Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546569#p546569:24ug5viu je napisao(la):
laki72 » Čet Jun 21, 2018 11:18 pm[/url]":24ug5viu]Ko o čemu, k o poštenju, vojnik o skraćenju, a 'beograDŽani' o tome kako ne placaju prevoz kao vid bunta, gradjanske neposlusnosti i slicno...
Zapravo, kad bismo pogledali lične karte svih koji se švercuju u prevozu u BG, u više od pola njih našli bismo adrese koje su izvan Okruga Beograd.

Tu priču o Beograđanima koji ne plaćaju karte uglavnom valjaju isti oni koji valjaju i priče o Beograđanima koji pelješe Srbiju. I ne razlikuju termin ''Beograd'', kao grad prestonica i kao skupina institucija i centar vlasti, od ''Beograđani'',kao stanovništvo tog grada.

Da ironija bude veća, na kraju isti takvi i završe u tom omraženom poganom Beogradu. Bilo da se radi o običnim ljudima, koji su do juče pričali o zlim Beograđanima i poštenju, a sami postanu njegovi stanovnici i krenu da se švercuju... ili se radi o političarima i poglavicama iz unutrašnjosti, koji su do juče srali po Beogradu kao opozicija, pa se dokopaju vlasti i tog Beograda te iz komfora fotelje svoje na Dedinju i kancelarije svoje u Nemanjinoj pričaju o patriotizmu, decentralizaciji i svojoj ljubavi prema Čačku/Zrenjaninu/Novom Sadu/Kosovu/Užicu...

Mogao bih još par stvari da napišem na tu večitu temu Beograd vs. unutrašnjost. Npr mogao bih da analiziram kad se Beograd najviše sroza(va)o i ko je tome najviše doprinosio. Al neću. Neka za sad ostane na ovome.
 
boca-ica

Ja tebe druže i dalje ne razumem. Ko treba da proceni dal je autobus pretovaren ili ne? Kontrol do tog podatka treba da dođe brojanjem ili kako? Putnik ima pravo da napusti pretovaren bus? Pa ako je video da je već previše ljudi u vozilu, što je uopšte i ulazio? Znači, imamo pravo da se švercujemo, ako je bus prepun. Jedino ostaje pitanje ko je višak u toj gužvi, tj ko ima pravo na besplatnu vožnju. Uopšte nije bilo reči opet o tome dal prevoz treba da se plaća ili ne. A elektronsku naplatu i praćenje vozila sam i spomenuo u vezi sa nepotrebnim gužvama na nekim linijama. Nove tehnologije su tu da nam olakšaju, a ne otežaju život.
 
Ja tebe druže i dalje ne razumem. Ko treba da proceni dal je autobus pretovaren ili ne?...
Ja ne radim u bus plusu nit sam njihov potparol ja sam običan gradjanin - putnik,
a za istinu ne redovno se validiram, ali i kao takav , neki moj novac leži na kartici bus-plusa kojim je na on na rspolaganju a to znači da sam unapred dao novaac za neki broj usluga koju očekujem da se pruži
Takodje
Ja a niti dr. puitnici nisam pisao niti propisivao zakon i dr. propise za koliko vozilo je predvidjeno za sedenje a za koliko za stajanje, to su radili neki stručni i od zakona ljudi , propisali tako
a naše je da to poštujemo , a to naše je obavezujuce OBOSTRANO

Kroz limenu oblogu se ne da videti koliko je putnika u vozilu , kroz izlepljne reklamom prozore isto se ne vidi
a i kad nema reklame zbog prirodnog efekta prelamanja svetlosti takodje ne moze se sa sigurnošcu videti stanje
jer mozda je gužva na vratima a u sredini ima mesta ili je svuda gužva to se sa sigurnošću utvrdjuje ulaskom u vozilo

TI mozeš ili smatraš da jeste moguce videti sa sigurnošću stanje u vozilu pre ulaska , te te molim
odaj nam te Supermenske vidovite tajne , kako bi smo svi mi to blagovremeno videli, da ne trošimo ni snagu ni vreme :lol:

Jasno sam napisao da to nije obaveza PUTNIKA da utvrdjuje jer putniku moze da se učini da jeste ili nije prepuno vozilo
lice koje se naziva kontrolor, kako mu je posao da udje u vozilo i pregleda karte putnicima kontrolom utvrdjuje činjenično stanje

A da li jeste ili nije njegov posao niti čij je , baš me briga ali definitivno nije to posao putnika koj je unapred platio uslugu

Da Beogradska bus-plus nesreća bude veca ,
za pisanje prijave putniku koj je izašao na prvoj narednoj stanici zbog prekobrojnosti i naravno i ne treba i nije se zbog toga i validirao,
bus plus hajducima ne neregularno pomažu komunalni policajci koj ne treba da rade za privatnu firmu vec da se nepristrasno postavljaju, odnosno da zaštite stranu koja jeste ispunila unapred dogovorene uslove (pare leže na njihovoj bus plus kartici)
a protiv strane koja prava ne ispunjava dogovorene uslove
upozori pa i prijavu za uznemiravanje gradjana i ne pristojno ponašanje da podnese protiv takvih kontrolora

Još i ovo da ti rečem
Udjem u autobus i vidim ma nema nigde ni iglu da udeneš a ono samnom ušla kontrola i odma blokiraju validator
dodje neka ,,dobro dušna,, kontrolorka, bez svadje , ja joj dam kartu a ona videvši da sam sa njom istovremeno ušao ,,otkljuća ,, validator i validira mi kartu

Nit sam pristao da se vozim dalje u prekobrojnom natrpanom autobusu , te želim da izadjem na prvoj stanici ,
mozda ako žurim i taksi da ufatim ,
a ona mi ,,otela -skinula,, pare sa kartice za uslugu koja nije ni adekvatno pružena za prevoz od tačke A do tačke B
Da se otsetimo to je
Isto kao kad pekar silom hoce da naplati budjav hleb i ako mu ga ostaviš na pultu ili u smecu u pekari


zar to nije protiv zakonska hajdučina ?


čij je to posao , Kako da se razreši .... nemam pojma nit sam se prijavio da ga razrešavam to je dobrovoljno pristao na tenederu da radi profesionalno bus plus . Nisu se na tender javljali putnici nego bus plus

Pa nek rešava ko god hoce a treba bus plus jer su se prifatili tog posla da reše Bgdu problem , a oni sa jedne strane nešto su i rešili a sa druge krše sve običajne i zakonske norme i propise

i šta sad ne razumeš ?

:sesir:
 
Једина одржива решења у нашим условима:

1. Потпуно финансирање из буџета преко посебног пореза на нивоу града за ту намену или
2. Као некада стоји/седи у сваком возилу на вратима чика и тражи карту/картицу на увид/валидацију.

Све друго је промашај.
 
Ова друга ставка и није неопходна. Може и контрола, чак и ређа него што јесте, али уз јачу подршку полиције (дал регуларне или комуналне, само да имају право да траже личне карте а по потреби и да приведу)
 
Ма јок. Никаква контрола никаква полиција. Само чика на вратима и нема карте нема уласка и ЋАО. Наплата близу 100% а и запослио си људе.
 
Apsolutno, ako se secate tako je i bilo negde kasnih 90-tih kad su privatnu prevoznici krenuli da voze na odredjenim linijama. Svako vozilo je imalo konduktera i svercovanje je svedeno na apsolutni minimum. Naravno, dosta ranije kad su u vozilima kondukteri imali one pultove gde su sedeli i prodavali karte. Tad nije bilo potrebe da jure putnike po vozilu. Danas nisam siguran da li bi to funkcionisalo.


Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548050#p548050:3skxtpo6 je napisao(la):
Astrotrain » Пет Јун 29, 2018 12:03 pm[/url]":3skxtpo6]Ма јок. Никаква контрола никаква полиција. Само чика на вратима и нема карте нема уласка и ЋАО. Наплата близу 100% а и запослио си људе.
заборављаш један предуслов, а то је једна сасвим обична и нормална ствар али у земљама са западноевропско-јапанским менталитетом, а код нај се то научна фантастика. То је улазак на искључиво предња врата. Једном покушано у БГ и само што револуција није избила.

Присуствовао сам једно у Лондону, неки лик ушао на средња врата. Возач је само ћутао и чекао да дотични изађе, без икакве свађе. После пар минута лик изашао, и возач тек онда затворио врата и наставио.

Или мислиш да уведеш 4 чикице
 
Наравно да би функционисало, зашто не би? Улаз само на једна врата са кондуктером а на осталим једносмерне препреке које омогућавају само излазак. За паметњаковиће који би да се обрачунавају ту су камере које и онако већ постоје. Такође би тиме био решен и већ спомињан проблем са (не)валидирањем при сваком уласку и изласку, што би донело много квалитетније прикупљање података о оптерећењу линија. Тачно, дошло би до извесног успорења али само у прво време. Сви би се брзо довели у ред. Већина јер би схватила да је тако боље, а дивља мањина зато што би била приморана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548051#p548051:1dh2vpx8 je napisao(la):
Misha V » Пет Јун 29, 2018 12:09 pm[/url]":1dh2vpx8]Apsolutno, ako se secate tako je i bilo negde kasnih 90-tih kad su privatnu prevoznici krenuli da voze na odredjenim linijama. Svako vozilo je imalo konduktera i svercovanje je svedeno na apsolutni minimum. Naravno, dosta ranije kad su u vozilima kondukteri imali one pultove gde su sedeli i prodavali karte. Tad nije bilo potrebe da jure putnike po vozilu. Danas nisam siguran da li bi to funkcionisalo.


Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Наравно да се сећам. Тада су управо из тог разлога приватници били попуњени таман толико колико им треба без превеликих гужви, док у ГСП ниси могао ући.
Наравно да би функционисало, зашто не би? Улаз само на једна врата са кондуктером а на осталим једносмерне препреке које омогућавају само излазак. За паметњаковиће који би да се обрачунавају ту су камере које и онако већ постоје. Такође би тиме био решен и већ спомињан проблем са (не)валидирањем при сваком уласку и изласку, што би донело много квалитетније прикупљање података о оптерећењу линија.
Ако улазак на предња можеш решити камерама, у шта чисто сумњам, онда можеш и валидацију, шта ће ти чикица.
 
И да заборавих, тај период што Миша В (или Миша 5) помиње је чувени СПО период владавине, када је ГСП највише упропашћен у историји. Чак ни санкције и СПС лопине га нису толико ојадиле. Тада сам тотално баталио Вука, а пре тога сам био лаковерни занесењак и био пристуан на свим његовим митинзима и демонстрацијама.
 
Сам си ме цитирао а ниси у потпуности прочитао шта сам написао. Препреке су основна мера а камере помоћна против силеџија.
 
А на које препреке мислиш. Мораш људима дозволити да излазе на сва врата, какве делотворне препреке можеш поставити да људи могу да изађу али не и да уђу.
 
NEmoguce je da se ulazi samo na prednja vrata jer ima dosta putnika. Samo kontrola sa pandurima i to non stop pa ce da placaju svi karte. Pocne nesto da se kurci, pendrek u glavu pa se raspravljaj u stanici posle da l imas licnu ili ne.
 
Нисам рекао да се улази на предња, него на једна, вероватно задња, као некада. Има доста путника? Па шта?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548056#p548056:2c0txnsz je napisao(la):
paradox polje » Pet Jun 29, 2018 11:17 am[/url]":2c0txnsz]
Присуствовао сам једно у Лондону, неки лик ушао на средња врата. Возач је само ћутао и чекао да дотични изађе, без икакве свађе. После пар минута лик изашао, и возач тек онда затворио врата и наставио.

Meni se desilo da sam isao na Hitrou noćnim autobusom sa Pikadilija i da sam pružio vozaču novčanicu od 20funti za 3 karte, on mi se izvikao da nema kusur da mi vrati i nije hteo da nas pusti da se vozimo. Jedva smo našli nekog taksistu(u okolini su samo neki butici bili, a i prvi put u Londonu, nisam ni znao gde ima neka radnja da radi u to vreme) da nam usitni na dve po 10funti koje je vozač u sledećem autobusu prihvatio.

Sa druge strane, sviđa mi se što se ulazi na prednja vrata i što vrata za izlaz otvara samo ako neko pritisne ono dugme, em ubrzava vožnju ako niko ne želi da uđe ili izađe, em ne može da se desi da previdi da stane na nekom stajalištu jer ne stojim pored vrata. Dobro je i što postoji red na stajalištu pri ulasku u autobuse, dakle ljudI koji prvi čekaju, prvi i ulaze. Nažalost, teško će to zaživeti kod nas.

Znam da su Rusi pre u autobusima imali one rotirajuće kapije za ulaz u autobus, možda bi tako moglo da se reši pitanje naplate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548050#p548050:qgqgr15z je napisao(la):
Astrotrain » Pet Jun 29, 2018 12:03 pm[/url]":qgqgr15z]Ма јок. Никаква контрола никаква полиција. Само чика на вратима и нема карте нема уласка и ЋАО. Наплата близу 100% а и запослио си људе.
Tek tad bi naplata bila manja i halabuka oko svega bila veća. Zamisli samo koliko bi se vremena potrošilo na objašnjavanje i nedozvoljavanje da se uđe bez karte , pa dok se sve karte izvalidiraju... Po pet minuta minimum zadržavanje na svakoj stanici. To automatski povlači za sobom ređi prevoz , nezadovoljstvo građana...
 
Таквим наопаким размишљањем смо и стигли до овде. Нема објашњавања, нема халабуке. Ниси платио не можеш да уђеш и здраво. Дајеш кондуктеру картицу он валидира, враћа је и пролазиш ка делу возила за излаз. Не видим простор за сукоб. Да ли се свађа ико на улазу у биоскоп да уђе без улазнице? Не би било никаквих проблема. Ако неко баш инсистира да прави проблем, ту су камере, ту је полиција.
 
Da, nema rasprave, a autobus stoji dok taj koji nema kartu sam ne izadje! Bio bi haos jedno 10 dana, podle bi putnici sami ekspedovali tog bez karte, da bi autobus krenuo! To bi moglo da radi! Mozda i snimljena glasovna poruka koja objavljuje da autobus nece krenuti dok lice bez karte na izadje. I uz to naravno ulaz na prednja vrata uskljucivo!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548060#p548060:1tzj4s7z je napisao(la):
paradox polje » Pet Jun 29, 2018 11:22 am[/url]":1tzj4s7z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548051#p548051:1tzj4s7z je napisao(la):
Misha V » Пет Јун 29, 2018 12:09 pm[/url]":1tzj4s7z]Apsolutno, ako se secate tako je i bilo negde kasnih 90-tih kad su privatnu prevoznici krenuli da voze na odredjenim linijama. Svako vozilo je imalo konduktera i svercovanje je svedeno na apsolutni minimum. Naravno, dosta ranije kad su u vozilima kondukteri imali one pultove gde su sedeli i prodavali karte. Tad nije bilo potrebe da jure putnike po vozilu. Danas nisam siguran da li bi to funkcionisalo.


Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Наравно да се сећам. Тада су управо из тог разлога приватници били попуњени таман толико колико им треба без превеликих гужви, док у ГСП ниси могао ући.

Bili su privatnici prepuni. A vreme putovanja je bilo dugo.



Наравно да би функционисало, зашто не би? Улаз само на једна врата са кондуктером а на осталим једносмерне препреке које омогућавају само излазак. За паметњаковиће који би да се обрачунавају ту су камере које и онако већ постоје. Такође би тиме био решен и већ спомињан проблем са (не)валидирањем при сваком уласку и изласку, што би донело много квалитетније прикупљање података о оптерећењу линија.
Ако улазак на предња можеш решити камерама, у шта чисто сумњам, онда можеш и валидацију, шта ће ти чикица.[/quote]

Možda bi pristup stajalištu trebalo omogućiti samo putnicima koji se validiraju . A ulaz u vozila ubrzati.
 
@Жика
Прочитај касније постове. Чини ми се да ниси у току са дискусијом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548100#p548100:2so9jd2f je napisao(la):
Astrotrain » Pet Jun 29, 2018 2:28 pm[/url]":2so9jd2f]Таквим наопаким размишљањем смо и стигли до овде. Нема објашњавања, нема халабуке. Ниси платио не можеш да уђеш и здраво. Дајеш кондуктеру картицу он валидира, враћа је и пролазиш ка делу возила за излаз. Не видим простор за сукоб. Да ли се свађа ико на улазу у биоскоп да уђе без улазнице? Не би било никаквих проблема. Ако неко баш инсистира да прави проблем, ту су камере, ту је полиција.
Sve je to lepo u teoriji. Al' aj' ti sprovedi da bude super efikasno u praksi. Šta vredi što ćeš ti da zabraniš nekome da uđe jer nije platio , kad taj podkoči i neće da se pomeri , nego krene da istera neku svoju pravdu. Dovoljno da se na par stanica desi tako nešto , i eto ti zastoja i poremećaja u radu linije. Pa dok ti dovedeš miliciju...
 
Ljudi rijesenjeje vrlo prosto da ga ponovim
1.otpustiti busplus kontrolore
2.otkupiti sistem za 1 mil € sad ce po ugovoru to biti moguce
3.zaposliti 300 komunalnih policajaca koji ce samo karte kontrolisati to je 150 vozila u jednom trenutku
Problem rijesen sverca nema para ko blata markice se kupuju 800 000 markica i prevoz u plusu bez znacajnih dotacija iz budzeta
 
A šta je sa onima koji imaju plate i po 400€ a ne plaćaju prevoz? Nedavno sam čuo lekarku iz gradske bolnice dok sam se vraćao trolom kući , objašnjavala prijatelju kako se raspravljala sa kontrolorima zašto nije htela da plati kartu.
 
Vrh