Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Матеја Бељан":3qctb6fq je napisao(la):
Ipak, ne uzbuđujem se toliko oko toga, jer je to privatna firma, oni neka se štite kako znaju. Ne boli me srce kad neko kida validatore jer to nije ni moj ni javni problem.

Браво! Тако је - слажем се у потпуности! +1

Немам нимало самилости према фирми која је до посла наплате карата у јавном превозу дошла политичком узурпацијом и неовлашћеним "приватизовањем" јавног ресурса! Нека им и ломе валидаторе...
 
Кирилл":iizuvoz5 je napisao(la):
Осим тога, у јавности се није појавио ни један задовољавајући одговор у вези са питањем могуће злоупотребе личних података власника персонализованих картица (у смислу праћења траса њиховог кретања, формирања "корисничког профила" на основу најчешћих траса, продаје ових података спонзорима или њиховог уступања полицији и тајним службама, итд, итд...). Коме треба одсећи шаку због тога?

Bas me zanima sta bi rekao da si (mozda i jesi) isao nekim poslom u Airport City Belgrade gde moras da das svoju LK na prijavnici kako bu usao u neki od objekata? Verovatno bi mislio da te uhodi Mossad. Elem, ima mnogo razloga zbog kojih treba verovati u Bus Plus:
- huligani ce se mnogo vise ustezati od unistavanja validatora upravo zato sto su moderniji i bolji od postojecih "automata" (neverovatan naziv za nesto sto se pokrece rucnim zatezanjem opruge :o )
- zato sto ce vozac i dispecer automatski dobiti informaciju o sabotazi/pokusaju sabotaze/BILO KAKVOM KVARU istog trenutka kada se to desi, jer je svaki validator zapravo terminal.
- "automati" se mogu potpuno neprimetno sabotirati ubacivanjem novcica u prorez, dok onaj koji pokusava slomiti validator tesko da ce ostati neprimecen cak i pre nego sto dodje do uzbune u sistemu.
Jedina opasnost za validatore jeste, kao sto sam rekao u BG:Vozu s obzirom na postojeci nizak nivo opste kulture putnika u njima, ali i u SVIM vozilima ukoliko se njima prevozi neka opasnija grupa (prvenstveno navijaci), mada opet to se ne desava svakog dana i opet, to je mnogo lakse sad kontrolisati kad su u sistemu.
 
Ja bih resio taj problem sa validatorima tako sto bih stavio metalnu mrezicu preko njih,nesto kao armirano staklo.Izgledalo bi ruzno ali bi spasilo jadne validatore od preranog kraja karijere.
 
Кирилл":jhy0flgn je napisao(la):
Аман, заман, човече, људи??? О чему ви пишете? Ова мера коју предлажеш (па макар и само као хипербола), можда би имала смисла ако би се претходно одсекле главе директору ГСП-а и руководиоцима погона, смене и томе слично, за сваки уништени/спаљени/слупани бус, трамвај, тролу... итд. итд. итд.

о тим људима стварно више не треба трошити речи, јер смо овде већ неколико пута расправљали о томе како са њима треба поступати. ја овде говорим о неиживљеним створовима који шетају овим градом и како те неиживљене створове вратити у ред
 
JohnnyLee":joqrlsja je napisao(la):
скривене камере на сваки валидатор, и онда лепо када се види ко је ломио/чупао лепо му се одече цела шака, па да га видимо да ли ће он или неко други следећи пут то да ради. овде само репресивне мере успевају, и ништа више

To sam kamerama i snimanjem onog ko demolira mi nikako nije jasno - nikom na čelu ili jakni ne piše ime i prezime, adresa ili matični broj... Sumnjam da će policija ikad krenuti u potragu po gradu za "NN licem u crnoj jakni, farmerkama i sa kratkom crnom kosom" zato što je tresnuo validator u tramvaju, a šanse da na osnovu takvog snimka identifikuju takvu osobu su minimalne, tako da je slaba vajda od tih kamera...

Osnovna greška je što su Lanus/Kentkart, ne vodeći računa o stepenu vandalizma u Bg-u, uvezli obične validatore, a ne one anti-vandalske koji su se pokazali kao izuzetno otporni po nekim drugim gradovima... Ali dobro, to je već njihova briga, uskoro će se pokazati da imaju priličan problem koji moraju da nekako reše...
 
Матеја Бељан":354t01d8 je napisao(la):
Ipak, ne uzbuđujem se toliko oko toga, jer je to privatna firma, oni neka se štite kako znaju. Ne boli me srce kad neko kida validatore jer to nije ni moj ni javni problem.

Upravo tako! Firma je preuzela taj posao, dobija poprilično novca i u obavezi je da svaki validator bude funkcionalan. Šta mislite kako bi to u GSP-u izgledalo da su sami počeli sa uvođenjem takvog sistema. :rolleyes:
 
Felix55":f5epucto je napisao(la):
JohnnyLee":f5epucto je napisao(la):
скривене камере на сваки валидатор, и онда лепо када се види ко је ломио/чупао лепо му се одече цела шака, па да га видимо да ли ће он или неко други следећи пут то да ради. овде само репресивне мере успевају, и ништа више

To sam kamerama i snimanjem onog ko demolira mi nikako nije jasno - nikom na čelu ili jakni ne piše ime i prezime, adresa ili matični broj... Sumnjam da će policija ikad krenuti u potragu po gradu za "NN licem u crnoj jakni, farmerkama i sa kratkom crnom kosom" zato što je tresnuo validator u tramvaju, a šanse da na osnovu takvog snimka identifikuju takvu osobu su minimalne, tako da je slaba vajda od tih kamera...

Osnovna greška je što su Lanus/Kentkart, ne vodeći računa o stepenu vandalizma u Bg-u, uvezli obične validatore, a ne one anti-vandalske koji su se pokazali kao izuzetno otporni po nekim drugim gradovima... Ali dobro, to je već njihova briga, uskoro će se pokazati da imaju priličan problem koji moraju da nekako reše...
Grešiš,novi sistemi tj,kamere identifikaciju vrše na osnovu biometrijski podataka, a znamo da je većina građana već poseduje novu l.k. a preuzeta je obaveza da će svi građani morati da ostave biometrijske podatke. Dakle uskoro vandali neće imati gde da se sakriju,gonićemo ih i naći.. :D
http://pactlab-dev.spcomm.uiuc.edu/classes/08SP/280blogs/first_weblog106/biometrics-article.jpg
A verovatno će se uskoro pojaviti i kompanija koja će taj posao raditi detaljno,recimo za potrebe GSP,ŽS radi otkrivanja i prevencije vandalizma i sl.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMkbA0jzkGTeQtabzx4u4YfkLeBztf9sIOBNxBczDOYwLCCcKluw
 
djordje*******g":3ig0mxu1 je napisao(la):
Zna se ko je vesao po Terazijama. Ne daj Boze da tako nesto bude ikad vise vidjeno.I sale na taj racun se poprilcno jezim.

možda nije prijatna pomisao na to ali da smo 6. oktobra povešali jedno stotinak ljudi bez suđenja ili bilo čega onda oni koji su došli posle njih bi se dobro zamislili da li bi krali na rukovodećim položajima.
 
tragac":3uxzc3rn je napisao(la):
Bas me zanima sta bi rekao da si (mozda i jesi) isao nekim poslom u Airport City Belgrade gde moras da das svoju LK na prijavnici kako bu usao u neki od objekata? Verovatno bi mislio da te uhodi Mossad.
ЛК мораш дати малтене свугде.
MilisaV":3uxzc3rn je napisao(la):
možda nije prijatna pomisao na to ali da smo 6. oktobra povešali jedno stotinak ljudi bez suđenja ili bilo čega onda oni koji su došli posle njih bi se dobro zamislili da li bi krali na rukovodećim položajima.
Румунски сценарио? Па сад, кад мало размислим са историјском дистанцом...
 
:bash: :lool: . . . . . Сви корисници јавног превоза који имају доплатне карте и опомене издате до 31. октобра, моћи ће да их сторнирају по цени од 600 динара по казни.

Они корисници који имају више казни, уплатом трошкова сторнирања једне казне моћи ће да стекну право на издавање одговарајуће персонализоване „бус плус” картице, али морају остала дуговања да измире до 31. децембра. У супротном, по успостављању система за електронску наплату и аутоматско управљање возилима, издата персонализована картица биће блокирана и путник неће моћи да је користи. . . . .

Izvor
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1473817
 
Juce sam oko podneva krenuo u kampanju vadjenja nove BusPlus kartice, pritom sam imao kazne iz ranijeg perioda koje sam taj dan delimicno nameravao platiti (4 komada) Posto sam direktno skinuvsi sa racuna u banci platio UPLATNICOM dve kazne, otisao sam u GSP i pokazao im je. Oni su rekli da uplatnica NIJE dovoljna za izdavanje potvrde, vec da moram da cekam nekoliko danaa da se uplata pojavi na izvodu, resio sam da platim i trecu kaznu, kako bi dobio te papire i da ne bih lutao dalje. Kada sam dobio te papire otisao sam u Tempo gde je bila mnogo manja guzva nego u Skenderbegovoj, i posle cekanja od dva i po sata, sluzbenik me je vratio sa obavestenjem da oni koji imaju kazne i potvrde o njihovom izmirenju mogu samo do pola 5 da podnesu zahtev, jer do tad radi "nadlezna sluzba" koja vrsi storniranja, a bez toga sistem, odn. masina nece da izda novu busplus. Ne moram da napomenem da nisam bio jedini koji je te veceri placen zbog neposedovanja ove strogo skrivane informacije PRITOM, decko koji je tu radio je napravio pauzu u trajanju od pola sata dok su ljudi cekali, a niko ga nije menjao. Znam da ljudi koji rade treba da imaju pauzu, i zasluzuju pauzu, ali u pitanju je kampanjski posao koji se mora obaviti sto brze to bolje, jer ih ocekuje jos bar 400 000 zahteva u naredna dva meseca - a oni prave pauze bez zamene radnika!. Elem, danas sam otisao u MTS poslovnicu na B. Brdu i opet cekao red, nacrtao se tamo u 15 do 12, ispred mene bilo 40-ak ljudi, i skontavsi brzinu koju juce videh u Tempu (17-18 ljudi na sat) smatrao sam da cu biti gotov za oko dva, pa max dva i po sata. Medjutim, sve se oteglo, jer u ovoj poslovnici obrada korisnika traje duplo duze nego u Tempu! I strepeo sam da opet necu stici do 16:30, kad ono, stigoh u 16:15 na red. Kada sam najzad dosao na red, receno mi je da mi je potvrda NSZ o nezaposlenosti zastarela a rok je 10 dana (paranoja?), i opet sam dzabe izgubio dan. U redu, taj podatak postoji na sajtu, tek sam sad nasao, ali ne znam sta im znaci to paranoicno ogranicenje - izvadio sam je jos krajem septembra kada sam mislio da nece juriti za kazne, ali prevario sam se, i sta sad. Da oni ne misle da je velika verovatnoca da sam se zaposlio za tih 10 dana i time izgubio pravo na povlascenu voznju? Takodje, necu da napominjem koliko su ljudi u redovima i juce i danas bili neinformisani, jos dosta ljudi je vraceno, mnogi nisu recimo, znali da imaoci novih licnih karata moraju fotokopirati iste (a ovo pravilo pre mesec dana recimo NIJE postojalo). Ovo ukazuje na to da je sistem komunikacije i odnosa prema korisniku jako los, redovi se u proseku cekaju 4-5 sati na svim mestima a prava navala se tek ocekuje, tako da pod hitno moraju da povecaju broj filijala, ali jedino sto izgleda oni menjaju su novi uslovi u pogledu papirologije, ogranicenja sistema i dokaza. I znam da ce neki od vas sad poceti sa argumentacijom o "uhodavanju sistema" jer je proslo vec dva meseca kako se busplus izdaje a ljudi vec gube zivce u ogromnim redovima, pogotovu kad ih neko vrati zbog brojnih birokratskih peripetija.
 
tragac":jabi6u07 je napisao(la):

Smatram da nemaš pravo da napišeš ni jednu reč protiv sistema koji potkradaš. Švercovanjem u prevozu, koji ja plaćam a ne ti, uskraćuješ sebi pravo da se buniš na bilo koji način. Imaš para da plaćaš kazne, a nemaš da platiš markicu. Nezaposlen si, a treba ti mesečna markica valjda da svaki dan ideš "na posao". Nezaposlen si, a nemaš vremena da stojiš u redu! I vrhunac, švercuješ se u prevozu, a imaš obraza da se žališ na bilo šta u gsp-u. Što je mnogo, mnogo je.

Svakodnevno trpim nepravdu od švercera. Ja žrtvujem dobar deo svojih primanja na prevoz koji je očajan i imam pravo da se žalim. Ti ne plaćaš uslugu koju koristiš i zbog toga ona ne može da bude bolja za mene koji je plaćam. Ti nemaš pravo da se žališ.
 
belgrey":1wkif6qt je napisao(la):
tragac":1wkif6qt je napisao(la):

Smatram da nemaš pravo da napišeš ni jednu reč protiv sistema koji potkradaš. Švercovanjem u prevozu, koji ja plaćam a ne ti, uskraćuješ sebi pravo da se buniš na bilo koji način. Imaš para da plaćaš kazne, a nemaš da platiš markicu. Nezaposlen si, a treba ti mesečna markica valjda da svaki dan ideš "na posao". Nezaposlen si, a nemaš vremena da stojiš u redu! I vrhunac, švercuješ se u prevozu, a imaš obraza da se žališ na bilo šta u gsp-u. Što je mnogo, mnogo je.

Svakodnevno trpim nepravdu od švercera. Ja žrtvujem dobar deo svojih primanja na prevoz koji je očajan i imam pravo da se žalim. Ti ne plaćaš uslugu koju koristiš i zbog toga ona ne može da bude bolja za mene koji je plaćam. Ti nemaš pravo da se žališ.
Vala svaka ti cast.
 
Ne radi se samo o meni bre, i gomila drugih ljudi oko mene trpi losu komunikaciju koji taj sistem ima prema korisnicima, od mladih do penzionera. Da sam ja izolovan slucaj, u redu, ne bih slao, no posto dva dana gledam kako se ljudi nerviraju, htedoh da podelim svoja iskustva ovde. Nemas ni ti razlog da budes nadrndan, mnogi nece iskoristiti ni pravo storniranja i nastavice da se svercuju, ne znam sta bi njima rekao.... To bi bilo isto kao kad bih ja tebi rekao "vidi ovog burzuja, prodaje aviokarte, sigurno ima platu 1000+ EUR, na njegovom mestu ja u autobus ne bih usao" ali stvari ne treba gledati tako usko.
 
tragac":3jd8kl9m je napisao(la):
Ne radi se samo o meni bre, i gomila drugih ljudi oko mene trpi losu komunikaciju koji taj sistem ima prema korisnicima, od mladih do penzionera. Da sam ja izolovan slucaj, u redu, ne bih slao, no posto dva dana gledam kako se ljudi nerviraju, htedoh da podelim svoja iskustva ovde. Nemas ni ti razlog da budes nadrndan, mnogi nece iskoristiti ni pravo storniranja i nastavice da se svercuju, ne znam sta bi njima rekao.... To bi bilo isto kao kad bih ja tebi rekao "vidi ovog burzuja, prodaje aviokarte, sigurno ima platu 1000+ EUR, na njegovom mestu ja u autobus ne bih usao" ali stvari ne treba gledati tako usko.

Prvo ja ne prodajem aviokarte, ja sam novinar. Drugo ja svoj posao, koji god da jeste obavljam pošteno i za to primam platu. Treće, ja od te plate kolika god da jeste plaćam punu cenu mesečne markice. Nemaš prava da mi na ovu temu prigovoriš bilo šta. Počeo si da se žališ na gsp i busplus rečenicom u kojoj kažeš kako si išao da platiš dve kazne.

Švercovanje u prevozu je isto što i krađa. To je lopovluk i tu nema diskusije. Ja svako jutro kada krenem na posao da zaradim platu od koje ću platiti markicu sretnem gomilu švercera (lopova) koji prolaze perfektno. Kontrolori im gledaju kroz prste, posle im sistem koji ja plaćam daje povlastice tako što im smanjuje kazne, pa im se švercovanje više isplati nego markica (tri kazne = jedna markica). I sad se još ti javljaš da se žališ. Nisu ti kao šverceru omogućili privilege lane u gsp-u? Šta je problem?
 
Да то се и питам, зашто се шверцерима увек чине неке погодности тих строрнирања ? Што некад не дају акцију за маркице 50% ако рецимо купиш пре првог :)
 
@belgrey
Ti druze umesto sto napadas ovog coveka sto se svercovao i hoce da plati kaznu, bolje bi ti bilo kao novinaru da pises o velikim kradjama rukovodioca GSP-a jer je evidentno da te pare koje svaki mesec odvajas za markicu odlaze na privatne racune pojedinaca a ne na poboljsanje prevoza. :grand:
 
I svercera ima raznih...i bahatih, bezobraznih a i ocajno sirmasnih ljudi.
Zaposleni koji dobiju 3000 za markicu a pride imaju primanja od 20k ili 30k ce dobro razmisliti pre nego sto je kupe.
Mozda bi bilo dobro da se uvede 2 kategorije markica. U zavisnost od primanja, cak mislim da bi time i povecali prihode.
 
kingmanowar":1afzwu96 je napisao(la):
@belgrey
Ti druze umesto sto napadas ovog coveka sto se svercovao i hoce da plati kaznu, bolje bi ti bilo kao novinaru da pises o velikim kradjama rukovodioca GSP-a jer je evidentno da te pare koje svaki mesec odvajas za markicu odlaze na privatne racune pojedinaca a ne na poboljsanje prevoza. :grand:

Ovaj post je vrhunac cinizma.
 
kingmanowar":ney24g27 je napisao(la):
@belgrey
Ti druze umesto sto napadas ovog coveka sto se svercovao i hoce da plati kaznu, bolje bi ti bilo kao novinaru da pises o velikim kradjama rukovodioca GSP-a jer je evidentno da te pare koje svaki mesec odvajas za markicu odlaze na privatne racune pojedinaca a ne na poboljsanje prevoza. :grand:

Ja sam novinar koji se bavi samo avio saobraćajem. Druge teme ne pratim profesionalno za to nisam ni plaćen. Nije nimalo kulturno da mi pametuješ i preporučuješ šta ja treba "kao novinar" da radim, a u isto vreme me osuđuješ zato što "napadam" lopova. Izvini "druže", kako kažeš, ali pravdaš lopovluk i bezobrazluk. Imam nultu toleranciju na nepoštenje i lopovluk. I nemoj da mešaš rukovodioce gsp-a sa putnicima koji ne plaćaju prevoz. To je drugi (mnogo veći i opširniji) problem o kome ovde nije reč.
 
Zbog takvih kao sto ste vi Srbija i jeste gde je danas.....ne umete da sagledate siru sliku stvari....sverceri ostete gsp za najvise 1% prihoda a sta cemo sa ostalih 99% koji isceznu? Bitno je da si se uhvatio za decka svercera koji hoce da plati kaznu a ne vidis da resenje problema nije u njemu nego na drugoj adresi. Bitno da si ti navatao "pravog" lopova.....
 
L(j)udi koji kupuju markicu ispadaju magarci, oni koji plaćaju račune takođe... Onima koji ne plaćaju stalno se nešto oprašta, umanjuje, otpisuje...ko je tu lud??

Nemaju oni ništa manje od ostalih, samo su bezobrazni. Ali, može im se, vide da to prolazi.

Dobar broj tih koji 'nemaju', obično daju svakog dana po 100din.na paklicu, 100 u kladionicu...
 
Drzavu neces pobediti neplacanjem onoga sto realno koristis.Ja recimo placam sve racune osim za RTS.GSp kakav god bio,da ga nema morao bih ici peske i gubio bih puno vremena.

Mislim da usteda od 50tak sati mesecno koje bih izgubio na pesacnje vredi markice.
 
Vrh