Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Šapić je istakao da će karte moći da se kupe putem SMS porua

- Preko svih operatora će moći. To smo sve sredili. Naravili smo karte u papirnoj formi, brendirali sve i obezbedili prodajna mesta za one koji neće da kupuju kartu SMS.

Završena su kako je naveo idejna rešenja, a javnost će o svim promenama biti obaveštena u roku od tri, četiri dana.

- Svuda će da se postave info kako moze da se uzme karta. I u autobusima i na stanicama svuda. Smart city gps i kompletan sistema pracenja javnog prevoza biće u roku od meseca dana.
Ako to ne bude funkcionisalo biće upravnici u autobusima koji će pratiti to dok GPS ne zaživi.

Šapić kaže i da one poruke koje su se kucale za proveru stanica nisu bile efikasne.

- Svi će biti lišeni tih lažnih informacija. Mesec dana toga neće biti dok ne dođe taj novi GPS. Novi sistem se zove Beograd plus. Prvi put posle 12 godina Grad će imati potpunu kontrolu i novca i podataka u vezi sa javnim prevozom. Nece biti čuvani u nekim bazama u Turskoj. Već ce biti na zvaničnim servisima - kaže Šapić.

Navodi da je došlo do još jedne promene cena.

- Snižena je mesečna karta na 2.200. C zona koja obuhvata ceo grad je sada 3.300 a bila je 3.500, u zoni B spadaju sve prigradake opštine, osim Grocke koja se deli pola. U novom sistemu su sve uprostili. Tacno se zna koji deo pripada kojoj zoni. Maksimalno je sve uprošćeno građanima. Jednostavnije i prostije od ovoga ne postoji. Povratna poruka koja stigne to je dokaz koji se pokazuje komunalni policajac koji ce biti jedino sluzbeni lice koje proverava karte. Noćni prevoz do 4 ujutru je potpuno besplatan. Od 4 kasnije kreće da se naplaćuje redovna karta - navodi Šapić.

Ističe da vraćaju poverenje građanima Beograda. Podseća da je za vikend počelo skidanje validatora.

- U narednih par dana tj do srede bice potpuno skinuti. Ulaz izlaz je kako god želite - navodi on.

Povodom drame oko validatora gradonacelnik Beografa je porucio “Nosite ih kući ako želite”

- Do sada je sve bilo kroz prizmu privatnika koji su dirigovali nasim javnim prevozom. Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papir. Na više od 250 prodajnih mesta biće omogućene karte, bice to najprometnija mesta u Beogradu. Ljudi stariji od 65 godina imaće doživotnu karticu za prevoz,
 
Problem za prosvetu u najavi. Nama ne dozvoljavaju plaćanje prevoza na račun, morali smo svi da imamo samo busplus, a sada će to biti SMS. Znači te karte koje on najavljuje u papiru , mi nećemo moći da kupimo osim iz našeg dzepa ili da škole naruče te papirne karte. Ukupno 3 zaposlena na dve škole su odbila da daju broj mobilnog.
 
Poslednja izmena:
Šta je sa kupovinom mesečnih karata?
Da li će "Beogradska kartica" i dalje da važi?
Kako će "povrašćene kategorije" da kupuju (uplaćuju) mesečne karte?
Da li će i mesečna karta da se kupuje na kiosku, i kako će onda kontrola da ustanovi da neko koristi možda tuđu, jeftiiniju iz povlašćene kategorije, ako nisu peronalizovane, kao što su "Beogradske kartice"?


Kako će kontrola da ustanovi da neko ima preko 65 godina?


Da li je svestan da besplatnim prevozom posle 12 uveće sada stimuliše da ljudi od 23:30 do 00:00 ne koriste prevoz koji se plaća, već će d ačekaju besplatan iza ponoći?
Što znači - daleko veće gužve posle ponoći, masa mladih koji će do kasno da ostaju u gradu i kasno idu na spavanje, manji prihod od prodaje karata....
 
Poslednja izmena:
Msm... sve se kod nas radi "preko kolena"... Nitša se ne radi otvoreno transparentno, da javnost stekne utisak da neko stvarno ima plan a ne da radi "okriljem noći kao soldateska" (stariji će se setiti)...

Da li će i kako biti vraćeni depoziti uplaćeni na BusPlus/Beogradske kartice... ja imam nekih 500 dinara, hoće li mi to propasti? :) I ako odluče da mi vrate hoću li čekati 2 sata na 2 mesta u gradu ili ću to moći da povratim na prvoj trafici... ili ne daj bože onlajn...

A hejt prema validatorima kao FIZIČKIM spravama mi je smešan!! :) To su veoma korisne spravice!! Ok promenio si tarifini sistem i modus naplate karta i smanjio cene, aplauz za Gangulu... ali zar validatori nisu mogli da ostanu u funkciji pružanja informacija putnicima... reicmo? Ja sam npr. na validatorima često gledao koliko je tačno sati, da ne jurim telefon u džepu :) Banalan primer - promena režima... ili sledeća stanica je... ili vremenska prognoza... ili REKLAME EJ pa da se uzme i neka para!! Koliko hoćete sitnih stvari bez kojih smo sad ostali preko noći jer je neko ishejtovao običnu spravu koju je video samo na slikama (da li se iko od njih vozi javnim prevozom, retoričko pitanje) a koja je itekako korisna...

Na šta liče one silne izolir trake po šipkama!! Jadno!
 
Šta je sa kupovinom mesečnih karata?
Sms, povlaštene kategorije za sada uživo papirna karta.
Da li će "Beogradska kartica" i dalje da važi?
Ne kada započne novi sistem, ali će valjda migrirati godišnje karte.
Kako će "povrašćene kategorije" da kupuju (uplaćuju) mesečne karte?
Uživo na tim nekim prodajnim mestima koje niko ne zna gde su :D
Da li će i mesečna karta da se kupuje na kiosku, i kako će onda kontrola da ustanovi da neko koristi možda tuđu, jeftiiniju iz povlašćene kategorije, ako nisu peronalizovane, kao što su "Beogradske kartice"?
Povlaštena sigurno ne.
Kako će kontrola da ustanovi da neko ima preko 65 godina?
Neće kontrola nego komunalni milicajac, a osoba mora da ima kartu koju vadi fizički kao povlaštena kategorija.
 
Msm... sve se kod nas radi "preko kolena"... Nitša se ne radi otvoreno transparentno, da javnost stekne utisak da neko stvarno ima plan a ne da radi "okriljem noći kao soldateska" (stariji će se setiti)...

Da li će i kako biti vraćeni depoziti uplaćeni na BusPlus/Beogradske kartice... ja imam nekih 500 dinara, hoće li mi to propasti? :) I ako odluče da mi vrate hoću li čekati 2 sata na 2 mesta u gradu ili ću to moći da povratim na prvoj trafici... ili ne daj bože onlajn...

A hejt prema validatorima kao FIZIČKIM spravama mi je smešan!! :) To su veoma korisne spravice!! Ok promenio si tarifini sistem i modus naplate karta i smanjio cene, aplauz za Gangulu... ali zar validatori nisu mogli da ostanu u funkciji pružanja informacija putnicima... reicmo? Ja sam npr. na validatorima često gledao koliko je tačno sati, da ne jurim telefon u džepu :) Banalan primer - promena režima... ili sledeća stanica je... ili vremenska prognoza... ili REKLAME EJ pa da se uzme i neka para!! Koliko hoćete sitnih stvari bez kojih smo sad ostali preko noći jer je neko ishejtovao običnu spravu koju je video samo na slikama (da li se iko od njih vozi javnim prevozom, retoričko pitanje) a koja je itekako korisna...

Na šta liče one silne izolir trake po šipkama!! Jadno!
Validatori su na žalost beskorisni jer hardver radi samo na kentkart softveru, jer oni proizvode i hardver i softver.
 
Gradonačelnik Šapić je najavio od sutra novi sistem naplate koji će raditi preko Telekoma Srbija koji taj posao radi bez tendera. Karte će se kupovati SMS-om, a Beli komunalni milicajci će biti kontrolori.
Neće biti praćenja vozila u prvih mesec, dva dok ga ne izradi Telekom.
 
Sms, povlaštene kategorije za sada uživo papirna karta.

Ne kada započne novi sistem, ali će valjda migrirati godišnje karte.

Uživo na tim nekim prodajnim mestima koje niko ne zna gde su :D

Povlaštena sigurno ne.

Neće kontrola nego komunalni milicajac, a osoba mora da ima kartu koju vadi fizički kao povlaštena kategorija.
Znači, sadašnje rešenje sa jednom karticom koja sve završava za sve kategorije i prosta je za korisnike, je razbucano i zamenjeno improvizacijom pomoću štapa i kanapa.
 
„Do tada imaćemo kao nekada – otpravnike koji će na početnim stanicama brojati autobuse i ručnim putem voditi evidenciju autobusa koji se kreću. Tako će biti ovih mesec i po dana dok ne zaživi novi gps sistem“, najavio je Šapić.

Koje crne otpravnike, šta ova budal*tina izjavljuje majko sveta... Pola otpravnika je otpušteno.

Ne mogu da verujem da će mu ovo proći, ladno se vraćamo na ručnu evidenciju...
 
Ao sadrzaju SMS-a
1684235849751.png
 
Ništa novo nije rečeno. Sve ovo vreme su samo potrošili na dizajn. LOLČINA

I dalje ostaju velika pitanja neodgovorena. Na koji način se kontrolišu karte? Šta je sa postojećim aparatima? Zašto se nabavljaju novi aparati (pretpostavljam)? Zašto se nabavljaju novi uređaju za pratnju vozila? Šta je sa displejima za informisanje o udaljenosti vozila koja su postavljena na nekim stanicama? Gde će se prodavati karte? Kolike su cene povlašćenih kategorija? Ko će praviti novi sistem?
Šta je sa kreditom na postojećim karticama? Šta ako se nekome isprazni baterija na telefonu ili neko namerno isključi telefon i pravi se da je prazan?

Užas u suštini. Katastrofalno odrađeno, em će grad plaćati penale Kentkartu, em će se plaćati za nove uređaje i sisteme. Da ne govorim još o tome da se ovaj predloženi dizajn uopšte ne uklapa u dizajn tabli na stajalištima. NULA. DNO.
 
Gradonačelnik Šapić je najavio od sutra novi sistem naplate koji će raditi preko Telekoma Srbija koji taj posao radi bez tendera. Karte će se kupovati SMS-om, a Beli komunalni milicajci će biti kontrolori.
Neće biti praćenja vozila u prvih mesec, dva dok ga ne izradi Telekom.
Voleo bih da vidim u kojem su pravnom aktu našli uporište da sistem naplate radi bez tendera.

"Uželjet' će se drumovi Turaka, ali Turaka nigde biti neće" postaje realnost Beograda.
 
Ajmo još, da je OK da grad ima informaciju o mom broju telefona sa koga sam kupio kartu ili je to povreda moje privatnosti?

Mada je ovo viša matematika koju će možda početi da rešavaju tek kad se sete problema prazne batereije.... :) :) :)
 
Vrh