Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Znam da se ovo ne tiče naplate prevoza na teritoriji grada Beograda, al evo čisto da prosledim jedan spisak troškova za opštine i naselja oko Beograda, neretko ne mnogo udaljenija od naselja, poput Barajeva i Obrenovca. Dokaz koliko prevoz košta bez subvencija, odnosno koliko treba naplatiti uslugu da bi prevoz bio rentabilan i samoodrživ. Usluga nam nije nešto vau, mnogo toga nedostaje, al je, činjenično prevoz i nerealno jeftin, a u odnosu na jako velike troškove tako glomaznog sistema. Mora to bolje, i bez obzira na naplatu, al opet, ima možda malo i do toga da se za ovaj novac ne mogu očekivati čuda. Znaju to ovi vajni populisti na vlasti. Ne zagovaram povećanje cena prevoza, niti GSP direktno ima nešto od toga, nego samo pružam jedan dokaz, koji govori da su beograđani ipak fino povlašćeni u odnosu na okolinu. Mora se raditi na podizanju kvaliteta prevoza, al dok god glavni cilj bude bio populistički potez u vidu čuvanja socijalnog mira, mislim da od toga nema ništa. Troškovi će bivati sve veći, a kvalitet lako može da ide još dole.
Pogledajte prilog 189190
Iako se slažem oko određenih stvari, posebno:
dok god glavni cilj bude bio populistički potez u vidu čuvanja socijalnog mira, mislim da od toga nema ništa. Troškovi će bivati sve veći, a kvalitet lako može da ide još dole.
i ovaj post je veoma značajan za ovu temu (nije offtopic po mom mišljenju), javni prevoz nikada neće biti rentabilan, a kamoli profitabilan. Time, ne ni bi trebalo stremiti ka rentabilnosti i isplativosti ovakvog sistema, jer je to nepotreban sizifov posao, već, bi fokus trebalo biti ka što većem pritisku na Upravu da se preispitaju procesi javnih nabavki i generalno trošenja sredstava iz budžeta namenjenog za razvoj javnog gradskog prevoza i to ne samo u BG, nego generalno.

Vezano za povlašćenost, onaj ko živi u ajde tako da se izrazim "satelitskim" naseljima, gradskog naselja Beograd, mora imati na umu da svoju rentu, plaća dosta manje negoi neko ko živi u okvirima GN Beograd. Da, troškovi javnog prevoza su za stanovnike GN Beograd u rposeku manji ali je renta življenja viša, suportno nekome ko bira ili mora da živi u Crepaji, gde sumnjam da je renta ista, a troškovi transporta rastu. Ok priznajem, da nemam brojke ispred sebe, da potvrdim ovu tvrdnju, ali voleo bih da me neko demantuje.​
 
Ono što je zanimljivo jeste da Google mape prikazuju sva vozila na trasi prilikom odabira stanice (ili barem većinu) dok aplikaciju nisu u stanju da naprave da radi na isti taj način... Al' što drugi rekoše, potez 600 i prigradski, nigde na mapama.
Najverovatnije je namerno ograničen broj vozila koji se prikazuje u aplikaciji, jer im je logika da je putniku na stanici najbitnije kada dolazi sledeći bus. Dok Gugl verovatno zahteva, odnosno mora da dobija konstantno informacije i svim vozilima, pa su u fazonu zašto ne prikazati i sva ta vozila u aplikaciji.
 
Najverovatnije je namerno ograničen broj vozila koji se prikazuje u aplikaciji, jer im je logika da je putniku na stanici najbitnije kada dolazi sledeći bus. Dok Gugl verovatno zahteva, odnosno mora da dobija konstantno informacije i svim vozilima, pa su u fazonu zašto ne prikazati i sva ta vozila u aplikaciji.
Ovo nema baš logike sa aspekta UX-a. Pre će biti da imaju ograničene serverske resurse za servis koji nije adekvatno optimizovan i skaliran pa se ovo ne prikazuje po default-u.
 
Poceli da salju i sms o isteku mesecne.
IMG_20240301_161834~2.jpg
 
@Al pacacino
Razumemo se. Naravno da ne treba očekivati od javnog gradskog prevoza da funkcioniše po principima tržišne ekonomije. Zato sam i istakao baš velike troškove, kojima su izloženi korisnici lokalnog prevoza u širem krugu Beograda, kao primer koliko mora to da košta bez subvencija od strane Grada, ili neke od lokalnih samouprava. Treba da se subvencioniše, al ne baš sa neverovatnih 70%. Jednostavno, stalno im dajemo izgovore da im prevoz bude poslednja rupa na svirali. O cenama renti i života u tim okolnim naseljima i varošicama nisam preterano razmišljao. Znamo da nekretnine nisu baš jeftine ni u Pančevu, ni u Pazovama, ni u Inđiji itd. Činjenica je da ljudi izdvajaju i po 150 evra mesečno za nešto što u Beogradu ne staje ni 30 evra, i to deluje stvarno suludo mnogo. Sadašnje cene prevoza u Beogradu su baš težak vid nerealnog populizma. Pogledati samo cene nekih od osnovnijih namirnica po marketima. Niske cene karata ne moraju biti razlog loše usluge, al gradskim čelnicima uvek dobro dođu da svoj amaterizam zakamufliraju, a još veći zaklon im je šverc, kao vrlo čvrsto ustaljena navika putnika u Beogradu.
 
Elektronsko ludilo: prvo stoji da 28-ca stiže tek za 37 minuta, a bukvalno 5 sekundi kasnije se vreme čekanja smanjuje na 9 minuta, dok je broj stanica ostao isti. Ovim tablama nije bezrezervno verovati.
P3062622.JPG
P3062623.JPG
 
Ne baš, ista je procjena (možda i nije, ali je opet od Buslogica), jer GTFS-RT podatke daje agencija/"prijevoznik". Google samo prikazuje podatke koje dobiva od njih.
 
Jutros je na "Novoj S" u jutarnjem gostovala Doris Milošević, novi glas u prevozu. Za sve one koje zanima kad će da krene najava stajališta, ona je napomenula da su 27E i 56 probne (test) linije za najavu i da će za oko mesec dana krenuti u svim vozilima konačno. Eto

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Најаву на линији 56 нисам чуо месец дана.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ne baš, ista je procjena (možda i nije, ali je opet od Buslogica), jer GTFS-RT podatke daje agencija/"prijevoznik". Google samo prikazuje podatke koje dobiva od njih.
Pa ne baš, Sh1tLogic u sklopu GTFS-RT šalje poziciju autobusa Google-u, google pomoću svojih algoritama, daje procenu vremena dolaska.
 
Ne baš, ista je procjena (možda i nije, ali je opet od Buslogica), jer GTFS-RT podatke daje agencija/"prijevoznik". Google samo prikazuje podatke koje dobiva od njih.
Netačno. Šta misliš za koliko minuta se pojavio autobus na liniji 45 sa ove dve slike slikane u istom trenutku? Google zna stanje u saobraćaju i daje bar 70-80% precizniju procenu i tačniji je iz dana u dan jer Google zna za mašinsko učenje za razliku od Sh1tlogica kom je 1 st = 2 min pa dok ne odbroji pa reset. I da, 88 je stigao prvi.
IMG_2894.jpeg
IMG_2893.png
 
Al google nema garažni broj vozila i zbog toga mi nije opcija, imam autobuse koji su na crnoj listi i u koje ne ulazim, od juče M&Mova Akia 41724, smrdi na naftu i raspada se
 
Vrh