Danas sam naučio da ko ne koristi Yandex, ne koristi ga zato što ga se gadi i zato što se loži na sve zapadnjačko i šta ti ja znam. Po toj logici, svako ko gleda Youtube sadržaj, njemu se gadi Daily Motion ili Vimeo. Mda... Ok...
Google Maps ima udeo na tržištu 70% , uz to iza njega stoje zastrašujuć kapital i tehnologije i marketing. Stoga ceo svet zna za njega i ono što je Google search u svetu pretraživača, to su Google Maps u svetu civilnih mapa. Za Yandex mnogi ljudi nisu ni čuli, a još manje njih zna da i oni imaju svoje mape, a još manji broj zna da imaju svoju verziju ''tranzit'' mapa. Dalje, ne znam napamet brojke (znao sam nekada davno) ali Google se uglavnom trudi da mu podaci i prenosi ove vrste budu tačni.
Pritom ja i ne volim nešto Google, i zameram im milion stvari. Zato sam gore i upotrebio reč ''zastrašujuć kapital'', jer to jeste jedna ogromna zastrašujuća mašinerija. Čak spadam u manjinu koja ih kritikuje još od početka 2010ih. Ali to ne menja činjenice da: 1) su njihove mape najčešće najbolje i najzastupljenije 2) da postoje razlozi zašto su takve 3) da većina ljudi koliko zna za njihove usluge, toliko ne zna za druge 4) da preferenca potrošača da koristi usluge kompanije A ne znači automatski da mu se gade usluge kompanije B. Već samo da ne zna, ili da kompanija A prosto ima iliuspešniji marketing i plasman, ili prosto ima bolji proizvod. Ili i jedno i drugo.
Iste ove fenomene viđam i na temi npr o Vojsci ili o JGP, i o Železnici. Čim neko napiše da nema više leba od kupovine istočnjačkih sistema kada su svi oko nas uveli sankcije, odmah sledi kuknjava o rusofobiji. Isto tako, kad neko napiše da mu je muka od vožnje u raspalim GMAZovima i LIAZima koji nisu evoluirali već 15 godina (mada daleko od toga da su BMC i Higer pa mnogo bolji), odmah slede protestovanja i komentari kako neki mešaju politiku u teme i offtopikuju. A onda isti ti koji kukaju na offtopic i uvlačenje politike i strasti, prijavljuju drugima postove administratoru da bi ih ukinuli iz inata (odnosno ''cancelovali'' , kao zapadnjaci), kao što će verovatno biti i s ovim mojim.
BIlo kako bilo, koje god mape bile popularne u Srbiji, dokle god postoji Google Maps i koristi ga više od 1.000 ljudi u Srbiji, DJP treba da ima svoj Google nalog, ili neki drugi vid saradnje, i da mu sa svakim popisom i reorganizacijom stajališta i linija dostavi spisak tako da oni, ili dobrovoljci, mogu to da mapiraju i unesu u sistem. I to uopšte ne treba da bude ni predmet rasprave, a ni uopšte predmet razmatranja i dilema. To se prosto uradi i to je to. A posle ko želi slobodno neka radi isto za još 10 drugih alternativa, niko mu neće braniti.
Raspisah se bezveze oko stupidnih stvari, ali zato što znam kuda vodi ovo i zato što nije prvi put da gledam to njakanje i kmečanje zašto nešto Rusko/Kinesko nije popularno i pominjano kao nešto zapadnjačko, a izgovor je uvek da se radi o nečijem hejtu, o politici ili nečijoj zaveri... nikako o dinamici tržišta, marketingu, ili prosto boljem plasmanu i kvalitetu.