Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580008#p580008:3g28plh9 je napisao(la):
oplatnatehnika » Čet Nov 08, 2018 12:54 pm[/url]":3g28plh9]
Данас ГСП запошљава преко 4500 људи + на уговор неколико стотина. То је превише.
Јавно добро сви плаћамо. Нема разлике између позоришта и јавног превоза. Јавни превоз се још горе више користи у свакодневним активностима него позориште у које просечан Београђанин иде једном у 2 године. А опет га сви плаћамо.
Број аутомобила је у сталном порасту. Количина смога је невероватна. Гужве неподношљиве, и биће све горе. О здрављу да не причамо. Свако вози сам свој аутомобил. Развио се себичлук до крајњих граница.


GSP zapošljava oko 5700-5800 ljudi od tog broja samo 2800 su vozači.
2900-3000 nisu vozači.
Ispada da jedan vozač ima na grbači još jednog i preko jednog.
 
BUSPLUS UMESTO NOVCA Grad izdao preporuku opštinama da naknadu za prevoz više NE UPLAĆUJU NA RAČUN radnika

Da bi se poboljšala naplata gradskog prevoza, čelnici prestonice su svim opštinama poslali obaveštenje da su od novembra dužni da svim svojim zaposlenima uplaćuju mesečnu Busplus pretplatu!

Više od polovine opština zaposlenima su do sada naknadu za prevoz isplaćivale u novcu. Među njima su prednjačili Rakovica, Zemun, Surčin, Vračar, Voždovac, Obrenovac, Sopot...

- Poštovaćemo preporuku Grada, obavezu plaćanja prevoza obavljaćemo kroz kupovinu Busplus karata zaposlenima - saopštili su iz GO Zemun.

Preporuka upućena opštinama
Stari grad je do sada za više od polovine zaposlenih kupovao Busplus mesečne karte.

- Mi smo do sada vršili uplatu na taj način za 55 odsto zaposlenih koji su izrazili takav zahtev, a treća smo opština po procentu uplata. Prema zakonu, odnosno kolektivnom ugovoru o radu, zaposleni imaju pravo izbora, tačnije da odluče da li će im taj novac biti uplaćen na račun ili će dobiti Busplus kartu - ističe predsednik opštine Marko Bastać i dodaje “da će shodno tome i ubuduće zakonski poštovati volju zaposlenih”.

Uh što bih voleo da se ovo uvede u svim firmama u BG-u, pa da ti večni ponavljači izreke "prevoz mora da se plaća", a pri tome ne koriste gradski prevoz uopšte, budu udareni po džepu na ovaj način. Pa ćemo da vidimo dalje komentare.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/buspl ... ne/yw7vm4x
 
Alo ljudi, ne može mene neko da tera da koristim javni prevoz ako on ne funkcioniše u mom delu grada. Jbt tom logikom da odvedem dete u vrtić i da odem do posla odatle mi treba 4 prevoza u jednom pravcu, od čega su 2 linije koje idu po redu vožnje na pola sata!

Ne možete da se gleda sve iz jednog ugla samo. Tipa ja do posla imam jedan prevoz, stižem za pola sata, ne treba mi auto i zbog toga svi treba da se voze prevozom.

Da li je neko razmislio šta bi se desilo kada bi svi mi koji u 85% slučajeva idemo kolima na posao nagrnuli na taj javni prevoz? Pa ja i sad što idem prevozom, jedva uđem u 18 na mostaru ujutru. I nemojte mi onu priču "Pa onda bi kupili nove autobuse i svi bi bili srećni", matori smo da verujemo u deda mraza.
 
ne može da te tera ni ako funkcioniše, oni treba da se kvalitetom svoje usluge izbore za svoje putnike. onaj ko koristi javni prevoz mora to da plaća. s druge strane onaj ko koristi svoj prevoz sam snosi sve troškove, računajući i registraciju vozila. ko bi kupovao auto ako ne može da ga vozi svakodnevno, vozio se na posao ili ne?
 
Kvalitetom usluge se izboriti protiv uvrženog mentaliteta da se kolima , svuda i u svako doba dana i noći , brže , bolje i komotnije stigne nego gradskim prevozom.
 
Osnova kvaliteta i ono što se smatra kvalitetom, na prvom mestu jeste ono što krajnji korisnik smatra kvalitetom. A potom, ako je proizvod u pitanju, onda specifikacije proizvoda, tj da li se poklapaju sa realnim stanjem. A za uslugu bi to bilo da se ispunjavaju obaveze pružaoca usluge, konkretno u ovom slučaju sa prevozom. Dakle, pošto je kvalitet usluge očigledno loš, onda je sasvim logično da korisnici ne žele da plaćaju. Ovde je specifično što nema alternative, tako da ne može da korisnik bira. A umesto da se vrši povećanje popularnosti, vlast vrši kontru i uvodi nepopularne mere. Pa pored toga što je kvalitet loš, nepopularne mere ne doprinose ničemu. Ne znam iskreno kada su oni nešto uradili što će biti pogodno građanima, a onda da, ako to ne poboljšava situaciju, da krenu sa nepopularnim merama kao što je ovo, takoreći, prinudno naplaćivanje
 
B92.net

Građani besni, GSP čekaju i 40 min; Vidite ko plaća, pa pričamo
Poslednjih nedelja tu nervozu povećavaju i primetne gužve na stanicama širom grada, jer neki autobusi kasne. Istraživali smo zbog čega je haos u GSP-u.

1.611 vozila na raspolaganju - dnevno 2,6 miliona vožnji.

Ni to, očigledno, nije dovoljno da se izbegnu ovakve situacije

Građani su saglasni, autobusi kasne i po deset-petnaest minuta, pa se dešava da odjednom dođe i nekoliko njih.

"Na primer 20 minuta je minimum, maksimum je oko 40 minuta, skoro sat vremena. Stvarno je previše, neke linije čak i stoje na autobuskoj okretnici", kaže jedan od građana.

Pored toga što su neka vozila u lošem stanju, ove pritužbe su trenutno najaktuelnije. Zašto?

GSP Beograd ne posluje pozitivno. Preduzeće se bori sa manjkom vozača, a u poslednje vreme mogu se primetiti i sve veće gužve na stanicama jer autobusi ne dolaze redovno! Verovatno zbog svega toga imamo jasan stav nadležnih koji i vode to preduzeće, koji su nam kratko u telefonskom razgovoru rekli da nemaju vremena za to da daju bilo kakve izjave medijima.

I zato smo se obratili zameniku gradonačelnika. On kao glavni problem javnog prevoza vidi....

"Prvo uđite u autobus i vidite koliko ljudi plaća karte, pa onda kada se plaćaju karte, onda možemo da pričamo o boljem gradskom prevozu. Mi dajemo godišnje 24 milijarde za privatni za javni prevoz, gradski i privatni na teritoriji grada beograda. To je 200 milion evra. Nigde na svetu nijedan grad ne dotira svoj javni prevoz sa 200 miliona evra, i to je neizdrživo. Neki put zakasni autobus, jer ispadne, pokvari se, pa dok dođe drugi, to se dešava", rekao je Goran Vesić.

Upravo zbog velike finansijske pomoći koju GSP dobija od grada, jedan od sindikata preduzeća pobunio se zbog kupovine novih uniformi koje će uskoro biti u obavezi da nosi 2.800 vozača. U sindikatu Sloga poručuju da kupovina odela, navodno, iznosi 100 miliona dinara.

"Uniforme jesu bitne, naši radnici su lepi i volimo da budu i uredni! Međutim, tih 100 miliona smo mogli da upotrebimo za delove, za nabavku novih vozila. Za popravku standarda radnika. Nije bilo vreme ovog momenta. Čija je bila to ideja? Osnivača, skupštine grada Beograda", rekao je sindikalac Nebojša Aleksić, iz sindikata Sloga u JKP GSP Beograd .

Iz sekretarijata za javni prevoz u prethodnom periodu nekoliko puta su poručili da je glavni razlog gužvi i nepolazaka po redu vožnje - nedostatak čak 200 vozača.
 
Standardno vrtenje u krug, ne placate prevoz, zato ne valja.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
Totalna agonija javnog gradskog prevoza u Beogradu traje još od januara 1998. godine i čuvene blokade pogona GSP-a, sa ciljem da SPO i ostale bande umuvaju svoje prevoznike.

Eto, već punih 20 godina traje ista priča, kako građani ne plaćaju prevoz i kako je zbog toga prevoz loš...

Setite se samo šta su nam banditi priredili u periodu 1998-2000, kada smo duplo plaćali prevoz koji je bio na izdisaju:
1. mesečne karte za GSP, a autobusa nije bilo zbog navodnog nedostatka goriva i rezervnih delova,
2. skupo plaćali svaku pojedinačnu vožnju privatnim prevoznicima, sve do ponovnog integrisanja JTS-a u maju 2004. godine.

S obzirom na sve ovo što od tada do sada traje, preostaje samo govnjiva motka...
Koga god od svih njih da klepimo po njušci - nećemo pogrešiti...
 
Meni je neverovatna jedna stvar - Niko se ne buni za E linije iako jedna vožnja košta 150 dinara. Zašto? Zato što je udobno, brzo, na vreme i bezbedno. Dobiješ dobru uslugu - platiš je više nego lošu, toliko je jednostavno. Prebacivanje odgovornosti na neplatiše i krivljenje njih za kašnjenja i ubuđale autobuse je ravno kritikovanju pacijenta što ne plaća privatno osiguranje da bi dobio bolji lek i manje čekanje u urgentnom.
 
Ne ulazim u to da li ovakav prevoz treba plaćati ili ne, nešto drugo mi je skrenulo pažnju. Ako se čeka 40 minuta (ne znam je li tačno, ali da uzmem da je tekst tačan), a Vesićeva reakcija na to je "a ko plaća prevoz", onda je upravo putnike koji plaćaju napravio budalama, jer i taj što je platio prevoz čeka 40 minuta. On ispada bu****, a za ovog što ne plaća sasvim je svejedno, dobija uslugu džabe, kad god dođe, u plusu je. I tako se priča svela na nacionalni prosek, najgore prođe onaj ko redovno izmiruje obaveze.
 
Несторе, то је апсолутно у складу са имиџом наше нам државе. Исто тако ће једног дана пресећи са нелегалном градњом, тако што ће све нелегализоване објекте легализовати за смешне паре, а они што су од старта градили све легално моћи ће само да се попењу на дрво и поједу банану. И поред свега тога више волим да сам у "легалном" табору, колики год мајмунчина испао, ако немам пара ништа да градим (било легално или илегално) бар ћу наћи довољно да платим превоз.
 
Evo jedan primer. Juče uveče , čekala majka oko 20h trolu 41 , na Studentskom trgu , 40 minuta , da bi na kraju ušla u 31 jer nije mogla više da izdrži da čeka. Sišla je kod Beograđanke i dok je došla do stanice "Admirala Geprata" , stigla trola 41. Danas se vraćam sa Vračara trolom , oko 16h , silazim kod Beograđanke , spuštam se na na stanicu "Admirala Geprata" , a tamo 50 - ak ljudi čeka na stanici. Za 15 minuta , koliko sam čekao na stanici , prošli samo jedan autobus na 37 i jedan na 58. Kada je došao autobus 41A , zglobni , jedva je uspeo da primi sve putnike sa stanice. Silazim kod "Muzeja Jugoslavije" , i dok sam išao ka stanu , vidim da nailazi solo 41A , i to prazan , bez ijednog jedinog putnika. Vozač tog solo autobusa je vozio sporo kako ne bi slučajno sustigao zglobni ispred sebe , jer bi u tom slučaju morao da prima putnike.
Toliko o manjku vozila zbog neplaćanja Bus plusa.
 
Čini se da postoji neka tiha opstrukcija svih prevoznika, dogovorena sa vlastima, a najverovatnije sa ciljem povećanja cene prevoza.
 
Koja je fora s ovim Mastercardom i davanjem vožnji za 1 dinar sredom i subotom? Otkud to i kako se to isplati GSPu i Gradu? S jedne strane se trubi kako je sistem preopterećen i kako je problem što sve manje ljudi plaća... a s druge strane promovišu vožnju za dinar. Ne razumem. Jel im Mastercard dao neke pare radi promocije ili šta? I drugo, kako se ikome to isplati kada može da se vozi za 1 dinar samo sredom i subotom? Šta da radi preostalih 5 dana?

Vidim da su u zadnje baš počeli svuda da mrače s time, sa sve naručenim tekstovima, pa zato pitam.
 
Tim ostalim danima, MasterCard karticom plaća po višoj ceni nego što je to sa običnom busplus karticom, a i od pre par nedelja je i poskupelo, tako da je mnogo skuplje njom plaćati kartu. To za jedan ili više dinara, u zavisnosti od zone, je promocija samo, koju su produžili, tako da neće biti zauvek.
 
Pa znači ako sam dobro razumeo, to se ni u kom slučaju ne isplati osim ako se radi o osobi koja putuje negde uvek samo sredom i subotom...?
 
U sustini da. Karta je 98 dinara, barem prema busplus sajtu. Znam da je negde pisala promena, odnosno povecanje cena, transakcija ili sta vec je dodala nekoliko dinara, tako da ne znam da li je tih 98 dinara ta nova cena. Ali svakako je skuplje.
 
10 dinara je skuplja karta kada se placa karticom, a razliku kada je 1 din placa master za promociju. Master stalno ima akcije u poslednjih godinu dana u raznim delatnostima kada se placa paypass-om
 
Zar ta MasterCard promocija sredom i subotom nije bila samo u avgustu/septembru ?
 
За 150 динара по вожњи може колима да се оде од Славије, до краја Земуна и назад и тако два пута и са просечном потрошњом да се не потроши ни толико. Да не причамо о подели трошкова када се возе 4 особе у једним колима. Тада је цена вожње од Славије до Земуна и назад доста јефтинија него једнократна ГСП карта.

Докле год је превоз колима јефтинији од ГСП-а имаћете гужве, лош превоз и нервозу.
Ако већ наплаћују по тржишним основама, цена карте за једну вожњу треба да буде 20 динара. За сат вожње 30 динара. Месечна 1500 динара.
Све преко тога је пљачка, лоша прерасподела новца(кога има) и накарадна политика која води ка приватизацији јавног добра.
Начин наплате тих пара је у 21. најмањи проблем. Не требају посредници типа мастер кард, нити бусплус. Треба директна уплатница од послодавца. Ко нема посао тај не треба да плаћа ништа. Ко не користи ГСП а вози кола треба да плати ГСП јер је његов лични себичлук (или прека потреба) скупа ствар која загађује град. Дакле, СВИ који раде има да плаћају НОРМАЛНУ ЦЕНУ ГСП или ће све да пропадне.

Не можете Србе да контролама натерате да плате нешто што није за плаћање. Ако плаћамо пуну цену, у односу на њу треба и услуга да буде како доликује.

Замислите да вам пекар прода неиспечен хлеб?
 
Ех, колико ли пута у земљама где је карта за превоз евро и 70, а литар нафте исто као у Србији, може да се пређе од Славије до краја Земуна и назад?

Не иде тако математика, оплатнатехнико. Цена путовања аутомобилом је знатно већа. А некад је, због близине, стварно јефтиније колима - као мени тренутно - али је веће зезање и, веровао или не, спорије. Свега има...

Апеловаћу, као и увек, да се напусти екстремно левичарење (јер, Венецуела, пребогата нафтом, пропаде до темеља), дакле, ставови попут тога да је вожња аутомобила "себичлук" (кад онај живи у Јакову, а ради на Белим водама, треба му замерити што се не вози аутобус...има?), или да трошкове превоза треба наплатити директно од фирми. Пустите решења из Кардељевог времена, знамо како је та економија завршила.

Али, ни та економија није прописивала цену вожње од 20 динара... нити хлеб од три.
 
Слажем се са Пантографом, основни проблем ГСП-а је квалитет а не цена. Уколико желимо квалитетан превоз без већих субвенција из буџета, цена не може бити значајно нижа од ове. Овде је проблем што поред ове цене, имамо и значајне субвенције из буџета, а квалитет.. не бих о њему.
@oplatnatehnika делује ми да или возиш електрични аутомобил или не знаш где је крај Земуна. За 150 динара од Славије и назад можда можеш стићи до почетка Земуна са колима са просечном потрошњом и то само једанпут под условима да не возиш у условима велике оптерећености.
Што се тиче цене, једино се слажем да треба у повлашћене категорије (поред студената, ученика, пензионера) додати и неке за основу социјалне карте (ако ове буду икад уведене). Ова повлашћена треба да буду дотирана из буџета.

едит: кад боље размислиш за неке је крај Земуна оно што се са Славије види као почетак, можда си на тај крај мислио.
 
Vrh