Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Mogu ja? Mogu ja? :)
A šta je sa bezbednošću putnika koji dok ulaze u vozilo, ili dok se kreću kroz njega ili dok se vozilo kreće, moraju i da vade telefon, kucaju i šalju SMS?
Manja gužva, une ruke, nemaš mogućnost da se uhvatiš za šipku, kreni - stani, zakoči... nisu svi tinejdžeri ili sudenti pa da su spretni i vešti sa telefonom dok se kreću, il ida mogu da rade dve operacije odjednom...
Naravno da nije bezbedno. Bolje je(kao u Parizu) da otkucaju poruku pre ulaska u bus, ali moraju da uđu na prva vrata i da pokažu vozaču mobilni sa sms-om.
 
Pametnije bi mu bilo da je uveo pantljičare i vratio prastare validatore. Msm, kad se već vraćamo u srednji vek.
 
Na stranu praktičnosti sistema naplate, očito im nije toliko stalo do putnika koliko do interesa da skinu sa grbače turske pijavice. U suprotno bi više pažnje posvetili vrstama karata.

Šta ako mi ne treba C zona stalno (A+B), zašto bi ja svaki put plaćao doplatu za zonu B ili A? Šta će mi zona C za jednom nedeljno ili dvonedeljno? To mi se uopšte ne isplati, a ni pojedinačne karte. Zato Španci imaju "bonotren" nepersonalizovane karte jeftinije od pojedinačnih i markica, pogodne za povremenu upotrebu. Zavisno od sistema važe različita pravila pa tako npr. FEVE nema rok trajanja (dok se poslednja vožnja ne iskoristi), Cercanias Barcelona ograničava na 90 dana (što je i više nego dovoljno), dok Cercanias Madrid ograničava broj vožnji na 10 mesečno.

Ako nemaš svugde železnicu primeni je na ono što imaš, recimo autobus. Te karte su praktične ljudima koji povremeno putuju ka ili od grada, recimo do vikendice, sela ili u kupuvinu, kod lekara ili obavljanje nekih obaveza u gradu.

O da, imajući u vidu slabu pokrivenost mesta za nabavku karata, kao i vreme potrebno za pokrivanje velikog broja kioska, umalo da zaboravim kartomate za one koji ne žele da lome telefon ili kosti. Oni ne zavise od lokacije kioska, tako da su odlično rešenje za veliku pokrivenost/dostupnost. Mogu se postavljati na terminusima pod nadstrešnicom, u podzemnim prolazima ili u tržnim centrima duž prometnih ulica u blizini stajališta opsluženih velikim brojem linija (Požeška, Glavna, V. Stepe, BKA).
 
To sve može da funkcioniše kada budemo imali metro kao Pariz.
Ne samo metro, nego i gomilu izbora plaćanja 'od igle do lokomotive' dostupno na svakom koraku. SMS je iz tog razloga najskuplji vid prevoza, ograničen samo na lokalno stanovništvo(zbog mob. paketa), samo na određenu liniju autobusa i čim napustiš bus ona više ne važi. Po principu, ako baš zaboravim novčanik i prevoznu kartu i ako sam baš u žurbi, i ako mi baš treba samo bus, a ne metro-onda ide SMS.Uverena sam da ga koristi broj ljudi na nivou statističke greške.
I nema potrebe toliko ni za kontrolom, sami validatori su kontrola. Jednom su me kontrolisali na izlazu sa stanice (voz). Njih troje ukupno preprečili se i ja izvadih KARTONSKU kartu koja važi 90 minuta a u vožnji sam provela 35 minuta. Nisu je gledali nego su prineli ručni aparat za očitavanje.
Ne može se bez tehnike, a Šapić hoće da se celokupni prevoz oslanja isključivo na našu ličnu tehniku.
 
Poslednja izmena:
Mogu ja? Mogu ja? :)
A šta je sa bezbednošću putnika koji dok ulaze u vozilo, ili dok se kreću kroz njega ili dok se vozilo kreće, moraju i da vade telefon, kucaju i šalju SMS?
Manja gužva, une ruke, nemaš mogućnost da se uhvatiš za šipku, kreni - stani, zakoči... nisu svi tinejdžeri ili sudenti pa da su spretni i vešti sa telefonom dok se kreću, il ida mogu da rade dve operacije odjednom...
Uvek možeš da imaš spremnu poruku A90/B90/C90 na 9011 i da ukucaš kad vidiš autobus da dolazi i staviš telefon u džep. Mislim da se sad stvarno preteruje u tom pogledu. Kao da ljudi ne kucaju poruke svaki dan ceo dan i da ne mogu tri karaktera na sačuvan broj da pošalju za 10 sekundi.

Što se tiče validacije, jeste, ogroman je problem. Međutim, stanje je takvo kakvo jeste. Oni su imali svoju ideju ‒ izbacivanje kompanije Kentkart iz jednačine. To nam je što nam je. Vrlo su svesni da imaju opasne propuste u sistemu i karte se, mislim, neće proveravati barem dok se ne uspostavi aplikacija. A, sad, švercovanje za 50 dinara ne bih ni da komentarišem. Ako će stvarno neko da pravi cirkus u autobusu za te pare, pa mislim stvarno... Hleb i mleko su skuplji od te glupe karte. Tu stvarno dolazi onaj argument da ljudi prosto ne žele da plaćaju prevoz, pa makar on koštao i dinar. :rolleyes:

Mislim razumem argumente, ali nam sad jedino preostaje da opet glasamo protiv SNS-a na izborima. S druge strane, za neke stvari stvarno bi trebalo da se spustimo na zemlju i porazmislimo malo logičnije, jer kad se čita deluje nestvarno.
 
Nije mi samo jasno zašto genijalci nisu uveli opciju A15, za polumesečnu?
Kad već ima ostalih opcija, ne vidim zašto bi to bio problem.
Više opcija je veća naplata.
 
Samo treba da promene u sistemu da važi 30 dana od trenutka kupovine. As simple as that. To je 10 minuta posla, ako i toliko.
 
A, sad, švercovanje za 50 dinara ne bih ni da komentarišem. Ako će stvarno neko da pravi cirkus u autobusu za te pare, pa mislim stvarno...

Биће и тога. Вишедеценијска навика да се превоз не плаћа по Београду не може се тек тако искоренити преко ноћи. Не треба сметнути са ума да за већину корисника градског превоза у Београду ово није појефтињење, него увођење наплате, пошто до сад нису плаћали ништа. Наравно, само уколико контрола буде заиста онаква какву је најављују.
 
Биће и тога. Вишедеценијска навика да се превоз не плаћа по Београду не може се тек тако искоренити преко ноћи. Не треба сметнути са ума да за већину корисника градског превоза у Београду ово није појефтињење, него увођење наплате, пошто до сад нису плаћали ништа. Наравно, само уколико контрола буде заиста онаква какву је најављују.
Ne bih se iskreno složio sa tim da se karte nisu toliko plaćale koliko se priča. Koliko imam prilike da vidim, većina ljudi u autobusu poseduje kartu. Ko nema kartu, obično izađe čim vidi kontrolu. Lično sam se baš retko nalazio u situaciji da vidim da nekom pišu kaznu ili doplatnu kartu. Naravno, dobar deo ljudi ne plaća prevoz, ali je to veoma daleko od onih sumanutih brojki o kojima neprestano govore.
Novi sistem naplate po meni ima dosta prednosti u odnosu na mane. Nadam se da će kroz par meseci biti modernizovano plaćanje u vidu kartica, a ne samo preko SMS-a. Cene su svakako pristupačne i realne za grad kom se kvalitet javnog prevoza srozao znatno ispod Sarajeva i Zagreba kojima možemo da zavidimo na vozilima. Mene brine koliko će nas koštati ova iznenadna želja našeg gradonačelnika da kroz dva meseva uvede novi sistem naplate, sve u cilju da dokaže da je bolji od svog prethodnika.
 
Na nekoliko stajališta sam primetio da su počeli da odlepljuju ili cepaju info table o načinu plaćanja karata.
 
Uvek možeš da imaš spremnu poruku A90/B90/C90 na 9011 i da ukucaš kad vidiš autobus da dolazi i staviš telefon u džep. Mislim da se sad stvarno preteruje u tom pogledu. Kao da ljudi ne kucaju poruke svaki dan ceo dan i da ne mogu tri karaktera na sačuvan broj da pošalju za 10 sekundi.

Što se tiče validacije, jeste, ogroman je problem. Međutim, stanje je takvo kakvo jeste. Oni su imali svoju ideju ‒ izbacivanje kompanije Kentkart iz jednačine. To nam je što nam je. Vrlo su svesni da imaju opasne propuste u sistemu i karte se, mislim, neće proveravati barem dok se ne uspostavi aplikacija. A, sad, švercovanje za 50 dinara ne bih ni da komentarišem. Ako će stvarno neko da pravi cirkus u autobusu za te pare, pa mislim stvarno... Hleb i mleko su skuplji od te glupe karte. Tu stvarno dolazi onaj argument da ljudi prosto ne žele da plaćaju prevoz, pa makar on koštao i dinar. :rolleyes:

Mislim razumem argumente, ali nam sad jedino preostaje da opet glasamo protiv SNS-a na izborima. S druge strane, za neke stvari stvarno bi trebalo da se spustimo na zemlju i porazmislimo malo logičnije, jer kad se čita deluje nestvarno.
Vidi, kada se nešto projektuje, onda se u obzir uzima i projektuje se prema najnepovoljnijoj varijanti, ne kaže se "mala je verovatnoća, ne preteruj".
Ozbiljni ljudi kada planiraju ovakve stvari, organizuju probu, simulaciju... ako ništa drugo - prezentaciju, demonstraciju kako to izgleda u stvarnim uslovima.
Izaberu neku gospođe koje su pred penzijom izvedu ih sa posla u gradskoj upravi i gledaju šta rade kad ulaze u prevoz u vreme špica i kako ta zamisao funkcioniše.
To se radi u svim branšama kada se uvodi neki novi proces, nije to nikakva mudrost i filozofiranje.
Šapić da pred kamerama u uđe u autobus sa ostalim putnicima i plati kartu slanjem SMS dok autobus polazi sa stajališta. (neka me neko ispravi, ali mislim da je tako nešto i rađeno kada je uvođen BusPlus) Pa da ljudi vide i da odluče da kupe tu mesečnu kartu i da se ne cimaju svaku put i npr rizikuju da padnu zbog kočenja jer su im pune ruke.

Slažem se, sve je ovo zbog izbacivanja Kentkarta, da li je u pitanju populizam ili podela kolača ne znam, ali znam da će loše uticati na finansiranje prevoza.

I kako to misliš da "nam jedino preostaje da opet glasamo za SNS"? Neko mora da jednom glasa za njih da bi "opet glasao"? Pričaj u svoje ime :)
 
I kako to misliš da "nam jedino preostaje da opet glasamo za SNS"? Neko mora da jednom glasa za njih da bi "opet glasao"? Pričaj u svoje ime :)
Ispinovao si mi rečeno. Stoji protiv.
Mislim razumem argumente, ali nam sad jedino preostaje da opet glasamo protiv SNS-a na izborima.

Vidi, kada se nešto projektuje, onda se u obzir uzima i projektuje se prema najnepovoljnijoj varijanti, ne kaže se "mala je verovatnoća, ne preteruj".
Ovo stoji, ali se toliko priča da se pojedini ljudi sami stavljaju u te kategorije i postaje iritantno. Šta ako baka ili deka ne znaju da kupe kartu? Mada evo i moja baka od 87 godina sam surfuje Jutjubom i sa sestrom kuca poruke svaki dan. Neka pitaju nekog na stanici, ako baš ne znaju, da pošalje poruku u njeno/njegovo ime.

Šapić da pred kamerama u uđe u autobus sa ostalim putnicima i plati kartu slanjem SMS dok autobus polazi sa stajališta. (neka me neko ispravi, ali mislim da je tako nešto i rađeno kada je uvođen BusPlus) Pa da ljudi vide i da odluče da kupe tu mesečnu kartu i da se ne cimaju svaku put i npr rizikuju da padnu zbog kočenja jer su im pune ruke.
Ne verujem da on uopšte ima ikakav kredibilitet.

Биће и тога. Вишедеценијска навика да се превоз не плаћа по Београду не може се тек тако искоренити преко ноћи. Не треба сметнути са ума да за већину корисника градског превоза у Београду ово није појефтињење, него увођење наплате, пошто до сад нису плаћали ништа. Наравно, само уколико контрола буде заиста онаква какву је најављују.
Videćemo šta će tu biti, a pogotovo u pogledu ustavnosti.

Beli = cinkaros,izdajnik ( Otpisani)
Onda su svi profesori prirodnih predmeta izdajnici jer se grupi vernika u srednjem veku nije odgovaralo da čovek nešto zna, već da se zatupljuje njihovim učenjem. Onda sam ja student stranog jezika izdajnik jer ne govorim 100% srpski jezik. Onda deo naroda koji je bio protiv Miloševića može biti predstavljen kao izdajnik jer su neki objektivno bili za njega. Sve je u perspektivi, a taj čovek radi posao koji mu je dodeljen i za koji prima pare da preživi kao i svi drugi. Baš kao i svi (mi) u prosveti. Iz istog ćupa dobijamo pare.
Manite se molim vas podele na izdajnike i podobne, opet SNS i radikalska ploča.
 
Poslednja izmena:
Uvek možeš da imaš spremnu poruku A90/B90/C90 na 9011 i da ukucaš kad vidiš autobus da dolazi i staviš telefon u džep. Mislim da se sad stvarno preteruje u tom pogledu. Kao da ljudi ne kucaju poruke svaki dan ceo dan i da ne mogu tri karaktera na sačuvan broj da pošalju za 10 sekundi.

Što se tiče validacije, jeste, ogroman je problem. Međutim, stanje je takvo kakvo jeste. Oni su imali svoju ideju ‒ izbacivanje kompanije Kentkart iz jednačine. To nam je što nam je. Vrlo su svesni da imaju opasne propuste u sistemu i karte se, mislim, neće proveravati barem dok se ne uspostavi aplikacija. A, sad, švercovanje za 50 dinara ne bih ni da komentarišem. Ako će stvarno neko da pravi cirkus u autobusu za te pare, pa mislim stvarno... Hleb i mleko su skuplji od te glupe karte. Tu stvarno dolazi onaj argument da ljudi prosto ne žele da plaćaju prevoz, pa makar on koštao i dinar. :rolleyes:

Mislim razumem argumente, ali nam sad jedino preostaje da opet glasamo protiv SNS-a na izborima. S druge strane, za neke stvari stvarno bi trebalo da se spustimo na zemlju i porazmislimo malo logičnije, jer kad se čita deluje nestvarno.

A da malo oladimo od moralisanja, zgražavanja i skandalizovanja na temu 89/50 dinara?
Jel spoznaja da će se neki broj ljudi uvek i svuda švercovati toliko traumatična?

Meni nestvarno deluje i Šapićev čardak na Kosi kad šetam, ali je vrlo stvaran, i ne mogu reći da sam iznenađen što postoji.

Chill ljudi.
 
Ne bih se iskreno složio sa tim da se karte nisu toliko plaćale koliko se priča. Koliko imam prilike da vidim, većina ljudi u autobusu poseduje kartu. Ko nema kartu, obično izađe čim vidi kontrolu. Lično sam se baš retko nalazio u situaciji da vidim da nekom pišu kaznu ili doplatnu kartu. Naravno, dobar deo ljudi ne plaća prevoz, ali je to veoma daleko od onih sumanutih brojki o kojima neprestano govore.
Novi sistem naplate po meni ima dosta prednosti u odnosu na mane. Nadam se da će kroz par meseci biti modernizovano plaćanje u vidu kartica, a ne samo preko SMS-a. Cene su svakako pristupačne i realne za grad kom se kvalitet javnog prevoza srozao znatno ispod Sarajeva i Zagreba kojima možemo da zavidimo na vozilima. Mene brine koliko će nas koštati ova iznenadna želja našeg gradonačelnika da kroz dva meseva uvede novi sistem naplate, sve u cilju da dokaže da je bolji od svog prethodnika.

Већина људи који поседује карту, имају месечне карте, јер им плаћа послодавац, хтели не хтели. Лично сам се у гомили ситуација налазио да господу са намргођеном фацом прескачу, а докторанте пуштају јер су рекли средња школа.

Једина предност овог система у покушају у односу на стари је цена карте. Али то се могло и са Кенткартом.
 
Ovo stoji, ali se toliko priča da se pojedini ljudi sami stavljaju u te kategorije i postaje iritantno. Šta ako baka ili deka ne znaju da kupe kartu? Mada evo i moja baka od 87 godina sam surfuje Jutjubom i sa sestrom kuca poruke svaki dan. Neka pitaju nekog na stanici, ako baš ne znaju, da pošalje poruku u njeno/njegovo ime.

Njih nisam ni spominjao jer na njih nisam ni mislio, zato što po Šapiću za njih je prevoz besplatan.
Ali prevoznik ne bi trebao da od putnika očekuje da zbog obaveze plaćanja karte za prevoz u toku vožnje rešava više od jednog problema (isto kao i sa učenicima u saobraćaju).
 
Prvo što je ružan naziv Beli i neodoljivo podseća na lik iz filma naročito imajući u vidu da se kao prof osećam otpisana po pitanju prevoza. Ako se nešto ne promeni, ja i Beli smo u sukobu. Ja sam na strani pravde, a Beli je produžena ruka okupatora Šapića.
 
Poslednja izmena:
A koga bi ti na vlast? Takođe sam mu zahvalan što je ukinuo karte za srednjoškolce. Nema više smaranja sa dokazivanjem da sam srednjoškolac
 
S tim se slažem da je bezveze, ali koliko sam čuo da će ubrzo doći drugi.
 
Vrh