Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Verovatno ce nocu da se skida cena karte za nocni, ili ce samo da se ulazi na prednja vrata i vozač prodaje. Tako ja zamišljam
 
Sistem nije predvidjen za nocni prevoz lepo pise i u pamfletima.
 
Prema potpuno neproverenim informacijama koje ja imam, a nadam se da se to nece obistiniti, GSP se vise uopste nece baviti nocnim saobracajem, vec ce se nocni prevoz u celini ustupiti privatnim prevoznicima i vozilima u njihovom vlasnistvu (sve linije nocnog saobracaja ce se ustupiti privatnim prevoznicima), tako da BusPlus kartice u bilo kom obliku uopste nece vaziti u nocnom saobracaju (bilo da su personalizovane ili nepersonalizovane). To bi znacilo i da se sistem BusPlus-a sa sve validatorima gasi u 24.00h, odnosno nakon zadnjih voznji u terminima tzv. dnevnog saobracaja i da ce se paliti tek sa prvim jutarnjim polascima. (ovde mislim na validatore montirane u vozilima privatnih prevoznika koji ce ucestvovati i u dnevnom saobracaju). Sistem naplate prevoza u nocnom saobracaju ce organizovati sami privatni prevoznici koji ce jedino i obavljati nocni saobracaj (verovatno prodajom karata kod vozaca i/ili putem konduktera). Predpostavljam da ce i cene karti za nocnu voznju biti vece nego sto su u dnevnom saobracaju i da ce postojati samo pojedinacne karte verovatno u papirnom obliku. Takodje sam cuo da je ovo osmisljeno u Gradskoj Direkciji javnog prevoza, navodno iz potrebe da se izvrsi racionalizacija poslovanja GSP-a (kao Javnog preduzeca), smanjenje troskova i smanjenja broja zaposlenih u GSP-u, izmedju ostalog i tako sto bi se vozila GSP-a povlacila iz saobracaja u 24.00h (odnosno, nakon zadnjih voznji) u garaze gde bi se obavljalo njihovo servisiranje, odrzavanje, ciscenje itd. u toku noci, i da bi ta vozila ponovo izlazila u saobracaj tek ujutru u 04h. Po toj zamisli, navodno tu bi se postigle znacajne ustede u gorivu, odrzavanju, smanjio bi se potreban broj ljudstva, smanjio bi se broj ostecenja vozila (saranje, lomljenje, prljanje, itd....) koja su se ``kao`` cesto desavala na nocnim linijama??? , omogucilo bi se kvalitetnije servisiranje, odrzavanje i ciscenje sa manjim brojem radnika, vozila bi se vise ``odmarala, a samim tim i manje habala, manje vozaca GSP-a bi bivalo placano za nocni rad itd, itd, .
Dakle u nocnom saobracaju, ako se ovo ispostavi kao tacno, vise i ne bi bilo vozila GSP-a, niti bi vazio BusPlus sistem naplate, vec bi taj deo obavljala samo vozila privatnih prevoznika, sa nekim njihovim sistemom naplate nocnog prevoza (predpostavljam - kondukter-sistem, ili ti plati-pa-klati).
Eto jos jednog ``poboljsanja`` koje nam donosi BusPlus sistem.
Napominjem da je ovo samo informacija koju sam ja cuo i da je ona za sada potpuno neproverena, a ja se nadam i netacna. Ako neko ima pouzdaniju informaciju o nocnom saobracaju neka je podeli sa ostalima na forumu, jer predpostavljam da mnoge kao i mene, zanima taj deo......
 
Meni ova informacija da GSP neće učestvovati u noćnom prevozu, nema nikakve veze sa BusPlus sistemom. Hoću reći, Bus plus nije GSPov sistem, i tehnički može lako da se reši da važi noću a da za to dobijaju sredstva oni koji zaistga i voze dok GSP odmara.
 
ГСП ни не вози ноћу. често се враћам из града после 12 и не видим ни један ГСП-ов аутобус, осим оних који возе последњи дневни круг
 
Tako je, odavno su svi noćni prevozi privatni, čak je i noćni tramvaj ustvari privatni autobus koji ide tramvajskom linijom. I u noćnom ne važe nikakve karte sa trafike, pretplatne karte... samo karta kupljena u samom busu. I uspešnost naplate im je 99%, gledao sam kako uspevaju da naplate (ili izbace) i najpijanije i najdrskije klince.
 
mekbejn":7do1v7fy je napisao(la):
Meni ova informacija da GSP neće učestvovati u noćnom prevozu, nema nikakve veze sa BusPlus sistemom. Hoću reći, Bus plus nije GSPov sistem, i tehnički može lako da se reši da važi noću a da za to dobijaju sredstva oni koji zaistga i voze dok GSP odmara.

Nisam ni rekao da je BusPlus -GSP-ov sistem (mozda bi bilo bolje da jeste), nego da je BusPlus (pored ostalog) instaliran i u vozilima privatnih prevoznika. E kad ta vozila privatnih prevoznika u kojima je instaliran BusPlus sistem, budu vozila nocu, na nocnim linijama, onda ce u tim vozilima u toku nocnih voznji biti iskljucen BusPlus sistem (tamni ekrani validatora). To sto je tehnicki izvodljivo da se razgranici naplata izmedju nocnih i dnevnih voznji i njihova naplata- boli ih uvo........
Najsladji je Cash koji ubere kondukter (vozac) kada govorimo o privatnicima, a i boli uvo nekog u BusPlus konzorcijumu - da vrsi razgranicenja, podesavanja (cena za nocnu voznju) i odrzavanja sistema 24h/7dana u nedelji. Ovako, evo privatnicima noc i nocni Cash&Carry, a GSP- u garaze, plus jedno 200 rabotenika manje u GSP-u, manje placanja za nocni rad, manje peraca, cistaca, mehanicara, elektricara, dispecera, itd........

Meni je sasvim logicno da su potrebe za nocnim prevozom u BG vec toliko narasle da bi Grad trebao da se ozbiljno - pozabavi time da nocni saobracaj sasvim regularno i po istim cenama kao i dnevni saobracaj - to vrsi i GSP. Ne treba da bude cilj da se GSP stalno smanjuje i da mu se oduzimaju citave funkcije, da se racionalizuje da, ali da se gasi jedno po jedno????. Ajd ukini GSP-u nocne linije, pa ukini mu prodaju i naplatu karata, pa ukini mu dispecere, jer to ce da komanduju druge firme - na bazi broja validiranih putnika u vozilu, te ukini im kontrolore, citaj ukinuce GSP u celini i prepustiti komplet gradski prevoz privatnicima........I dnevni i nocni. Kakav BusPlus, kakvi validatori.......Sve privatnicima, i kondukter sa torbicom, pa ``plati pa klati``, a ne tu neki elektronski sistemi, javna preduzeca sa stotinama linija, hiljadama vozila, hiljadama zaposlenih, garazama, pogonima. Privatnik bre, dva raspala busa, dva vozaca i dva konduktera i to ti je linija gradskog saobracaja. Vracamo se u 90-te definitivno. Da je srece nocni i dnevni prevoz bi bio jedno te isto i po broju polazaka i po cenama i po nacinu naplate..........
 
Noćni prevoz i sada tako funckioniše i nema potrebe da se menja.

A i kada bi bio Bus plus u noćnom, on bi bio moguć samo vlasnicima NEpersonalizovanih karata, tada bi im skidao 120 dinara, jer markica i sada ne važi u noćnom. U noćnom bi onda morao da postoji kondukter koji bi bio i kontrola u isto vreme. Prodavao karte onima sa personalizovanim kartama i proveravao one se nepersonalizovanim i njima prodavao. Postojanje kontrole u noćnom u istom obliku kao u dnevnom je bez veze, a i ovako kontrole nema posle 8,9.
 
Ja imam markicu, a i busplus sam izvadio tako da sam miran, oni nek rade šta hoće. :vops: Ali opet nešto ne verujem u to. ;)
 
Evo predloga za malo zabave sa novim sistemom naplate karata (BusPlus-om). Prislonite usta na validator i glasno recite npr. Zeleni venac i uživajte u reakciji ljudi oko vas :lol:
 
Ronche":1iurevu8 je napisao(la):
Evo predloga za malo zabave sa novim sistemom naplate karata (BusPlus-om). Prislonite usta na validator i glasno recite npr. Zeleni venac i uživajte u reakciji ljudi oko vas :lol:


:lol: :lol: :lol: , pa te bakica sa obliznjeg sedista pita: ``A jel staje kod 6 kaplara?``

``Pa ako ste tako relki na ulazu gospodjo, valjda ce stati!`` :lol: :lol: :lol:
 
haha :D to :D

Edit: Elem, zanima me (pošto se ne sećam da sam bilo gde video tu infromaciju) da li će dopuna kartica moći da se vrši na mestima na kojima je do sada bilo moguće kupiti markice (gsp-ova prodajna mesta)?
 
Kako izgleda nova kazna za neplacen prevoz(cak kada imate i uplacenu povlasticu)

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/303278/Pogledajte-kako-izgleda-nova-kazna-za-neplacen-prevoz

208518_izdavanje-doplatne-karte-u-vozilu-large_f.jpg
 
Do kog roka ce moci da se poništavaju -buše stare karte ?
Logično bi bilo tokom celog februara da funkcioniše dupli sistem :rolleyes:
 
Da putnik nije poništio kartu putnik će lako moći da prepozna na automatu i to ukucavanjem identifikacionog broja sa kartice.

Овај део чланка из Блица ми није јасан. Можда мисле да ће контролор а не путник моћи да препозна, мада: неће ваљда укуцавати појединачно идентификациони број картице сваког путника да би проверили да ли је оверена, уместо да имају ручни RFID читач??? :shok:
 
Članak kaže da ti možeš da proveriš da li si "čekirao" kartu, ako si zaboravio ili slično. A kontrolori bi trebalo da imaju svoje sprave.
 
Ево како изгледа апарат за допуњавање картица.
24012012722.jpg

Овај црвено-бели апарат. Испод екрана се стави картица и укуца се износ који желите да уплатите. Тај процес не траје пуно, мада ће на почетку све ићи спорије док се радници не навикну и брже је од допуне за телефон :)
 
Ne znam kako mislis da euroblokom doplatim busplus, jel prislonim na crveni ili beo deo. :cool:

P.S. Salim se vidim aparat, ali euroblok je sladji
 
Dopune su odlozene(27.1). Vrhunski neozbiljno, rece mi zena iz trafike da su ih jutros obavestili sms-om.
Mozda je i bilo neko obavestenje za javnost ali ja nisam cuo.
 
Evo kako ću se ponašati od 1. februara, tj. od kada krene da funkcioniše BusPlus (savetujem i vama isto to, ako imate personalizovanu karticu):

- na ulazu u bus validirajte karticu
- kad naiđe kontrolor SA pratnjom komunalne policije, dajte mu karticu radi kontrole
- kad naiđe kontrolor BEZ pratnje komunalne policije, recite mu nešto tipa "Imam personalizovanu sa uplaćenim iznosom za ceo ovaj mesec. Da li će mi vaš aparat blokirati karticu i ištampati kaznu ako je nisam prineo onom aparatu kada sam ulazio?". Pošto će odgovor biti potvrdan, recite mu da u tom slučaju ne možete dati karticu na kontrolu sve dok se to besmisleno pravilo ne ukine. Kontrolor nije službeno lice, i ne može da vas legitimiše, može samo da gunđa i da produži dalje, i da kasnije prijavi nadređenima da ima probleme zbog pravila o obaveznoj validaciji presonalizovanih kartica i da se građani bune.

Ovo se svodi na aktivan protest/bojkot, u kome ste potpuno zaštićeni (bilo u kom trenutku da se pojavi komunalni policajac, ili ako popustite i date im karticu, pokazaće se da je sve ok i da nema osnova za blokadu kartice/kaznu, jer vam je kartica uredno validirana :) :)
 
Odlican predlog!samo da odgovor bude standardizovan i sto belicnije kazan :|
 
Допуне нису одложене јер је жене пре него што сам ја сликао апарат уплатила око 500 динара на неперсонализовану картицу :)
 
@felix
Ali ne zaboravi da uvek moze da kaze "ovaj bus/tramvaj/trola ne ide dalje dok ili ne napustis vozilo ili ne validiras kartu"
U tom slucaju predlazem hit and run opciju :D
 
Vrh