B92.net
Građani besni, GSP čekaju i 40 min; Vidite ko plaća, pa pričamo
Poslednjih nedelja tu nervozu povećavaju i primetne gužve na stanicama širom grada, jer neki autobusi kasne. Istraživali smo zbog čega je haos u GSP-u.
1.611 vozila na raspolaganju - dnevno 2,6 miliona vožnji.
Ni to, očigledno, nije dovoljno da se izbegnu ovakve situacije
Građani su saglasni, autobusi kasne i po deset-petnaest minuta, pa se dešava da odjednom dođe i nekoliko njih.
"Na primer 20 minuta je minimum, maksimum je oko 40 minuta, skoro sat vremena. Stvarno je previše, neke linije čak i stoje na autobuskoj okretnici", kaže jedan od građana.
Pored toga što su neka vozila u lošem stanju, ove pritužbe su trenutno najaktuelnije. Zašto?
GSP Beograd ne posluje pozitivno. Preduzeće se bori sa manjkom vozača, a u poslednje vreme mogu se primetiti i sve veće gužve na stanicama jer autobusi ne dolaze redovno! Verovatno zbog svega toga imamo jasan stav nadležnih koji i vode to preduzeće, koji su nam kratko u telefonskom razgovoru rekli da nemaju vremena za to da daju bilo kakve izjave medijima.
I zato smo se obratili zameniku gradonačelnika. On kao glavni problem javnog prevoza vidi....
"Prvo uđite u autobus i vidite koliko ljudi plaća karte, pa onda kada se plaćaju karte, onda možemo da pričamo o boljem gradskom prevozu. Mi dajemo godišnje 24 milijarde za privatni za javni prevoz, gradski i privatni na teritoriji grada beograda. To je 200 milion evra. Nigde na svetu nijedan grad ne dotira svoj javni prevoz sa 200 miliona evra, i to je neizdrživo. Neki put zakasni autobus, jer ispadne, pokvari se, pa dok dođe drugi, to se dešava", rekao je Goran Vesić.
Upravo zbog velike finansijske pomoći koju GSP dobija od grada, jedan od sindikata preduzeća pobunio se zbog kupovine novih uniformi koje će uskoro biti u obavezi da nosi 2.800 vozača. U sindikatu Sloga poručuju da kupovina odela, navodno, iznosi 100 miliona dinara.
"Uniforme jesu bitne, naši radnici su lepi i volimo da budu i uredni! Međutim, tih 100 miliona smo mogli da upotrebimo za delove, za nabavku novih vozila. Za popravku standarda radnika. Nije bilo vreme ovog momenta. Čija je bila to ideja? Osnivača, skupštine grada Beograda", rekao je sindikalac Nebojša Aleksić, iz sindikata Sloga u JKP GSP Beograd .
Iz sekretarijata za javni prevoz u prethodnom periodu nekoliko puta su poručili da je glavni razlog gužvi i nepolazaka po redu vožnje - nedostatak čak 200 vozača.