Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Vucic mnogo bleblece u poslednje vreme, jos uvek bi da svrgne Djilasa sa vlasti. Stvarno je neumesno praviti takve komentare, nikako da prihvati cinjenicu da je Djilas dobar gradonacelnik... Jeste da Busplus nije nesto najbolje, ali se on potrudio da pomogne GSPu da se izbori sa svercovanjem, sto nije uspeo niti ce ikada, ali je barem povecao prihode sa dopunama.
 
Ma briga me i za jednog i za drugog, ta izjava je jako opasna.
On je javno rekao da u slucaju BusPlus-a ima krivicnog dela, ali da on to jos nece da pokrece?!

Ova izjava je kao javna ucena.
 
Oprosti, Nikola, ali ne shvatam zašto se zgražavaš nad nečim što je od početka bilo očigledno? Đilas je sam sebe ucenio pre svega mostom, tu je i ovaj BusPljuc kao vrlo očevidan primer mutne vode, a svoj ulazak u kolo zapečatio je odlukom da preuzme DS i bori se za višu vlast. Ako izađe kao gubitnik, možda mu se desi i nešto što se još nijednom političaru u Srbiji nije dogodilo (up. slučaj Sanader).

A sam BusPljuc ne verujem da je dovoljan da mu se nešto bitno napakuje, no, videćemo već. Omnis res pallam est (Sve izađe na videlo).
 
Marcus Lupus":y1vdv4ms je napisao(la):
Oprosti, Nikola, ali ne shvatam zašto se zgražavaš nad nečim što je od početka bilo očigledno?

Zgrozio sam se nad postupkom Vucica. On je javno rekao da postoji krivicno delo. Da li ce se procesuirati, zavisi od njegove volje. Pa kakva je to drzava? Znaci Djilasa ce optuziti samo onda kada Vucicu to bude odgovaralo i ako mu bude odgovaralo?!

Znaci da od promene sistema i borbe protiv korupcije nema apsolutno nista.
 
marrecar":1lgzz3po je napisao(la):
Vucic mnogo bleblece u poslednje vreme, jos uvek bi da svrgne Djilasa sa vlasti. Stvarno je neumesno praviti takve komentare, nikako da prihvati cinjenicu da je Djilas dobar gradonacelnik... Jeste da Busplus nije nesto najbolje, ali se on potrudio da pomogne GSPu da se izbori sa svercovanjem, sto nije uspeo niti ce ikada, ali je barem povecao prihode sa dopunama.


LoL.
Moras da potrazis objasnjenje pojma cinjenica u recniku ;)
 
Mene vise brine sto je time rekao da u stvari u Bus Plus-u nema problema...

Stvarno je neumesno praviti takve komentare, nikako da prihvati cinjenicu da je Djilas dobar gradonacelnik.

Kandidat za najvecu odvalu na forumu...
 
Ljudi, ako se vi još palite na BusPlus, nemam ništa protiv, ali čisto da vam napomenem da je u pripremi verovatno najveća pljačka u istoriji Srbije: ukidanje naknade za konverziju zemljišta, tj. neko će dobiti 200 hektara u centru grada po tarifi "trosobni-stan-za-hektar", pa biste mogi malo u tom pravcu da kanališete svoju ozlojeđenost, pošto je, očigledno, ima na ovom forumu i za izvoz.
 
@ Johnny i Feanor

Pa valjda je neko glasao za Đilasa, mislim ipak je dobio veliku većinu glasova. E sada da li je to zbog nedostatka dobrih protivkandidata ( pošto su svi do jednog bili najblaže rečeno smešni) ili su građani ipak videli neke rezultate u prethodnom periodu.
 
JohnnyTesla":2pept48q je napisao(la):
marrecar":2pept48q je napisao(la):
Vucic mnogo bleblece u poslednje vreme, jos uvek bi da svrgne Djilasa sa vlasti. Stvarno je neumesno praviti takve komentare, nikako da prihvati cinjenicu da je Djilas dobar gradonacelnik... Jeste da Busplus nije nesto najbolje, ali se on potrudio da pomogne GSPu da se izbori sa svercovanjem, sto nije uspeo niti ce ikada, ali je barem povecao prihode sa dopunama.


LoL.
Moras da potrazis objasnjenje pojma cinjenica u recniku ;)


Feanor":2pept48q je napisao(la):
Mene vise brine sto je time rekao da u stvari u Bus Plus-u nema problema...

Stvarno je neumesno praviti takve komentare, nikako da prihvati cinjenicu da je Djilas dobar gradonacelnik.

Kandidat za najvecu odvalu na forumu...

Ne vidim nikakav problem u mom komentaru. Svi imamo prava na svoja misljenja, moje misljenje je da je Djilas dosta dobrih stvari uradio, a naravno ne kazem da nije bilo losih.
I mislim da sam lepo napisao "dobar gradonacelnik". Da smatram da je najbolji gradonacelnik u istoriji Beograda, onda bih to i napisao, ali nisam, jer mislim da je mogao da uradi neke stvari bolje. I neko pitanje, Vucic bi kao bio bolji gradonacelnik?
 
Djilas je bio dobar dok nije poceo da se igra sa mostom... Od onda je zastranio u totalnoj pljacki i korupciji... Mogu da nabrojim minimum 10 njegovih dobrih poteza ali dzabe sve to kada danas radi sta radi...
 
A izvini ti si video papire i znas prave cene mosta i prikljucnih petlji pa znas da je ovo pljacka? Ili si gradjevinski i saobracajni inzenjer pa znas da je lokacija losa? stvarno ne razumem ovakve komentare, u redu je da se nekome ne svidja most, pretlja, lokacija, ali da neko brdo ljudi koje je radilo na projektovanju ovog mosta tako lako okarakterise kao... je po meni najblaze receno neumesno.
 
Meni se svidja most i lokacija ali takodje imam saznanja ko je i kako uzeo pare... Takodje nisam slep pa i vidim sta je uradjeno sa Bus Plus-om... Imam oci pa vidim sta radi sa kontrolom medija taj veliki Djilas... Kakve veze imaju projektanti sa korupcijom? Djilas je jednostavno covek zeljan moci i totalne kontrole, a naravno za to mu treba lova koju lagano uzima iz raznih budeta putem pozicije koja mu to omogucuje... Sa time je zauvek iskompromitovan sto se tice mene iako ima brdo stvari koje je uradio a koje mogu da pohvalim...
 
Базанга

Не треба видети папире. "Кредит за убрзање радова" од 25 милиона је довољан да оформиш своје мишљење о том човеку. То је најимбецилнији кредит у историји Београда, и уз то и буквално, најнекориснији.

-------------------------------------------------------------------------

Ђилас је маркетиншки маг, професионалац у свом послу и очигледно феноменалан политичар јер је на реизбору похарао све противкандидате. Његов изборни резултат то јасно говори и скидам му капу на томе, али то не значи да је био добар градоначелник.

Његов резултат говори још нешто. Да је народ очигледно површан и доста неинтелигентнији него што се мисли. Јер....

Много је тога урађено, на све стране, али је много важније на који начин. Сем моста, све остало су замазивања а развојних пројеката није било. Све је ишло у потрошњу без икаквог дугорочног плана и програма. Шта ћемо да радимо када испуцају све визуелне пројекте?
 
Kao sto nismo videli papire koliko most kosta (milion, dva, pet, petsto?) isto tako nismo videli papire da je busplus povecao naplatu i uvecao prihode. Zasto su onda podigli cene karata?
I dalje mi nije jasno sta je busplus sistem tacno unapredio da opravda ulaganje od 12 miliona evra (za koje danas u Politici pisu kako grad nije dao ni dinara, jes, poklonili nam pare...ne znam samo ko vraca taj kredit). Prevoz je isti kao sto je i bio, sa sve celih deset displeja za najavu dolaska (time se jos i ponose,celih deset, ej...pa samo da su postavljali vikendima po jedan uradili bi nesto korisno)
Previse para je dato za malo jeftine sminke...a ostale su guzve, kasnjenja,zastoji (nekad ih i oni sami izazivali i to pravdali novim sistemom)... al srecom po njih na ovim prostorima ljudi pamte kao zlatne ribice.
 
@ stf
pa iskreno mislim da mi do razvojnih projekata imamo jos dosta, jer treba prvo rupe koje su nastale 90tih popuniti, nama su falila obdanista,napravljena su,poceti domovi zdravlja su zavrseni(moje mirijevo) i napravljeni su novi, u brdo institucija je uveden red, pkb je takodje vracen na dobar put. Iskreno mislim da je za 4 godine dovoljno,a da je nezadovljstvo nekih ljudi covek navukao zbog busplusa koji gura neko drugi, i mosta koji je po meni sasvim ok,

@gosha
busplus sistem nije nista uradio, sa tim se slazem, ali zanemariti sve dobro uradjeno zbog sistema naplate karata je pravljenje slona od misa.Ovaj sistem bi po meni imao buducnost samo da se vrati pod gsp i pod vodjstvo krstenih saobracajnih inzenjera koji bi od njega napravili nesto sasvim pristojno i isplativo a po nizim cenama.
I samo jos jedno pitanje : Kako si ti tacno mislio da ce sistem naplate karata smanjiti guzve u saobracaju? da ce sklanjati automobile ispred autobusa ili... ? taj problem kod nas nikad nece nestati, pogledaj malo po jutarnjem spicu, u svakim kolima po jedan covek, mozda u kojem po 2. to je tako bilo i pre 10 godina bice i za 10, naplacivao karte u autobusu gsp apex ili vanzemaljci
 
bazinga":gfdr8qpk je napisao(la):
A izvini ti si video papire i znas prave cene mosta i prikljucnih petlji pa znas da je ovo pljacka?

Ma isto kao sto je Marko nosio gajbe pa zaradio :lol:


dragan-dilas-12-milijard.jpg
 
nikola011":30u8q4tq je napisao(la):
Marcus Lupus":30u8q4tq je napisao(la):
Oprosti, Nikola, ali ne shvatam zašto se zgražavaš nad nečim što je od početka bilo očigledno?

Zgrozio sam se nad postupkom Vucica. On je javno rekao da postoji krivicno delo. Da li ce se procesuirati, zavisi od njegove volje. Pa kakva je to drzava? Znaci Djilasa ce optuziti samo onda kada Vucicu to bude odgovaralo i ako mu bude odgovaralo?!

Znaci da od promene sistema i borbe protiv korupcije nema apsolutno nista.

Каква је то држава? Па, српска...
Шалу на страну, ако бих хтео да будем оптимиста, рекао бих да ово је нажалост сасвим обичан сценарио односа између политичара у многим земљама, посебно сиромашнијим, малим, корумпираним. Међутим, то је раширено и по богатим земљама. Мени је ова ситуација Ђилас-Вучић прилично аналогна рецимо ситуацији Јанез Јанша - Зоран Јанковић, да наведем познат пример, а сигуран сам да примера има још много.
 
bazinga":n13si5ga je napisao(la):
@gosha
busplus sistem nije nista uradio, sa tim se slazem, ali zanemariti sve dobro uradjeno zbog sistema naplate karata je pravljenje slona od misa.Ovaj sistem bi po meni imao buducnost samo da se vrati pod gsp i pod vodjstvo krstenih saobracajnih inzenjera koji bi od njega napravili nesto sasvim pristojno i isplativo a po nizim cenama.
I samo jos jedno pitanje : Kako si ti tacno mislio da ce sistem naplate karata smanjiti guzve u saobracaju? da ce sklanjati automobile ispred autobusa ili... ? taj problem kod nas nikad nece nestati, pogledaj malo po jutarnjem spicu, u svakim kolima po jedan covek, mozda u kojem po 2. to je tako bilo i pre 10 godina bice i za 10, naplacivao karte u autobusu gsp apex ili vanzemaljci

E vidis to isto sam se ja pitao jos pre godinu dana kada su pricali o uvodjenju busplusa i jos uvek nisam dobio smislen odgovor.A ono malo odgovora sto nam je ponudjeno, bili su krajnje arogantni, da ne kazem beozbrazni (tako je u svetu i moracemo da se navikavamo). Pominjano je kako ce sad da stizu u minut, kako ce sad da optimizuju saobracaj da bude brzi bolji, efikasniji... Pricam o njihovim saopstenjima za javnost i mailovima koje sam dobijao od busplusa kao odgovor. Ako si pratio pisanja po medijima, mogao si da vidis da ni oni sami ne znaju tacno sta zele (osim garantovanih 8.5%), te validacija samo u stanici, te ulazak na vrata, te blokada karata, te ovo te ono... a opet imas kontrolore koji puste pola busa da se vozi za dzabe.
I onda na kraju Ispade da je ulozeno 12 miliona evra za elektronske ponistivace karata i fensi sarene karte...i ja sam se isto pitao kako ce ti isti ponistivaci da smanje guzvu, sklanjaju automibile i ostalo. Pricalo se i o nekom slanju dodatnih vozila ako je guzva (navnodno validacija je tome sluzila), ne znam smo kako bi prebacivali ta vozila, telportom valjda.
Nije problem u sistemu kao takvom, nego u ljudima koji stoje iza njega, koji su do sad pokazali da ne znaju/nece da rade povereni im posao...i to za veliku i sto je najbitnije sigurni zaradu.
 
Листа поштених политичара у Србији је прилично празна, не залуђујте се да је друачије.

Листа способних је на жалост, исто тако празњикава. Вештих већ има, али вештих за себе и своје. Углавном се та два израза, вештина и способност, користе као синоними, ја ипак правим разлику. Способност је дугорочнија. Одликује праве политичаре, а не комбинаторе.

Не желим претерано да ширим причу на лик и дело дотичног, али нити мислим да је он фантастичан политичар, нити да је народ неинтелигентан и површан. Бар не више него што је то уобичајено. Он је видео шта народу треба и то му пружио у правом тренутку. И то је било довољно за победу на кратак рок. За дуже владање је потребна способност и визија.

Ја апсолутно капирам сваког ко је гласао за њега на прошлим изборима и зашто је резултат био такав какав јесте. Сад ћу да звучим као ујка Алберт (during the war... :) ), али мислим да се при критиковању понашања гласача или пасивности грађана по питању неких битних ствари за град, као што су реконструкција Булевара, изградња моста или нешто слично, заборавља да је овај народ био (и још увек је) жељан свега и просто навикао на немењање окружења. Да илуструјем примером: Годинама је био актуелан проблем са вртићима. Када на једној страни имате сталне приче о великим плановима, идејама, развоју, бла, бла, бла, а са друге стране не можете да решите баналну ствар као што је мањак вртића, људи, мали, обични грађани постану апатични. И онда неко направи помак по том питању и то се осети. Може милион ствари да се приговори начину на који је то урађено, можемо да дискутујемо до сутра, али онај ко је успео да упише дете у вртић након више година перипетија је купљен. Наравно, није купљен заувек, али је видео помак и то м је довољно. Јесте гомила ствари која је урађена маркетиншког карактера, популарна - да се види (улице, паркови, базени), и да велике дилеме и проблеми и даље остају и сви беже од њих, али је и то више, много више, од ништа на које си навикао. Људи, мени је и данас малчице необично када видим да се нека улица реконструише или да се фасада реновира. Жабокречина деведесетих је оставила трага на психи многих. Ми, као друштво, тек учимо да је сређивање и унапређење града и друштва константан процес и да не треба да дижемо споменик свакоме ко најзад окречи улаз, после тридесет година, него да је то нормалан поступак.

Мој ћале, дан-данас помиње да је Мрка урадио петљу у Крњачи 1999. Зна он све о Мрки и покојном му газди, зна и да је то све рађено наврат-нанос, па је после поправљано више пута, али увек каже: ''Коначно је решено пењање на мост из правца Панчева.'' Када 25 година путујеш на посао сваког дана кроз хаос и гужву и када то неко реши, захвалан си му до неба, макар неко време.

У Србији нико нема дугорочан програм развоја ничега. То је аксиом. Зато и падамо на нешто што макар делује озбиљно. Кад су у питању неке мање ствари које се могу данас-сура исправити и поред великих трошкова, као што је ова свињарија са бус-плусом, то и није толико страшно, грешка са нпр. метроом и бацање пара у празно би били ужас.

Извињавам се и на предугом посту и на скретању са теме, али се неке теме стално помињу и повлаче, па реко' да допринесем и ја. :)
 
Barkley":jscx56gq je napisao(la):
Извињавам се и на предугом посту и на скретању са теме, али се неке теме стално помињу и повлаче, па реко' да допринесем и ја. :)

Politika je nezaobilazni motiv u svakoj našoj priči. Mislim da bi bilo korisno da se otvori posebna tema 'politika', gde bismo se bavili onim što je neizbežno, ali na konstruktivniji način. Jer, dešava se da mišljenja i analize u kojima je politika (od komunalne, pa naviše) bilo polazište, bilo ishodište, često 'zagušuju' teme i izazivaju frustracije.

Osim toga, bistrenje politike kao zasebne teme može bitno da doprinese razvijanju tolerantnog dijaloga među članovima, čemu ovaj forum inače postojano teži. Istovremeno bi se bolje kanalisala energija za konkretne akcije i jasniji nastup prema javnosti, sa povećanom specifičnom težinom.

A sada natrag na temu: ua bus+, hoćemo promene!
 
Duleja":3gbu61o1 je napisao(la):
A sada natrag na temu: ua bus+, hoćemo promene!

A moze li ta promena bez politike?
Vucic je izjavio da ima keca u rukavu, odnosno da zna da BusPlus ima osnova za krivicno gonjenje.

Sta ako ja kazem da u ovom momentu tvoja recenica zavisi samo od toga da li ce se Vucic i Djilas nagoditi oko nekih pitanja ili nece?
Da apsolutno niko drugi nema snagu i uticaj da promeni nesto u vezi BusPlus-a?

Postoje samo 2 opcije:
1. Vucic i Djilas se nagode - BusPlus ostaje
2. Vucic i Djilas se ne nagode - BusPlus mozda pada

Vidis li ti neku drugu opciju da BusPlus padne?
 
nikola011":1gjaxc46 je napisao(la):
Vidis li ti neku drugu opciju da BusPlus padne?

Ne vidim, kolega. Da bismo se bolje razumeli, da pojasnim. Politika nam je sudbina! To kako se ona ćera od strane naših politikanata je karikatura onoga što je dejstvo politike u uređenom društvu. Pošto ovo naše društvo nije uređeno ( a ka' će to postati - ne zna se) i pošto "svi znamo sve" o tome zbog čega je to tako... onda lako upadamo u zamku fatalizma, da se ništa neće desiti ili menjati našom voljom.

Forum Beobuild jeste u suštini jedan grassroots pokret, kome politika kao takva nije prvenstveni izbor ili cilj, ali mi smo pre svega građani koji itekako imaju stav i energiju. U nekom drugačijem presabiranju i spajanju ovih naših energija, kao što to svojim sjajnim primerom pokazuju kolege iz 'IMAMO PLAN', mi se takođe bavimo politikom. Nepristajanje i otpor, koji su na našem forumu reakcije na nepravde, neprofesionalst, bahatost i javašluk, korupciju... jeste pasivno bavljenje politikom.

Juče je na ulice Maribora izašlo desetak hiljada ljudi, da smenjuje bahatog gradonačelnika.

Hoću da kažem da postoji čitava paleta mogućnosti da se stvarnost menja. Ne samo mi na ovom forumu, već i mravi sada znaju da je NAČIN uvođenja bus+ sistema bio kriminalan, pa od toga nadalje i njegovo funkcionisanje u svakom pojedinačnom aspektu. E sada, pošto konsenzus oko toga postoji, korak dalje bi po meni bio: grupa građana, sa analizom i poduprti stručnim znanjem, zahteva baš ono što se u startu i najavljivalo. Transparentan, funkcionalan i održiv sistem, njegovo unapređenje za dobrobit svih zainteresovanih... pa se napravi peticija, pa se pozove građanstvo za podršku, pa se na tome istrajava, itd.itd.

Međutim, poznati smo po apatiji, zar ne? Sa time politikanti najviše i računaju!
 
Сада нешто размишљам, видевши под којим образложењем је стављен катанац на тему о праћењу контролора, које је мени страшно, као и претходна два поста, помислио сам на следеће:
Имамо ли некога овде ко се бави етиком и ко би могао да оцени етичност (не)плаћања услуге БусПлусу. Сасвим је јасно да плаћање неке услуге није нужно ни етично ни легитимно, дакле, није увек исправно нешто плаћати - морална исправност је понекад, често са друге стране правила. Такође, недостатак икакве етике у раду контроле ми се чини веома проблематичним.
Ако имамо некога са ФПН-а или слично можда је прави тренутак да се започне и расправа о легитимности и етици наплате карата код БусПлуса. Мислим да би то било изузетно занимљиво видети једну такву анализу.
 
Nema tu etike. Isti ljudi koji ne placaju BusPlus nisu placali ni GSP. To je stvar navike i mogucnosti. Sada je stvarno prilicno bezbedno voziti se besplatno i zato je takav nacin koriscenja Gradskog prevoza u porastu. Ja se nisam do sada svercovao vise zbog nekog straha i maltretiranja onih iz GSP-a. Ovi su sad mala maca za njih, ne svadjaju se, uglavnom su kulturni i najveca kazna je da izadjes na sledecoj stanici. Ne opravdavam neplacanje, ali je sada prosto dostupno sirokim narodnim masama, ne samo onim spremnim na sukob i svadju.

Placanje bilo cega u bilo kojoj drzavi u bilo kom periodu covecanstva bilo je samo pitanje koliko je neka vlast bila jaka u sprovodjenju zakona i upravljanju drzavom. Ovi nasi kradu pa pustaju i nas da krademo i to je to. Svi smo isti samo na razlicitim nivoima. I kakvo je sada stanje jos dugo se ovde nista nece promeniti.
 
Vrh