Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

SMS od mame: "10 000 kontrolora bus plusa zarobili 2 autobusa kod saoba, ne daju da se uđe na srednja, iako nisu upadljivo označena, izbacili silne ljude, stajali 10-15 minuta."

Cirkus je počeo. :laugh:
 
Mene cimaju ljudi jer se secaju miksera i imamoplan i vec mi kazu da moramo nesto da uradimo,jedan mi rece da ovo izgleda kao u logor da te teraju.

maki80 koristi opciju edit ili ti izmeni koja je dole desno da ne bi pisala 2 poruke za redom
 
Ima li jos nekih izvestaja, ja danas verovatno necu napolje, ali sutra moram.

Voleo bih da jos neko da neki predlog kako da se poveca naplata i da komentarise tudji. Mislim da jedino tako mozemo doci do dobrog resenja, ova ludnica mora da se prekine vec jednom.

Ja sam svoj dao. Policija je neprikosnovena.
Predlog o zaposljavanju ljudi i uvodjenju konduktera je ekonomski neisplativa i opet se svodi da oni sa markicom stalno pokazuju istu. Da li je smirglaju, ili pokazuju kondukteru, meni je isto i neefikasno. I opet ce postojati oni koji na konduktera nece obracati paznju, poput mene, cak i u nocnom prevozu. Ako sam se vozio za DZ pored konduktera, to opet nije resenje.
I dalje tvrdim da osim ukljucivanja policije nista drugo nema smisla na duze staze.
 
vucko":dtgkhfo8 je napisao(la):
@Jimbo znamo se,imas new message ili ti novu poruku,vidi gore desno ;)

Okej. ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


stf":dtgkhfo8 je napisao(la):
1. koliko putnika....
....treba ponovo nekima naglasiti da je prevoz javan a ne komercijalni. Svaka linija treba da ima jak takt bez obzira na broj putnika, jer ne postoje manje vredni sugrađani...

Okej, tako hoćeš da razmotrimo situaciju(?).

Za tebe je onda normalno da na primer linija 16 i linija 68 imaju isti broj vozila i isti interval?
Da li je pošteno da putnici koji redovno plaćaju prevoz na svojoj liniji, imaju istu uslugu kao oni koji je uopšte ne plaćaju?
I nema potrebe za kategorisanjem sugrađana, samo sam pričao o realnoj potrebi redovnosti određene linije.


maki80":dtgkhfo8 je napisao(la):
Šta misle da će postići sa time osim da iziritiraju i ono malo sveta koji plaća prevoz?

... uglavnom, nijedno vozilo ne sme da stoji duže od 3 minuta...

Vi u sebi već posedujete preveliku dozu frustracija, pa jedva čekate da ugledate Kontrolora, i da mu saspete sve što tog trenutka imate na umu, i time oslobodite bes iz sebe. :rant:
Najcrnje od svega je činjenica da Kontrolor nema veze ni sa čim što vas dovodi do nervoze i ludila... ali dobro, dok smo tu, vama će biti lepo, jer ima ko da vas "sasluša".

Po kom zakonu je definisano zadržavanje vozila u stanici?
Trebala si ti onda da dođeš jutros u stari deo Karaburme, na stanicu Vuka Vrčevića, da se uveriš koliko smo minuta zadržavali autobuse u stanici. :cool:

Kokos":dtgkhfo8 je napisao(la):
... ne daju da se uđe na srednja, iako nisu upadljivo označena...

Pri Tačkastoj kontroli, ulaz na prednja i eventualno zadnja vrata, važi za sva vozila.
 
Lepo su izabrali nedelju u sred leta da pocnu sa uterivanjem stoke u tor. Veceras ce đilasgradsku hroniku i sadrzaje Studia Đ posvetiti hvalospevima kako je novi sistem savrsen, bez premca i greske, sa snimcima gerijatrije koja sva srecna ulazi na pola prednjih vrata i smirgla svoju karticu.
 
Cela ova smejurija oko ulaska na prva/poslednja vrata je planski odrađena bez pravog istraživanja, tj. kao da su je deca smišljala. Ne može se ovako bitna stvar preko noći uvoditi na mala vrata, posebno dok je sezona godišnjih odmora, te su školarci na raspustu i dok važi letnji režim vožnje.

Da se odma' razumemo, pre ostalih rečenica, ja ne koristim bus za prevoz (eventualno, veoma retko), ali ne želim da gledam kako od naroda prave budale, posebno ne preko noći iznikla firma BusPlus.

Pre svega, sveobuhvatno istraživanje je moralo da bude pre uvođenja ove mere. A pod tim mislim prvenstevno na komunikaciju sa putnicima (ali ne 200 putnika, već 2000-3000 putnika), te određeni testni period, uz savetovanje, ne obavezivanje ulaska na prednja vrata.

Ovaj sistem ulaženja u Evropi, za koga se ko pijan plota hvataju BusPlusovci, funkcioniše tako jer 70-80% prevoza se obavlja metroom (na kome su, gle čuda, ulasci/izlasci dozvoljeni na sva vrata). Kod nas taj posao metroa, preuzimaju busevi. Samim tim, ovom merom ulazaka/izlazaka, protočnost se smanjuje, a posebno na mestima gde ima puno ulazaka/izlazaka.

Još nešto, pošto često idem pre većine na posao (trenutno delom pro, delom amater fotograf), krećem od kuće veoma rano (ne busem, već bajsom), i sa vremena na vreme sam u krajevima grada gde se već na početnoj stanici skupi toliko ljudi da bus već bude popunjen, a nije ni došao do tipa treće stanice. Sada, preko leta, taj problem nije izražen i na tu kartu su BusPlusovci igrali, ali tokom onih radnijih meseci, jedini sistem protočnosti jeste masovno ulaženje/izlaženje. Isto kao navedeni metro primer.

To doduše nije uređen sistem, ali ne može ni biti uređen, dok imaš jedan glavni vid prevoza koji bukvalno nema ispomoć. Nemoj neko da upoređuje 200-300k grad Novi Sad sa 10x većim Beogradom. Kilogram jabuka nije isto kao i deset kila jabuka.

Obrni-okreni, IMHO, ovaj sistem iako je navodno najavljen pre više meseci (ne znam samo što ne rekoše nikom do pre par dana), je traljavo sastavljen, da l' od strane onih koji se ne voze busem ili od onih koji su tu samo da namaknu pare, kao što u fotografskom svetu to pokušava OFA da progura (nešto slično SOKOJ-u... sami džebalebaroši).
 
Jimbo":1cop7ula je napisao(la):
stf":1cop7ula je napisao(la):
1. koliko putnika....
....treba ponovo nekima naglasiti da je prevoz javan a ne komercijalni. Svaka linija treba da ima jak takt bez obzira na broj putnika, jer ne postoje manje vredni sugrađani...

Okej, tako hoćeš da razmotrimo situaciju(?).

Za tebe je onda normalno da na primer linija 16 i linija 68 imaju isti broj vozila i isti interval?
Da li je pošteno da putnici koji redovno plaćaju prevoz na svojoj liniji, imaju istu uslugu kao oni koji je uopšte ne plaćaju?
I nema potrebe za kategorisanjem sugrađana, samo sam pričao o realnoj potrebi redovnosti određene linije.
Meni je fascinantno da neko ko očigledno radi u sistemu javnog prevoza ima ovakav stav. Zato nam prevoz i jeste ovakav. Bolje bre funkcionišu domuši u Turskoj nego javni prevoz u BG.

Javni prevoz u BG danas funkcioniše po istom sistemu kao osamdesetih, samo što je na steroidima. A kretanja putnika su se promenila. Ceo sistem treba reorganizovati a to očigledno nikome ne pada napamet. Busuplus ima podatke o tome koliko je sistem nikakav i umesto da se pokrene reorganizacija, razmišlja se o slabljenju nekih manje opterećenih linija.Pojava manje opterećenih linija u užoj gradskoj zoni je direktna posledica loše organizovanog sistema i mreže prevoza.!?!?!

Sad da kažem i reč dve o tom pametnom slabljenju....zašto je tramvaj 11 ukinut? P kom rezonu? Pa upravo po ovom. Linija 11 je bila slabo popunjena, pa se "logično" zaključilo da je nepotrebna. NE, nego je bila slabo popunjena zato što je imala bedan takt pa niko na nju nije računao, već su hvatali autobuse i presedali da bi nadomestili taj idiotski interval.

Sad reč dve o periferiji. Zašto su periferijkse linije desetkovane u odnosu na gradske? I ljudi sa periferije idu u škole, fakultete, rade u gradu.... o tome pričam kada govorim o manje vrednim sugradjanima. Naravno da na periferiji živi manje ljudi, pa će i autobusi biti manje popunjeni. Ali i ti ljudi zaslužuju jednako pravo da na vreme stignu gde žele i da imaju iste mogućnosti, a ne da planiraju svaki odlazak za grad kao iskrcavanje u Normandiji....
 
Ulazi ko gde stigne, nema nista od ovoga.

Jos jedno mlacenje prazne slame, kao sa validiranjem.

Sa druge strane, neka kontrola bude rigorozna, na to imaju pravo. Ali i neka kontrola GSP-a kao preduzeca bude ostra, a ne entuzijasti kao Filip dboju po glavu zbog necijeg nerada.
 
На жалост, у великој сам гужви претходних недеља и немам времена ни за форум (да, знам да вас боли уво :laugh: ). Читам мало ову, сада најактуелнију тему и имам пар коментара.

Карту не купујем ради контроле, него ради превоза. Уколико је мени превоз онемогућен/отежан/продужено време путовања/... због лова на оне који нису купили карту, онда није оправдана ни та цена коју ја плаћам за услугу превоза. Није контрола важнија од саме услуге. Под контролом подразумевам и улаз на одређена врата. Мотивација и контрола су основе за успех сваког система. А која је нама мотивација? Претње и смањење квалитета услуге (а он је и сада проблематичан)? Ствари су постављене наопачке.

До сада стварно нисам имао проблема са контролорим, били су увек љубазни. Већ сам пре пар месеци написао да се овакве ствари сломе на њима и на путницима, док они који то ''генијално'' смишљају седе далеко одатле. Немам проблем са борбом против шверца, али како ћу да уђем на прва врата ако се гужва у 16 у шпицу не смањи? Или са торбом у бус са уским пролазима? Где је удобност путовања ако ме три пута у току вожње стартује контрола (десило ми се пре пар недеља у 74)? Како ће путници да се спреме за излазак са седишта поред предњих/задњих врата у пуном аутобусу? Да ли је ико од одговорних свестан да се овако повећава број кретњи путника кроз возило, а тиме и ризик у случају кочења, гурање је веће, стрес и незадовољство расту? Ало, бре, па код мене у Панчеву (подручје од око 100 хиљада људи) су увели улазак на сва врата управо због све већих гужви, а у Београду се неко прави паметан.

На крају ће народ поново да буде крив, што није разумео ''моћне визије'' квази-менаџера.
 
@busplus
Šteta što niste službena lica, pa da nas sve pohapsite, ili što nemate prava da ukinete prevoz na linijama koje po vašem stručnom mišljenju ne treba da postoje. Žao mi vas je jer mora da je prilična frustracija saznanje da si potpuno nemoćan da izađeš na kraj sa jačima od sebe bez zaštite policije... nemoj da se tešiš da sam ja isfrustrirana, frustracije su obično posledica nemoći da se nađe argument koji pije vodu ja sa tim nemam problema.Kad si toliko savestan po pitanju ukidanja prevoza neplatišama kako to da mirijevo ima tako dobru povezanost sa gradom? Ponavljam NEĆU da punim dzepove busplusu, prvenstveno jer je samo njegovo postojanje uvreda inteligencije svakog korisnika i građanina uopšte.
@barkley
Tačno. ATP sasvim lepo radi, kontrola u busu je odlična stvar prvenstveno što je njen cilj usluga korisniku i prodaja karata a ne strah i teror. O tome i ja govorim.
 
BusPlus rado prima greškom uplaćen novac, ali ga ni slučajno ne vraća!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=X_xSsf4CBG0[/video]

Zašto Apex, kompanija koja upravlja BusPlus sistemom, ne vraća novac čak i kad ne spore da je greškom putnicima naplaćeno više nego što treba?
Prilog iz emisije Potrošački savetnik emitovane 14.07.2012. na RTS-u
 
Složio bih se..primer novouvedene linje 49 B.Brdo-Dedinje..posle 9 čekate je na 1 sat.. :kafa:
 
stf":1guqvbba je napisao(la):
Jimbo":1guqvbba je napisao(la):
Koliko putnika-kako plaćate-takav i prevoz.
1. koliko putnika....
....treba ponovo nekima naglasiti da je prevoz javan a ne komercijalni. Svaka linija treba da ima jak takt bez obzira na broj putnika, jer ne postoje manje vredni sugrađani....
2. Kako plaćate ...
Kako god da plaćamo usluga je ista - nikakva. Evo, naplata se od uvođenja Busplus sistema povećala. To i grad priznaje. A šta je u prevozu od tada bolje? Apsolutno ništa!
3. takav i prevoz...
prevoz je takav zbog javašluka onih koji usluge pružaju i njihovog neprofesionalizma, a ne putnika. Jer, statistike pokazuju da je u BG-u švercera otprilike isti procenat kao i svuda u Evropi. E sad, uporedite uslugu u Evropi, i vašu.

Svaka je na mestu da pojasnim malo,ovako da nacrtam sto bi rekli:
Kad kafana ima losu uslugu i nema gositju (a gosti su ti koji donose prihod) postoje samo dva resenja: ili ce gazda kafane da nesto menja u svom nivou usluge (prvo da utvrdi sta ne valja, a utvrdice tako sto ce za pocetak da pita musterije, a onda da VIDNO menja na bolje, u skladu sa zahtevima musterija i sopstvenim mogucnostima.
One druge, obicno najpametnije gazde kafana (a takvih je na ovim prostorima i previse) misle `ma sta oni znaju, obicna st*** i pijandure, oni ce meni, znam ja...` e takvi obicno imaju ishod br 2, a to je kljuc u bravu posle nekog vremena (a i dalje su im krivi gosti sto nece da im skupo placaju lose pivo,da sede na pocepanim stolicama i da vrse nuzdu u HAZMAT odelu .)

Ovde je osnovni problem sto privatnoj firmi koja glumi da posluje na profitnoj osnovi drzava GARANTUJE prihod, i samim tim njih zabole i za kvalitet i nivo usluge koji pruzaju i za rad sopstvenih zaposlenih (kontrolora), i onda se ovako igraju organizovanja, menadzerisanja, regulisanja, `dovodjenja u red`, angazovanjem koordinatora (mo`sh misliti, dobro je dok nisu door manager-i), a sve preko nasih zivaca, ledja, vremena koje potrosimo...a da, i od nasih para. Sto ce reci, sta god i koliko god lose oni radili, imace garantovan prihod, samim tim sto bi se trudili. Kao iz `najboljih dana` birokratskog socijalizma...valjda je i uspeo zato.

Gosn Jimbo, evo recite mi vi, koliko je prosecno zadrzavanje vozila na stajalistima zbog ovoga, i kako ja, kao neko ko je platio kartu, ima VECU korist od duzeg putovanja do svog odredista? Eto samo to.
 
stf":3crryb79 je napisao(la):
Sad da kažem i reč dve o tom pametnom slabljenju....zašto je tramvaj 11 ukinut? P kom rezonu? Pa upravo po ovom. Linija 11 je bila slabo popunjena, pa se "logično" zaključilo da je nepotrebna. NE, nego je bila slabo popunjena zato što je imala bedan takt pa niko na nju nije računao, već su hvatali autobuse i presedali da bi nadomestili taj idiotski interval.

11 je mogla da ide i na 1 minut, ali nije veliki broj putnika imao razloga da ide na Kalemegdan. To ti je potpuno isto kao sa linijom 13. Koliki god da je njoj takt ja se njom ne vozim jer nisam krenuo u turisticki obilazak Beograda. Ja sam za ukidanje linije 13. Svi koji idu sa BB tramvajem cilj im je da dodju do zeleznicke stanice gde se isprazne kompletna vozila. Putnike ima jedino 12 jer nastavlja ka Vuku. Ni stara 13-tica do Kalemegdana posle zeleznicke nije imala putnika. Ne mozes na silu terati ljude da idu tamo gde im ne treba.
Treba da nestane i famozni 85, i 87, i 57 da se jos smanji interval, da se ukine 49, sve sto se vidi da nema perspektivu gasi.

Kada kupis stan u nekom delu grada gde je los prevoz ti ga platis mnogo manje nego tamo gde je dobar. Pomirio si se sa tim. Da nece mozda autobusi za Jajince da idu taktom 16 ili 23?
 
gosha":3txj7mie je napisao(la):
Kad kafana ima losu uslugu i nema gositju (a gosti su ti koji donose prihod) postoje samo dva resenja: ili ce gazda kafane da nesto menja u svom nivou usluge (prvo da utvrdi sta ne valja, a utvrdice tako sto ce za pocetak da pita musterije, a onda da VIDNO menja na bolje, u skladu sa zahtevima musterija i sopstvenim mogucnostima.

Pobrkao si loncice. GSP ima gostiju, usluga nije bas toliko losa ako poredis odnos cena-kvalitet u odnosu na druge gradove, cak i evropske. Da bi se dostigao neki visi nivo, cena mora da ide prilicno visoko.

Meni se ne dopada Apex, on tu dodje samo kao "makro", nista ne radi, a uzima pare.

Izvestaj sa danasnjeg putovanja:
Kupio sam markicu za drugu polovinu meseca jer se nisam svercovao ni kad nije bilo kontrole, a kamoli sad da se ganjam sa njima. Medjutim, danas bih morao da platim prevoz jer ona vazi od sutra. 37, beobus u fazi raspada PO491, ne radi krilo na srednjim vratima, aparati ne rade, tako da je putovanje bilo besplatno. Ka gradu nigde nisam video kontrolu. Na Zelenjaku secanje na one stare dane, brdo plavaca koji cekaju da dodje BUS, otvaraju se prednja vrata i svi ulaze na njih. To rade radnici GSP-a jer besni komentarisu izmedju sebe kako oni sada to rade za tamo neciji procenat. To se naravno oseca i na terenu, tetkice stoje ispred vrata i caskaju, kao prate sistem, a pola njih samo izvadi karticu i kad udje ne validira se. Validiraju se uglavnom oni personalizovani. Nailazi 56, ceka puno putnika, tetke zasele u hladu, puse i mrzi ih da ustaju, autobus otvara sva vrata, ulazimo i krecemo. Stanica Sajam, spektakl, 50 kontrolora BusPlus-a, krenuse ka 56, ja na vrata, kad neki viknu: "ne u taj, upadaj u Lastu!" i udje njih 10 u onaj za Obrenovac. Stanica Ruska, posle Sajma, kao da je miting, jos ih je vise sa 10 komunalnih policajaca. Masu nasem vozacu da nastavi kao da je vanredna situacija. Stoji parkirana 23 u njoj opsadno stanje kao da su svima ruke podignute uvis :D

Klinci koji su posli na Adu odatle idu peske, nikada nisam video toliko pesaka od Ruske do Ade :)

Zabavno kao i prosli put, videcemo koliko ce trajati...
Ulazak na odredjena vrata nigde ne postoji, sem na pocetnoj gde se otvaraju samo prednja.

kontrola.jpg


http://www.kurir-info.rs/gradani-ignorisu-nova-pravila-ulaska-u-autobuse-gsp-clanak-320639
 
Danas su reke ljudi isle od sajma do Ade. a ko je i hteo da kupi kartu nije mogao jer kiosci nisu radili ili nemaju mogucnost dopune, osim kod vozaca ...
 
Jumper":3kmw6y3r je napisao(la):
Danas su reke ljudi isle od sajma do Ade. a ko je i hteo da kupi kartu nije mogao jer kiosci nisu radili ili nemaju mogucnost dopune, osim kod vozaca ...

Pa trebalo je da misle ranije. Cak i kad sam se po neki mesec svercovao, u zivotu nisam bio bez bar 2 pojedinacne karte u novcaniku za svaki slucaj. Zamisli, nasao se na Sajmu i zaboravio da se prevoz placa, pa kako je dosao do Sajma? Na Zelenjaku su redovi ispred trafika, ne mogu da verujem da niko kod sebe nema bar jednu kartu za siguricu, e to se zove drskost. Evo jedne takve pacijentkinje iz Obrenovca:

kakodokuce.jpg


http://www.kurir-info.rs/nova-pravila-bus-plusa-izluduju-beogradane-clanak-320551
 
E sad mogu da aktiviraju onu aprilsku odluku o poskupljenju prevoza (o čemu je kaobajagi trebao da odluči čika Mirko) s obzirom da su uveli red velikim slovima i šverca nema da bidne . A ko dobro ne vidi i ne treba da se vozi.
 
Kakva likuša, tri puta je sebi dozvolila da bude izbačena iz autobusa i nije joj palo na pamet da kupi kartu ako ovo nije bezobrazluk onda ne znam šta jeste.
 
Vala stvarno je glupaca. Oni trolovi iz Djilas Plusa joj ne mogu nista, ni licnu kartu da joj traze a kamoli da je izbace. Umesto da se lepo pravi blesava i ide svojim poslom, ona menja autobuse.
 
Ta životna filozofija ''praviti se blesav'' koja krasi nas Srbe zadnjih ko zna koliko godina nas je i dovela tu gde smo. Ko je shvatio šta sam hteo da kažem shvatio je, ko nije neka se pravi blesav. ;)
 
Vrh