Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Najgore je ustvari to što su stvari pokrenute sa mrtve tačke tek kad je snimak dospio u javnost, iako je i prije toga nego to pregledao, možda i poslao miliciji na uvid.
Papiri, snimci, tonski zapisi, itd. ne predstavljaju nikakve neoborive dokaze unapred i u tom smislu bi javno objavljivanje snimaka moglo da bude povreda privatnosti, ali generalno je privatna stvar oštećenog da li će to da karakteriše kao povredu privatnosti li ne.

Ja bi snimak najprije dao miliciji, pustio malo da se tamo kiseli, pa ga tek onda, u stilu g. Vukše, objavio (sa zatamljenim licima svih koji se na snimku vide), ukazujući prije svega na nesposobnost sistema sačinjenog od GSP, milicije i suda da se izbori sa tamo nekim đilkošem, u situaciji kad imamo i kamere, i snimak (a te kamere smo mi platili).
 
Ја могу да схватим да неко може бити за или против уградње камера, лично сам против, али могу да прихватим неке аргументе који иду у прилог селективној уградњи.
Оно што не могу да разумем је подржавање "цурења" информација у овом случају јер тобоже никад се починиоци не би ухватили да се није ово десило.
Као што је упозорио Шабић, треба буде јасна процедура употребе података са камера. Односно ове податке требало је проследити полицији и да се тачно зна ко је задужен за то.
Полиција треба да реагује по пријави и у принципу ма шта ко причао полиција прилично добро обавља оперативе делове послова. Тек у случају да полиција не успе да идентификује починиоца онда треба да се пусти у медије али да се зна ко је то наредио и да има покриће за своју одлуку.
Значи треба да постоји јасна процедура употребе снимка а ако је нешто нејасно онда треба да постоји неко ко ће да на себе преузме одговорност за одговарајуће одлуке.
Прича како се не може утврдити ко је пустио снимак је смешна. :kafa:
 
Поента стављања снимка је не да се дотични Урош стави ''у букагије'' на двадесет година, него да се упозоре будући потенцијални уништиоци валидатора, барем већи део њих. То вам је као са алармом на колима, профи лопов се неће обазрати на њега, али ће заштитити ауто од ''пилићара''. Ако се значајно смањи уништавање валидатора, то ће бити права ствар.
 
kao sto je procureo snimak,tako ce procureti i informacije o kretanju ljudi pracenjih spijunskim sistemom bus plusa.samo je pitanje kad,za koga i da l ce biti neke velike stete. :notok:
 
u svakom slucaju danas istice probni rad bus plus info servisa i krece da radi bez greske ! :laugh:
 
Juče sam video u praksi kako izgleda vozilo koje je potpuno ispalo iz BusPlus sistema (a takvih je priličan broj po gradu ovih dana): u tom busu nije bilo ispisa sledeće stanice na validatorima, nije bilo zvučnih najava, na BusPlus ekranu kod vozača je pisalo nešto tipa "automatski režim ne radi, pređite na manuelni" (i ispod toga su ponuđene neke opcije sa kojima vozač naravno nije imao nameru da se petlja), a provera preko mob-a niti ekrani na stajalištima nisu pokazivali da taj bus uopšte nailazi.

Što je još lepše, i prvi sledeći bus na istoj liniji je takođe bio skroz van BusPlus sistema, pa ako bi ste tada proverili kada vam nailazi sledeći bus dobili bi ste razočaravajuću informaciju da je prvi sledeći jako, jako daleko od vas (iako dva samo što nisu naišla jedan za drugim)...
 
Мислим да би због овога требало увести још један податак а то је доступност података. Односно у централи би требало да знају да ли је аутобус у сустему или није и уколико није требало би да за ту линију буде информација да су подаци недоступни уместо да нема никаквих података.
Овако са овим информацијама може само да се игра а никако не може да се ослони на њих што би ваљда требало да буде њихова сврха.
 
Pa počela je predizborna kampanja te očekujte ostrašćene postove ali ne treba gubiti energiju.. :cool:
A za bus plus sistem..pa naravno naš narod negoduje kada im uvodite disciplinu koja nam je tako nedostajala,te je ovo hrabri potez a sada ljudi uviđaju i korist od displeja,sms,kontrole vozača koji će se teško odlučiti na ludačku vožnju ili pak vozačima biti lakše da pozovu hitnu pomoć,policiju prijave kvar,bolje oragnizuju linje.
E sada kako naši ljudi kada idu po Evrope hvale tamošnju disciplinu ,uređenost a kada im se to ovde dovede kukaju,ma vreme je bilo disciplinu uvoditi sve češće.
Većina građana uviđa da je uvođenje Bus plus sistema +,a kada bi opozicija dobila vlast oni još više osnažili sistem i zaposlili svoje snajke..
Apel strankama da umesto predizbornih šetkanja zasuču rukave stave rukavice i krenu da čiste kese i smeće pored puta,posebno potez petlje pored Tempa na B.Brdu a i ostalim delovima grada.Posle velikog snega posledice su vidljive i neka pomognu malo gradskoj čistoći.
Također,bi nova akcija grada da preko zadruga plate ponovo ljude koji su u čestvovali u čišćenju snega,sada da očiste grad od kesa i smeće pored velikih saobraćajnica :kafa:
 
Koliko sam ja primetio, nije bilo, ili veoma malo, argumentovanog negodovanja protiv sistema Bus Plus kao celine, već samo protiv pojedinih, ili tačnije jedne odredbe, da se ne ponavljam zna se koje. To nije rušenje sistema već pokušaj da građani iznesu svoj stav po pitanju stvari koja ih svakodnevno tangira kako bi se on poboljšao i zajedno sa nekim stvarima koje su dobro krenule od starta napravio pomak u životu u gradu. To o disciplinovanju ne stoji jer se disciplinuju oni koji su to već bili, tj. koji su i ranije redovno plaćali. Oni koji nisu, neće i dalje i to je jasno i maloj deci. Lično bih podržao svaku odluku koja bi uticala da se šverceri uklone iz prevoza, jer na prvom mestu ugrožavaju mene koji plaćam tako što mi zauzimaju mesto i prave budalom. Možda je to i ideja Bljuc Pljuca, ako su shvatili da ne mogu da izađu na kraj sa švercerima, pa krenuli da kažnjavaju one koji su lakša meta. I opet, ponavljam po ko zna koji put, ne dovodite u vezu displeje, SMS servis, GPS praćenje, naplatu... sa retrogradnom odlukom o validaciji mesečnih karata. Sve će to funkcionisati i kada ukinu (a to će biti uskoro, tu nema više nikakvih sumnji, samo je pitanje vremena) validaciju. Za one koji izgleda ne razumeju, jedno jutro u narednih mesec ili dva ćete se probuditi, čuti vest da nema više obavezne validacije, neko verovatno nesuvislo objašnjenje iz kojeg vam ništa neće biti jasno, ali ćete i dalje gledati u displeje, slati poruke, slušati glas iz validatora... Sve će dalje funkcionisati isto ili bolje, jedino će se smanjiti gužve i nestaće redovi na vratima i oko šipke sa validatorom koji su postali svakodnevnica a zbog kojih gradski prevoz sada funkcioniše mnogo lošije nego pre par meseci, što ljudi takođe uviđaju kao što uviđaju i korist od displeja.
 
Arnorian":1bzkxdga je napisao(la):
@Danga
1. Причам о кривици у очима јавности, не о судској кривици...

2. ...Једино ако не мислиш да судска пресуда има предност над стварним светом.

3. ...А ово што кажеш за друге који се виде на снимку може да се примени на било који снимак људи на јавном месту. Да ли би телевизије требало да замагљују лица пролазника када снимају нешто на улици? Ако неко лаже па га ухвате у тој лажи то је његов проблем.

Уводиш, збрда-здола бројне термине који са ва(нда)лизацијом уређаја немају суштинске везе.
Набацао си неке "твоје термине", који у суштини не значе баш ништа: :rolleyes:

1. Шта је то "кривица у очима јавности", где ти ово паде на памет :( ?

2. Капирам да, по теби, "стварни свет" (шта је то, где ти ово паде на памет) треба да "има предност у односу на судску пресуду"? О чему ти пишеш :/ ? Нисам сигурна да је и теби самом јасно!

3. Пример који си навео говори против твојих аргумената :/ . За разлику од тебе, медији (па и ТВ куће) најчешће воде рачуна о одредбама Закона о јавном информисању. Кадрови снимљени (нпр. на Калемегдану, у К. Михајловој, у банкама, на пијацама, службама за запошљавање..) веома су крупни, намерно (са разлогом) неoштри су по дубини, често се сниме само ноге, а онда се швенкује градска врева у којој не би могао да се препознаш чак и да то желиш, веома кратко трају , немају ни приближно тачно временско одређење (датум и време) и немају увек везе са информацијом коју прате ("покривају је, зачињавају јер то је ипак ТВ"). Како то треба да се ради говори Члан 45. поменутог закона, на који те упућујем. :cool:

А тек ово "Ако неко лаже па га ухвате у тој лажи то је његов проблем." је тужно и смешно у исти час! Ко, бре и на основу чега "има право да било кога хвата у лажи" - у обичној, "белој", приватној, некада и корисној лажи? Погодио си, причам о оном момку поред врата који (судећи по снимку) нема везе са вандалом. Он није смео да буде приказан тако да буде препознатљив!!
 
@ČIka Srđan,pa da nemam ništa protiv unapređenje/ukidanja validacije da bude automatska ,laser i sl.Ali mislim da i u najvećim metropolama nisu uveli neki tehnički unapređeniji sistem,smart card je svetski izum našeg čoveka eto i to ste saznali... ;)
U suštini sada Buss Plus u Beogradu funkcioniše kao u Moskvi,londonu,Amsterdamu..e sad zašto bi mi opet bili izuzetak? :kafa: Građane nervira što plaćaju i struju,pa šta sad...
http://www.electronicspecifier.com/public/primages/pr8783.jpg
Validacija ,Moskva
 
Ово је улазак у метро и апсолутно нема никакве везе са валидацијом у аутобусима. А иначе аутомата за поништавање карата је на метроу више него покретних степеница тако да ово није уско грло (један од разлога збок ког се ове две ствари не могу довесту ни у какву везу, а пошто је застој највећи проблем валидације наводим ово)
 
orion":2jsqgz63 je napisao(la):
Ово је улазак у метро и апсолутно нема никакве везе са валидацијом у аутобусима. А иначе аутомата за поништавање карата је на метроу више него покретних степеница тако да ово није уско грло (један од разлога збок ког се ове две ствари не могу довесту ни у какву везу, а пошто је застој највећи проблем валидације наводим ово)
Jeste ovo je ulazak u metro. Pokretnih stepenica nema na svakoj stanici metro, ali ovih validatora ima desetak. Dnevni broj punika na jednoj stanici iznosi i do 150000, sto na 10 validatora iznosi oko 12-15000 ljudi dnevno (prosecno) . Jedan autobus sa 4 validatora (dupli) dnevno preveze recimo 5000 ljudi, (500 na sat u proseku) sto je 1250 po validatoru dnevno. Inace ovako izgleda ulaz u moskovske autobuse
300validator3.jpg
turnstiles-autonews-ru.jpg

i od skora i u Kijevu
turnstiles-samsdam-com-ua.jpg

Inace moram da kazem da sam se iznenadio koliko ljudi validira kartu. Mislio sam da ce biti kao na pocetku 10-20%, ali sada je 80-90% na pravcima koje ja koristim opstina NBG-zeleni v.-masinski fax i NBg-zemun
 
Jedan od osnovnih razlog zbog koga ovako dosadno insistiram na ukidanju validacije, osim načina na koji je nametnut građanima što sam već napisao, je to što smatram da to nije primereno uslovima funkcionisanja saobraćaja u Beogradu. Pri tome prvenstveno mislim na razuđenost naselja, neplansku izgradnju predgrađa i prigradskih naselja, nedostatak mostova, manjak autobusa i naravno nepostojanje metroa što potpuno menja kontekst cele priče. Ulice koje se od centra grada protežu u koncentričnim krugovima, naselja koja su se nadovezivala na prethodno izgrađena, sve ono što kod nas nije slučaj ... znatno olakšava organizaciju saobraćaja. A Beograd nije grad od 50.000 stanovnika da ne zavređuje trud analize i primene saznanja u izradi specifičnog rešenja. Pogotovo što je za ovakve stvari bitan i mentalitet ljudi koji treba da ga primenjuju. Englezi bi izašli na ulice i blokirali saobraćaj dok kompletno rukovodstvo ne bi podnelo ostavke i napustilo zemlju da im je na ovakav način servirana promena u gradskom prevozu (mi ćemo ovako a vi ako vam se ne sviđa idite peške ili taksijem, što bi rekla Bus Plus kontrolorka). Ovako su dobili sistem prilagođen njihovim potrebama i imaju Oyster koji uzgred budi rečeno funkcioniše znatno drugačije nego što se ovde predstavlja (ulazna i izlazna validacija, vremenske karte, veliki izbor pretplatnih karata, zone, posebne mesečne karte za različite vidove transporta - samo metro, samo bus...) pa zato i validacija, oni time rasterećuju saobraćaj, a Bljuc Pljuc ga sa našim frankenštajn copy/paste rešenjem dodatno opterećuje. I što baš Pariz i London kao večiti primer, zašto ne Beč, Berlin, Minhen ili još bolje neki grad slične veličine i problematike, recimo Budimpešta? Zašto posežemo za nekim rešenjima samo zato što je neko tamo to tako uradio. Neću više da tupim, verovatno sam svima dosadio, sebi svakako jesam, živi bili pa videli, ali sam ubeđen da će ukidanje validacije biti mali poklon građanima u narednih mesec ili dva u funkciji predizborne matematike.
 
Orion,slika je slučajno iz metroa a postaviću iz buseva u Moskvi i tamo je sistem isti u svim voziilima kao i drugim evropskim gradovima ;)
Milanche,He he kakve bi tek reakcije bile na ovo iz Kijeva.. ;) A jeste 90% ljudi uredno validira kartu to je i moj utisak,postaće to stvar navike dok se ne uvede neki još napredniji sistem,kako reče jedan forumaš;da bi se daljinski validirala karta iz vašeg džepa potrebna je jaličina magnetnog polja kako sam razumeo a onda bi bila štetna.. :kafa:
Čika Srđan,Šok terapija šta reći..gunđaju ,ali bogme svi validiraju :D
 
Milanche,i ja primetih da vecina validira povlasticu.Samo sto gledam te ljude i ruzno je reci ali nekako su mi zalosni,ne svi ali veci dobar njih kao da ima tremu i drhtavicu dok ne validiraju kartu.Kao da im je ispran mozak,to se pogotovu vidi kada ne mogu da overe povlasticu pa guraju kroz punu trolu do drugih vrata da bi overili karticu.

Takodje,puno ljudi drzi kartice u rukama,uglavnom sredovecnih.Jedna baka pre neki dan samo sto nije plakala jer nije mogla da se validira,cak je pominjala kako placa redovno racune od kada zna za sebe,pa hoce i bus plus da plati jer je iz postene familije.

Tinejdzeri su najopusteniji,vecina ih overvava karticu kroz novcanik.
 
aladin2908":1mjthkfl je napisao(la):
ne znam da li je već objavljeno, ali ko ima android telefon na android marketu postoji aplikacija BusPlus... ne zvanična ali dobra je


Mozete li da ostavite link da svi mogu da ga pronadju? Hvala.
 
Da sebe ispravim kod validiranja za metro po desetatk validatora ima na oba ilaza sto znaci ukupno 20setak, pa samim tim duplo smanjuje broj validiranih putnika po danu po validatoru.
@ cika srdjan: Slazem se da je tesko uporodjivati autobuski transport u Moskvi i Beogradu, jer i ako je veci grad jako se slabo on koristi jer metro je glavni transportni sistem.
čika srđan":2ya6jo0i je napisao(la):
... funkcioniše znatno drugačije nego što se ovde predstavlja (ulazna i izlazna validacija, vremenske karte, veliki izbor pretplatnih karata, zone, posebne mesečne karte za različite vidove transporta - samo metro, samo bus...)
Naravo da bus+ nije savrsen da ga treba kritikovati, zahtevati unapredjenje. On uopste nije 'frendly' orjentisan prema gradjanima i to se upravo ogleda u nedostatku ovoga sto si ti naveo. Dobra je stvar sto je sistem fleksibilan i sto omogucava uvodjenje toga naknadno, ali je ogromna greska sto to odmah nije uvedeno, nema razloga za cekanje (osim marketniga u predizborne svrhe :rolleyes: ) Zato mi i smeta sto u tom pogledu nema pritiska javnosti (gradjana, o medijima je apsurdno govoriti) na direkciju. Sa druge strane, kazu da ce pomocu validiranja ,imati podatke o opterecenosti linija. Ok, ajde da budem pozitivan i da verujem. Ali mi isto tako smeta sto na mesecnom nivou javno (na internetu napr) ne prikazu te podatke.
čika srđan":2ya6jo0i je napisao(la):
živi bili pa videli, ali sam ubeđen da će ukidanje validacije biti mali poklon građanima u narednih mesec ili dva u funkciji predizborne matematike.
Od vise kontrolora sam cuo da ce ukinuti nakon 6 meseci, ali nisam uzimao to za ozbiljno jer sve to moze biti 'rekla-kazala'. Tako da je vrlo moguce da to iskoriste sada pred izbore, za fotelje ce i ponistivace sa rupicama vratiti ako treba :)
@ vucko: psihologija ljudi je cudo :) Iskreno, nisam ocekivao ovoliki broj validacija
@Hetaira
cgmiki":2ya6jo0i je napisao(la):
 
Bice prilog u emisiji potrosacki savetnik,neka od pitanja koji ste pomenuli su psotavljena clanu gradskog veca Zeljku Ozegovicu,a on je odgovorio na njih.

Dok je jos prosle nedelje direkcija odgovorila da po ugovoru sa apexom ce biti samo jedan validator po vratima.
 
Delim utiske Vučko, nisam ni ja očekivala ovoliko br validacija, ali ruku na srce, to su validacije najvećim delom od strane redovnih platiša - "mesečara" i zato je sveukupno tužno.

Disciplinovani ostaju disciplinovani, samo još više degradirani. Dodaću tome i tegobni osećaj pri skoro svakom ulasku u bus (kao igra ispod motke na ulazu) iako sama nikada ne overavam kartu, imam razumevanje za te poštene disciplinovane duše koje su ubedili da će krvavo platiti ako ne overe svoje markice.
 
turnstiles-samsdam-com-ua.jpg

300validator3.jpg

Само да кажем, да ово не би функционисало код нас. Ко ми не верује нека дође на Устаничку у шпицу или нека чека 308/50 код Шумица :rolleyes:
 
kopmania":3eq3sjhl je napisao(la):
Sve se može kad se oće, mi smo st*** od naroda, kojem sve fali i sve smeta. I u moskvi su nesnosne gužve alli tamo se zna red, a nama smeta i jedan klik od 2 sekunde
[video]AbQXbshQCg0[/video]

"Sve se može kad se `oće"... je netačan iskaz. Moglo bi se reći i laž, a ovde i ovako napisana - "funkcionalna laž"!

Laž je, i to prljava, bezočna i opasna - "da smo ***** od naroda", mada verujem da autor "misli da su ***** oni kojima smeta i jedan klik od dve sekunde", među koje i ja spadam.

Igore, kada sam ga svojevremeno nazvao "vitezom..." brzometno si uklonio taj post.
Očekujem ništa manje revnosnu reakciju jer je broj sada uvređenih neuporedivo veći.
 
Vrh