Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Evo ja sam danas video dve kontrole kao i onu na Vukovom spomeniku. Biće prilog večeras na N1 baš o naplati karata u maju.
 
Ja ih zadnjih 10 dana nisam uopšte video, a i pre toga, kao što reče kolega, uđu i pitaju dal ima neko kartu.
 
 
Vidim da postoji godisnja karta 25000, to mu dodje oko 2000 mesecno dok je mesecna 2500
 
Sajt im je uradio verovatno neki mali od kuma, ljubi ga kum, zna oko kompjutora, biće novi Bil Gejc.
 
Od čitavog šou-programa koji je Gangula prikazao, mi smo dočekali 1.5. sa Wordpress sajtom čiji je sadržaj prepisan sa one nesretne PowerPoint prezentacije i Vesom Komtrejdom koji će da naplaćuje karte preko SMS poruka. Taman pomisliš da ne može crnje da bude a oni ipak dokažu da i od goreg ima gore. Umetnost je to.

Hvala Bogu pa smo makar onaj skandal sa nuđenjem nameštenog tendera na sastanku sa Turcima zaboravili, zlatna ribica je pojam pamćenja u odnosu na nas.
 
Juče na liniji 16, kod PC Ušće, kontrola regulare pročešljala čitav bus..
 
Mislim da bi trebalo da se na jednom sajtu nalaze sve potrebne informacije o javnom prevozu na srpskom i bar jos engleskom. Kako ce firme da budu organizovane to putnika ne treba da zanima. Ovako imamo sizofrenu situaciju da sekretarijat za saobraćaj odredjuej red voznje, svojevremeno su gsp i sekretarijat imali na svojom sajtovima red voznje koji se razlikovao. Sad imamo ovaj sajt i busplus za naplatu. Pored toga tu su i sajtovi koje prave entuzijasti koji sve i da hoce ne mogu da odrzavaju azurne informacije.
 
Vidim da postoji godisnja karta 25000, to mu dodje oko 2000 mesecno dok je mesecna 2500
Sedmodnevna karta za dve zone mu im dalje skuplja od sedam jednodnevnih karata, a za sve četri zone je sedmodnevna karta jefrinija 50 dinara.​

Od čitavog šou-programa koji je Gangula prikazao, mi smo dočekali 1.5. sa Wordpress sajtom čiji je sadržaj prepisan sa one nesretne PowerPoint prezentacije i Vesom Komtrejdom koji će da naplaćuje karte preko SMS poruka. Taman pomisliš da ne može crnje da bude a oni ipak dokažu da i od goreg ima gore. Umetnost je to.

Hvala Bogu pa smo makar onaj skandal sa nuđenjem nameštenog tendera na sastanku sa Turcima zaboravili, zlatna ribica je pojam pamćenja u odnosu na nas.​
Da li je u toj prezentaciji stajalo i da će mesečna karta za povlašćene kategorije da bude 1.000 din i da li je tamo pisalo da će prevoz biti besplatan za osnovce, srednjoškolce i penzionere?

Uzgred, sam sajt izgleda kao nešto između Bus plus i SJP sajta.​
 
Da li je u toj prezentaciji stajalo i da će mesečna karta za povlašćene kategorije da bude 1.000 din i da li je tamo pisalo da će prevoz biti besplatan za osnovce, srednjoškolce i penzionere?
Jeste, pisalo je i to. Ja nisam primetio ništa novo na sajtu što već Šapić nije objašnjavao na prezentaciji (i sutrašnjem gostovanju na nekoj televiziji kad je obznanio da neće ukinuti vremensku kartu).

Inače, jedan paradox: Napisali su da aplikacija stiže uskoro, ali su ipak ostavili link za Google Play koji vodi, ni manje ni više, ka aplikaciji "BeoGRADSKA kartica" BusPlusa.
 
Jel će vremenske i dnevne karte moći i dalje da se kupe na trafici?
 
Gangula je rekao da će moći ali u nekoj drugoj fazi, ne odmah. Realno treba vremena da se potpišu ugovori sa distributerima i postavi softver i hardver, koji btw još ni nemaju, na sva prodajna mesta. A kako sve ovo konfuzno rade, neće to skoro.
 
Било би добро да уведу апарате за карте на чвороштима попут СЦ, Ушћа, Славије, Аутокоманде, Мостара, Панчевца, ГО НБГ, по ЖСт и на аеродрому.
 
Може у свакој јавној установи - пошта, банка, дом здравља, болница, општина, катастар, суд, школа, факултет, полиција, и по тржним центрима.
 
Говорило се последњих недеља и о новом систему наплате градског превоза. Донели сте одлуку да градски превоз појефтини за све категорије становништва. Које су коначне цене?

Коначне цене карата ће бити ускоро утврђене од стране Секретаријата за јавни превоз, јер смо на последњој седници Скупштине Града, одлукама које смо донели, омогућили Секретаријату да уђе у измену целог система превоза. Одлука Скупштине је постала правоснажна тек пре неколико дана, тако да очекујем да после празника, најкасније до средине маја, буду донете зоне, тарифе и цене у оквиру новог система београдског јавног превоза.

Када почиње наплата превоза по новим ценама? Било је речи да ће већ од 1. маја.

Не знам где је било речи од 1. маја?! Ја сам рекао да очекујем да у мају завршимо један део процедура који ће нам омогућити да нам најбрже заживи систем наплате СМС-ом. И да очекујем да ћемо до краја лета, најкасније, имати потпуно имплементиран нови систем превоза са свим његовим сегментима. У то рачунам и куповину карата на киосцима, јер ће нам за то бити потребно који месец више. Ми мењамо систем који је функционисао скоро 15 година, а ако неко мисли да то за 10 дана може тек тако да се изведе, онда или је злонамеран или је потпуни лаик.

Каква је ту рачуница, исплати ли се? Како ће се надокнадити то смањење у буџету Градског саобраћајног?

Прво, не знам о ком тачно смањењу причате, кад је наплата падала годинама и дошла до тога да само 25 одсто оних који се возе плаћају превоз. Друго, због чињенице да ће цене бити далеко ниже него до сада очекујемо да наплата порасте, а чак и ако на почетку не буде на нивоу који очекујемо, бар да се растерети људима кућни буџет. Значи, тачно да будемо финансијски на истом нивоу, а скоро је немогуће да буде лошије за Град него сада. Биће корист, јер ће за грађане бити далеко јефтиније.
Још нешто ми је интересантно! Ово питање које сте ми сада поставили постављају најчешће они који никад за ових15 година нису бринули колико је Град на губитку и како то надокнађује, а у огромним је губицима. Сада, када ми покушавамо да то променимо, одједном се појавила „невиђена” брига за буџет Града. Али ОК, ваљда је и то потврда да мењамо кључне ствари, а не козметичке.

Најавили сте једне цене карата, па сте се предомислили и спустили их. Јесте ли видели коментаре на друштвеним мрежама да ћете „како сте кренули, путницима плаћати да се возе”?

Нисам видео на друштвеним мрежама, него је број људи који нам је сугерисао за ту дневну карту био толико велики, да само неозбиљна особа на то не би реаговала. Ваљда се све што се у Граду ради, ради због људи који у њему живе? То доживљавам као сасвим нормалну ствар, да се реагује у односу на њихове потребе. Можда до усвајања коначних цена буде још нека промена, јер суштина је да дођемо до оптималног решења за све. Свакако ће јавност бити благовремено обавештена када се усвоји званичан нови ценовник карата за превоз.

Зашто сте одлучили да укинете контролоре и валидаторе?

Зато што ни једно ни друго није служило сврси. Валидатор је био велика обмана која је требало да учини систем компликованим, а самим тим и „изузетно напредним”, да не би било ко до краја питао чему служи. Валидатор ничему није служио! Обрађивао је само 20 одсто путника, а то је наплаћивано Граду као круцијална информација за подизање квалитета превозa. Контролори исто! Успоравали су систем, заустављали возила кад људи нису хтели да плате карту, није их било довољно... Све то мењамо! Нема више заустављања возила, неће бити избацивања путника, неће бити непријатности. БЕЛИ ће вам уручити казнену карту ако вас затекну без карте и настављате нормално даље да се возите.

Град је раскинуо уговор са компанијом „Кенткарт”. Много се у јавности о томе говорило. После седнице на којој се гласало о раскиду сарадње рекли сте да сте „поносни што растурате систем који је штетан за град и који се све ове године нико није усудио да дира”. Зашто мислите да се нико није усудио?

Видели сте каква се кампања после тога направила против мене у делу медија. Сви медији бране приватну фирму као очи у глави, без обзира на то што деценијама наноси штету Граду. Ето, ту вам је одговор! Између осталог, нико није желео да му се догоди то што се мени догодило. Ти људи имају паре, утицај! Плате медије и они раде кампању. Данас то тако функционише. Никог више није брига о општем интересу и интересу људи због којих смо ту.

Имате ли процену колико је Град оштећен претходних година?

Оно што имамо евидентирано јесте да је наплата од 2012. до 2022. пала са девет, на шест милијарди динара, али то је само оно што видимо! Надам се да ћемо оно друго, што не видимо, тек открити у периоду испред нас, кад систем променимо. Највише је оштећен тиме што највећи број људи сматра да је јавни превоз у Београду лош.

Обелодањен је снимак на којем се наводно чује да ваш шеф кабинета Ненад Милановић нуди намештање тендера турском „Кенткарту” ако пристане на раскид уговора. Најавили сте да ћете поднети кривичну пријаву против свог сарадника. Шта је идеја с тим правним маневром?

Идеја је да се утврди истина! Јер и ово је био део прљаве кампање која је имала за циљ да све остане по старом. Да се све не би завршило само на спекулацији и „пресуди” коју је донео део плаћених медија у оквиру своје кампање, ја ћу поднети пријаву да утврдимо све чињенице.
Прво, да ли је прекршен закон и који? Да ли је почињено било које кривично дело? Да ли је неко прибавио или имао намеру себи да прибави било коју врсту користи? Да ли је неко имао намеру да нанесе штету Граду? Да ли је све што смо чули тамо аутентично? Да видимо све! А ја сам већ рекао, и остајем при томе, да су захваљујући том човеку (Милановићу, прим. нов.) и целом тиму људи који је водио разговоре с њима („Кенткартом”, прим. нов.) разоткривене ствари које досад нису.
Тиме смо спасили Град од даље крађе и урушавања. Откривено је да је цео њихов систем превара и обмана коју су деценијама плаћали Београђани. На који начин је он до тога дошао мене није брига; шта им је причао, да ли их је лагао, још мање! Важно је да ли је учинио било шта лоше што је оштетило Град Београд. Све што је досад урадио било је од великог интереса за Град и за то имамо јасне доказе; видећемо да ли постоје докази за супротно.
На крају, апсурдно је да и они најзлонамернији у оптужби кажу да је „намештао набавку да би заштитио Град”. Чак ни они нису рекли да је себи хтео нешто да узме! Видећемо шта је на том снимку аутентично и да ли се после тога догодило нешто на штету Града за шта ја не знам. Засад само знам да смо захваљујући тим разговорима разоткрили лажни систем који је уништавао наш јавни превоз. Још је занимљиво да су тајно снимани и исечени разговори однети само у БИРН, а не у полицију, и то тек кад сам ја објавио да их из свега избацујемо. Али полако...

Рекли сте једном приликом да постоје „одређени дубоки системи, који немају везе с политичким структурама, који се боре против увођења реда, који се боре против тога да ред вожње буде оптималнији, да се зна колико се бензина сипа, а колико потроши”… Ко чини те дубоке системе?

Свуда постоје дубоки системи, па и овом систему. То су разне интересне групе које раде једино са циљем стицања своје користи.

 
Мислим да би временске карте које се купују путем СМС порука требало да важе 2 сата.
Толико практично и сада важе временске карте од 90 минута. Нпр ако се промени више превоза и у последњем валидира у 89 минуту путник може да заврши започету вожњу без икакве доплате.
 
Nisam primetio da ste pominjali, a negde sam čuo da su ove sms karte u ZG doživele fijasko. Zašto? Princip je bio kao kod nas, pošalješ sms, stigne ti potvrda, i imaš dnevnu kartu. Ali, ubrzo su ljudi pravili grupe na viberu, i jedan uplati sms, dobije potvrdu, skrinšotuje ekran, i okači na tu grupu. Posle svi pokazuju istu tu sliku kontroli, kao da su uplatili, i praktično se na račun jedne karte vozi ceo Zagreb.
 
Вероватно ће свака карта имати јединствен број као и за паркинг. Тако да треба само решити ситуације кад један путника буде више пута контролисан за време тих 90 минута. Најбоље да тај број буде комбинација слова и бројева тако да је лако направити јединствену шуфру са 4-5 карактера.
Иначе фалсификовање карата је тежи прекршај него вожња без карте
 
Када почиње наплата превоза по новим ценама? Било је речи да ће већ од 1. маја.

Не знам где је било речи од 1. маја?!
Ја сам рекао да очекујем да у мају завршимо један део процедура који ће нам омогућити да нам најбрже заживи систем наплате СМС-ом. И да очекујем да ћемо до краја лета, најкасније, имати потпуно имплементиран нови систем превоза са свим његовим сегментима. У то рачунам и куповину карата на киосцима, јер ће нам за то бити потребно који месец више. Ми мењамо систем који је функционисао скоро 15 година, а ако неко мисли да то за 10 дана може тек тако да се изведе, онда или је злонамеран или је потпуни лаик.​
Potpuni zlonameran laik u akciji:
IMG_20230430_125816.jpg

Slika je inače sa zvaničnog sajta grada Beograda.


O ostatku "intervjua" da ne pričam, čovek zaslužuje smeštaj u ustanovi zatvorenog tipa pre nego što još nešto zasere. Pazi, kaže da je spasio grad dalje krađe i urušavanja tako što je predložio Kentkartu novi sistem krađe i urušavanja. Nije g***o no se pas posra'. Svaka mu čast.
 
Vrh