Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

tamarica":3ayxqbsg je napisao(la):
od jutros nema tačkaste kontrole, počinju opet da kruže
Ovo sam i ja primetio, moguce je da su neke privremeno ukinuli zbog vremenskih prilika, odnosno neprilika...
 
Nije danas bilo ni u Ruskoj u popodnecnom spicu, a ni na Adi kod parkinga. Medjutim vidjao sam ih po raznim stanicama po gradu. Izgleda da su se bubamare razletele po gradu posle novinskog clanka u Novostima.

Ono sto jeste problem sa kontrolom po gradu sto ih je po dvoje troje, pa i onda kad udju u vozilo ima onih koji nece ni da plate ni da izadju i ovi prosto odu. Taj sistem je vec obesmisljen. Vrte se u krug i vise ne znaju sta ce. Ako se ukine tackasta kontrola promet markica ce jos vise pasti.
 
Можда је најбоље, одн. најмање зло на неким местима/линијама задржати тачкасту контролу, а на неким другим патролирати? Нпр. процене где ће тачкаста најмање успоравати саобраћај, итд...?
 
Ma ne vredi nikakva jer nema kazne.
Ne platis telefon, sledi ti kazna, odmah ga isljuce. Naplata telefona u Srbiji je preko 97%.
Ne platis TV pretplatu, nikom nista. Naplata van Beograda je manja od 35%.

Ne platis prevoz- nikom nista. Zasto bi ga placao, osim ponekad kad te bas mrzi da izadjes ili se malo raspravljas sa njima?
Pa ne moras. Kad naprave sistem da kaznjavanje pocne, onda ce naplata da se poveca.
Receno vec 100 puta, ali opet...
 
Табела са ценама јавног превоза у Будимпешти, октобар 2012:
buda.jpg


Казне (на жалост нема свих клаузула):
violation.jpg


Напомена: 1EUR = 273HUF +/-
 
Toliko su kostale i prosle godine.
Ispravka za kurs, dobijas 295HUF-a za 1evro, a kad placas nasim deviznim karticama nase banke racunaju 302 (Intesa), pa nije losa varijanta placati karticama tamo (deviznim, ne dinarskim). Kod njih je u pojedinim menjacnicama pravo dranje, pa je cest kurs u velikim marketima upravo ovaj koji si naveo, cak i gori..
 
nikola011":2w5qv4uj je napisao(la):
Kod njih je u pojedinim menjacnicama pravo dranje, pa je cest kurs u velikim marketima upravo ovaj koji si naveo, cak i gori..

Ејој :bash: :bash: :bash:

Хвала на информацији! Биће боље следећи пут...
 
Tackaste kontrole su ukinute, a krenule one setajuce.

Vidim ogromno olaksanje kod radnika BusPlus-a jer su na tackastim kontrolama bili u velikim grupama, organizovani, verovatno uz stalni nadzor nadredjenih. Sada su veseli, opusteni, sale se, vuku nogu pred nogu...

Vidim i veliko zadovoljstvo putnika jer BusPllus sada nema komunalce pa su poceli da ih ignorisu kao i pre i vise ne zele da se kucaju.

Markicu ko je kupio, kupio je. Prodaja pojedinacnih karata ce katastrofalno pasti.

Sad je to to, sve sto su mogli da probaju, a da nije kaznjavanje, probali su i nije uspelo. Krece pad prodaje karata, veca izdvajanja iz budzeta grada. Bas me zanima koji ce im biti sledeci korak.
 
Ima i jedna novina, počeli su da rade i u večernjim satima, makar u malo pitomijim delovima grada, što pre nikada nije bilo. Ja ih doživeo u 1930.
 
čula sam od devojke koja radi u Bus Plusu da će da uvedu pisanje kazni, samo ne znam kako misle da to sprovedu u delo
 
prodavaće dugove uterivačkim agencijama. znači ko ne plati kaznu može da očekuje da ga zovu ovi uterivači.
 
Marcus Lupus":d0qeon0f je napisao(la):
Ima i jedna novina, počeli su da rade i u večernjim satima, makar u malo pitomijim delovima grada, što pre nikada nije bilo. Ja ih doživeo u 1930.
I ranije su zvanicno radili do 21h.Recimo u Bulevaru pre neki mesec racija u tramvaju,i usred kontrole jedan kontrolor vikne 9 je sati.Istrcali su brze nego sverceri iz tramvaja :laugh:
 
tamarica":1jwa7tsu je napisao(la):
čula sam od devojke koja radi u Bus Plusu da će da uvedu pisanje kazni, samo ne znam kako misle da to sprovedu u delo

To je nesprovodivo u delo jer nemaju status službenog lica, oni su samo obični radnici jedne privatne firme, pa samim tim i nemaju prava da legitimišu građane.
Poneku eventualnu kaznu će uspeti da napišu samo preplašenim/neupućenim/naivnim putnicima koji će pristati da im daju svoju ličnu kartu, ali takvi su čini mi se ipak u velikoj manjini...
 
Vidjao sam ih i ja uvece, al zaista retko. Mada moram priznati za dva meseca cela sva puta naleteh na njih.
Sto se tice uterivaca, sa tim su plasili ljude od samog pocetka, e sad, koliko ja znam, uterivac mora da deluje po nekoj presudi (koja ne odlaze izvrsenje, ali svakako mora da postoji), ako ima pravnika ovde, bolje ce znati. Sa druge strane da bi ti napisao kaznu mora da ti uzme dokument, koji nisi obavezan da mu das na uvid, ili kao sto Felix rece takvi su u manjini.
 
Kad sam rekao uterivač, nisam mislio da bukvalno ide i uteruje dugove, nego će vršiti pritisak telefonom i pismima da uplatite svoj dug i na kraju će vas tužiti...

a što se tiče pisanja kazni, to neće biti kazna, nego doplatna karta, tako je to rešeno sa parking servisom.
 
Busplus kontrolor nema na osnovu čega da izda doplatnu kartu - za nju bi mu trebali podaci iz lične karte, a nju nema prava da traži... Takođe, nema prava ni fizički da zadržava putnika primoravajući da ga mu plati tu doplatnu kartu, tako da nema ništa od toga...
 
Felix55":wu255puo je napisao(la):
tamarica":wu255puo je napisao(la):
čula sam od devojke koja radi u Bus Plusu da će da uvedu pisanje kazni, samo ne znam kako misle da to sprovedu u delo

To je nesprovodivo u delo jer nemaju status službenog lica, oni su samo obični radnici jedne privatne firme, pa samim tim i nemaju prava da legitimišu građane.
Poneku eventualnu kaznu će uspeti da napišu samo preplašenim/neupućenim/naivnim putnicima koji će pristati da im daju svoju ličnu kartu, ali takvi su čini mi se ipak u velikoj manjini...

Ja mislim da će im se ovo isplatiti. Ako svaki kontrolor naplati 20ak kazni mesečno, što nije nemoguće, on je već približno isplatio sam sebi svoju platu. Tako ispade da BusPljuc ima minimalni trošak za kontrolore. Ako ništa i ne zaradi, svakako nije na gubitku. Ovi mlađi šabani i šabanke to ionako rade za džeparac tako da su očito zadovoljni s tom "platom" od 20 000.
Ako im zaškripi, angažovaće opet nekog konja iz Konjpola da malo preplaši bagru po kojom pesnicom i eto.

Pretpostavljam da je gazdin buldog nekako ovako rezonovao.
De mi živimo...
 
Problem sa kaznama je taj sto ih ni GSP nije dobijao na sudu. Svaki sudija to obara po default-u, narocito u manjim mestima.
Kao sto je skoro sudija u Cacku odbacio sve tuzbe RTS-a protiv cacana za neplacanje pretplate.
Zakonski je materija lose odradjena pa ni GSP ni BusPlus uopste ne pokusavaju da idu na sud. Idu samo na buku i plasenje, a neko se navuce.
 
Oh ne, zivot komunalnih policajaca je obesmisljen, pa kako ce sad jadni da spavaju na smeni? :D
 
bazinga":3bvs2k8w je napisao(la):
Oh ne, zivot komunalnih policajaca je obesmisljen, pa kako ce sad jadni da spavaju na smeni? :D
Неће, малтретираће уличне свираче, и терати људе који су засадили цвеће у запиштене жардињере да их "врате у првобитно стање".....имаће они шта да раде...
 
VESTI | NEDELJA 11.11.2012
BusPlus među najinovativnijima u svetu
IZVOR: TANJUG
Na sajmu informacione tehnologije "Cartes" u Parizu uređaj ugrađen u kabine vozača gradskog prevoza u Beogradu ušao je među tri najinovativnija rešenja u kategoriji javni prevoz, saopštio je danas BusPlus.

1118085652509fd8b9e0811574497939_orig.jpg



Kako je navedeno, uređaji koji su uvođenjem BusPlus sistema ugrađeni u kabine vozača ocenjeni su kao "najzanimljiviji proizvod godine", jer obuhvataju naplatu karata, upravljanje voznim parkom, informisanje putnika i red vožnje.

Od 473 prijavljena rešenja, uređaj proizvođača Kentkart, ušao je u najuži izbor među tri najbolja u svojoj konkurenciji.

U BusPlusu navode da je uređaj koji je ostvario svetski priznat uspeh posebno napravljen za vozila gradskog prevoza u Beogradu i da su izuzetno ponosni što je proizvod koji se koristi u njihovom sistemu prepoznat kao jedan od najinovativnijih u svetu.

Sajam "Cartes" održan je u periodu od 6. do 8. novembra u Parizu.

Na toj sajamskoj manifestaciji "Sesames" nagrade dodeljuju se od 1995. godine i to za najbolje tehnološke inovacije kada su u pitanju platni sistemi i sistemi identifikacije, a odluku o izboru finalista i pobednicima donosi međunarodni stručni žiri.
http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php?yyyy=2012&mm=11&nav_id=659475
 
Evo ga originalni link... malo su bezveze preveli

http://www.cartes.com/Sesames-awards/Th ... finalists2


KENTKART EGE ELEKTRONIK A.S. avec "Onboard Public Transportation Tablet" Kentkart has developed a new generation of validator which was the most interested product of the year; “Onboard Public Transport Tablet” that combines Automated Fare Collection, Automatic Vehicle Management, Passenger Information, Scheduling, Onboard Video Surveillance Systems in a single device.
 
Marcus Lupus":3u0i8lth je napisao(la):
Ja mislim da će im se ovo isplatiti. Ako svaki kontrolor naplati 20ak kazni mesečno, što nije nemoguće, on je već približno isplatio sam sebi svoju platu. Tako ispade da BusPljuc ima minimalni trošak za kontrolore. Ako ništa i ne zaradi, svakako nije na gubitku. Ovi mlađi šabani i šabanke to ionako rade za džeparac tako da su očito zadovoljni s tom "platom" od 20 000.
Ako im zaškripi, angažovaće opet nekog konja iz Konjpola da malo preplaši bagru po kojom pesnicom i eto.

Pretpostavljam da je gazdin buldog nekako ovako rezonovao.
De mi živimo...


Ovo nije lepo. Nazivati ljude pogrdnim imenima nije korektno.
Posao kontrolora u Beogradu je jadan bedan i krvav posao. Ali ima onih koji su primorani da ga rade da bi preziveli.
 
Po njihovom neopisivo arogantnom stavu i prezrivim pogledima koje putnicima upućuju ne deluje da svoj posao percipiraju kao bedan. Čak, pojedini kao da su se uživeli u sprovođenje neke pravde. (?) Isto tako, dok čekajući ćaskaju na svojim skupim telefonima ne deluju mi nešto utučeno.

A drugo, nisam ja nazvao sve kontrolore takvima, niti bih to ikada uradio, nego sam pokušao da uputim tim nazivom na jednu grupu među njima koju imam u glavi, i ne znam da postoji neulični naziv kojim bi se spomenuli pripadnici te omladinske subkulture, pa u nedostatku odgovarajuće sociološke terminologije moram da se služim improvizacijama. Je li sada u redu?

Uostalom, da li se oni pitaju ko od putnika, i kako krvavo zarađuje za markicu? Moja poznanice peče pola dana pljeskavice za 18 000 mesečno, i ko je šta pita, još mora svakoj mušteriji da se smeška, za razliku od ovih. Oni su pristajanjem da rade za takvu "firmu" dali svima nama legitimitet da ih ni najmanje ne poštujemo, u krajnjem slučaju.
 
Londonski kontrolori: "Good morning ladies and gentlemen, revenue controling inspectors, have your tickets and oyster cards ready please, thank you" i to sve sa smeškom

Beogradski kontrolori: "Kontrola"
Da su fini pa i da mi budemo fini prema njima, ali neka nauče osnovna pravila ponašanja kako se treba obratiti putnicima.
 
Vrh