Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Zaboravljaš da i mi (građani) imamo kameru i da svako postupanje može da se snima (ukoliko ne ometaš službena lica da vrše svoju dužnost)
Pisao sam uopšteno, jer znam da je bilo više slučajeva gde neko pozove hitnu pomoć i sl. , pa na kraju se ispostavi da aparat nije baš u tom trenutku snimao, i ne postoje dokazi da je zaista bilo tako kako si rekao (bilo i smrtnih slučajeva). A baš je nekome u datom trenutku do toga da razmišlja o tome kako će da snima razgovor i pribavlja dokaze.​
 
Šta će biti sa starim BusPlus karticama, počev od današnjeg dana? Imam još 3 preostale vožnje na svojoj kartici, da li ću moći da ih iskoristim?
 
Dakle, nosi karticu i ocitaj samo kad vidis da ulazi kontrola, kao i do sada :ROFLMAO:
 
Ne, ne, ne. Iako smatram da prevoz treba da se plaća, dok se ne ispune sve što su obećali vezano za novi sistem naplate i cene, ne treba ništa plaćati. Kada vide da će u maju imati 3% procenat naplate, sledeći put će dobro razmisliti kada krenu da baljezgaju i obećavaju. Kontrola svakako i ako uđe samo će proći pored tebe. Ne zaboravite ganguline reči, validatori su prevara i ne služe ničemu.
 
Cek gradonacelnik kaze da se pljacka grad preko bus plusa i sada neko treba da kupuje kartu i ucestvuje u pljacki budzeta?!? Neka hvala
Pre par dana linija 31. Izlazi kontrola i kaze jedna od njih : alal vera drzavi od 40 judi u vozilu samo jedan ima kartu
 
Mom drugaru ne radi, IOS je u pitanju.
Meni na androidu radi normalno, za sad.
 
A onaj sistem sto je bio pre, sa busacima karata u vozilima?
Da li je to za nas?
 
Вероватно ће свака карта имати јединствен број као и за паркинг. Тако да треба само решити ситуације кад један путника буде више пута контролисан за време тих 90 минута. Најбоље да тај број буде комбинација слова и бројева тако да је лако направити јединствену шуфру са 4-5 карактера.
Иначе фалсификовање карата је тежи прекршај него вожња без карте
Zaboravlja se da se prilikom SMS kupovine parking karte salje registracioni broj vozila cime je nepotrebna verifikacija validnosti karte. U slucaju naplate za gradski prevoz tako nesto ne postoji.

Da prodjemo kroz predlozene korake:
  • Korisnik salje SMS poruku 'A90' na broj 011
  • Povratni SMS sadrzi jedinstveni kod karte i zaduzuje mobilni racun korisnika
Sta sprecava korisnika da sacuva svoj ili tudji broj u imeniku pod imenom 011 i da razmeni obe poruke? Sta sprecava korisnika da promeni datum na telefonu i da tako promeni "validnost" karte? Sta sprecava korisnika da podeli kartu sa drugima? Kako funkcionise verifikacija od strane kontrolora? U SMS poruci ne moze da postoji QR/bar kod sto znaci da jedinstveni broj karte (skup cifara i slova) mora biti unesen rucno. Probajte u pokretnom vozilu da procitate i unesete identifikacioni broj za sve putnike. Sta ako se korisniku isprazni telefon, a ima validnu kartu?
 
Врло просто. Ако пише нпр. време карте у самој поруци, на први поглед ће се већ видети да ли је потребна додатна провера.
 
Zaboravlja se da se prilikom SMS kupovine parking karte salje registracioni broj vozila cime je nepotrebna verifikacija validnosti karte. U slucaju naplate za gradski prevoz tako nesto ne postoji.

Da prodjemo kroz predlozene korake:
  • Korisnik salje SMS poruku 'A90' na broj 011
  • Povratni SMS sadrzi jedinstveni kod karte i zaduzuje mobilni racun korisnika
Sta sprecava korisnika da sacuva svoj ili tudji broj u imeniku pod imenom 011 i da razmeni obe poruke? Sta sprecava korisnika da promeni datum na telefonu i da tako promeni "validnost" karte? Sta sprecava korisnika da podeli kartu sa drugima? Kako funkcionise verifikacija od strane kontrolora? U SMS poruci ne moze da postoji QR/bar kod sto znaci da jedinstveni broj karte (skup cifara i slova) mora biti unesen rucno. Probajte u pokretnom vozilu da procitate i unesete identifikacioni broj za sve putnike. Sta ako se korisniku isprazni telefon, a ima validnu kartu?

како може неко да уради те ствари, када се поруке чувају на централном серверу? као што оператери паркинг сервиса имају приступ том централном серверу са својих читача, тако би имали приступ и контролори карата. мислим, не разумем скроз твоје питање?
 
Da, bukvalno. Ne gleda ti kontrolor telefon, nego gleda da li se kod sa tvog telefona poklapa sa kodom koji on ocitava sa servera.
 
Problem je ljudi u tome što će ti kodovi morati da budu dugački, kako bi se osigurao dovoljan broj jedinstvenih kombinacija... I ko će sada u autobusu da diktira te kodove? Dok svi izdiktiraju svoje, trebaće im 30 min po autobusu da provere sve putnike.

Nije vam dobra analogija sa radnicima Parking servisa, zato što oni za proveru validnost parking karte, unose registarsku oznaku automobila, koji saznaju iz neposrednog uvida u tablice.
 
... I ko će sada u autobusu da diktira te kodove? Dok svi izdiktiraju svoje, trebaće im 30 min po autobusu da provere sve putnike.

Не. Већ на први поглед се лако и брзо види да ли су два релативно дуга низа ознака подударна или нису осим ако се не разликују у само једној или две ознаке а вероватноћа за тако нешто је у овом случају на нивоу статистичке грешке.
 
Da, bukvalno. Ne gleda ti kontrolor telefon, nego gleda da li se kod sa tvog telefona poklapa sa kodom koji on ocitava sa servera.
Kontrolor mora da ti pogleda u telefon jer u njemu treba da stoji SMS poruka sa unikatnom identifikacijom karte. Npr. ID karte je D211F4F8EB3511ED. Kontrolor taj ID mora da unese u svoj uredjaj, da saceka proveru i da tako sazna da li je karta validna. Zamisli da to mora da uradi za pun autobus.

Da, bukvalno. Ne gleda ti kontrolor telefon, nego gleda da li se kod sa tvog telefona poklapa sa kodom koji on ocitava sa servera.
To ne funkcionise tako, pogledaj iznad objasnjenje.

Не. Већ на први поглед се лако и брзо види да ли су два релативно дуга низа ознака подударна или нису осим ако се не разликују у само једној или две ознаке а вероватноћа за тако нешто је у овом случају на нивоу статистичке грешке.
Nema sa cime da uporedjuje. U sistemu ce postojati svi generisani identifikacioni kodovi karata. Da bi se proverilo da li korisnik ima validnu kartu morace svaki ID da se unese rucno i da se proveri sa bazom u sistemu. Nema uporedjivanja sa jednim kodom ili podudaranja. Mora da se proveri sa celom bazom.

Bar sam ja ovako razumeo ideju sa SMS kartama, mozemo i da sacekamo pa da vidimo koje je krajnje resenje.
 
Kontrolor mora da ti pogleda u telefon jer u njemu treba da stoji SMS poruka sa unikatnom identifikacijom karte. Npr. ID karte je D211F4F8EB3511ED. Kontrolor taj ID mora da unese u svoj uredjaj, da saceka proveru i da tako sazna da li je karta validna. Zamisli da to mora da uradi za pun autobus.
Мислим да је довољно само D211, може ID карте да буде везан za датум и низ карактера. Није поента контроле да сваког у аутобусу прегледа, поента је да ако намераче да прегледају десеторицу да ниједан не може да се извуче.
Иначе они који би се највише бавили неким мувањем су ослобођени плаћања или је бар тако најављено.
 
Mislim da ne razumes sta znaci unikatni identifikacioni kod.
Нисмо се разумели, нисам причао о уникатном идентификационом коду веч о минимуму који је потребан да се провери да карта буде једнозначна.
Може нпр да постоји ИД и нпр контролни број
 
Vrh