Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa dobro mozda je pocela taj dan da radi a nisu je obucili.

Ja sam pokusavao nekoliko puta da platim karticu masterom i samo blinka prve dve lapice i nista se ne desava, sranje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565006#p565006:2e81n2s3 je napisao(la):
loyola » Sre Sep 05, 2018 7:19 am[/url]":2e81n2s3]Pa dobro mozda je pocela taj dan da radi a nisu je obucili.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565010#p565010:2e81n2s3 je napisao(la):
nensav » Sre Sep 05, 2018 8:20 am[/url]":2e81n2s3]prvi dana na poslu!

POlako, naucice
Prvi dan posla pa da ne zna kako se uplaćuje BUS PLUS , to razumem. Ali da nema predstavu da postoje kategorije putnika i zone , e to još nisam doživeo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565006#p565006:2e81n2s3 je napisao(la):
loyola » Sre Sep 05, 2018 7:19 am[/url]":2e81n2s3]Ja sam pokusavao nekoliko puta da platim karticu masterom i samo blinka prve dve lampice i nista se ne desava, sranje.
Izgleda da još uvek nisu otklonili dečje bolesti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565006#p565006:1uwiztd8 je napisao(la):
loyola » Sre Sep 05, 2018 7:19 am[/url]":1uwiztd8]Pa dobro mozda je pocela taj dan da radi a nisu je obucili.

Ja sam pokusavao nekoliko puta da platim karticu masterom i samo blinka prve dve lapice i nista se ne desava, sranje.
Ni meni danas nije htelo.
 
http://www.gsp.rs/dokumenti/finansijski ... I_2015.pdf

Још једном, анализа:
- Оптимизацијом стања, месечни трошкови ГСП не морају прећи цифру од 5-6 милиона евра што овај извештај и показује
- 700 хиљада запослених у Београду би могло методом директне уплате од стране послодавца Граду могла да напуни буџет са 6 милиона евра сваки месец а да та цифра не буде већа од 1000 динара
- Укинути бусплус, распустити све запослене који раде на наплати, препродаји, разним секторима који губе сврху, кондуктере, партијске кадрове и остале нераднике
- Сачувати само људство које је неопходно да би превоз функционисао
- Део новца преусмерити за набавку нових аутобуса
- Преостале трошкове нека финансира град директним уплатама из буџета
- Сви остали корисници ГСП-а (студенти, школарци, незапослени) не плаћају ГСП уз оверену картицу
- Туристи плаћају симболичну цену по вожњи 50 динара (од тог новца куповати нове аутобусе)

Ако је могао Човић са београдском таксом од 3% да одржава град у оно зло време, може и данас да се са неколико кампања објасни Београђанима шта значи користити градски превоз уместо аутомобила. Да ли је могуће да неко ко путује са Ледина до центра града на посао 20 дана потроши личним превозом мање новца него да плаћа месечну маркицу?

Са друге стране, зна се зашто нико од власти неће то да допусти, ево образложења:
- повећањем корисника ГСП смањује се приход држави од акциза на гориво
- смањује се број возила у граду, мање регистрација
- смањује се приход паркинг сервису
- смањују се гужве, које доприносе већој потрошњи горива
- незапослени који не привређује због инвалидитета мора да плати 1000 динара месечну картицу?
- како незапослен ко нема посао да дође на разговор за посао ако нема новац за превоз, где је ту логика и поштовање?

Позитивне стране:
- смањује се напетост у саобраћају
- загађење се враћа у нормалу
- мање гужве, свежији ваздух, мање лечења болести насталих испаравањима
- слободније кретање кроз Београд тера људе да излазе и троше новац на провод а не на бензин("мрзи ме до града, нема паркинга, не могу да пијем)
- мање стреса за оне који се из неког разлога шверцују, нису откуцали карту, немају паре за карту, итд,
- враћа се самопоштовање и достојанство код угрожених и неснађених категорија
- много више гласова на изборима за оне који ово правило усвоје
- укидају се срамотне и прегломазне категоризације (војни инвалиди, незапослени, полуинвалиди, душевни болесници,...) - која од тих категорија реално треба да плаћа било какав превоз? Човек који је ратовао за ову државу нема ни за хлеб а не да плаћа превоз...

Није тешко, само не треба бити лицемер. Суштина је у племенитијој прерасподели новца који све једно кружи на овај или онај начин кроз градску-државну касу и кроз буџет који грађанство има за превоз од тачке А до такче Б.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565006#p565006:1pf9zg2e je napisao(la):
loyola » Wed Sep 05, 2018 6:19 am[/url]":1pf9zg2e]Pa dobro mozda je pocela taj dan da radi a nisu je obucili.

Ja sam pokusavao nekoliko puta da platim karticu masterom i samo blinka prve dve lapice i nista se ne desava, sranje.


Probao sam i nakon promo perioda nekoliko puta, ili blinkaju lampice, ili crveni ekran sa tekstom mislim neuspesna autorizacija ili tako nesto
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569991#p569991 je napisao(la):
- Укинути бусплус, распустити све запослене који раде на наплати, препродаји, разним секторима који губе сврху, кондуктере, партијске
- Сви остали корисници ГСП-а (студенти, школарци, незапослени) не плаћају ГСП уз оверену картицу
- Туристи плаћају симболичну цену по вожњи 50 динара (од тог новца куповати нове аутобусе)

A ko ce terati turiste da kupe karte i kome ce pokazivati overenu karticu nezaposleni, skolarci i ostali kada si ukinuo naplatu, konduktere i slično ?!
 
A ko ce terati turiste da kupe karte i kome ce pokazivati overenu karticu nezaposleni, skolarci i ostali kada si ukinuo naplatu, konduktere i slično ?!
Централно-градске зоне су углавном подређене туристима, стога 50 контролора са просечним платама може да опслуже потребе насумичне контроле. Чак и да се и туристима обезбеди слободно бесплатно кретање кроз превоз, неће бити велика штета јер ће те паре свеједно потрошити на провод и културу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570502#p570502:3x6xq5ey je napisao(la):
oplatnatehnika » 27 Sep 2018 09:21 pm[/url]":3x6xq5ey]
A ko ce terati turiste da kupe karte i kome ce pokazivati overenu karticu nezaposleni, skolarci i ostali kada si ukinuo naplatu, konduktere i slično ?!
Централно-градске зоне су углавном подређене туристима, стога 50 контролора са просечним платама може да опслуже потребе насумичне контроле. Чак и да се и туристима обезбеди слободно бесплатно кретање кроз превоз, неће бити велика штета јер ће те паре свеједно потрошити на провод и културу.

Чини ми се да то само компликује ситуацију. Већ си на корак од тога да кажеш да превоз треба да буде бесплатан. Ја исто мислим да треба да буде бесплатан. Али онда треба да буде бесплатан за све.

Мало о томе...
https://www.youtube.com/watch?v=ccxVYborUcU&t=41s
 
Шта је за град 6 милиона евра месечно а да се СВИ грађани возе без стреса и крећу слободно и "бесплатно" кроз град? Чак и симболична цифра од 500 динара по запосленом може да ту ствар изведе на стабилне ноге...

Невероватно је да неко не види какву би промену на боље граду донела таква одлука. Цео свет би писао о томе како је град од 3 милиона прогласио превоз јавним добром и постао бесплатан.
 
Naravno da treba da bude ko-besplatan

Osnovni potez gradske uprave je donošenje odluke je: da sve firme svim svojim zaposlenima
moraju da uplacuju nadoknadu za javni prevoz bar 50 % uplate a drugu polovinu na ruke
te bi tako bila osvtarena daleko veca cifra naplate nego što je sada

Tako bi ne potreban sistem kartica , aparata i dr. opterecujucih parazita postao izlišan
te sama cena prevoza postaje daleko manja tj realno jefinija
to je prihvtljivije svima
naročito onom delu gradjana koj navodno dobijaju keš (potpisuju) a nikad ga i ne vide jer ostaje kod gazde

Prlikom prijave privremnog boravka za sve posetioce Bgda
predvidjenu boravišnu taksu koja se i sada placa, samo malo uvecati na ime korišcenja javnog prevoza

:sesir:
 
oplatnatehnika":2yws45fn je napisao(la):
Шта је за град 6 милиона евра месечно а да се СВИ грађани возе без стреса и крећу слободно и "бесплатно" кроз град? Чак и симболична цифра од 500 динара по запосленом може да ту ствар изведе на стабилне ноге...

Невероватно је да неко не види какву би промену на боље граду донела таква одлука.

Naravno da ne vide upravo oni koji bi trebalo da vide.

Baš njih briga za narodne brige, oni su tu radi zadovoljenja svojih i tajkunskih interesa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570994#p570994:1kwp6h49 je napisao(la):
boca-ica » Sat Sep 29, 2018 9:35 pm[/url]":1kwp6h49]Naravno da treba da bude ko-besplatan

Osnovni potez gradske uprave je donošenje odluke je: da sve firme svim svojim zaposlenima
moraju da uplacuju nadoknadu za javni prevoz bar 50 % uplate a drugu polovinu na ruke
te bi tako bila osvtarena daleko veca cifra naplate nego što je sada

Tako bi ne potreban sistem kartica , aparata i dr. opterecujucih parazita postao izlišan
te sama cena prevoza postaje daleko manja tj realno jefinija
to je prihvtljivije svima
naročito onom delu gradjana koj navodno dobijaju keš (potpisuju) a nikad ga i ne vide jer ostaje kod gazde

Prlikom prijave privremnog boravka za sve posetioce Bgda
predvidjenu boravišnu taksu koja se i sada placa, samo malo uvecati na ime korišcenja javnog prevoza

:sesir:

Ne možeš da teraš ljude da koriste prevoz po svaku cenu. Evo ja idem kolima na posao (90% slučajeva) i neću prestati da idem sve dok se ne ispune 2 uslova:

1. Da mogu dete da odvedem do vrtića (5km od kuće) jednom linijom prevoza (pre nego što mi neko kaže da može da se preseda, nek proba da uklopi presedanje sa 504 na 505 ujutru, jedan ide nekad, drugi nikad).
2. Da je vreme koje mi je potrebno da dođem do posla prevozom <= vremenu koje mi je potrebno kolima.

Meni lično vreme provedeno sa mojom porodicom nema cenu, tako da od svih utopijskih ideja tipa "kad bi svi ljudi na svetu.." dok ne zažive u praksi, nema ništa.
 
...Meni lično vreme provedeno sa mojom porodicom nema cenu...
ok :kk:
Ajmo malo TO gledište upravo sa porodične strane, a ne samo iz ugla pojednca :D

Pretpostvljam da imaš i maldje-starije članove svoje prorodice koj pripadaju nekoj od povlašcenih grupa korisnika ( bez kola )
te iz kucnog budjeta ikpak odlazi neka parica i za njihov prevoz bus plusu

Zašto bi mladji od 18 god i stariji od 65 imali ikakvu potrebu da placaju bus plus kada to u suštini ide iz Vašeg (zajedničkog) budjeta ?
ovako bi ti kao i SVI zaposlen platili obaveznih svega 50% cene jednog prevoza
sad je za zaposlene negde oko 3.000 din što čini polovinu oko 1.500 din kojih bi sigurno išli za javni prevoz
te tako kada bi ti to platio
i oni tvoji ukucani ne bi bi imali potrebu kupiovine kartice niti uplate icega bus plusu ,
jer kao besplatni prevoz isključuje i kartice i placanje
što ti na porodičnom nivou
cini i jeftinije kao manji rashod (sa tih obaveznih placenih 1.500 din pokrivaš sve članove porodice)
a naplata bi bila brojnije mnogostruko veca i samim tim prikupljena sredstva za javni prevoz uvecana
samim tim dotiranje iz gradskog budjeta bila manja


Ima nešto istine i u onoj logici zaboravih kako tačlno glasi al otpilike ,, bolje više komada jeftinje nego manje komada a skuplje ,,
:sesir:
 
Slažem se potpuno. Znam da sad zvučim kao onaj "najgori", ali da živim negde preko rado bih podržao ovakav sistem. U Srbiji iskreno ne verujem (trenutno) u mogućnost da sistem koji se finansira na ovaj način zaživi. Jednostavno, ako bi imali i približno dovoljno sredstava za OK javni prevoz, zaposlili bi još 10x toliko stranačkih kanditata i namestili raznorazne poslove firmama za izvlaćenje para a sistem bi opet bio na rubu isplativosti i kukali bi kako ne valja model finansiranja.
 
....zaposlili bi još 10x toliko stranačkih kanditata i namestili raznorazne poslove firmama za izvlaćenje para a sistem bi opet bio na rubu isplativosti.....
To se da LAKO regulisati :D
Tačno se zna koliki optimalan (min-max) broj po glavi stanovnika : vojnika, policaja, lekara

Te lako je utvrditi : koliki je taj optimalni (min-max) broj pratecih dr. zaposlenih po glavi vozača-vozila.

a postoje i mere za malo poštenije tendere koj bi sačuvali tu granicu isplatljivosti ....

Vec sada u nekim gradovima sasvim dobro funkcioniše ko besplatan prevoz
primere tih domacih i inostranih gradova imaš navedene na starijim stranicama ove teme
te jeste lasno to primeniti i u Beogradu , al onda su drastično suženi prostori za muljačine koja se i sada rade

:sesir:
 
Ne možeš da teraš ljude da koriste prevoz po svaku cenu. Evo ja idem kolima na posao (90% slučajeva) i neću prestati da idem sve dok se ne ispune 2 uslova:

1. Da mogu dete da odvedem do vrtića (5km od kuće) jednom linijom prevoza (pre nego što mi neko kaže da može da se preseda, nek proba da uklopi presedanje sa 504 na 505 ujutru, jedan ide nekad, drugi nikad).
2. Da je vreme koje mi je potrebno da dođem do posla prevozom <= vremenu koje mi je potrebno kolima.

Meni lično vreme provedeno sa mojom porodicom nema cenu, tako da od svih utopijskih ideja tipa "kad bi svi ljudi na svetu.." dok ne zažive u praksi, nema ništa.
Нико те не тера да се возиш колима. Али ако је превоз ефикасан у том смислу да не мораш да јуриш трафику да допуниш картицу. Да не мораш да плаћаш папрену цену ако ти је потребна једна вожња од 4 станице једном у недељу дана па као алтернативу користиш кола. Да не мораш да размишљаш дал ће ући кондуктери а ти ниси имао где да допуниш, итд.

Дакле, сви који имају регистровану фирму за сваког запосленог 1000 динара и граду стиже сигурних 700 милиона динара (5-6 милиона евра) месечно само за сврху одржавања. То је сасвим довољно да град не мора да дотире новац за бензин, запослене, амортизацију, итд. За нова улагања, град треба да даје паре из буџета.

Није суштина у томе да је бесплатно нити да је обавезно коришћење, него да се тренутне паре боље распореде квалитетнијом наплатом : мање пара, више људи = попуњенији буџет.

Колико вас плаћа разне јавне обавезе типа вртићи, болнице, пензијско, социјално, таксе за незапослене, јавну расвету, школе, културне манифестације, факутлете па многе од тих услуга не користите?
 
Sta tačno da plaćam? Neradnike i sindikalne lidere? Prljave autobuse?
 
Плаћаш превоз кроз град од 2.5 милиона ставовника. Од тачке а до тачке б. Београђани радије потроше на 3 паклице цигара него да одвоје фиксних 1000 динара месечно да себи и другима обезбеде праведнији јавни превоз.
 
Šta ako neko hoće, želi i može da umesto ovakvog javnog prevoza koristi bicikl ili elektrobicikl? Zašto bih plaćao nečiji prevoz busom? Baš kao što ja ne namećem putnicima autobusa čime će da idu tako nu oni meni ne treba da nameću.

Da ne pominjem ljude koji rade blizu kuće ili od kuće. Šta oni treba da plaćaju? Javni prevoz treba plaćati prema upotrebi.
 
Ako javni prevoz treba plaćati prema upotrebi , otkud onda toliki broj komentara ljudi koji ga ne plaćaju , kako to neće da učine sve dok se usluga ne poboljša? Sa druge strane , na to se vrlo često nadoveže odgovor kako usluga ni ne može da se poveća dok svi koji ga koriste , ne počnu da plaćaju. I tako u krug. Ako neko neće da plaća prevoz , koliko god niska bila cena , čak i da je to 1 dinar , opet će naći izgovor za neplaćanje.
 
To bi bilo tacno u linearnom razmisljanju. Ali...

Ako sve ove godine usluga nije poboljsana, ako sve ove godine privatna firma i dalje radi istim tempom, ako sve ove godine menjaju kontrolore na 3 meseca, ako sve ove godine i dalje 601 stane na sred gazele, ako sve ove godine i dalje ne mozes da udjes u najfrekventnije linije, ako sve ove godine redosled voznje ne bude ispostovan 3 od 5 puta, ako sve ove godine ne moze klima da proradi u svakom busu, ako sve ove godine....

... da li onda taj koji naplacuje tu uslugu stvarno ima zelju da je poboljsa? Ti da prodajes budjave pljeskavice i da se svi zale na iste al nemaju sta drugo da jedu pa pocnu i da ti kradu, jel bi nastavio da prodajes istim tempom ili bi promenio nesto? Jer, ako bi nastavio istim tempom, ocigledno te nije briga za kvalitet usluge, nego za licni profit....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572233#p572233:3vpbpa68 je napisao(la):
tragac » Чет Окт 04, 2018 10:10 pm[/url]":3vpbpa68]Šta ako neko hoće, želi i može da umesto ovakvog javnog prevoza koristi bicikl ili elektrobicikl? Zašto bih plaćao nečiji prevoz busom? Baš kao što ja ne namećem putnicima autobusa čime će da idu tako nu oni meni ne treba da nameću.

Da ne pominjem ljude koji rade blizu kuće ili od kuće. Šta oni treba da plaćaju? Javni prevoz treba plaćati prema upotrebi.
1000 динара солидарне цене не желиш да платиш?
Да ли плаћаш финансирање школа и вртића и факултета на ком студенти на буџету 4 године не плаћају школарине по 2 хиљаде евра? Или је то пало са Марса?
Да ли плаћаш одржавање парка градском зеленилу у чибутковици у који никад ниси ушао?
Да ли плаћаш асфалтирање путева у Жагубици и Борчи где ти нога није крочила?
Хоћемо да будемо солидарно друштво или ћемо да ситничаримо за сваку ствар која нам није у домету?

А што се тиче бицикала, екологије и свега осталог. Бициклисти итекако намећу сужавање тротоара пешацима на сваком могућем кораку како би бициклисти имали своје стазе за угодну вожњу, иако урбанизам већег дела града Београда за то није предвиђен. Па настају мамутске стазе које су нефункционалне ни за пешаке ни за бициклисте. Не дај боже да се бициклизам толико популаризује да 700 хиљада корисника ГСП-а крене да вози бицикле по граду. Живот би постао неодржив у таквом граду. Чиста математика.
Јавни превоз у овом тренутку није сјајан, али није трагичан као што је умео да буде. Постоји ред вожње ког се придржавају са мањим испадима који нису смртно неприхватљиви. Постоји систем који вас обавештава кад да дођете на станицу па можете и да испланирате свој пут. Гужве нису несносне. То што вам смета аутобус без климе је одраз некултуре данашњих генерација. Климе једу бензин. Бензин загађује ваздух. Од загађења се умире. 20 минута топлоте никог није убило.

Дакле, услуга мора да се плати, питање је праведне расподеле.
 
Па те проклете климе уништише еко систем града.1500 аутобуса поједе 30% више бензина да би охладио аутобус. А при том је то легло за заразне болести. Сваки стан има по 3 климе. Троше струју до те мере да температура у граду константно расте лети за неколико степени. Као дрога, што их више користе то им више треба.

Где су оне генерације којима није сметало да оду од славије до земуна, да господски одстоје тих 20 минута и наставе својим путем без гунђања? Кад сте сви ви постали толико умесни потрошачи и конзументи да вам свака ситница набије стрес?
 
Vrh