Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

"Mesečna karta" pa još onda u zagradi dopune i objasne "(30 dana)" onda je sasvim normalno da prvo pomislimo da ta karta važi 30 dana od datuma uplate, a ne da važi do poslednjeg dana u mesecu koji može da ima 28, 29, 30 ili 31 dan - zato što u objašnjenju ne piše tako.​
Mislim da bi ovde kao i za godišnje karte trebalo da se naprave dve kategorije, personalizovane karte koje bi važile kalendarsku godinu ili mesečne koje bi važile kalendarski mesec, pa da korisnik sam bira koju varijantu želi, a da postoje i karte koje bi važile 30 dana, odnosno 365 dana od dana uplate.​
 
Ja htedoh prošle nedelje da pitam da li nedeljna karta važi 7 dana od trenutka prodaje ili za tu nedelju (od ponedeljka do nedelje)
I da li karta od 30 dana važi 30 narednih dana, ali sam pomislio da je glupo pitanje i da je valjda logično da tako bude.
Nedeljna karta počnje da važi od trenutka uplate. Recimo, ako uplatiš u sredu važiće do utorka uveče.
 
Како сме контрола да провери валидност СМС поруке која представља купљену карту у Чешкој и другим ЕУ земљама, а са ЕУ усклаћујемо законе о заштити приватности?
Jer vrlo verovatno postoji jasnije definisano kada mora da se pokaže. To kako može, isključivo zavisi od njihovih zakona. Naš kaže da ne sme i to je to.

Naravno, zakoni se daju menjati, Ustav malo teže.
 
****LIVE****

Neko u skupštini grada (možda Gangula lično) kada jedan forumaš nađe deset logičnih grešaka u jednom satu za novi sistem naplate prevoza:

IMG_5488.gif
 
Зашто Шабић није реаговао кад је пуштена апликацуја Србија воза, да скрене пажњу људима да тек кондуктер не сме да им гледа у телефон?

Како сме контрола да провери валидност СМС поруке која представља купљену карту у Чешкој и другим ЕУ земљама, а са ЕУ усклаћујемо законе о заштити приватности?
Tu je i razlika - čitanje sadržaja SMS poruke nije isto što i skeniranje QR koda. Prvo što su to dve potpuno različite stvari, drugo što skeniranje QR koda traje manje od sekunde i ne čita se sadržaj ekrana, odnosno nema nikakve poruke (pisma).
 
Upravo tako, a ja bih bio iznenađen da su uopšte razmatrali QR kod, mada ne znam ni da li je primenjivo kod nas za javni prevoz u situaciji kada ljudi imajudebitne kartice ali ipak čekaju ispred banke da na šalteru podignu novac.
 
У принципу би могао QR применити у свим видовима карата (смс, апликација, папирна). Примљена смс порука би могла садржати линк ка QR коду, где би се једним тапом по екрану телефона отворио QR код. Чак би могло да се размишља и о куповини карата преко најпопуларнијих апликација за дописивање (Viber, Whatsapp, Telegram) по сличном систему као путем СМС-а. Украјинске железнице дуги низ година имају Тelegram и Viber ботoве за куповину карата.
 
Za tako nešto je potreban internet...tajnisti internet naši operateri masno naplaćuju jer znaju da im je to jedini izvor prihoda za Mobilnu telefoniju.

Замисли, интернет у 2023. години? Баш ме занима у шта буље сви ти људи по телефонима у возилима и станицама ГСП. Играју змијице на Нокии 3310? Тај мали проценат који нема интернет нек прочита код карте...
 
Linkovi u SMS porukama su opasna stvar, vrlo lako će se napraviti grupa prevaranata koji će praviti ko zna kakve linkove i QR kodove i slati nasumičnim brojevima, predstavljajući se kao JKP za naplatu.
Sve ovo ostalo stoji, plus mi se sviđa ideja za botove na Viberu i WA. Internet sad imaju mahom svi, jer većina ima postpaid ugovore.
U suštini je bolje imati što više opcija za kupovinu karata, pri tome očuvati bezbednost i jednostavnost korišćenja.
 
Postoji i mogućnost da povratna poruka bude preko MMSa ili da link vodi na stranu koja je dostupna i besplatna ukoliko imate barem 3G signalu... ali sve to zahteva malo duže spremanje, a ne ovo za 15 dana.
 
Linkovi u SMS porukama su opasna stvar, vrlo lako će se napraviti grupa prevaranata koji će praviti ko zna kakve linkove i QR kodove i slati nasumičnim brojevima, predstavljajući se kao JKP za naplatu.
Још само да потрефе тренутак да неком пошаљу поруку баш кад уплате карту. Већа шанса да те удари гром.

Moraju da naprave mogucnost placanja platnim karticama.
Ништа у овој држави не мора, на жалост. Али мислим да ће бити, када буде готова апликација.


Znaci posaljem sms kad naidje beli jel tako?
Зар није беше била прича да се карта не плаћа јер је прескупа, а не јер нема последица за њено неплаћање? Је л' и даље прескупа?
 
****LIVE****

Neko u skupštini grada (možda Gangula lično) kada jedan forumaš nađe deset logičnih grešaka u jednom satu za novi sistem naplate prevoza:

Pogledajte prilog 162514
Mogu ja? Mogu ja? :)
A šta je sa bezbednošću putnika koji dok ulaze u vozilo, ili dok se kreću kroz njega ili dok se vozilo kreće, moraju i da vade telefon, kucaju i šalju SMS?
Manja gužva, une ruke, nemaš mogućnost da se uhvatiš za šipku, kreni - stani, zakoči... nisu svi tinejdžeri ili sudenti pa da su spretni i vešti sa telefonom dok se kreću, il ida mogu da rade dve operacije odjednom...
 
Још само да потрефе тренутак да неком пошаљу поруку баш кад уплате карту. Већа шанса да те удари гром.


Ништа у овој држави не мора, на жалост. Али мислим да ће бити, када буде готова апликација.



Зар није беше била прича да се карта не плаћа јер је прескупа, а не јер нема последица за њено неплаћање? Је л' и даље прескупа?
Ne, ali grad treba da je uredjen tako da prevoz bude dzaba. Avanzujemo polako..
 
Naravno da je mala šansa za takav sled događaja, ali uzimajući u obzir koliko su stariji ljudi tehnološki nepismeni, koliko ljudi pada na sms da su dobitnici nekih nagrada, i šta sve ne dalje, ne treba se ipak zezati. Mogu oni smisliti i nešto kao "Vaša mesečna karta ističe za 5 dana, kliknite na sledeći link kako biste uplatili mesečnu kartu za novi mesec". A znajući naše službe i bezbednost podataka, vrlo lako će da iscure odnekud brojevi telefona.

Mislim, sve su to hipotetičke situacije, ali su opet vrlo realne i moguće da se dese. I treba ih uzimati u obzir
 
Mene zanima samo da mi daju odgovor na jedno prosto pitanje...kako će se poništavati karta kupljena na kiosku?

Jel vreme curi od kupovine ili ne...pa moram da jurim da što pre uđem u autobus koga nema satima?

Izvinite ako sam propustio odgovor al mnogo je izmena i informacija.
 
Naravno da je mala šansa za takav sled događaja, ali uzimajući u obzir koliko su stariji ljudi tehnološki nepismeni, koliko ljudi pada na sms da su dobitnici nekih nagrada, i šta sve ne dalje, ne treba se ipak zezati. Mogu oni smisliti i nešto kao "Vaša mesečna karta ističe za 5 dana, kliknite na sledeći link kako biste uplatili mesečnu kartu za novi mesec". A znajući naše službe i bezbednost podataka, vrlo lako će da iscure odnekud brojevi telefona.

Mislim, sve su to hipotetičke situacije, ali su opet vrlo realne i moguće da se dese. I treba ih uzimati u obzir
Obzirom da znam osobe koje su redovno imale neverovatne nezgode sa telefonom - dok su sedele za stolom u kancelariji... iskreno strepim :)
 
@Bulbulderac17
To smo već utvrdili, trenutni format papirnih karata važi od trenutka kupovine, da li će nešto menjati kad krene prodaja na trafikama, to ćemo videti.

Ali u principu, to im je jedino (debilno) rešenje, osim u slučaju da vrate pantljičare... Prosto ne vidim drugi način da se kontroliše važenje jednokratne karte (ili unapred štampanje roka važenja, ili neki sistem validacije u vozilu, a pošto Šapić od tehnologije beži ko đavo od krsta, dobrodošle nazad drage pantljičare)
 
Slažem se, ali dr.Šapić je validatore proglasio državnim neprijateljima, tako da me ne bi čudilo da ih nikako ne uvede za svoga mandata.
 
Vrh