrolorki pretio da će je prebiti, povukao je rukom za jaknu i grubo odgurno. I. Đ. je izgubila ravnotežu i pala, a napadač je tada sa drugom nasilno otvorio vrata, istrčao iz vozila i pobegao u pravcu Ulice Vojvode Stepe.
 
Bivis":3mvtkpsd je napisao(la):
``Eliot Vučić hapsi sve``. Prsli smo kao društvo definitivno.

Pa kakva je razlika u odnosu na ovo do sada. Glavni menadzer grada Beograda je vozac.
Zar moze nesto da bude gore? Moze samo da bude isto.
 
nikola011":2aqbutg1 je napisao(la):
Bivis":2aqbutg1 je napisao(la):
``Eliot Vučić hapsi sve``. Prsli smo kao društvo definitivno.

Pa kakva je razlika u odnosu na ovo do sada. Glavni menadzer grada Beograda je vozac.
Zar moze nesto da bude gore? Moze samo da bude isto.

Meni je neverovatno sa kim ga porede, poznajući lik i delo trenutno glavnokomandujućeg DB-ovca. Porede Šešeljevog pulena, čoveka koji je ceo svoj radni vek proveo na sisi države, koji je žario i palio devedesetih,uzeo stan za sebe (u YU biznis centru) dok smo se mi po podrumima i skloništima krili, sa Obrazom lepio bulevar ratka mladića preko bul. Zorana Đinđića i mali milion drugih stvari i njega porede sa Eliotom Nesom malim čovekom, činovnikom koji je svoj život rizikovao ne bi li razbio najaču mafijašku organizaciju tada. Slabo nam je pamćenje, zato kada malo bolje pogledaš našu istoriju izgleda kao da se vrtimo u krug, ponavljajući grešku za greškom, ne izvlačeći nikakve pouke iz njih.

P.S.
Ako smo nešto naučili iz naše istorije a to je da uvek može da bude gore, uvek!
 
Талин, престоница Естоније од 2013. уводи слободан јавни превоз :kk:

За слободан јавни превоз на градском референдуму гласало је 75% становника :kk:

Да би то било спроведено у дело, потребно је додатно субвенционисање од 20 милиона евра што чини 40% садашњих финансија јавног превоза у граду.

Податак о проценту додатног финансирања сам намерно узео као поређење, јер у случају Београда тај проценат износи 30%. Када на то додамо да свих 30% у Београду поједе само вишак администрације ГСП-а и да би отпуштањем прекобројних град Београд уштедео тих 30% на месечном нивоу што само по себи значи да се сам јавни превоз већ данас 100% субвенционише. :dil:

Београд, као ниједан други град није технички ближи остваривању идеје слободног јавног превоза. :gobb:

У инат онима који причају да "је то немогуће". :D

Линкови:
http://news.err.ee/society/e065014d-9d6 ... cacb54cdae
http://www.eltis.org/index.php?uid=AQN4 ... ws_id=3325

Наравно, сад ће кренути устаљена реторика о томе како је Београд у односу на Талин "метропола", како је "огроман" и слично. То људи, нема никакве везе.... заједница функционише на истим принципима и исти начин, колико год била велика/мала.
 
@stf, већ сам писао о томе, али да поновим - одузми са расходне стране трошак за маркице запослених које се плаћају из буџета (све градске службе, а за државне би морало мало да се пребија са републичком касом, али ни то није немогуће), као и све трошкове система наплате, па ме не би изненадило да на крају заиста буде неутралан резултат овакве идеје. У овом тренутку, при овој цени карте, стопи наплате и свему осталом. А ту је и ефекат ослобађања дела поштених приватника (који плаћају превоз запосленима) од дажбина - смањује им се трошак што је подршка развоју. Плус еколошки фактори итд.

Наравно, са стране града би идеално било да порасту стандард и запосленост - већи број потенцијалних купаца карте, као и наплата истих, па да се садашње субвенције ослободе за друге намене. Ово лепо звучи и јасно је али како доћи до тога, то је већ питање. Зато идеја о слободном јавном превозу и није без везе.
 
Јавни превоз је јавно добро, исто као и пут. Не плаћају пут (изузев аутопута) само они који га користе. И онима који желе да возе приватне аутомобиле иде у прилог да посредно плаћају ЈГП, јер ће возити растерећеним саобраћајницама.

Ово не значи да сам сигуран да је бесплатан превоз изводљив, већ да је начин размишљања градских органа по питању јавног превоза веома лош. Нису аутобуси само за сиротињу која мора што боље да се спакује у њих до потпуне попуне капацитета, већ је то ствар од општег интереса.
 
Nekada je i 8satno radno vreme,penzija,zdravstveno osiguranje i jos ostale stvari koje su sada normalne bilo karakterisano od strane kapitalista kao glupa i nepotrebna stvar,a pogotovu skupa jer je islo iz dzepa kapitaliste.Tako sada vidim i javni prevoz i ove pionirske poduhvate kojima ce za 20,50 ili 100 godina sav gradski prevoz biti 100% subvencionisan cime ce ovako formalno biti besplatan.

Recimo kada sam isao sa ekipom RTS-a koja je snimala prilog o napadu na filipa vuksu u zemunu morali smo uci u dvoriste jedne bake koja je rekla kako pljuje rts jer mora da se placa i ne daje im dinara,pitasmo je sta misli o Studiu B.Rece da je super,pogotovu jer je besplatan.Samim time jer joj nije isao novac direktno iz dzepa vec putem poreza ga grad rasporedjuje tako je i ona stekla utisak da je nista ne kosta.
 
stf":2eltpw3q je napisao(la):
Наравно, сад ће кренути устаљена реторика о томе како је Београд у односу на Талин "метропола", како је "огроман" и слично. То људи, нема никакве везе.... заједница функционише на истим принципима и исти начин, колико год била велика/мала.
Ne znam zašto uporno ponavljaš tu tezu, kao da si to negde čuo? Molim te uputi me na izvor te konstatacije. Moje je mišljenje da to ne može biti tačno ili je u najmanju ruku krajnje pojednostavljivanje problema.
Druga stvar, predlažeš da se otpuštanjem 30% ili koliko već radnike koji su sad višak u GSPu nadokandi novac koji bi se izgubio odricanjem od prihoda od karata. Pa dobro, jel predlažeš i da ih pobijemo, jer toliki narod bez posla će i dalje biti teret za državu. Slažem se da nije u redu da GSP izigrava socijalnu ustanovu i definitivno je potrebna temeljna reforma kompletnog sistema javnog prevoza, ali to što ti predlažeš je moguće na papiru, sigurno i u praksi ali u nekim mnogo idealnijim uslovima, ali sigurno ne u ovom našem rasulu.
 
Otpustanje viska radnika je uslov pre svega za pravednost prema onima koji nisu imali tu privilegiju da imaju obezbedjene plate a da ne rade nista i za one koji nisu imali privilegije da budu "visak" godinama jer se neko plasi da ih otpusti...

Zasto se drzava ne brine o tome da li neki privatnik otpusta radnike i "pravi teret drzavi"... Dosta vise te socijalisticke mantre o teretu drzavi i zaposljavanju bez ikakvog smisla...
 
@ Bobb

Не знам шта није јасно у тој констатацији? Искрено, не знам. Велики град и мали град функционишу на истим принципима и по истим законима.

Што се тиче вишка радника, немојмо се у случају ГСП-ових нерадника сада правити паметни. Последњих 10 година је на биро отишло хиљаде и хиљаде радника у фирмама које су позатваране а имале су тржиште. Дакле, на бирое нису отишли технички вишкови и прекобројни радници.

.... и сад је проблем отпустити потпуно некорисну масу људи..... ?
 
Да, та прича са радницима на улици ми је страшна. Кад бисмо у целој Србији отпустили сав могући вишак запослених уверен сам да би за све незапослене постојала могућност да примају бар минималну надокнаду од 14 000 динара.

Нерадници у ГСП се ни најмање не труде да оправдају свој положај запосленог лица. Кад треба да се одради нека акција отворе боловање... или потпуно игноришу радни задатак. Са толико радника аутобуси би, ако ништа друго, могли да буду чисти.
 
@Stf
Не знам шта није јасно у тој констатацији? Искрено, не знам. Велики град и мали град функционишу на истим принципима и по истим законима.


Није баш тако. У неким урбанистичким студијама је нпр. закључено да је град до 800.000 становника знатно јефтинији од већих и да цена "одржавања" градова после те бројке има експоненцијални раст. А Београђана има више од 800.000.

Ја, међутим, не спорим могућност бесплатног јавног превоза у Београду; али тек када добијемо адекватан - што значи и економски одржив - систем јавног превоза. Другим речима, када јавни саобраћај ставимо на шине (метро, градска железница, трамвај). Док нам превоз "виси" о аутобусу и о увозној нафти, у ситуацији када су нам неопходне милијарде улагања у транспортни систем, беспредметно је размишљати о томе - само бисмо цементирали постојеће стање (срање).
 
Vrh