Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Meni ne treba ništa fensi, samo da mogu da odem na Mape i da proverim koji autobus gde staje u odnosu na moje odredište.

Kad bude bilo mozga, Direkcija za javni prevoz može da napravi nalog na Guglu i da putem njega ažurira, mapira i označi sva stajališta i to bi tako doveka stajalo, nevezano za to ko je naplatilac karata i koji su prevoznici.
 
Šapić je rekao na prošloj konferenciji za gradski prevoz da je DJP upravo to i uradila. Samo čekaju odobrenje Google-a i da će biti za par dana. Prošlo je više od par dana ali se nadam da će biti kroz mesec dana
 
Onda to opet potvrđuje da verovatno čitaju i prate forum:
SMS provera je dobra stvar, i ja se nadam da će je vratiti.

Usput, zna li se kada će genijalci vratiti spiskove i brojeve stanica u Google maps odnosno Google transit? Da ima mozga, te informacije bi ažurirala i Guglu slala Direkcija za javni prevoz, tako da ne nestaje i ne puca ceo taj sistem i baza znanja ako se promeni kompanija koja vrši naplatu. Direkcija za javni prevoz je krajnji autoritet kad treba da se imenuju i numerišu stajališta, samim tim i mape i spiskovi treba da zavise od nje, ne od naplaćivača karata, ko god on bio.

Ne mogu već mesecima da proverim tok nekih linija na Google maps stajalištima jer su neki genijalci pre X godina ceo sistem i riznicu podataka vezali za BusPlus kompaniju, umesto za Direkciju i Grad.
Ili prosto ima tamo par ljudi koji su dovoljno racionalni i normalni, jer to što sam ja predlagao nije ništa revolucionarno i epohalno nego čist zdravi razum.
 
Само се надам да ће овај пут убацити и ластине линије, а не као прошли пут само градске линије
 
Sumnjam da se nekome gadi i ne vidim ni razlog za to. Meni, recimo, smeta nekonzistentnost i izmišljanje podataka, kao na primer to što su nazivi stanica BG-voza koji nazivaju prvom linijom metroa prevedeni na ruski, što se ne radi ni u jednom jeziku, te nemaju polaske istog. Ostale linije BG-voza nemaju na mapi. Ne smatram to adekvatnim načinom informisanja mene kao putnika u javnom prevozu, isto kao što ne smatram ni druge aplikacije sa polovičnim i nezvaničnim informacijama.

Iz tog razloga hoćemo zvanični feed iz bgprevoza, na kojoj god aplikaciji.
 
Takođe kod Yandexa su stajališta neretko izmešana i na lošim pozicijama, ili se polasci sa jedne stanice pojavljuju na drugoj itd.
 
Danas sam naučio da ko ne koristi Yandex, ne koristi ga zato što ga se gadi i zato što se loži na sve zapadnjačko i šta ti ja znam. Po toj logici, svako ko gleda Youtube sadržaj, njemu se gadi Daily Motion ili Vimeo. Mda... Ok...

Google Maps ima udeo na tržištu 70% , uz to iza njega stoje zastrašujuć kapital i tehnologije i marketing. Stoga ceo svet zna za njega i ono što je Google search u svetu pretraživača, to su Google Maps u svetu civilnih mapa. Za Yandex mnogi ljudi nisu ni čuli, a još manje njih zna da i oni imaju svoje mape, a još manji broj zna da imaju svoju verziju ''tranzit'' mapa. Dalje, ne znam napamet brojke (znao sam nekada davno) ali Google se uglavnom trudi da mu podaci i prenosi ove vrste budu tačni.

Pritom ja i ne volim nešto Google, i zameram im milion stvari. Zato sam gore i upotrebio reč ''zastrašujuć kapital'', jer to jeste jedna ogromna zastrašujuća mašinerija. Čak spadam u manjinu koja ih kritikuje još od početka 2010ih. Ali to ne menja činjenice da: 1) su njihove mape najčešće najbolje i najzastupljenije 2) da postoje razlozi zašto su takve 3) da većina ljudi koliko zna za njihove usluge, toliko ne zna za druge 4) da preferenca potrošača da koristi usluge kompanije A ne znači automatski da mu se gade usluge kompanije B. Već samo da ne zna, ili da kompanija A prosto ima iliuspešniji marketing i plasman, ili prosto ima bolji proizvod. Ili i jedno i drugo.

Iste ove fenomene viđam i na temi npr o Vojsci ili o JGP, i o Železnici. Čim neko napiše da nema više leba od kupovine istočnjačkih sistema kada su svi oko nas uveli sankcije, odmah sledi kuknjava o rusofobiji. Isto tako, kad neko napiše da mu je muka od vožnje u raspalim GMAZovima i LIAZima koji nisu evoluirali već 15 godina (mada daleko od toga da su BMC i Higer pa mnogo bolji), odmah slede protestovanja i komentari kako neki mešaju politiku u teme i offtopikuju. A onda isti ti koji kukaju na offtopic i uvlačenje politike i strasti, prijavljuju drugima postove administratoru da bi ih ukinuli iz inata (odnosno ''cancelovali'' , kao zapadnjaci), kao što će verovatno biti i s ovim mojim.


BIlo kako bilo, koje god mape bile popularne u Srbiji, dokle god postoji Google Maps i koristi ga više od 1.000 ljudi u Srbiji, DJP treba da ima svoj Google nalog, ili neki drugi vid saradnje, i da mu sa svakim popisom i reorganizacijom stajališta i linija dostavi spisak tako da oni, ili dobrovoljci, mogu to da mapiraju i unesu u sistem. I to uopšte ne treba da bude ni predmet rasprave, a ni uopšte predmet razmatranja i dilema. To se prosto uradi i to je to. A posle ko želi slobodno neka radi isto za još 10 drugih alternativa, niko mu neće braniti.

Raspisah se bezveze oko stupidnih stvari, ali zato što znam kuda vodi ovo i zato što nije prvi put da gledam to njakanje i kmečanje zašto nešto Rusko/Kinesko nije popularno i pominjano kao nešto zapadnjačko, a izgovor je uvek da se radi o nečijem hejtu, o politici ili nečijoj zaveri... nikako o dinamici tržišta, marketingu, ili prosto boljem plasmanu i kvalitetu.
 
Poslednja izmena:
Sad kad smo prošli te detinjarije, možemo da se vratimo na teoretisanje koliko će nam desetina puta prevoz biti bolji kada se naplata karata bude povećala i koji će sve problemi tada magično rešiti. I naravno, pre toga - kako ubaciti 3-4 kontrolora i Belemuda od po 100 kila u ograničeni prostor veličine 12x2.5 i 18x2.5 m napunjen sa 110 odnosno 160 ljudi tako da uspeju da prođu i svakome očitaju kartu, a da sve to bude gotovo do sledećeg ili drugog sledećeg stajališta. :unsure:

Pošto ne znam koliko je ljudi ovde upoznato sa time, ali kontrolori i Belemudi jedva da ulaze u JGP ne zato što nisu žedni kazni, nego jer uglavnom ne mogu ni da uđu u vozila od prepunjenosti, a kamoli da se šetkaju kroz njih. Jer je sve toliko dobro optimizovano i sve ugovorne obaveze ispoštovane, da masa vozila vozi puna do vrha od 7 ujutru do 18h uveče...
 
У које се убраја и Гугл, барем што се половичних и нетачних информација тиче.
Sve dok ima zvaničan GTFS feed omogućen od strane gradskog sekretarijata za javni prevoz i adekvatnu informaciju a ne izmišljene podatke, može da bude i Jandeks i PeraMika Maps što se mene tiče.
 
Video sam na par stanica da se kopaju neke rupe, verovatno za postavljanje ovih ekrana.

Stanica Juzni bulevar u Maksima Gorkog

B39AD333-284E-431B-96F8-C7A2EC1AFD8F.jpeg
 
Nije samo par, nego baš dosta stajališta, kod mene na Bežanijskoj kosi su praktično sva stajališta raskopana sa te dve rupe.
 
To će pred izbore da instaliraju.
Taman da puste na displeju krizu na bliskom istoku, eto kako čovek bio vizionar 😃
 
Meni je ova aplikacija užasna i doživim nervni slom svaki put kad je koristim, baguje, neće da mi se rifresuje, ona mapa za k nije i treba mi pola sata da nadjem stanicu na toj mapi, najgore mi je kad mi treba neka stanica koju inače ne koristim pa je nemam sačuvanu u omiljenim stanicama, inače jedino preko omiljenih stanica mogu brzo da nadjem stanicu i bus koji mi treba, mada i tako često zakoči…
Pa onda x puta mi piše da stiže prevoz koji ide u suprotnom pravcu pa se onda sve vise i vise udaljava, a nekad mi piše da bus stiže za 2 min pa onda odjednom stize za 10 min pa se onda ipak pojavi niotkuda itd.
 
nedostaju tolka vozila, besmisleno je baviti se dizajnom
 
Valjda vam je jasno da je aplikacija tu samo pro forme. Briga njih za tačnost, nego čisto da se kaže da postoji i da ne ispadne da je bolji bio ozloglašeni Kentkart od njihovog JP.

Da se prisetimo i šta je Šapić govorio o prošloj platformi:
GPS sistem im radi na 3G mrežu i uopšte ne možemo da utvrdimo gde se vozila nalaze, a privatnike plaćamo po kilometraži. Shvatate li koliki je to prostor za malverzacije?! - rekao je Šapić.

Toliko o tome da je problem bio 3G, još tad sam pisao da čovek lupa za medalju, valjda računa kad neupućenoj javnosti kažeš da nešto radi na 3G, a da će tvoje raditi na 4G, automatski znači da je to tvoje vrh. 4 > 3 logika.

Ne pomaže Šapiću ni 5G, kad je platforma na kojoj je sistem zasnovan đubre.
 
Najmanje što su mogli da uvedu notifikaciju u aplikaciju kada ističe valdina karta. Najviše je potrebna za ove od 30 dana, jer nekada se znalo da važi do prvog. Sad moraš vodiš računa da li je prošlo 30 dana od kupovine. Ja se tako vozao ceo dan s ubeđenjem da imam kartu, a ona istekla tipa ujutru u 8h. Doduše ni kontrole nema.
 
Da li je negde moguće videti broj ostvarenih polazaka neke linije? Ili to moramo da tražimo preko poverenika za informacije od javnog značaja?
 
Meni se ne sviđa što ne izlistava lepo stajališta na Google mapi. Fazon vidim stajalište u jednom smeru, ali u drugom jok.
 
Vrh