Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Da ponovim...sms ima smisla samo u krajnjoj nuždi, kao poslednja varijanta od 30 ponuđenih i zato jer je najskuplja. Ukucaš pre ulaska broj autobusa koji nameravaš da uzmeš npr A 31 i ako vidiš da dolazi na stanicu. Uđeš na prva vrata, pokažeš mobilni vozaču. Kad izađeš iz busa, karta ne važi više. Ako kontrola uđe, pokažeš i njemu sms.
 
Danas sam po prvi put sreo "Bele kontrolore" u akciji.
Njih dvojica su ušla u 31 kod Slavije i izašli su kod Moskve, nisu svima proveravali karte već nasumično, koliko sam primetiojedno 90% putnika je već imalo mesečnu/uplaćenu kartu u busu.
Taman kada je delovalo da će sve proći u najboljem redu, Komunalac je prišao jednom čoveku koji nije imao kartu, a odbijao je i da uplati onu od 50 din.
Čak šta više Komunalac se sam ponudio da mu uplati kartu na šta je čovek odbio, taman kada su svi u busu gledali šta će se desiti dalje, "Beli" je odreagovao prilično profesionalno.
Upitao je čoveka tipa "Da li smatra da je u redu da tako postupa?" i ostalim učtivim pitanjima, na šta je onaj čovek čutao ili skretao temu o tome šta će njima pendreci i ostalo..
Na kraju je čovek pristao da izađe na sledeću, a "Beli" nije mu ni otkucao kaznu koja košta valjda 5,000 din.
Sve u svemu deluje mi da se pažljivo ophodaju sa ljudim i da za sada "teške inađije" pokušavaju da ignorišu ili da ih makar nateraju da siđu na sledeću, videćemo šta će biti od Septembra.

Inače, ovaj sistem me podseća na Holandiju gde su pripadnici kontrole slično opremljeni, ali postupaju dosta drastičnije na švercovanje.
Evo primera u Roterdamu, gde su korisniku usluge sa oštečenom karticom Javnog Prevoza naplatili kaznu, a kako izgledaju kontroroli možete jasno da uočite. :)

A evo kako izgleda kada je "švercer" agresivan.
 
Trebao je građanin da ga pita da li je u redu da se plaća karta za nepoštovanje reda vožnje, za preskakanje polazaka, za čekanje i po 1h na stanici, za dodatno gubljenje vremena za dolazak od tačke A do tačke B, za vožnju u neuslovnim vozilima (neispravna klima, ne postoji mogućnost da se otvore prozori, podolit koji se "ljušti", vrat koja ne mogu da se zatvore, polomljena sedišta...), za autobuse na trolejbuskim linijama, za nepoštovanje izmena na trasama linija zbog radova jer vozači ili ne znaju tu izmenjenu trasu ili ih "smara" da njom voze...​
 
Da ponovim...sms ima smisla samo u krajnjoj nuždi, kao poslednja varijanta od 30 ponuđenih i zato jer je najskuplja. Ukucaš pre ulaska broj autobusa koji nameravaš da uzmeš npr A 31 i ako vidiš da dolazi na stanicu. Uđeš na prva vrata, pokažeš mobilni vozaču. Kad izađeš iz busa, karta ne važi više. Ako kontrola uđe, pokažeš i njemu sms.
Nemaju vozači vremena da gledaju u SMS poruke putnika, naročito na tako prometnim linijama. A i sistem gde bi karta važila samo za jednu liniju bi bio loš. Ima ljudi koji treba da promene više linija i neophodna je fleksibilnost. Daleko smo od 30 ponuđenih opcija, imamo jedva dve za sada. Sistem bi mogao da počne da liči na nešto kada krene da funkcioniše aplikacija (veoma je bitno da bude stabilna i precizna, da se ne dešava da vidiš vozilo a ono ode u garažu kao nebrojano puta do sada, ili da vozila na mapi nema, a ipak naiđe, to su sve preduslovi da bi kucanje karte unapred imalo bar nekog smisla) i uvedu plaćanje svim platnim karticama na tom jednom aparatu u vozilu (tu opet dolazimo do diskusije zašto bi karta putnika koji plati karticom na aparatu, a ušao je kad i kontrolori, bila validna - a jednostavno mora biti jer nije mogao ranije da otkuca, a SMS poruka koja bi se pustila u isto vreme, ne bude, jer je kontrola detektovana npr. 5 sekundi ranije ili povratna poruka nije još ni stigla). Mora postojati konzistentnost.
 
Trebao je građanin da ga pita da li je u redu da se plaća karta za nepoštovanje reda vožnje, za preskakanje polazaka, za čekanje i po 1h na stanici, za dodatno gubljenje vremena za dolazak od tačke A do tačke B, za vožnju u neuslovnim vozilima (neispravna klima, ne postoji mogućnost da se otvore prozori, podolit koji se "ljušti", vrat koja ne mogu da se zatvore, polomljena sedišta...), za autobuse na trolejbuskim linijama, za nepoštovanje izmena na trasama linija zbog radova jer vozači ili ne znaju tu izmenjenu trasu ili ih "smara" da njom voze...​
Koliko smarate sa takvim razmišljanjem to je neverovatno. I da je sve perfektno našli bi razlog zašto ne bi trebalo da plaćate. Karta nije izbor, karta je cena koju plaćaš za korišćenje neke usluge. Evo idi u NS ili Budimpeštu i objasni kontroloru kako nije prevoz na vreme i kako smrdi autobus i vidi da li će da te pustiti.

Ja plaćam mesečnu kartu iako mi je lično lošiji prevoz zbog odsustva aplikacije, ali plaćam jer koristim prevoz. Prevoz je dosta pojeftinio, sećam se kako su ranije pričali ovde da imamo "najskuplji prevoz" tj tražili dodatan razlog da ne plaćaju. Nadam se da će i pre septembra krenuti da kažnjavaju svakoga ko ne bude imao kartu, SMS da dolazi 2 minuta kasnije je po meni dobro rešenje. Iskreno mislim da ova akcija koja sad traje je kontraproduktivna, Beli treba da budu "strah i trepet" a ne da ih ljudi gledaju kao neki smarači koji neće ni naplatiti kaznu. Moje mišljenje.

Pošto znam da će me sad mnogi napasti ovde, ne trošite vreme svakako neću čitati
 
Koliko smarate sa takvim razmišljanjem to je neverovatno. I da je sve perfektno našli bi razlog zašto ne bi trebalo da plaćate. Karta nije izbor, karta je cena koju plaćaš za korišćenje neke usluge. Ja plaćam mesečnu kartu iako mi je lično lošiji prevoz zbog odsustva aplikacije, ali plaćam jer koristim prevoz.
Na osnovu čega si zaključio da ne plaćam kartu? Ako je to samo na osnovu ovog jednog posta, onda grdno grešiš. Smatram da kao neko ko koristi neku uslugu i za nju uredno plaća, imam i pravo da iskažem svoje nezadovoljstvo i podsetim šta ta usluga podrazumeva. E sad, što se način na koji iznosim neke stvari ne sviđa nekima, to je druga stvar.

P. S.
Za razliku od Bg, vidim napredak u prevozu u NS.

Prevoz je dosta pojeftinio, sećam se kako su ranije pričali ovde da imamo "najskuplji prevoz" tj tražili dodatan razlog da ne plaćaju. Nadam se da će i pre septembra krenuti da kažnjavaju svakoga ko ne bude imao kartu, SMS da dolazi 2 minuta kasnije je po meni dobro rešenje. Iskreno mislim da ova akcija koja sad traje je kontraproduktivna, Beli treba da budu "strah i trepet" a ne da ih ljudi gledaju kao neki smarači koji neće ni naplatiti kaznu. Moje mišljenje.
Tvoje mišljenje je pogrešno, tačnije razmišljanje, jer ne razmišljaš kao političar. A ovde je celokupni sistem napravljen tako da podilazi običnom građaninu, i tako donese političke poene gradonačelniku, što se u praksi pokazalo kao fijasko, tako da ga na kraju dilovi sa raznoraznim firmama i prijateljima mogu vrlo lako koštati fotelje. Vidi se na svakom koraku nezadovoljstvo građana i hvatanje za glavu i čim njemu krene da "valja" neka ideja u glavi, kol'ko god ona u osnovi bila dobra.​
 
Poslednja izmena:
Trojka beluga u akciji u bus na liniji 74 jednom liku su napisali kaznu a sa nekom strankinjom su se objašnjavali 5 min
20230627_154843.jpg
20230627_154606.jpg
 
Jel taj koji je dobio kaznu bio pametnjaković pa nije hteo da kupi kartu SMS-om?
 
Plaćao 20 godina. Prestao kada su druge ugovorne strane prestale da ispunjavaju svoje obaveze.

Argumenti su ti ništavni.

Bolje nemoj ni da pišeš, biće nam svima lakše.

Pozz 😘
Али како је оправдано да услед мањкаво пружене услуге (али ипак пружене) ти не платиш ништа? Значи ти за нешто (какво год да је) не плаћаш ништа. Онда би било логично да као неку узајамност уплатиш сваку другу вожњу или ајде трећу ако сматраш да је толико катастрофално.
 
Неплаћање карте у београдском ГСП-у је један специфичан и комплексан пре свега психолошки феномен, сећам се пре 20-ак и више година када приватници још нису били интегрисани у ГСП било је "нормално" да кад уђеш у ГСП возило шверцујеш се, а кад уђеш на неку линију коју држи приватник уредно платиш без проблема (тад су приватници имали кондуктере),
издвојио бих још један пример, а то је да се плаћањем карте осећаш као бу****, на пример колико сам само пута видео да контрола пише неком казну, а онда пролази поред цигана као поред турског гробља
или плаћају сви или не плаћа нико, када будем видео да циганима пишу казне то ће значити да систем функционише.
 
Али како је оправдано да услед мањкаво пружене услуге (али ипак пружене) ти не платиш ништа? Значи ти за нешто (какво год да је) не плаћаш ништа. Онда би било логично да као неку узајамност уплатиш сваку другу вожњу или ајде трећу ако сматраш да је толико катастрофално.
Do daljnjeg, plaćaću samo kad vidim Belemude. Eto imaju od mene taj neki minimum, koliko i zaslužuju sa ovakvom uslugom.
 
Poslednja izmena:
Неплаћање карте у београдском ГСП-у је један специфичан и комплексан пре свега психолошки феномен, сећам се пре 20-ак и више година када приватници још нису били интегрисани у ГСП било је "нормално" да кад уђеш у ГСП возило шверцујеш се, а кад уђеш на неку линију коју држи приватник уредно платиш без проблема (тад су приватници имали кондуктере),
издвојио бих још један пример, а то је да се плаћањем карте осећаш као бу****, на пример колико сам само пута видео да контрола пише неком казну, а онда пролази поред цигана као поред турског гробља
или плаћају сви или не плаћа нико, када будем видео да циганима пишу казне то ће значити да систем функционише.

Ја се сећам још линија где су ишли и ГСП и приватници, па се пропуштао приватник и чекао ГСП. И чекало се много дуже него што се чека данас...
 
A šta se događa kada plaćaš uredno svaki mesec i onda ti se svakog dana desi da ne dolaze po 2-3 polaska za redom pa čekaš po pola sata ?
Jel onda fer da se ima umanjenje ili?

С обзиром да не постоји никаква одредба, не. Рецимо, ако ти касни лет из Барселоне за Варшаву 6 сати, имаш право на обештећење, јер постоји одредба, тј. регулисано је шта у том случају. А ако ти касни лет из Истанбула за Бишкек 6 сати немаш право на никакво обештећење, јер не постоји одредба. Или рецимо кад чекаш воз из Параћина за Београд, а он касни сат времена, платићеш карту исто као да не касни.
 
Javni Gradski prevoz u Beogradu je devastiran mnogo više nego što je smanjena cena karte. Autobusi bez ikakvog reda, Tramvaj praktično ne postoji godinama a Trolu x puta već gase. Da bi izmerili kvalitet usluge ista treba i da se realizuje...imam sreću što živim blizu centra pa mi se često desi da pešice stignem brže nego što dočekam 65icu. Em zdravije em udobnije.
 
Ја се сећам још линија где су ишли и ГСП и приватници, па се пропуштао приватник и чекао ГСП. И чекало се много дуже него што се чека данас...
Secam se i ja, pa se visilo kroz prozor da se dodje do vazduha.
Slicno kao na onim E linijama, tu se niko nije bunio za kartu bar dok sam se redovno vozio nekada, iako se kasnilo i tu dobro.
 
Vrh