Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa placas ga i ovako, samo mislis da ne placas. Kroz poreze kojim punis budzet grada...
 
:bg4: Pa ne moras da tuzis grad zato sto ne koristis javni prevoz
na primer u racunu infostana postoji stavka centralnog grejanja
odes odjavis i vise je ne placas .

Ako te neko ufati da si se divlje prikljucio plati se preogromna kazna.
Tako isto ako te neko uslika da izlazis iz autobusa
sa kaznom mozes da kupis sve gume tom autobusu... Pa se slobodno pravi pametan svercer.
O azurnosti utuzivanja gradjana od infostana i kalemljenja kamata na kamatama niko nije azurniji i vispremiji od njih
 
Da samo sa centralnog ne mozes da se odjavis, a i ako nekako uspijes placas i dalje 30%.
 
Pa da isto kao i za prevoz
Ko bajagi i sada ne placas bus plus
a placas za nabavku autobusa i dr.
Kakva je razlika ?
Samo sto primenim ko ,, besplatnog ,, prevoza sve to je mimo balasnih pijavica te je naplata
-sve obuhvatnija
-jednostavnija
-povoljnija
-i za gradjane i jeftinija

Da skratim za Bgd ko ,,besplatan,, javni prevoz je najbolja opcija

Ko zna drugacije, nek obrazlozi
jer ovaj sadasnji drp sistem je NEodrziv

:sesir:
 
650 хиљада запослених Београђана да плати принудном методом 1000 динара би ГСП-у донелу 3 пута више новца него што га има данас. Лишили би се прегломазног апарата (кондуктера, контролора, посредних и непосредних трошкова, бирократрије за наплату и казне, итд). Са тих 5-6 милиона евра које директно финансирају запослени би добили доовљно новца за одржавање и унапређење.
ГСП је јавно добро исто као и вртићи чију градњу финансира град. Болнице које не користе сви грађани иако плаћају пдв. Школе, факултети, улична расвета, путеви, администрација. Значи изговор "не користим, зашто да плаћам" не пије воду.
 
Placanje markice je obaveza poslodavca tj isplata para za markicu navodno gsp je potrebno 120 mil€ godisnje za funkcjonisanje
Znaci markica 2700 din na 800 000 radnika ima li ih toliko
 
Ako je 120M EUR godisnje, ili 10M mesecno, sa markicom od 2700RSD ili ~22.5 EUR ispada je potrebno prodati ~450 000 ne 800 000 markica...
 
oslobadjanje od pijavicastih balasnih sluzbi koje
gutaju plate, poreze i doprinose, prostor, opremu, tekuce troskove struje, telefona i dr....
taj broj od 800.000 pao bi najmanje na 600.000 verovatno i na manje

Nove opcije-sistema jje ultimativan
jer sadasnji drp sistem je NEodrziv i sa njim svaki napredak je imaginaran
 
Imate i privatnike. Oni isto debelo zarađuju.

Pričao sam na tu temu sa Pajom Gladovićom ima popriličan broj godina. Odgovor jer bio da su oni to tražili (i onako je republika tada debelo donirala) ali su se pobunili gradovi iz unutrašnjosti i oni su tražili iste uslove. Tu bi nastao veliki problem obezbediti pare za siromašne opštine koje ne pune budžet. Tako da je cela priča pala u vodu.
 
Cekajte, a sta je sa zaposlenima koji idu na posao sopstvenim vozilom? Mislim da je nerealno terati firme da placaju markicu, ne koriste svi javni prevoz.
 
Firme su u obavezi po zakonu da plate prevoz a na zaposlenom je da li ce to spiskati na gorivo za kola ili na markicu
Naveo sam broj od 800 000 zaposlenih jer sigurno svi ne idu prevozom
Do 1992 je valjda bila obavezna kupovina markica za prevoz
 
nisam pravnik, ali mi ne deluje legalno da ijedna lokalna samouprava primora poslodavce da radnike "isplaćuje" uslugama trećeg pravnog lica (i to onog koga nameće lokalna samouprava). Šta će nekome markica za prevoz ako ga ne koristi iz bilo kog razloga? Ide kolima, ide bajsom, živi blizu pa pešači, firma ima sopstvene autobuse...
 
Nije logično ali je za bolje svih nas.
Isto kao i zdravstvo, koj klinac ga plaćam kad sve moram privatno ? Ne do bog da se razbolim pa to tek treba poplaćati.
Jedino što Milke idu ko blesave.
 
I koja je tu pravna osnova ?
Zdravstvene usluge debelo plaćam i ništa ne mogu da koristim.
Dete kad teško oboli mora da računam na dobrotu nepoznatih ljudi. Grešim ?
Ja da obolim mora lekare debelo da poplaćam inače doći će neki partijski kasapin koji će me zauvek uništiti.
Penziono ? Isto sam u obavezi da debelo plaćam a pitanje je da li će je biti za 15-20 godina kad svi odu put Njemačke.
 
Mani posebne slučajeve odlaska kod privatnnog lekara pored kako -takvih javne zdrast. službe , mada i zdrastvu ima mnogo prostora za poboljšanje ....al o tome na dr. temi
pandam tome je upotreba taksija pored gradskog jav. prevoza , da se vratimo na javni prevoz :D

Na pedhodnoj strani dao sam primer i sa centralnim grejanjem i vodom za naplatu ko ,,besplatnog,, prevoza

u startu po broju kategorizovanih članova domacinstva svi placaju
a ko ne zeli odjavi se i to ima opciju da ne odjavi sve članove porodice vec samo one koj ne koriste javni prevoz vec kola

Te tako na primer prosecna četvoročlana porodica - supružnici idu kolima , deca busem do škole i sl.
broj prijavljenih za placanje je 2 čl. a uz potvrdu iz skole dobijaju i ,,popust,,

Naravno ako te uslika komšija da izlaziš iz busa, a šatro ,,pametno,, ideš samo kolima
(smeta mu što ne dolaziš na kucni savet a i placaš ,,režije,, manje )
infostan kao i za sve vrlo ažurno i brzo podnosi prijavu ...a kazne se mere brojem autobuskih guma :lol:

U principu poslove bus plusa prelazi na infostan koj vec ima podatke o broju članova u stanu
Kontrola prijave boravka u Bgdu a koja se i sada radi jeste po zakonu u nadležnosti policije i sprovodi se svuda i stalno
i ne mora (a može) ko da kontroliše po autobusima
Dovoljno je pokazati ličnu kartu sa adresom u Bgdu i zna se da je prevoz regulisan
ko nije izvršio prijavu boravka-prebivališta po zakonu jeste u prekršaju ( elektronski može baza biti povezana sa infostanom)
a za privremeni boravak i sada postoji mali papiric koj izdat od policije jeste obavezan da se nosi sa sobom.

:sesir:
 
Poslodavac je jis uvjek duzan po zakonu da plati radniku prevoz od kuce do posla tri opcije
1.plati mu u kesu vrijednost markice
2.plati markicu
3.organizuje prevoz za zaposlene
Recimo ni vinca ima organizovan prevoz za zaposlene
Radnicima grad uprave se uplacuju markice
 
Plaćanje u kešu je najbolje rešenje jer nikog ne primorava ni na šta, a opet stimuliše upotrebu javnog prevoza, jer sa tim parama niko ne može da pokrije troškove upotrebe ličnog vozila. Svakako podržavam da svi treba da imaju pravo na prevoz, al to treba uraditi kroz fiskalni sistem ina drugi način. Od ogromnih i silnih taksi za gorivo bi trebao da postoji i deo za javni prevoz. Ali bi i oblast javnog prevoza trebalo bolje urediti.

Koliko znam, firme koje same organizuju prevoz su isto dužne da plaćaju naknadu za prevoz za one radnike koji žive predaleko od stajališta tog prevoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549316#p549316:193xjpk4 je napisao(la):
Žika » Sre Jul 04, 2018 5:57 pm[/url]":193xjpk4]I koja je tu pravna osnova ?
Zdravstvene usluge debelo plaćam i ništa ne mogu da koristim.
Dete kad teško oboli mora da računam na dobrotu nepoznatih ljudi. Grešim ?
Ja da obolim mora lekare debelo da poplaćam inače doći će neki partijski kasapin koji će me zauvek uništiti.
Penziono ? Isto sam u obavezi da debelo plaćam a pitanje je da li će je biti za 15-20 godina kad svi odu put Njemačke.
Pa upravo zbog svega navedenog i jeste potpuno opravdano da se ljudi svercuju, u ovoj zemlji vecina harac nameta i jesu teska prevara, svako te dere kako stigne a za uzvrat dobijes sipak.

1.Zdravstveno - lecenje sipak,
2.Penzijsko - penzija sipak-stalnim pomeranjem starosne granice drzava jasno propisuje da je obican radnik u obavezi da umre pre odlaska u penziju kako ne bi bio na teretu pio fonda iako je decenijama placao doprinose, 3.Porez - uredjenje grada sipak,
4.Registracija i gorivo - odrzavanje puteva sipak...
5.Placanje prevoza - prevoz sipak...

Pa mnogo je to sipkova zemljace, a lapanju nikad kraja...
U takvoj situaciji je vise nego normalno da izbegnes sve sto moze da se izbegne.

Ovde smo svi i prevareni i odrani, jedina razlika je sto su sverceri odrani za 3 somića manje.
 
Do kada traje ugovor sa Apexom?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Да ли постоји иједан човек коме је хиљаду динара за ЈАВНО добро много? Па и тај што вози кола би паркирао негде на 2 станице од свог посла па би улетео у аутобус да не јури паркинг 2 сата. Тај случај сад нећете видети јер нико не жели да јури трафику (које нигде нема) да уплаћује на картицу паре за 2 станице (90 динара папрена цена). За 90 динара може да се воза добрих 10 км својим аутомобилом. Зашто би неко ко иде 3 станице аутобусом на посао плаћао 3200 маркицу када за те паре може колима цео месец јефтиније да прође?

ГСП је бесмислено скуп. И са таквом скупоћом он и даље није исплатив па га онда накнадно преплаћујемо кроз порез.
Кад се нешто не продаје, смањи цену дупло.
 
Pa kad bi autobus bio 50000 evra umesto 300000 , jedna guma umesto 400 jedno 100, jedan ventil umesto 300 bar 30 i kad bi bilo daleko manje povlašćenih kategorija i kad bi 90% ljudi plaćalo sigurno da bi bilo prostora za pojeftinjenje. Ovako grad mora da dotira kao što debelo plaća privatnike. Manje para za sve ostalo i to je jako prosta računica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549421#p549421:30jtvihb je napisao(la):
oplatnatehnika » Čet Jul 05, 2018 10:14 am[/url]":30jtvihb]ГСП је бесмислено скуп. И са таквом скупоћом он и даље није исплатив па га онда накнадно преплаћујемо кроз порез.
Кад се нешто не продаје, смањи цену дупло.

Hah, pa GSP se jako dobro "prodaje". Karte za taj GSP se slabo prodaju, a slabo se prodaju zato sto im je vrednost nikakava, jednako mozes da se vozis sa i bez karte :p

Ta racunica sa 1000 dinara po zaposlenom jednostavno nije moguca. Naplata, kontrolori, kondukteri i to sve sto bi "nestalo" ukidanjem naplate vec ionako nije u GSPu, nego u Apexu koji (verovatno) i nije uracunat u onu racunicu od 10M EUR.
Dakle, svi bi morali da daju bar po 2000 za Javno dobro (i to da se odrzimo negde na nivou gde smo sad).

Btw. sto se tice "kvaliteta prevoza", postoji deo koji je do para (noviji autobusi, vise polazaka/vozaca), ali dobar deo problema ili ne kosta mnogo (cesce pranje i zatezanje svih srafova koji mogu da se zategnu u vozilu) ili nema veze sa GSPom (izvlacenje zutih traka, negde uz ukidanje parkinga uz ulicu, a negde i po cenu da se autosaobracaj protera ako nema mesta).
 
Да има политичке воље, начин би се нашао, али понављам, ниједна власт не жели да буде у потпуности одговорна за стање ГСП без могућности да одговорност за проблеме пребацује на грађане због наводно недовољног плаћања превоза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549442#p549442:4adqfyir je napisao(la):
roger34 » Чет Јул 05, 2018 12:07 pm[/url]":4adqfyir]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549421#p549421:4adqfyir je napisao(la):
oplatnatehnika » Čet Jul 05, 2018 10:14 am[/url]":4adqfyir]ГСП је бесмислено скуп. И са таквом скупоћом он и даље није исплатив па га онда накнадно преплаћујемо кроз порез.
Кад се нешто не продаје, смањи цену дупло.

Hah, pa GSP se jako dobro "prodaje". Karte za taj GSP se slabo prodaju, a slabo se prodaju zato sto im je vrednost nikakava, jednako mozes da se vozis sa i bez karte :p

Ta racunica sa 1000 dinara po zaposlenom jednostavno nije moguca. Naplata, kontrolori, kondukteri i to sve sto bi "nestalo" ukidanjem naplate vec ionako nije u GSPu, nego u Apexu koji (verovatno) i nije uracunat u onu racunicu od 10M EUR.
Dakle, svi bi morali da daju bar po 2000 za Javno dobro (i to da se odrzimo negde na nivou gde smo sad).

Btw. sto se tice "kvaliteta prevoza", postoji deo koji je do para (noviji autobusi, vise polazaka/vozaca), ali dobar deo problema ili ne kosta mnogo (cesce pranje i zatezanje svih srafova koji mogu da se zategnu u vozilu) ili nema veze sa GSPom (izvlacenje zutih traka, negde uz ukidanje parkinga uz ulicu, a negde i po cenu da se autosaobracaj protera ako nema mesta).
Ако се ГСП третира као тржишно оријентисана организација, онда изволте нека своју услугу доведу на највећи ниво, као што је то било пре 20 година када су улетели приватници. Тада се за купљену карту знало да је обезбеђено место за седење, и разноразне погодности. Ако је ГСП таква фирма, онда за те паре ја желим да се возим у сваком аутобусу под климом, да постоји ред вожње, да се линије убрзају, модернизују итд. Ако ГСП није приватна фирма која размишља тржишно већ као ЈАВНО УСЛУЖНО ДОБРО, онда је друга прича.

Оптимизацијом трошкова, са убедљивом финансијском конструкцијом, 600 хиљада Београђана би могло да финансира ГСП са 1000 динара месечно. Тренутни извештаји говоре да ГСП-у годишње треба 50-60 милиона евра. Са партијском олигархијом та цифра расте до 100 милиона. Ако им је до партије нека они сами плаћају. Освежавање возног парка улази и у ту цену. А ако зафали увек може град да дотури паре, као што и сад дотура преко 70 милиона евра годишње.
Дакле кључно је : ОПТИМИЗАЦИЈА И ПАМЕТНИЈА прерасподела новца свих Београђана.
 
A koji su to "trenutni izvestaji"? Ne moze se izmisliti i tvrditi da je tako. Ako postoji studija koja to tvrdi, bilo bi dobro da je vidimo. (ne tvrdim da nije tacno ili moguce, ali dok ne vidimo ko je i kako to izracunao, sve sto postoji su trenutni troskovi).

Kakve su pogodnosti bile obezbedjene pre 20 godina, i gde je to bilo obezbedjeno mesto za sedenje? I da nije mozda bilo klime u svakom vozilu? Ma jok, nego da se nasao neki saljivdzija u ovo vreme da kaze kondukteru da nece da plati kartu, pa da ga je malo dohvatila "narodna milicija", ne bi mu vise to padalo na pamet.

Da moze i treba mnogo bolje, to je tacno. Ali ponavljam, GSP se debelo koristi, prakticno do i preko granice kapaciteta. Drugim recima, sve sto 'proizvedu' se 'razgrabi', ako bi po popunjenosti vozila i skuplji bi trebalo da budu. E sad, sto je vlasti lakse da efektivno ukine naplatu, to je drugi problem.
 
Vrh