Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Koliko vidim zadnjih par dana, većina starih kontrolora je otišla, a izgleda da su primili neke nove, većinom mlađe, samo da popune ovu prazninu kako bi ispoštovali ugovorom definisan minimalan broj kontrolora, kako ih ovi i na to ne bi uhvatili na sudu.
E sad ovih novih ima malo izgleda neobaveštenih ili poremećenih, pa negde čak idu i smaraju ljude što nemaju kartu, umesto samo da prođu. Juče sam video dva incidenta gde su ljudi hteli bukvalno da ih pregaze zbog smaranja. Mogu svakako da razumem da ljudi rade svoj posao i da pokušavaju da zarade neku crkavicu, ali sad i ako baš moraš da radiš ovaj posao, ponašaj se u skladu sa situacijom u koju su nas doveli nesposobni političari. Ako neko nema kartu, prođi i ne smaraj. U suprotnom ćeš napraviti incident, neko će biti povređen, život upropašćen, a zbog čega?
 
Jedan iz Udruženja SMART planera :)
 
Počelo uklanjanje validatora u autobusima evo upravo slika iz BMC-a GB 3598 svi validatori poskidani, sem glavnom terminala kod vozača.
IMG_1815.jpeg
 
Najbolji sistem je da prevoz bude besplatan a da svaki poslodavac plaća mesečno kartu za sve zaposlene i da ljudi ne rade na crno. Deo da pokriva grad, glavnicu poslodavci jer i ovako oni zapravo finansiraju javni prevoz na ovaj ili onaj način, a dobar deo da se ostvari uštedom i ubrzanjem prevoza. Sve drugo je loše rešenje.
 
Gosti čine par procenata ljudi. Neće se prevoz ni obogatiti ni osiromašiti za to.

Zapravo je rešenje kao u Nemaćkoj što su uveli da se sa jednom plaćenom kartom može voziti u svim gradovimatako da bi se onda skoro izgubo taj problem sa gostima osim inostranih turista al njih zaista nema toliko da ćemo propasti ili ne.
 
Zasto je nadleznima tolko tesko da osmisle sistem naplate?
Mogu da iskopiraju sistem iz nekog drugog grada.
 
Gosti čine par procenata ljudi. Neće se prevoz ni obogatiti ni osiromašiti za to.

Zapravo je rešenje kao u Nemaćkoj što su uveli da se sa jednom plaćenom kartom može voziti u svim gradovimatako da bi se onda skoro izgubo taj problem sa gostima osim inostranih turista al njih zaista nema toliko da ćemo propasti ili ne.

Nije stvar dal će ko propasti ili ne, već sistem treba da bude i pravedan. Zašto samo za zaposlene da se uplaćuje prevoz? Druge kategorije ga ne koriste? I manite se više tog šatro besplatnog prevoza. Može samo da bude još lošiji. Previše novca treba za ovoliki sistem, a porezi su predviđeni za još mnogo toga što se finansira iz budžeta, kako Gradskog tako i republičkog.

Nemačka ti nije najbolji primer za to što tvrdiš. Mnogo je šarolika što se tiče javnog prevoza, od tipa Berlina i Hamburga gde je odličan, do nekih manjih mesta gde je besplatan, do jednog manjeg grada u okolini Bona i Kelna gde žive moji, a gde se možeš voziti i praznim zglobnim autobusom, al za jadno 12 evra po osobi. Isto ih dere i DB za relaciju ne veću od Ustaničke do Grocke. Uglavnom koriste kola, jer im prevoz prosto nije isplativ. Ne subvencioniše se svuda. Negde se debelo plaća, a i ne ide često. Svaka sredina uređuje prevoz prema svojim potrebama i mogućnostima, pa i jedna Nemačka ima loše primere, a ovamo propagiraju zelenu mobilnost uz što manje korišćenje automobila. Beograd nema šanse da sebi može da priušti luksuz "besplatnog" prevoza. Davanja su ogromna, a ako mislimo da je sada loše, sa tom, kao besplatnom uslugom, bi tek videli koliko stvarno prevoz može da bude loš.
 
Pracenje vozila aplikacijom jos uvek funkcionise, proverio sam juce, iako u autobusu nije bilo validatora. Cudno je da vozacev kompjuter nije uklonjen ako se vec uklanjala ostala Kentkartova oprema. Pitanje je kad ce i to skloniti, a sa tim i pracenje vozila, da li 28. maja ili kasnije.
 

Validatori odlaze, Grad kupuje vozačima pametne telefone za 50 miliona dinara​


U cemu je fora? Dobar posao za Vesu ili za nekog drugog?

Cujem da je ovo sjajno resenje za radikalske privatne preduzetnike jer se gubi kontrola nad vozilima.
Tako da mogu dva ili vise puta da fakturisu za isto vozilo.
Bravo radikali!
 
Poslednja izmena:
Vrh