Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

stf":2kamihgv je napisao(la):
...prema tome, čak i šverceri su uslugu već platili. Oni samo nisu platili istu uslugu još jednom....

?

Prevoz treba da se placa, i tih 30-40% je mnogo novca.

[box]Svercer treba da plati kaznu. - To je beogradski problem poslednjih x godina. To se nikada nije desilo.[/box]

Novi sistem opet nece resiti taj problem. Bar ne na realnoj osnovi. Sverceri ce placati prevoz dok na ulicama bude nenormalno mnogo nekih besposlenih asistenata-pomagaca kontrolora. Sta kad oni odu?

Svako realan zna da ovaj sistem nije dugotrajno ekonomski odrziv i isplativ.
 
Nikola, mudro zboriš ali šta predlažeš kao rešenje koji sistem bi kod nas bio efikasan kada dobar deo beograđana na plaćanje gleda ne kao na obavezu već nešto što treba da izvrda.
 
Posto je propisano da se na pocetnim stanicama (ITS 1 i 2) ulazi samo na prva vrata-kod vozaca, od sutra ce biti zanimljivo na pocetnoj stanici 601 i 511 kod zeleznicke stanice. Asistentima - volonterima ce biti dosta tesko da tu kolicinu putnika usmere i proture kroz taj polu-ulaz jer je po pravilu pola prednjih vrata blokirano klocnom odnosno neprohodno za ulaz putnika. Isto vazi i za polaske sa pocetnog terminusa Zeleni Venac. Ulaz je po odluci- samo kod vozaca-pocetna stanica? Jos ako se bude in(A)sistiralo na obaveznom validiranju personalizovanih (uz trljanje i smirglanje po nekoliko puta+ po dve sekunde po putniku za konacno validiranje po zamrzavanju kartice), utovar ce na tim pocetnim stanicama potrajati........Diskus hernija od strane ofsajd- baba, zagarantovana.......(ajde mladicu, ulazi bre, sta si stao, viish da to ne radi, znam ja rekla mi Dara da to ne radi..... :shok: )
O postovanju reda voznje ne zelim ni da razmisljam nakon ovih dorada sistema.
 
Jimbo":3u4sixkn je napisao(la):
nikola011":3u4sixkn je napisao(la):
Izgleda da su provalili gde se najvise svercuju.

Mi svakako i znamo na kojim linijama ima najviše šverca, a to nisu dotične linije na kojima će biti prisutna Stalna Kontrola, koju će obavljati radnici GSP-a, koji privremeno prelaze u BusPlus, na ispomoć.

zexland":3u4sixkn je napisao(la):
O ne ! 23, 88 i 511 !!! Bice mrtvih :D

To se u principu može reći za svaku liniju.
Mislim, ne da će biti mrtvih (daleko od toga), ali sigurno neće biti veselo.

maki80":3u4sixkn je napisao(la):
... bolje da pojačaju prevoz na potezu 100.... ili možda misle da i tu stave stalnu kontrolu? ...

Vala, bar Vi sa tog poteza nemate pravo da se žalite.
Inače, taj potez će od sutra ujutru od 6h biti pokriven Tačkastom kontrolom, na stanici Branka Momirova u smeru ka centru, i na stanici Pančevački most ka periferijama.

Šta??? E, muko moja, probaj nekad da odeš do npr ovče ili jabučkog... čak i do padinske koja jedina i ima normalno uređen red vožnje pa vidi da i tu ide svaki treći polazak... ako izuzmemo ona 2 privatna, ono malo kršića što ste poslali radi uz pomoć štapa i kanapa i sa odvrnutim grejanjem...važno ima bus fljus a kočnice manje važno.
Što se tiče tačkaste, biće, dok ih ne razjuri policija što usporavaju saobraćaj. A kad bi se uveo vanredni tehnički pregled, ne biste imali šta da kontrolišete na tom potezu, sve bi vas poisključivali :p
 
Bivis":1vveecr8 je napisao(la):
Pa šta sada predlažeš, ako tipuješ na besplatan prevoz nadam se da shvataš da je to finansijski neizvodljivo. I nije Beograd jedini grad na svetu koji subvencioniše prevoz, to čine skoro svi gradovi pa ipak moraš da platiš kartu.
Besplatan prevoz ne postoji. Ako misliš da se ukine plaćanje pomoću markica i karti, to ne znači da je prevoz besplatan, već se finansira 100% iz budzeta.
Ja sam za to. Znači, 100% subvencionisan javni prevoz i prestaje svaka muka sa kartama, švercerima, dok firme ala Busplus prestaju da postoje....pa koja je tek to ušteda?

I nikoga glava više ne boli.

Djordje":1vveecr8 je napisao(la):
Не, него су је - хајде да прихватим твоје цифре - платили 70%. Треба да плате и преосталих 30%.
То стварно није тешко разумети. Један од извора финансирања ГСП је приход од карата. За сваку карту коју шверцер не плати, толико више морају сви остали да плате, и то једноставно није приватљиво, како год да окренеш.
Nije to baš tako lako. Porez plaćaju svi, i oni koji ne koriste javni prevoz: zašto bi onda oni plaćali taj deo poreza? Plaćanje karata je samo naizgled pošten sistem. Marketing.
nikola011":1vveecr8 je napisao(la):
Prevoz treba da se placa, i tih 30-40% je mnogo novca
Tačno. Upravo onoliko koliko pokrcka onaj višak GSP neradnika kojih ima 7 000. Kada bi se višak u GSP otpustio, tih 30% bi uštedeli na mesečnom nivou i plaćanje karti više ne bi bilo potrebno.
 
Bivis":1k1ju4mo je napisao(la):
maki80":1k1ju4mo je napisao(la):
Građanska neposlušnost -"odbijanje građana da se povinuju zahtevima i zakonima vlasti, na nenasilan način i uz kolektivno masovno učešće. Građanski neposluh označava nenasilni otpor primarno kao sredstvo za izražavanje svojih pogleda . Odnosi se na namerno kršenje zakona sa ciljem da se privuče pažnja ili koriguju nepravde u zakonu, ili određene politike koje praktikuju državne institucije."
Jedino što preostaje.
Pod korigovanjem zakona pretpostavljam da misliš da unesu odredbu koja bi omogućila da kada kupiš neki proizvod ili koristiš neku uslugu nemaš obavezu da isto platiš. :laugh:


Koliko novca ide u kasu gspa trebalo bi da bude bolje opremljen od NASA svemirskog centra.. ali ne...

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/radujko-na-celu-gsp/47274.phtml

"Direktor GSP Mileta Radojević, koji je tražio da bude razrešen dužnosti jer “ima druge planove”, preduzeće ostavlja u dugovima. Gubici GSP za 2011. iznosili su oko 1,5 milijardi dinara. Do promena u gradskom prevozu doći će i uvođenjem novih mera za ulazak samo na prednja ili na prednja i zadnja vrata od prekosutra. Nove mere su pokušaj grada da uvede red u prevoz, kao i da se poveća prihod od prodaje karata." (Da, naplaćujući kazne za ulaz i izlaz). Stvarno misle da će neko poverovati kako se posle uvođenja sve one "žute" kontrole prodaja smanjila???

A i oni koji plaćaju ispadoše šverceri ako se ne sagnu pred privatnikom:
http://blog.b92.net/text/19614/Dužnost savesnih građana je da ne pitaju ništa!/

Mogao bi se dati predlog da u npr. Maxiju ako staneš u red na kasi sa većom gužvom platiš kaznu jer kršiš komunalni red i tako to na tu temu. Verujem da bi im to povećalo prihode.
 
Bivis":27wo70h7 je napisao(la):
Nikola, mudro zboriš ali šta predlažeš kao rešenje koji sistem bi kod nas bio efikasan kada dobar deo beograđana na plaćanje gleda ne kao na obavezu već nešto što treba da izvrda.

Pa da se iskoristi ovaj sistem tako da se vrdanje svede na minimum.
Kontrola udje u Bus, neprimetna, ne odudara od drugih, one aparate drzi u bilo kakvim torbama kao i drugi. Vozi se 2-3 stanice. Na sredini jedne iskljucuje se BusPlus kod vozaca i svi karte na pregled. Na sledecoj stanici ceka policija koja privodi one koji ne zele da daju licnu kartu zbog remecenja javnog reda i mira. Kazna za to je mnogo veca.

Ajde da se opkladimo da 90% sadasnjih svercera vise ne bi pomislilo da rizikuje?

Naravno da se ukidaju validacije, prva-zadnja vrata, sve je to nepotrebno, prevoz postaje brz, efikasan, sa dobrom naplatom. Interes policije: sve pare od kazni i prekrsaja idu MUP-u. Dovoljno je 100 ljudi GSP-a ukupno u 25 ekipa da rade ovaj posao.
 
vucko":229zm5s8 je napisao(la):
Jimbo jel se znamo sa gsp foruma?
U svakom slucaju dobrodosao :)

To objasnjava i zasto 40ticu izabrase...

Da, moguće... hvala. :)

No, zaista ne znam po kom su kriterijumu birali linije, ali je sigurno da nisu po broju švercera.

nikola011":229zm5s8 je napisao(la):
A inace, ti radnici koji "privremeno" prelaze u BusPlus, cime se inace bave u GSP-u...
U najvećem broju su vozači.
Oni su u BusPlus-u privremeno, verovatno do septembra, kada će BusPlus sam sebi obezbediti dovoljan broj Kontrolora za nastavak akcije Stalne kontrole... u slučaju da se održi, naravno.


Bivis":229zm5s8 je napisao(la):
Jimbo, dobro došao na forum. :kk:

Vidim dobro ste pokrili moju liniju 16, zahvalan sam na tome...
Jedno pitanje, da li ćete prekinuti praksu apelovanja i konačno krenuti u sankcionicanje...

Hvala.

Osim što je na liniji 16 prisutna Stalna kontrola, od sutra ujutru će imati i Tačkastu kontrolu na stanici Vuka Vrčevića u smeru ka centru.
Što se tiče sankcionisanja, odavno smo započeli strogo kucanje opomena i naplaćivanje doplatnih karata, ali je sve to individualno do samog Kontrolora.


maki80":229zm5s8 je napisao(la):
E, muko moja, probaj nekad da odeš do npr ovče ili jabučkog... čak i do padinske...

Što se tiče tačkaste, biće, dok ih ne razjuri policija što usporavaju saobraćaj.

Sasvim dovoljno poznajem taj potez, a možda čak i više nego što treba... zato znam šta pričam.
Koliko putnika-kako plaćate-takav i prevoz.

Policija sa nama ima saradnju, tako da na tu varijantu - zaboravi.
 
nikola011":cgdp2phg je napisao(la):
Bivis":cgdp2phg je napisao(la):
Nikola, mudro zboriš ali šta predlažeš kao rešenje koji sistem bi kod nas bio efikasan kada dobar deo beograđana na plaćanje gleda ne kao na obavezu već nešto što treba da izvrda.

Pa da se iskoristi ovaj sistem tako da se vrdanje svede na minimum.
Kontrola udje u Bus, neprimetna, ne odudara od drugih, one aparate drzi u bilo kakvim torbama kao i drugi. Vozi se 2-3 stanice. Na sredini jedne iskljucuje se BusPlus kod vozaca i svi karte na pregled. Na sledecoj stanici ceka policija koja privodi one koji ne zele da daju licnu kartu zbog remecenja javnog reda i mira. Kazna za to je mnogo veca.

Ajde da se opkladimo da 90% sadasnjih svercera vise ne bi pomislilo da rizikuje?

Naravno da se ukidaju validacije, prva-zadnja vrata, sve je to nepotrebno, prevoz postaje brz, efikasan, sa dobrom naplatom. Interes policije: sve pare od kazni i prekrsaja idu MUP-u. Dovoljno je 100 ljudi GSP-a ukupno u 25 ekipa da rade ovaj posao.



Sad i policija treba da služi busplusovce??? Što da ne, na narednoj stanici neka čeka vojska sa barikadama i mitraljezima ako je slučajno neki opasni građanin od zadnjih para kupio hleb umesto karte... samo ne znam koja će policija juriti gospodu sa "drugim planovima" kada reše da zavrnu ono malo haračlija, kojim će parama ti koji sad pametuju da plate prevoz kad ostanu na ulici?
 
Jimbo":3nayq437 je napisao(la):
vucko":3nayq437 je napisao(la):
Jimbo jel se znamo sa gsp foruma?
U svakom slucaju dobrodosao :)

To objasnjava i zasto 40ticu izabrase...

Da, moguće... hvala. :)

No, zaista ne znam po kom su kriterijumu birali linije, ali je sigurno da nisu po broju švercera.

nikola011":3nayq437 je napisao(la):
A inace, ti radnici koji "privremeno" prelaze u BusPlus, cime se inace bave u GSP-u...
U najvećem broju su vozači.
Oni su u BusPlus-u privremeno, verovatno do septembra, kada će BusPlus sam sebi obezbediti dovoljan broj Kontrolora za nastavak akcije Stalne kontrole... u slučaju da se održi, naravno.


Bivis":3nayq437 je napisao(la):
Jimbo, dobro došao na forum. :kk:

Vidim dobro ste pokrili moju liniju 16, zahvalan sam na tome...
Jedno pitanje, da li ćete prekinuti praksu apelovanja i konačno krenuti u sankcionicanje...

Hvala.

Osim što je na liniji 16 prisutna Stalna kontrola, od sutra ujutru će imati i Tačkastu kontrolu na stanici Vuka Vrčevića u smeru ka centru.
Što se tiče sankcionisanja, odavno smo započeli strogo kucanje opomena i naplaćivanje doplatnih karata, ali je sve to individualno do samog Kontrolora.


maki80":3nayq437 je napisao(la):
E, muko moja, probaj nekad da odeš do npr ovče ili jabučkog... čak i do padinske...

Što se tiče tačkaste, biće, dok ih ne razjuri policija što usporavaju saobraćaj.

Sasvim dovoljno poznajem taj potez, a možda čak i više nego što treba... zato znam šta pričam.
Koliko putnika-kako plaćate-takav i prevoz.

Policija sa nama ima saradnju, tako da na tu varijantu - zaboravi.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Maki pitanje za tebe možeš ali i ne moraš da odgovoriš, da li ti plaćaš kartu, tj. da li si ikada plaćala kartu? Nemoj da se uvrediš, ali mislim da bilo koji sistem naplate da se postavi Ti i ljudi koji razmišljaju kao ti uvek će imati izgovor za neplaćanje.
 
maki80":38f65ci6 je napisao(la):
Sad i policija treba da služi busplusovce??? Što da ne, na narednoj stanici neka čeka vojska sa barikadama i mitraljezima ako je slučajno neki opasni građanin od zadnjih para kupio hleb umesto karte... samo ne znam koja će policija juriti gospodu sa "drugim planovima" kada reše da zavrnu ono malo haračlija, kojim će parama ti koji sad pametuju da plate prevoz kad ostanu na ulici?

Nisam mislio da policija bilo koga usluzuje, vec da zaradjuje.
BusPlus ne smatram kao dobru varijantu, vec kao zateceno stanje. Ako bi se raskinuo dogovor sa njima, kontrolu moze da vrsi grad, GSP bilo ko.

Idem od osnove da celokupna reorganizacija sistema ide u drugi plan. Govorio sam iskljucivo o sitemu naplate koji bi bio vrlo efikasan. Kazna za prekrsaj narusavanja reda 5-6.000 od toga neka tom policajcu po kazni ide 500 dinara kao stimulacija. Bio bi zadovoljan i MUP i policajac i putnik koji placa kartu, prevoz bi ostao brz i efikasan i ni u jednoj varijanti redovan platisa ne bi bio ugrozen nekim glupim pravilima.
 
Dragi moj Bivis, kad bih ti ispričala celu priču, ne bi mi verovao ali bi onda razumeo... vidiš, iskustvo je majka mudrosti a ja vidim 2 solucije:
platiš prevoz- novac odlazi u zonu sumraka, gradski nema ništa od toga, a dobiješ istu onu očajnu uslugu kao i onaj koji ne plaća.... i odrekneš se ono malo pameti i dostojanstva da sagledaš sve u pravom svetlu.
 
Jimbo":3o0bs3pn je napisao(la):
Koliko putnika-kako plaćate-takav i prevoz.
1. koliko putnika....
....treba ponovo nekima naglasiti da je prevoz javan a ne komercijalni. Svaka linija treba da ima jak takt bez obzira na broj putnika, jer ne postoje manje vredni sugrađani....
2. Kako plaćate ...
Kako god da plaćamo usluga je ista - nikakva. Evo, naplata se od uvođenja Busplus sistema povećala. To i grad priznaje. A šta je u prevozu od tada bolje? Apsolutno ništa!
3. takav i prevoz...
prevoz je takav zbog javašluka onih koji usluge pružaju i njihovog neprofesionalizma, a ne putnika. Jer, statistike pokazuju da je u BG-u švercera otprilike isti procenat kao i svuda u Evropi. E sad, uporedite uslugu u Evropi, i vašu.
 
Iskreno, ja jesam za sistem naplate i molim te nemoj me porediti sa švercerima jer kad pomislim na gsp i BG osećam samo jednu veliku tugu i ništa više... Rešenje za : problem šverca u prevozu, uvođenje reda među putnike, prihode gradskom preduzeću nije i nikada neće biti sokoćalo na šipci i armija loše obučenih ljudi koji(ovo ne govorim iz zle namere) uglavnom nemaju 3blage s prevozom i imaju nikakva ovlašćenja usled čega služe kao topovsko meso a kazne naplaćuju gde ne naiđu na otpor... rešenje je vraćanje kontrole i naplate Gradskom Saobraćajnom i Lasti i uvođenje KONDUKTERA, živog čoveka kome treba posao da prodaje karte prihvatljive cene... time bi se ujedno drastično povećao standard i smanjila nezaposlenost, i sve to uz mesečne karte na koje bi se upisivao broj povlastice pri kupovini iste... da li ovo smatraš za ideju na koju bi došao neko ko nalazi izgovore?
 
A ovako su izgledale jutarnje vesti u 7 na RTS 1:
........Vremeska prognoza. "Sunčano i veoma toplo. Temperatura do 40 stepeni. Od danas u javni prevoz možete ući samo na prednja vrata, a u obeleženim vozilima kontrola će biti stalna.PAZITE SE"
 
GSP se polako pretvara u privatnu prciju zvanu Bus Plus. Prvo osnivanje fantomske firme, pa mufte nabavka "validatora", zatim izdavanje karata, pa monopol na kontrolu a sada vec brendiranje vozila i njihovo uredenje. Vec je najavljeno ukidanje linija bez dovoljno validiranih (i to u javnom gradskom prevozu), a nemojte se cuditi ako za koji mesec vozace bude zaposljavao Bus Plus, kao sto ce verovatno raspolagati i sa reklamnim prostorom u vozilima. A vi se validirajte i cekajte red u tor na prednjim vratima.
 
maki80":2anqieoz je napisao(la):
Kome da platim? Njima? Ne pada mi napamet. Kad budu plaćale "manjine", narkomani, alkoholičari, prestupnici, masa ljudi sa crnogorskim i bosanskim lk., a uostalom i političari koji verovali ili ne imaju partijske legitimacije na kojima piše da imaju pravo na besplatan prevoz u svemu čega su se setili da stave, e onda nek mi pišu kaznu i to kad budu našli policajca da me legitimiše ali koji se ne vozi na značku već je kupio markicu od para za prevoz! Znači- na sveti nikad.

To, ili da se bar javnosti dostavi finansijski izvestaj zlocinackog udruzenja Bus Plus.
 
Reporter Telegrafa je mogao da posvedoči da je na svakoj stanici na kojoj se nalazila kontrola stajanje autobusa bilo značajno produženo, kao i da na stanicama na kojima nije bilo kontrole putnici ulaze na najbliža vrata, ne osvrćući se na nova pravila.

Našem izveštaču sa terena nije bilo dozvoljeno da u autobus na liniji 95 uđe nakon što je kontrola proverila putnike, tvrdeći da je i to deo pravila, iako je on tek sišao na tu stanicu.

Predlažemo da sutra kada budete kretali na posao to uradite pola sata ranije nego što vam je uobičajeno.

(Izvor: Tanjug)

https://www.telegraf.rs/vesti/beogr...anas-nova-pravila-u-vozilima-gradskog-prevoza
 
Šta misle da će postići sa time osim da iziritiraju i ono malo sveta koji plaća prevoz? Tačkasta kontrola je posle terminusne najveća glupost koja je ikada smišljena i nema veze sa mozgom, što ne izađu gospoda iz kancelarija koja su došla na tu bistru ideju da je rade....uglavnom, nijedno vozilo ne sme da stoji duže od 3 minuta... kontrola busplusa se pretvara u neobuzdanu gerilu, ne daj nam Bože da zaživi ta praksa uvođenja reda.
 
Očistiti direkciju od busplusovskih piona, apeks da ima pravo samo da održava aparate, maximalno pokriti cenu karte subvencijama shodno tome sam apeks bi odustao a ljudstvo pošto toliko voli putnike lepo prebaciti u drzavni sektor da budu ASISTENTI da prodaju karte od 20-30 din da se vozač ne bi mučio, da unose kese i izvode bakice iz busa...kontrolu vratiti gradskom nekih 100-200 ljudi čisto da kontroliše konduktere... moja vizija utopije.
 
Kako...? Tako!

Beograd je krenuo putem opste pijace. Posto je u drzavi rasprodato sve od privrede i industrije sto vredi, na redu su komunalna preduzeca, a slede skolstvo i zdravstvo. Ako nekoga zanima da vidi kako se stvara banana drzava, ima najsvetliji primer pred ocima.
 
Vrh