Lebanon":30ek88dh je napisao(la):
Pitanje br2, dali postoji ideja da se Teodora Drajzera prosiri 2+2 jer bi rasteretilo i onda i slivanje na autokomandu, i gazelu, a oslobodilo nesmetan i brzi izlazak okolnih stanovnika u novi most...
Čisto sumnjam da bi to rešilo bilo kakav problem.
Podsetiću da se na vrhu Drajzerove već nalazi semafor sa dve trake za skretanje ka gradu i da zeleno svetlo traje jedva toliko da prođu vozila koja se Drajzerovom popnu u koloni po jedan (a nekada je i to malo). A kako povećati interval tog zelenog svetla kad ono seče pravac Bulevar mira-Neznanog junaka gde se već sad u jutarnjem špicu dešavaju kolone i po pola kilometra.
Zaista me brine to stanje kolektivne utopije da beogradski saobraćajni čvor treba rešavati dovođenjem sa raznih strana X dodatnih traka u pravcu Autokomande! Teško mi je da zamislim da to može na dobro da izađe. Da sam neka vlas' ja bi otvaranje radova na tunelu Raskrpetlja-Autokomanda zakonom zabranio do puštanja prve linije metroa.
Kao jeftinu alternativu u Beogradu bih prvo želeo da vidim onu hibridnu varijantu UMP-SMT, a to znači 2+2 saobraćajnica sa razdelnim ostrvom Raskrpetlja - Rakovički put - Pere Velimirovića - Borska - Crnotravska - Trošarina - novi vijadukt ka Braće Jerković - kružnim putem do petlje Lasta, zatim u istom profilu severni krak Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - planirana veza na Čingrijinu - Dimitrija Tucovića - proboj na Severni bulevar.
Naravno da to nije isto što i UMP, naravno da je veći krug, ali za promil cene utopijskog kompleksa tunela zvanog UMP makar bi se poboljšala protočnost ovih već opterećenih ulica.
Po meni je suština sledeća: planeri su zacrtali da brzu vezu Bežanije i Novog Beograda sa Zvezdarom ostvare preko Raskrpetlje, Autokomande, Dušanovca, do Severnog bulevara mešavinom skupih 2+2 tunela i patetičnih ukrštaja sa gomilom centralnih saobraćajnica. A zašto ne već postojećim ili lako izgradivim još kraćim i direktnijim koridorom 3+3 odnosno 2+2 Gazela - Autokomanda - Južni Bulevar - Gospodara Vučića - nova Čingrijina - Dimitrijala? Možda smeta čep u zoni Autokomande? E pa baš zato ja bih dao prednost ovom pravcu SMT-a (Borska - Lasta) da bi se rasteretila Autokomanda.
Drugim rečima: realno je da gradski poluprsten bolje poveže susedne krajeve grada (tu je glavna korist od SMT-a) kako bi se smanjio pritisak na središte (čitaj Autokomanda). Nije realno da se pravolinijski koridori poput recimo Genex/Fontana - Cvetkova pijaca nekakvim UMP-om preusmeravaju u semaforizovane obilaznice preko Ade, Raskrpetlje, Autokomande, Dušanovca negde do sredine Bulevara i da maštaju da će premeštanjem gužve sa direktnijih na obilaznije pravce neki problem biti rešen. Ne, problem se mora rešavati povećavanjem protočnosti direktnih pravolinijskih pravaca (između ostalog i uvođenjem metroa), a ovo planiranje vijugavih tunelčića i mostića u Simcity stilu, to je, da se izrazim vrlo jovinovski, kolektivno ludilo.