Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Feanor":aviwhfrb je napisao(la):
Najveci branitelji Bus plusa i agitatori redovnog placanja prevoza su uglavnom: 1. ljudi koji koriste privatno vozilo, 2. ljudi koji retko koriste gsp, 3. dobrostojeci koji pojma nemaju kako izgleda dobacivanje od 1. do 1. sa 24 000...
Jos nisam video nekog na forumu sa 24000 platom da se javlja kako redovno placa. Ako postoji svaka mu cast...

Prevoz u Beogradu placamo svi kroz budzet i ovo dodatno nametnuto placanje je cista pljacka s obzirom na to kako vas voze, u cemu vas voze i koliko neradnika iz viska imaju...

Ja radim na crno preko interneta, srećan sam što ću ovog meseca zaraditi rekordnih 250 dolara pa opet plaćam prevoz redovno. OK, dolar je ojačao pa je ta suma veća od tvoje 24 hiljade, al sam u oktobru jedva namakao stotinak USD. Prevoz se 1. mora plaćati i 2. mora biti redovan, tj, mora se poštovati usvojeni red vožnje. Razmišljanje suprotno ovom nas je i dovelo do pozicije da radimo za tu bedu. Ne plaćam prevoz jer mi se može je jednako stavu Željka Mitrovića koji ne plaća radnike mesecima iz potpuno istog razloga, jer mu se može. Svako mora shvatiti da se sve robe i usluge moraju plaćati i naplaćivati.
 
Pogresan ti je redosled, 1. prevoz mora biti redovan, 2. prevoz treba da se placa. Kao korisnik usluge koja je neizostavan deo svakodnevnog zivota, a ujedno i usluga za koju nema drugog izbora, ima glavnu rec i uvek je u pravu. Onaj koji pruza uslugu mora da ispuni sve svoje obaveze koje korisnik upravo treba da placa. Ako se ne ispuni ta obaveza, zbog cega korisnik to treba da placa? Ovde putnik ne mora, nego treba da placa, a GSP mora da pruza uslugu kao jedini izbor. Ja vec 2 meseca ne placam kartu iz vise razloga, prvo zato sto me je GSP vise puta doveo u situaciju da kasnim na odredjene obaveze, drugo zato sto ne ispunjava svoje obaveze. Nivo usluge mora da opravdava cenu i obrnuto.
 
To što mi sve volimo da lomimo preko kolena umesto da razvijemo metodologiju kontrole kvaliteta usluge javnog prevoza govori kakvi smo kao ljudi, direkcija, gsp i apeks se švercuju na razne načine jer smo loši kontrolori njihovog rada. I baš kao što kontrolori karata deluju organizovano, tako ţreba da se organizuju i putnici sa ciljem zaštite svojih prava. I to transparentno, ne kao busevi.com gde se cenzurišu i ne objavljuju komentari putnika koji se nekome ne sviđaju...
 
Busevi nemaju nikakve veze sa DJP, GSPom, vlascu ili bilo cime slicnom. Nezavistan su sajt, meni se nikada nije desilo da ne objave komentar, a redovno se zalim stanjem na 306, kao i drugim linijama koje koristim svakodnevno. Nebitna je sad prica o tome, potpuno se slazem da narod prvi treba, a jedini i moze, da podigne glas i da zahteva poboljsanje kvaliteta. Samo sto nema nikakve organizacije, zelje i volje, a zato ima puno zahteva. Ne znam da li je narod samo lenj ili je umoran od protesta i trazenja prava koja bi sama po sebi trebalo da postoje. A mozda je i jedno i drugo. DJP je ta koja treba da kontrolise rad, ali i tamo je javasluk pa se ne moze ocekivati bilo kakvo poboljsanje. Ja cekam vec duze od nedelju dana odgovor na mejl koji sam im poslao, niti sam postavio pitanje, niti je neki komplikovan zahtev. Samo sam predocio da se konstantno ne obavlja taj i taj polazak, dao im sve informacije koje treba, pa cak i vise, nema razloga da se ovako dugo ceka na odgovor. A takvo je stanje uvek, odgovora nikad nema. Pa dok se oni ne dozovu pameti i ne pocnu da rade posao kako treba, mi cemo i dalje cekati vozila duze nego sto treba po redu voznje, vozicemo se u nebezbednim vozilima, trpecemo sve i svasta. Eto, bas zbog toga nema poente placati kartu. Jer novac koji dajem za kartu ne sluzi da oni rade posao kako to po pravilu treba, nego jednostavno da se plati usluga. Oni moraju da obavljaju njihov zadatak, bilo novca ili ne.
 
Ja sam jednom prilikom pisao DJP , vezano za obeleženost stajališta , dostavivši im i sliku , i pitao da li je to neka nova linija u planu. Nikada nisam dobio odgovor , ali sam kasnije prolazio tuda i primetio da je u pitanju bila greška u obeležavanju koju su ispravili. Koliko sam skapirao , praksa ovih iz DJP je da ne odgovaraju na mail. Samo su mi jednom u životu odgovorili kada sam im pisao na mail , ali to je bilo zato išto sam se u vezi neke stvari zainatio da dobijem odgovor , i mesec dana sam svaki dan slao isti mail , nekad i više puta u toku dana. Kada sam im se konačno smučio , odgovorili su mi. I sada sve predloge koje imam , dostavljam im lično , da se to zavede pod određenim brojem , kako ne bi mogli da me zaje*******avaju , nego moraju da se potrude da mi odgovore , tj. da nađu razlog odbijanja (u 99% slučajeva će biti tako).
A što se tiče sajta busevi.com , velika većina ljudi misli da je to neki zvanični sajt GSP ili DJP. I kada im ja umesto administratora objasnim da to nije zvanični sajt , već sajt koji vode entuzijasti i zaljubljenici u bolji gradski prevoz , koji odvajaju svoje slobodno vreme za uređenje i dostupnost što većeg broja informaciuja običnom svetu , i da u saradnji sa drugim građanima koji svojim dojavama i požrtvovanošću doprinose boljoj informisanosti i radu sajta , kao i borbi za bolji prevoz , slanjem pritužbi građana DJP , koja dalje odlučuje o postupku , i da tu nije mesto za napadanje administratora kako ništa ne rade po pitanju konkretnog rešavanja njihovih pritužbi , ispadnem grbav. Mnogi , pošto se izderu na mene , kažu kako je sajt u stvari sranje , kako ničemu ne služi i kako ga više neće ni posećivati. I onda prestanu da ga posećuju ili barem da se oglašavaju. A ima čak i slučajeva u kojima su pojedini korisnici išli ili idu do te mere da pljuju svaki moj komentar , samo zato što sam im nekad davno rekao da neki njihov predlog neće proći kod DJP , ili da nešto ne funkcioniše na način koji oni misle , već im objasnim kakvo je pravo stanje stvari i sl. Velika većina takvih "pljuvačkih" komentara je brisana od strane administratora. Isto tako sam bio i napadan kada sam drugima govorio da ako se već ne slaže sa nečim , da konkretno kaže zašto se ne slaže , a ne samo da kaže da nešto nema veze sa mozgom , ili nešto slično , jer nije to poenta , već je poenta da zajedničkim snagama dođemo do što boljeg rešenja.
 
tragac":2auehv65 je napisao(la):
Feanor":2auehv65 je napisao(la):
Najveci branitelji Bus plusa i agitatori redovnog placanja prevoza su uglavnom: 1. ljudi koji koriste privatno vozilo, 2. ljudi koji retko koriste gsp, 3. dobrostojeci koji pojma nemaju kako izgleda dobacivanje od 1. do 1. sa 24 000...
Jos nisam video nekog na forumu sa 24000 platom da se javlja kako redovno placa. Ako postoji svaka mu cast...

Prevoz u Beogradu placamo svi kroz budzet i ovo dodatno nametnuto placanje je cista pljacka s obzirom na to kako vas voze, u cemu vas voze i koliko neradnika iz viska imaju...

Ja radim na crno preko interneta, srećan sam što ću ovog meseca zaraditi rekordnih 250 dolara pa opet plaćam prevoz redovno. OK, dolar je ojačao pa je ta suma veća od tvoje 24 hiljade, al sam u oktobru jedva namakao stotinak USD. Prevoz se 1. mora plaćati i 2. mora biti redovan, tj, mora se poštovati usvojeni red vožnje. Razmišljanje suprotno ovom nas je i dovelo do pozicije da radimo za tu bedu. Ne plaćam prevoz jer mi se može je jednako stavu Željka Mitrovića koji ne plaća radnike mesecima iz potpuno istog razloga, jer mu se može. Svako mora shvatiti da se sve robe i usluge moraju plaćati i naplaćivati.

Ti upravo potvrdjujes tip ljudi koji najcese pljuju svercere... Radis od kuce preko interneta znaci ne treba ti prevoz svakodnevno 2-4 puta... Verovatno ga koristis za privatne stvari povremeno i naravno da ti je onda prihvatljivo...
Pritom radis na crno ne placas porez koji ja placam i koji ide na 80 % troskova jgp. Znaci ja finansiram 80% prevoza a ti 20% povremeno, a ja ga i ne koristim imam auto, gde takodje placam u budzet vise od pola cene goriva.

Generalno je problem u ljudima jer tripuju da je kapitalizam da im se hebe za kasirke, pekarke, cistacice i generalno ljude koji rade za male pare, crnacke poslove...
"Jbg ko ih sisa nisu se snasli u zivotu, ne zanima me kako mora da placa!"...
To je vecini kapitalizam... E pa ne hvala!

I opet kazem prevoz je preskup. Da se ja pitam, moj porez treba da ide na 100% prevoza za stanovnike Beograda, ustedeli bi 3000 radnika koji primaju platu ni za sta, nema karata, nema bus plusa... Ili da cena bude stvarno 20 % od pravih troskova... Zasto bre ljudi da placaju 2000 viska radnika koji su tamo upali lepeci plakate i deleci flajere za neku stranku? Zasto?! Zasto to nije potez broj jedan, a ne poslednji!

Prevoz u BG nije trzisna stvar. Nema konkurencije, ne biras uslugu (razdaljina, vreme, termin) i ne mozes da se kreces kroz veliki deo grada nikako drugacije...
Za mene je prevoz krvotok grada i uskracivanje ljudima na bilo koji nacin je greska...
 
Radim na crno jer je za većinu poslova koji se obavljaju legalno potrebna "veza" koju nemam, a kad bi od ovih suma koje sam naveo plaćao porez uzeli bi mi oko 45% ostalo bi mi ništa ' sistem državnog robovlasništva da bi se plaćali trutovi u javnim službama, što naravno uključuje i GSP, propale železare i sl. p.zdarije. Neka smanje na 20 do 25 posto kao u većem delu sveta, pa ću da im platim. Meni ne trebaju visoke peći, već uredjena država, a poreza im svakako ostaje kad trošim to što zaradim.

Time što radim od kuće i kao što kažeš povremeno se vozim (mada posao nije jedini izvor potrebe za urbanom kretnjom) ja preplaćujem prevoz, iako kao zvanično nezaposlen pa mi dodje 1120 rsd. Nekad se stvarno vozim toliko da tu vrednost opravdam, nekad ne, ali mi je udobnije ovako pošto mi je najbliže bus plus uplatno mesto skoro tri kilometra od kuće. Nekad plaćam i nočni jer se poslednja dva ili tri polaska ne ostvare a alternativnih linija nema,

Da sumiramo: ti i ja se ne slažemo oko metoda borbe protiv evidentnog nekvaliteta u prevozu. Dok se mi ovako raspravljamo, dispečeri, otpravnici i vozači smišljaju kako da se "pokriju" i odu što ranije kući. Njihove plate su neuporedivo veće od tvoje. O onim trutovima koji ništa ne rade u GSP ne treba ni pričati. Zato, kad već postoje udruženja za zaštitu potrošača, udruženja ljudi sa raznim problemima i potrebama, red je da se osnuje i udruženje korisnika javnog prevoza, koje bi istupilo sa plaćanjima, koje bi skupljalo pritužbe. Sajt Busevi sam naveo kso loš primer jer sam se pretprošle subote izvisio za poslednji bus, to sam tamo poslao kao komentar koji nikad nije objavljen, a nije im prvi put. Naravno, generalne žalbe putnika gde se ne spominje poseban polazak, GB ili opis vozača ili situacije objavljuju. Jasne protekcije.
 
Onda si im se ti bas nameracio pa ti nista ne objavljuju. Meni sad vise i ne salju komentar na odobravanje, nego direktno postavljaju, cim stisnem Posalji, komentar je tu. A rekoh, redovno se zalim, sa preciznim podacima.
 
ukinuti javni prevoz u BGD je jedino resenje...

Svercer = dzeparos = lopov :kafa:
 
Trenutno sam u Becu i samo se smejem sa drugaricom za ovu prosecnu platu od 3000 evra, pita ako imas negde da je zaposlis.
Sto se tice placanja bus plusa, radim u jednoj firmi preko omladinske za 15 000-17 000 mesecno, imam 40 evra od vodjenja stranice na fbu i placam i bus plus i skolarinu i racune, a koristim svakodnevno prevoz bar 6 puta.
 
Ne koristim javni prevoz, sem kada su mi kola na popravci ili tako nesto. Tada moram i kartu uvek uredno platim. Ali to ne znaci da se slazem sa tim sto placam. Jednostavno, sam kao pojedinac, ne mogu protiv sistema.

Loyola,

Kada si mlad momak, koji nema porodicu na leđima, a ja sam bas pricao o ovima sa porodicom. To smesna plata realno, pa sve i da si na hrani i u stanu kod roditelja, tj. da nemas u tom smislu nikakvu obavezu. I pored tih olaksica , od te zarade placati skolarinu, prevoz, mobilni, skupiti za put u Beč,...Svaka čast za umeće u ekonomisanju. Bez najmanjeg zezanja...Ozbiljno mislim.
 
@loyola

Ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha u redu je decko, ti si nas idol
 
Sto bi nas narod rekao, 'cega se pametan stidi, lud se ponosi'.
 
Полако људовити... :shock:

Постоје 3 врсте шверцера:

1) Они који једноставно немају да плате , односно они којима месечна примања недозвољавају да плаћају из њихове перспективе јако скуп превоз. Те људе заиста треба разумети ,али то није разлог да не требају да плаћају карту.По неком правилу , послодавац је тај који би требао да плаћа запосленима карте и да овог проблема не буде ,али ово је Србија-земља дембелија , где се цену 3Р - рке ,рупе и ршум.
2) Профи-шверцери -они који једноставно НЕЋЕ , НЕ ЖЕЛЕ да плате и који се једноставно праве луди. Дакле , могу ,али неће! Дно дна , да нема већег дна!
3) Копи-шверцери -они који виде како неки не плаћају , па кажу себи: "Зашто ја да будем бу**** и да сваког месеца редовно плаћам карту кад могу да се прави блесав као неки људи и уопште да не плаћам?" И тако , миц по миц и за тренутак наплата оде у суноврат ,а што више људи не плаћа карту ова врста се све више множи ,јер људи "може се". :kafa:
 
PA može da se ne plaća, jer je debilan sistem za naplatu i kontrolu, jednostavno se tako naučilo...
 
Nije lako kontrolorima, ja ne kazem. Imao sam priliku da vidim situaciju gde jedan decko, onako poprilicno fizicki jak i spreman da se fizicki obracuna nece da plati kartu, ni da izadje iz vozila. I kontrolor sigurno nece da se bije sa njim, mada je tu nedge fizicki po snazi slican. I jednostavno ga zaobiđe. Ali sa druge strane nije fer sa strane kontrolora bilo ni tada, kada uhvate bez karte neku zenu, babu, dedu, dete, pa ga maltretiraju. Sa takvima je lako biti hrabar.

Ljudski bi bilo da kontrolor ponudi ljubazno putniku da kupi kartu kod vozaca ili izadje iz vozila, a ako nece ni jedno ni drugo, onda kazna.

Mene je pre par godina uhvatio kontrolor bez karte. Bile jos one na busenje, znate koje. Nisam stigao da kupim, jer je odmah naisao autobus. Posle zaboravio da kupim kod vozaca. Kontrolor, ljubazan sredovečni gospodin, mi kaze: ,,Nije problem, idi kod vozaca i kupi kartu ili izadji iz vozila, jer nije fer da ovakav ostanes u vozilu prema svim ljudima koji su kupili kartu,,. Kazem da je u redu i kupim kartu.

Tako da sve moze lepo i ljudski.

Sadasnji kontrolori , koji su se osilili, posto su komunalci sa njima, jer misle da su uhvatili Boga za onu stvar...To je st*** bez repa. Čast i postovanje prema izuzecima, naravno.

Ali sam isto tako misljenja da koliko svako od nas zaposlenih, mesecno da ovoj drzavi, gradski prevoz bi trebao da bude besplatan. Sada ce neko reci da su u EU komunalije skuplje. I ja se sa time slazem, ali tamo je i plata veca. Na sve to, komunalije opet nisu najveci ,,rusitelj,, kucnog budzeta, vec hrana, koja je preskupa, a najneophodnija.
 
To se šališ?

Pa onda niko ne bi kupovao kartu nego kad ga uhvati kontrola jednom mesečno lepo ode kupi kartu kod vozača.

Svašta ću da pročitam.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Meni se slucajno desilo da ne kupim kartu, igrom okolnosti. I kontroloru sam rekao zasto nisam kupio kartu. Na sta mi je on rekao to sto mi je rekao. A neki drugi ne bi tako. I ne vidim tvoju poentu izvrtanja price, ali ok...

Ranije, dok jos nisu bili komunalci, a ja sam se cesce vozio autobusom, kada vidim ponasanje nekih kontrolora prema putnicima (ako nema kartu, nije kriminalac da se na njemu izivljavas), cudi me kako nisu naisli na neku budalu od koje bi dobili batine kada bi tako nastupili.

Nisu bile ni retkle situacije da su uhvatili da maltretiraju neku zenu, skolarca, babu ili dedu. To sam vise puta video. Čak sam jednom na silu otvorio vrata da izadje jedna zena koja nije imala kartu, jer sam se iznervirao zbog onoga kako su se ponasali prema njoj, zezali je i rugali joj se. Dvojica simpanzi i jedna orangutanka.

Druga situacija...Ulazi kontrola u autobus, stoji do mene neki deda. Pokazujem uredno svoju kartu koju sam kupio na trafici, oni kazu:,,Hvala,,. Deda nema kartu. I onu tu nesto uhvatili da ga mrcvare. I kazem im: ,,Lako je da se na njemu izivljavate,,. A oni me pitaju: ,,Da neces ti mozda da platis kartu za njega?,, Kazem: ,,Ako mogu, hocu,,. I vadim iz dzepa drugu, neponistenu kartu i ponistim za dedu i pitam da li je sada u redu? Oni kazu da jeste i ostave dedu na miru. Deda jadan, zahvali mi se, ja kazem nista. I tako to prodje.
 
Bravo Blade, svaka cast.
KOntrolorima je tacno tezak posao, treba da dobiju beneficiran radni staz, ne vidim cesto da nekoga maltretiraju, vise zaobilaze ove bez karte.
vodim evidenciju Meni su komunalije vece od sume koju odvajam za hranu,
 
Ako zivis u stanu, pa ti je infostan 11000, plus struja, voda, kablovska, mobilni...Ode to na 20000.

Sve to moze da se uredi. Ali mora redom.

Da sam neko ko se nesto pita:

Kontrolorima beneficirani radni staz, ali ne bi mogli da budu orangutani, gorile i simpanze kontrolori, kao sto su sada pojedini. Komunalci naravno i dalje da idu sa njima. Za putnike: Imas kartu, hvala lepo. Nemaš kartu - izadji ili plati kaznu. Nećeš ni jedno ni drugo? Onda ceš biti nasilno izbacen od strane komunalaca.

Za preduzeca: Radnicima da se uplati na racun u parama koliko kosta mesecna karta. Npr 3500 dinara. A JGP da naplacuje mesecne karte srazmerno plati, a ostatak novca za markicu da ostaje ljudima. Bus-plus bi ukinuo, vratio bi kontrolore GSP-a, kakvi su ranije bili. Posto je Bus-plus takva firma kakva je. I svi kontrolori iz Bus-plusa da pređu u GSP, da niko ne ostane bez hleba, to obavezno. Ne moze da bude ista cena za onog ko ima platu 70000 dinara i za onog ko ima 20000. Ako je 3500 za ovog od 70000, za ovog od 20000, neka bude 1000. Malo je ovom od 70000 da plati tih 2500 vise, u odnosu na to koliko ce da svane ovom sa 20000, sto ce placati tih 2500 manje. A ovaj prvi se i tako nikad ne bi nasao na mestu ovog drugog, pa nema ni zasto da se buni. Ja se prvi ne bi bunio. Placao bi vise da sam taj koji ima 70000, a onom sa 20000 i da uopste ne placa kartu, neka mu je Bog u pomoci.
 
Sam sistem koji je donet na način na koji je donet i koji se sprovodi na način na koji se sprovodi, osuđen je na propast. Prvo što svakome bode oči, što je sumnjivo donet sam sistem, svi to znaju, drugi i veći problem su osobe koje sistem sprovode, ma kakav on bio, da su kontrolori predusretljivi i ljubazniji, verujem da bi se i procenat karti povećavao svakog meseca, ovako na momente čoveku se javlja inat, pa i kad imam, namerno neću da ti pokažem kartu.
Prisustvovao sam x puta situacijama u kojoj kontrolori sprovode neke pravilnike koji ne postoje, ko ih je ovlastio da pregledaju pasoše, uskraćuju pravo na slobodu kretanja ili da zadržavaju vozila? To ljudima tera inat i siguran sam da veliki broj "švercera" iz inata neće da plaća takve bahanalije. Takve zezancije ne bi dugo trajale da se sistem ne finansira iz budžeta, da je on nezavistan pa da na osnovu zarade mogu da funkcionišu u budućnosti, jako brzo bi se civilizovali i bili na usluzi građana... Ovako, dok se finansira sve iz budžeta, naplata kakva god da je dobra je...
 
Nesto sam zaboravio, podsetio si me, pa sam ispravio u prethodnom postu. Hvala ti...
 
Imam personalizovanu karticu za zonu 1 i 2. Treba da odem na 1 dan do Obrenovca pa sam mislila da idem i da se vraćam linijom 860e. Da li neko zna koliko je karta i gde mogu da kupim kartu samo za taj autobus? Hvala unapred :)
 
Купите је код возача или очитате са неперсонализоване карте у случају да је имате ,a цена је ако се не варам 300 динара. Мада , ако већ имате неперсонализовану можете је искористии у комбинацији са персонализованом картом ,али само у линији 860. Идите до краја друге зоне нормално ,а онда чим аутобус уђе у трећу зону очитајте карту на тај начин нећете морати да плаћате астрономске цене пошто ће вас вожња у једном смеру коштати 89 динара. Понављам , ово важи само за линију 860 , пошто је 860Е остао неки други свемир.... :mrgreen:
 
Vrh