Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

IMG-20240628-WA0006.jpeg

Nova kablaza budzenje zvučnika kata 2398
IMG-20240628-WA0008.jpeg

Umjesto da se izvršio pregled postojećih zvučnika a ako nisu ispravni da su oni zamenjeni novim ali lakše je raditi budzistan
@Kesha
 
Šta da ti kažem, a da ti već nisam napisao u par postova od pre neki dan. Mislim da nije teško za shvatiti ako se lepo pročita. Svuda ti je u svim Komunalnim firmama isto, samo se negde na terenu vidi više, a negde manje. Kad se ta preduzeća budu vodila samostalno od strane sposobnog, i na adekvatan način, biranog menadžmenta, plus sa stvarno dovoljnim sredstvima, što finansijskim, što u potrebnoj opremi, tada će i slika svega biti drugačija. Ljudi se moraju platiti, a i nagraditi, jer niko na posao ne ide zarad sira i vojne muzike. Javno komunalna preduzeća grada Beograda nisu Ferari, pa da se otimaju da rade i za džabe. Da ne govorim da je skoro nemoguće otpustiti neradnike i filozofe, jer su Zakonom o radu zaštićeni kao beli medvedi, sve dok ne učine tešku povredu radne obaveze. Pa i tada često dobiju priliku da se vrate na posao, a po temeljnom i sveobuhvatnom sudskom postupku, kad pride dobijaju i milione na ime neisplaćenih zarada, ako nisu nigde radili u međuvremenu. Mora se malo i raditi u državnim firmama da bi se neke stvari razumele (ministarstva, javna uprava, JKP itd.). Narod nije u stanju da smeni bahatu vlast jednom u 10 godina, a kamoli da menja ceo sistem. Naviklo se na parolu teraj pa dok ide ide, i ne talasaj mnogo, radi svoj posao i ćuti.
A uzgred budi rečeno, opremu vezano za praćenje, navigaciju i zvučnu najavu, ugrađuje treće lice, bar koliko ja znam. No, sve i da je GSP, uradiće onako kako im je najlakše i to je to. Zvučnici u Katicama ko zna od kad ne rade. Pitanje ožičenja itd. Ne postoji ovde potreba za estetikom, i uopšte se nikada nismo zamarali, kolektivno gledano, izgledom, urednošću, higijenom itd. I da se nigde nikada nije putovalo van zemlje, net je pun video snimaka svih mogućih vrsta. Ne treba biti genije pa videti koliko kod nas sve izgleda jako ofucano i zapušteno, pogotovo kad su u pitanju vozila javnog prevoza.
 
Poslednja izmena:
Danas nisu radile info-table na stajalištima Jovana Avakumovića ispred SUP-a u Despota Stefana i Savski Most u smeru prema Karađorđevoj.
 
Bolje da su stavili jedan onakav validator od bus plusa pored prvih vrata (onako trunu u magacinu sad) i uz sms da vrate plastične kartice na novi sistem i da samo taj validator govori stajalista pa kome treba nek bude napred. Nek izmisle priču novi sistem je jako dobar ali želimo i da dragim sugrađanima damo mogućnost i da imaju plastične kartice (nek spakuju priču to je za turiste kako da plate i za ne znam sta) i svi srećni. Generalno sms nije los ali kartica ona je bas dobra za turiste, starije osobe itd
 
Dom zdravlja Voždovac za dva različita DZ
Još veću konfuziju kod putnika stvara to što okretnica 55 i trolejbuska okretnica kilometar dalje nose potpuno istovetno ime: Zvezdara.
Ja sam do skoro najozbiljnije verovao da 55 okreće na istom mestu gde i 40, 41, 64, 77, kod Zvezdarske Šume :ROFLMAO:
 
Bolje da su stavili jedan onakav validator od bus plusa pored prvih vrata (onako trunu u magacinu sad) i uz sms da vrate plastične kartice na novi sistem i da samo taj validator govori stajalista pa kome treba nek bude napred. Nek izmisle priču novi sistem je jako dobar ali želimo i da dragim sugrađanima damo mogućnost i da imaju plastične kartice (nek spakuju priču to je za turiste kako da plate i za ne znam sta) i svi srećni. Generalno sms nije los ali kartica ona je bas dobra za turiste, starije osobe itd
Vratiće kartice, apsolutno sam siguran u to.

Uostalom, ShitLogic radi sistem u NS, pa su i tamo uveli plastične kartice nedavno.

Ovo sa SMS-om kao primarnim vidom plaćanja na duže staze nema šanse da opstane, isto kao i cena od 50 dinara.

Tuga je što mi godinu ipo dana nismo u stanju da vratimo sistem u pređašnje stanje, što pokazuje sav besmisao urušavanja istog. Imali smo sasvim solidan sistem, koji je trebalo unaprediti. Znači sve ovo što je sad uveo (komunalci u pratnji kontrole, jeftinija karta, displeji na svim stajalištima, naprednija aplikacija, praćenje vozila na Google Maps, Moovit...) ko im je branio da uvedu to u prethodni sistem?

Da je urađena sinergija prošlog sistema sa ovim današnjim tačno bismo imali verovatno i najbolju platformu za naplatu i informisanje putnika.
 
Ono što niko nije iskomentarisao je da je na infodisplejima konačno uvedeno normalno skrolovanje teksta. Do skoro je onaj red iznad tabele skrolovao po principu nestajanja prvog slova (kao html marquee od pre 30 godina), a sada skroluje na nivou piksela. I font je malo promenjen pa sada ima antialiasing tj kose linije nisu reckave i pikselizovane već je načinjen pokušaj da se ulepšaju. Nekim ljudima je takav font više, a nekima manje čitak ali je svakako korak u dobrom smeru.
 
Meni lično više smeta to što nema svih vozila u sistemu nego to što najava radi ili ne. Moje iskustvo na trasi od opštine nbgd do banovog brda je da sporadično najava u nekim linijama radi a na nekima i ne radi.
 
Toliko se priča o glasovnim obaveštenjima u vozilu a ona su bukvalno najnebitniji problem u celom sistemu. Najveći i najurgentniji problem su pogrešno ispisane udaljenosti vozila, odnosno još češće - potpuno neispravni displeji i sistem praćenja vozila.

Neće mi ništa biti ako u toku vožnje nemam gospođu iz zvučnika da me obavesti da ako sam u vozilu u Ruzveltovoj koje se kreće ka severu prošao Novo groblje, da je sledeće stajalište Bogoslovija. To znam i sam, hvala lepo. Ono što ne mogu da znam sam, a nekad mi puno znači, jeste za koliko su stajališta koja vozila udaljena od moje lokacije i samim tim da li da idem na liniju A, liniju B ili da pak tražim potpuno drugu rutu i linije do svog odredišta.


Od svih problema i mogućnosti za rešavanja i unapređenja u Beogradskom javnom prevozu, glasovna obaveštenja da posle Slavije sledi Beograđanka su bukvalno najmanje bitne i najmanje potrebne stavke na dugoj listi prioritetnijih problema i potreba. Jedino nebitnije od toga jeste da li je u nekom vozilu Verica ili Slavica ta koja daje glas.
 
Sam sistem je poprilično zbudžen, a nije baš ni na brzinu pošto ga odavno "usavršavaju". Možda glasovna najava nije najbitnija, al problem je u tome što smo je imali u prethodnom sistemu, i dosta je to dobro radilo. Nije baš ni beskorisna za ljude koji nisu odavde, plus i za one koji idu u delove grada koji ne poznaju tako dobro. No, svakako su drugi delovi sistem za informisanje važniji od zvučne najave stajališta, al opet kažem, nije da nam i ta poslednja manje bitna stavka ne treba.
 
Nama sa rukama, nogama, ušima i očima je nebitna, ali osobama koje imaju poteškoće (čitaj invaliditet) itekako znači, ovo je u stvari jedna od lepših i bitnijih stavki koje su uvedene u Beogradu.

Ali opet, traljava izvedba, prvo što se često najava gasi i pali random.
Nema je kod privatnika.
Drugo, ceo sistem je urađen kao da je 95ta godina.
Odite u neku malo uređeniju državu i pogledajte displeje unutra. Obično ih bude 2 komada, jedan za vesti/promocije/izmene linija, i drugi za najavu stanica koji prikazuje nekoliko njih unapred kao i predviđeno vreme dolaska.
U stvari i ne morate da odete negde Zapadnije, uđite u Strelin Citaro i pogledajte displeje unutra ili možda u ovom novom Stadlerovom vozu.

A u prestonici Balkana (haha dobar vic) trčeći Novatronic displej koga u BMC-u fali i u prikolici pa ti onako napred ništa ne znači.
Mentalitetno zaostala prcija, bila i ostala.

Ne daj bože ovakav sistem najave u busu, ne daj bože da uđemo u taj 21. Vek.
Screenshot_20240630_145837_YouTube.jpg
 
Toliko se priča o glasovnim obaveštenjima u vozilu a ona su bukvalno najnebitniji problem u celom sistemu. Najveći i najurgentniji problem su pogrešno ispisane udaljenosti vozila, odnosno još češće - potpuno neispravni displeji i sistem praćenja vozila.
Hvala Bendere glasu razuma. Autobusi kao u rerni, red vožnje ne postoji ni na papiru, od bezbednosti samo svetleći prsluk u obaveznoj opremi, tramvajski i trolejbuski prevoz devastiran, žuta traka postaje vozna, ...toliko stvari ali najave...
 
Najgora stvar u celoj prici sto je sistem pracenja radio najbolje prvih mesec dana, svakog dana je sve gori, autobusi, cak citave linije, se ne vide na aplikaciji.

Vozaci preskacu polaske, pogotovo pri kraju dana. Vise puta sam uhvatio vozaca 83 da preskace polaske i kad ga pitam, dobijem odgovor da je vozilo “u kvaru”
 
Šapićeve table nastavljaju da lipsavaju jedna za drugom: danas nije radila ni na stajalištu Admirala Geprata. Šta ima veze, važno je samo da su izdržale pola godine do ponovljenih izbora, a rok za uvođenje najave u svim vozilima je Prva Troletka 2027.
 
Vrh