Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Nije, u Berlinu je dosta skup prevoz, čak mnogo skuplji nego u Beču, mada je i grad mnogo veći (892 km2, a Beč 414 km2, BG 360 km2). Godišnja karta za A i B zonu je 710 evra, a studentska i školska godišnja za A i B zonu 505 evra. (Postoji još i C zona, koja zapravo dosta izlazi iz Berlina u Brandenburg, republiku kojom je Berlin kao enklava okružen).

Naravno, karta omogućava vožnu svim sredstvima: autobusi, tramvaji, metro (U-Bahn), prigradska železnica (S-Bahn), i to 24 sata.

Situacija u svakom slučaju neuporediva sa Beogradom po svakom osnovu. BG je toliko siromašniji od B. (mislim na stanovnike) da je bolje i ne misliti o tome. Ah da, jedna zanimljivost: uprkos svemu tome, po Berlinu i dalje voze Katice iz vremena Istočne Nemačke, naravno modernizovane.
 
Pa na prredhodnoj strani sam stavio cjene iz berlina a za bec godisnaj za zaposlene je 365e sto je jeftinije nego u bg tamo je uzme oko 450 000 ljudi Bg godisnja izlazi 38400 din
 
"(892 km2, a Beč 414 km2, BG 360 km2)"

Nikad mi nije bilo jasno kako se ovo racuna... Gradovi se toliko razlikuju po gustini naseljenosti i zauzetosti povrsina da ne mogu da ih gledam uniformisano...

Za ovo oko karti mi rece ortak koji je bio u Berlinu pre neku nedelju a i tamo ima rodbinu... Sta je ta A zona, jel to kao kod nas 1. zona? Mozda je u A zoni godisnja 365EUR?

Naravno slazem se sa konstatacijom da je situacija neuporediva, uzeci u obzir koje vrste prevoza, kako odrzavanog i u svako doba mogu da koriste Nemci za duplo vise para od nas, ali uz njihove plate koje su 10 puta vece nego nase...

To samo govori o bezobrazluku Djilasa koji tvrdi da imamo prevoz po evropskim standardima, a kao duplo jeftiniji...
 
Феаноре, није велика разлика у густини насељености између поменутих градова. Берлин нпр. има густину од 3831 ст/км2, Беч 4011 ст/км2, а Београд 3207 ст/км2. Пропорционално својим урбаним површинама и броју становника, ипак су слични.

У односу на квалитет и на оно што нуди грађанима (у поређењу са европским градовима) - градски превоз у Београду је скуп, још ако узмемо у обзир и животни стандард, безобразно је скуп.
 
Ma znam, ali ne mislim na gustinu naseljenosti jer je ona relativno zbog razlicito popunjenih celina... Mi imamo Kaludjericu gde nemas 5 metara slobodne povrsine a njena gustina naseljenosti je verovatno manja od iste povrsine u NBG blokovima...

Hocu da kazem da mi se ne svidja sto BG nije kompaktan vec razudjen grad i nema jasnu dimenziju kao neki drugi gradovi... BG moze da bude i mali i veliki zavisi kako gledas... Zato mislim da nije uporediv samo po tim ciframa povrsine...

Sto se tice prevoza slazem se...
 
Београд не може имати ту компактност и "јасну димензију" попут великих градова (који су то били и пре 50 или 100 година) јер је претрпео огромне промене за свега неколико децнија. Треба узети у обзир да Београд пре Другог светског рата популационо није могао да се пореди ни са неким градовима који су данас доста мањи од њега, а поготово не са градовима као што су (када их већ поменусмо) Беч и Берлин, који су нпр. 1939. године имали више становника него данас, за неповеровати.

И поред већег броја стамбених јединица у односу на површину и мени је логично да је у Калуђерици мања густина насељености од оне у Новом Београду, због те неформалне и непланске градње, недостатка стамбених зграда, а самим тим и много ниже спратности. Нестручност вођења урбане политике нас је и довела овде где смо сада, наравно уз повезаност политичке моћи одлучивања и урбаног развоја Београда.

И ово је један од узрока:

Za područje Beograda u drugoj polovini 20. veka karakteristične su značajne prostorno-demografske promene uzrokovane snažnim procesom primarne urbanizacije, tj. intenzivnim migracionim tokovima na relaciji selo-grad. Snažan populacioni pritisak, kao posledica priliva stanovnika iz provincija i sela, izazvao je agresivan rast grada koji je ugrožavao okolna područja. “ Pritisak na naseljavanje u gradove bio je veoma snažan, naročito u pogledu zahteva za stambenom izgradnjom i obezbeđivanjem odgovarajuće stambene ponude.“ (Petovar, 2003, 27) Tako da okolna područja urbanih središta postaju zone demografske ekspanzije na uglavnom malom prostornom obuhvatu i jako lošim ekonomskim statusom stanovništva.
 
Feanor":2g2ytkke je napisao(la):
"(892 km2, a Beč 414 km2, BG 360 km2)"

Nikad mi nije bilo jasno kako se ovo racuna... Gradovi se toliko razlikuju po gustini naseljenosti i zauzetosti povrsina da ne mogu da ih gledam uniformisano...

Za ovo oko karti mi rece ortak koji je bio u Berlinu pre neku nedelju a i tamo ima rodbinu... Sta je ta A zona, jel to kao kod nas 1. zona? Mozda je u A zoni godisnja 365EUR?

Naravno slazem se sa konstatacijom da je situacija neuporediva, uzeci u obzir koje vrste prevoza, kako odrzavanog i u svako doba mogu da koriste Nemci za duplo vise para od nas, ali uz njihove plate koje su 10 puta vece nego nase...

To samo govori o bezobrazluku Djilasa koji tvrdi da imamo prevoz po evropskim standardima, a kao duplo jeftiniji...

Ne, ne, ne postoji ponuda za kupovinu karte samo za A zonu, ima samo A+B, B+C i ABC.
A je u suštini besmislena, verovatno neki ostatak. Berlin ima kružnu S-Bahn liniju oko centra, i ona je granica te fiktivne A zone, ali centar Berlina je ogroman... B je odatle pa uglavnom nekako do kraja metroa + još malo, negde u krugu oko 20 km od centra. Rekao bih da su AB nekako analogne prvoj zoni što je kod nas nekada bila.

Đilas pesmu o evropskim standardima može da peva nekome ko ne zna, pa mu možda i poverje. Cene prevoza u BG su svakako prenaduvane (imamo stanje da je karta jeftinija u Beču), kao i sve cene osnovnih stvari u Srbiji uostalom. Nemilosrdno nam istresaju iz džepova sve, i to na onim stvarima bez kojih se ne može (prevoz, hrana, takse).

Ja odavno mislim da je vreme za motku. :grand:
 
"KOLEGA" :)


pas.jpg


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-autobusu
 
Ево личне карте ГСП-а:


Градско саобраћајно предузеће – 120 година

Први трамвај, са коњском вучом, кренуо је од Калемегдана до Славије 14. октобра 1892. године. – Тај датум представља почетак организованог јавног саобраћаја у престоници, а Градско саобраћајно предузеће Београд обележава га као свој рођендан
Лична карта ГСП-а:
* 6.090 запослених
* 1050 возила:
– 820 аутобуса
– 131 тролејбус
– 199 трамваја
* 1.600.000 путника се превезе радним данима
138 линија у дневном саобраћају:
– 11 трамвајских
– 7 тролејбуских
– 120 аутобуских

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... na.sr.html
 
Pa oni nemaju pojma ni koliko vozila imaju na drugom mestu kazu da imaju 230 tramvaja koji je tio raspad od preduzece odamh 2000 radnika istjerati iz kancelarije 3000 vozaca 90 administracija i 1000 odrzavanje
 
Директоре, пренеси случај овако, доста људи не отвара друге линкове.

abitbp6_r":2mj7xd66 je napisao(la):
. gde je "zloupotreba" to što nisam platio mesečnu kartu dva meseca, i što karta nije aktivirana onako kako oni žele, početkom meseca. Ovoj prepisci prethodi telefonski razgovor sa nekim iz BusPlusa ko mi je rekao da u sistemu vidi da je kartica aktivirana danas.

========================================

Danas su me kontrolori izbacili iz autobusa i oduzeli mi karticu, uz objašnjenje da se radi o zloupotrebi.
Kartica je uredno plaćena, od strane preduzeća ***, po predračunu broj ***, za matični broj ***.
Pored toga što mi je kartica oduzeta i što ne mogu da koristim prevoz koji sam platio, treba i da gubim vreme odlaskom u Beograđanku da uzmem karticu koja mi je oduzeta bez razloga.
Molim za brzo objašnjenje.

========================================

Kartica je sada aktivirana od strane kontrolora i ima dopunu. Očekujem da će biti dostavljena u našu centralu u ulici Kneginje Zorke 2/2 oko 16h.
Čim nam bude dostavljena javiću Vam.
Srdačan pozdrav

========================================

Niste mi odgovorili zašto mi je oduzeta kartica. Ako nije bila aktivirana, to nije bio razlog da mi se oduzima, jer je mogla da se aktivira u autobusu i bila je uredno plaćena, i kao što mi je i rečeno telefonom, kartica je danas i aktivirana. Plaćao sam taksi do posla 550 din, plaćaću ga i od posla, nešto više 650 din, i treba da gubim vreme da dolazim do vas, da uzmem karticu koju ste mi oduzeli bez razloga. Zašto mi ne biste karticu poslali ekspres kurirskom službom? Ko će mi nadoknaditi troškovce koje sam imao zbog vaše greške? 1200 dinara nije malo.

========================================

Kartica nije bila aktivirana za ovaj mesec i kada konrtolori vide da nema dopune za više meseci kartica se oduzima. Karticu nismo u mogućnosti da Vam dostavimo.Čim budemo dobili istu možete je preuzeti.
Srdačan pozdrav,

========================================

Kartica je bila dopunjena kao što se vidi iz uplate po profakturi, i kartica je trebala da bude aktivirana kada sam je prislonio na aparat, a i tokom telefonskog razgovora neko iz BusPlusa mi je rekao da je video u sistemu da je kartica aktivirana danas. To što nije bilo uplate dva meseca, bio sam na službenom putu u inostranstvu i naravno da Vam neću plaćati prevoz za to vreme, jer ga nisam mogao ni koristiti. Hoćete li da Vam pošaljem kopirane stranice pasoša da se uverite? Ne vidim zašto je problem da na kartici mesec, dva ili šesnaest nema uplata? Zašto ne dozvoljavate ljudima da koriste kartice u skladu sa svojim potrebama?

Vi ne možete da mi dostavite karticu, a ja mogu da dolazim do Vas da uzmem karticu koju ste mi uzeli bez razloga. Sramota... Tužno je što su građani naterani da imaju posla sa vama, zaista tužno.

========================================0

Докле бре више?!?!?!
 
stf":33llgnya je napisao(la):
Докле бре више?!?!?!

Sve dok vecina gradjana Beograda ne bude protiv ovog sistema.

Evo kako je protekao protest od pre neki dan i to ce ti sve reci:

Protest protiv "Bus Plusa": Sindikati GSP-a predali zahteve Skupštini grada

Tri sindikata GSP “Beograd” organizovali su danas protest protiv “Bus Plus sistema naplate” i predali su svoje zahteve Skupštini grada.


Tri sindikata GSP “Beograd”: “Evrovozač”, “Sindikat vozača GSP” i “Sindikat GPS” uz podršku “Sindikata radnika policije” i “Beogradske unije sindikata” organizovali su danas protest protiv “Bus Plus sistema naplate”.

Oko 50 građana je krenulo sa Trga republike ka pogonu ovog preduzeća u Ulici knjeginje Ljubice 29. Na kraju su predstavnici Beogradske unije sindikata predali zahteve u Skupštini grada.

U pokretu "99posto” koji je jedan od organizatora kažu da su ipak odustali od prethodnog zahteva da prevoz u gradu bude besplatan jer su shvatili da "nije realan".

Ipak, oni ne odustaju od ranijih zahteva koje su i danas ponovili.

Oni traže povratak svih izdvojenih službi iz preduzeća u GSP jer su “kontrola, prodaja i sve ostale usluge privatizovane”, kao i prestanak zaduživanja preduzeća kreditima.

Konačno, sindikati zahtevaju i policijsku istragu kako bi se “utvrdila vlasnička struktura firmi koje su zadužene za Bus Plus i pokrenula krivična odgovornost zbog materijalne štete koja je naneta građanima, GSP-u i radnicima”.
 
Offtopic :D
pogledajte emisiju the tube :D
u ovoj epizodi ima o kontrolorima u londonskom metrou

http://www.youtube.com/watch?v=_ylEBmOe ... ature=plcp

pogledajte na 2:15 šta žena kaže, ne zvuči li vam nešto poznato ??
edit: takodje pogledajte od 18:00
radnik, nema pare, švercuje se, dobije kaznu, ne žali se....
a ovde non stop, ljudi nemaju para, nemaju ovo bla bla bla ...
 
Ljudi su u pravu. Besplatan prevoz apsolutno nije realan dok god GSP organizaciono postoji kao takav. Kad bi se GSP odvojio od kontrole gradske skupstine, i postao nezavisna javna institucija, kolektiv svih koji u njemu rade i zajednicki odlucuju o tome sta ce se i kako raditi, po principima otvorenog urbanizma, mozda bi to bila i drugacija prica. Nekako tako je i zamisljeno u principu samoupravljanja, ali svi znamo koliko je to bilo stvarno "samoupravljanje", a koliko su se odluke donosile (kao i sad) iza zatvorenih vrata.

Znam da je ovo nepopularan stav, ali ozbiljno smatram da problem GSPa nisu "lenji" vozaci i radnici u preduzecu, vec cinjenica da je velika korupcija toliko ocigledna i rasprostranjena, da ljudi jednostavno ponavljaju ono sto uce i vide od zaposlenih. Lako cu ja da "kradem" od firme (vreme, delove, gorivo) po par hiljada dinara, kad svakih par meseci vidim da direktor preko svoje firme za kupovinu "rezervnih" delova ukrade po cetvrt miliona evra.
 
Гага":1pfwjpnw je napisao(la):
Ево личне карте ГСП-а:


Градско саобраћајно предузеће – 120 година

Први трамвај, са коњском вучом, кренуо је од Калемегдана до Славије 14. октобра 1892. године. – Тај датум представља почетак организованог јавног саобраћаја у престоници, а Градско саобраћајно предузеће Београд обележава га као свој рођендан
Лична карта ГСП-а:
* 6.090 запослених
* 1050 возила:
– 820 аутобуса
– 131 тролејбус
– 199 трамваја
* 1.600.000 путника се превезе радним данима
138 линија у дневном саобраћају:
– 11 трамвајских
– 7 тролејбуских
– 120 аутобуских

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... na.sr.html
6000 запослених? Да ли је то вама нормално да на 1000 аутобуса имате 6000 запослених?
Ајде да узмемо да се 1.5 милиона путника дневно превезе гсп-ом и да када би се увео систем "слободне вожње", где би сваки од тих милион и кусур месечно плаћао симболично 5 евра, град би имао преко 5 милиона евра месечно од тога. Колико је одржавање ГСП-а?

Треба да се направи акција отпуштања вишка радника. Друге нема. Робови смо неколико хиљада запослених.
ГСП није социјална установа!
 
Возд, у праву си, али, ако се зна да је пре деценију ГСП имао не 2.000, него 4.000 радника вишка, онда бих рекао да је приметан тренд да се тај вишак смањи, тј. елиминише.
Није ми баш најјасније како се бројни жестоки критичари "дивљег" капитализма на овом форуму тако гласно залажу за "неолиберално" решење баш у случају ГСП.
 
sverc.jpg



Imajući u vidu procene da dnevno autobusi, tramvaji i trolejbusi prevezu između 1,5 i 1,7 miliona putnika, savesnih je malo, čak ako se uzme u obzir oko 300.000 vlasnika personalizovanih kartica, pod pretpostavkom da uživaju u pruženoj povlastici i ne overavaju kartu.

U AUTOBUSIMA 7.000 VALIDATORA
U vozilima javnog gradskog prevoza instalirano je 7.000 validatora. Mnogi su prošli vandalima kroz ruke, pa su bili zamenjeni, ali podatak o tom broju nismo dobili od nadležnih. Odlukom o javnom linijskom prevozu regulisano je da automati moraju da postoje u zoni svih vrata, a ugovorna obaveza konzorcijuma "Apeks" je da u što kraćem roku otkloni nedostatke, popravi kvar ili zameni čitač.

Posle višemesečnih gužvi u redovima za izdavanje personalizovanih kartica, i konačno izdatih oko 600.000, u oktobru je dopunjeno tek polovina - 295.536. Iako se u odnosu na septembar ovaj broj povećao za oko 10.000, podaci govore da se smanjio broj zaposlenih koji plaćaju mesečnu pretplatnu kartu za 5.000. (evo mene :oops: ) Za oko 8.000 je opala i potražnja srednjoškolaca. Interesantno je da su najugroženiji - penzioneri i nezaposleni ujedno i najsavesniji. U obe kategorije broj dopuna se povećao za oko 2.000.

- U prvoj zoni integrisanog tarifnog sistema u oktobru je zabeleženo 268.641 dopuna - kažu u Direkciji. - U ITS 1 i 2 ukupno je bilo 16.244 dopune, dok je u ITS 2 dopunjeno 10.551 kartica. Mesečni prihod od dopune nepersonalizovanih kartica u oktobru je iznosio oko 240 miliona dinara.

Manji broj očitavanja mogao bi da bude posledica ukidanja te obaveze za putnike koji imaju personalizovane kartice, ali i rada kontrolora, koji stiče se utisak, posao često obavljaju po sistemu "gledanja kroz prste". To dodatno ohrabruje sugrađane koji pokušavaju da uštede svaki dinar, te pripremljenu nepersonalizovanu karticu prislanjaju na aparat tek ukoliko kontrola uđe u vozilo i zatraži to od njih.

344 DOPLATNE KARTE I 396 OPOMENA

U PRVA tri meseca, kada su počeli sa proverom putnih isprava, napisali su čak 39.000 opomena, dok su u septembru izdali 141 doplatnu kartu i 28 opomena, a u oktobru 344 doplatne karte i 396 opomena.

- Broj putnika koji je zatečen bez karte ne može se pouzdano utvrditi - dodaju u Direkciji.

Izvor: NOVOSTI
 
Пантограф":27tyzti9 je napisao(la):
Возд, у праву си, али, ако се зна да је пре деценију ГСП имао не 2.000, него 4.000 радника вишка, онда бих рекао да је приметан тренд да се тај вишак смањи, тј. елиминише.
Није ми баш најјасније како се бројни жестоки критичари "дивљег" капитализма на овом форуму тако гласно залажу за "неолиберално" решење баш у случају ГСП.
Ali tada nije bilo ni privatnika.GSP je imao vise vozila i imao je ingerencije koje sada ima direkcija za saobracaj grada Beograda i tako dalje.
 
Тачкаста код Аде (смер ка граду) је јутрос функционисала уобичајено, али смо у 511-тици имали двојицу контролора.

vucko":mmg5i3yd je napisao(la):
Пантограф":mmg5i3yd je napisao(la):
Возд, у праву си, али, ако се зна да је пре деценију ГСП имао не 2.000, него 4.000 радника вишка, онда бих рекао да је приметан тренд да се тај вишак смањи, тј. елиминише.
Није ми баш најјасније како се бројни жестоки критичари "дивљег" капитализма на овом форуму тако гласно залажу за "неолиберално" решење баш у случају ГСП.
Ali tada nije bilo ni privatnika.GSP je imao vise vozila i imao je ingerencije koje sada ima direkcija za saobracaj grada Beograda i tako dalje.

По причи друга - дугогодишњег возача аутобуса, ГСП има мањак возача и не желе да запошљавају нове, због чега су принуђени да раде 6 дана у недељи, док у администрацији наводно имају вишак људи....

=========================================================================================================
(Не видех stf-ов пост са претходне стране)
 
Napadnut kontrolor Bus Plusa na izlasku iz autobusa

Beograd, 14:58, 07.11.2012.
Autor: EPK.

Kontrolor je napadnut prilikom izlaska iz autobusa, jedan od putnika nasrnuo je na njega usled čega je kontrolor pao na ivičnjak i zadobio lakše povrede glave.

BEOGRAD – Kontrolor Bus Plusa D. B. (21) na prigradskoj liniji 4410 koja saobraća na relaciji Sopot-Mladenovac napadnut je oko 9 časova i povređen.
Kontrolor je napadnut prilikom izlaska iz autobusa, jedan od putnika nasrnuo je na njega usled čega je kontrolor pao na ivičnjak i zadobio lakše povrede glave.
Policija je odmah privela napadača protiv koga će biti podneta krivična prijava, a kontrolor je vozilom Hitne pomoći zbrinut do najbliže zdravstvene ustanove, kaže u saopštenju Bus Plus.
U Bus Plusu kažu da je ovo novi napad posle dve nedelje na njihovog kontrolora koji ni jednim svojim postupkom nije izazvao takvo reagovanje putnika.
U saopštenju se ističe da Bus Plus moli građane da razumeju da je pregledanje karata na linijama gradskog prevoza radna obaveza kontrolora i zahvaljuju se svima koji ih uvažavaju jer oni su ljudi koji samo rade svoj posao.

Izvor: KURIR
 
...a шта ћемо са вишемесечним молбама грађана (корисника ЈГП) да их Бус-Плус разуме и уважи?
Мени се чини да је то битан предуслов за међусобно, обострано разумевање и уважавање!
 
Vrh