Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

Nije pitanje samo novca, autobus preko mosta jednostavno moze da pokrije mnogo vise pravaca nego tramvaj. A kada vec imamo prostor u sredini zasto ga ne bi i koristio (zajedno sa tramvajem ako treba).

Da nece biti zastoja na mostu i prilazima je prilicno optimisticki stav, tu mogucnost ne treba iskljuciti. U slucaju zastoja na prilazima/isklucenjima (recimo petlja Radnicka) ili samom mostu klasicna desna zuta traka gubi na efektnosti za razliku od centralne koja omogucava slobodno kretanje vozilima GSP. O tome se radi, dati autobusu sve prednosti zasebne tramvajske trase.

Evo dokaza da nisam totalno zatvoren ideji tramvaja preko novog mosta :) par predloga za linije:

po Matejinom principu uparenih linija, svaka linija na crtezu ima isti takt:
52_tramvaj-ada-2x2.png


1linija=1trasa, deblje linije imaju duplo jaci takt od tanje:

52_tramvaj-ada-1.png
 
У обе варијанте ми зелена линија штрчи у горњем делу, односно из Рузвелтове скреће у Краљице Марије без икаквог укрштања, што би значило да је цео тај крак до Богословије слепо црево - преседање после три-четири станице од почетне тражи пешачење до Булевара.

Да ли може нпр. да та линија скрене у Булевар код ЕТФ-а, затим иде до правног, а онда се спусти ка Поштанској штедионици па даље предложеном трасом? С друге стране, љубичаста линија би могла да код Вука скрене ка краљице Марије, па да се код Штедионице попне ка Правном, па затим даље како је предложено. Ово би наравно захтевало изградњу нових скретања код Правног и ПШ, али ваљда то није нека велика наука.

Сада ћу можда мало више да лупим, али како би изгледала једна линија (ја бих је назвао периферном), од Богословије до Устаничке? Она би била спашена гужви и застоја у центру, а развозила би у два смера путнике који дођу до Вука.
 
Barkli, meni je to odavno omiljena potencijalna zamena za šesticu :)
 
Na ovu mapu gore udenes 2 i za penzjonere i nista ne gubis :kafa:
 
Dvojka je istorijska linija ovog grada, i ako verovatno nije toliko funkcionalna.
Mislim da njeno ukidanje bi izazvalo burne reakcije gradjana.
 
Ako sagledamo malo s praktične strane. Potez ka Bogosloviji opslužuje samo 12 i to na koliko 8-9 minuta po jedan tramvaj. Kada se napravi stanica BG-voza u Krnjači i tamo izmesti okretnica za potez 100, tramvaj se na ovom delu pokazuje kao čist luksuz ili ukras (slično kao linija 3). Razmisljao bih o ukidanju i tog i rakovičkog kraka da sam na njihovom mestu
 
Ja sam za, narocito kada proradi juzna bg:voz linija za Rakovicu, ali se plasim da se ne pobune "radnici iz Rakovice 21. veka" :)

Onda bismo imali sjajnu mrezu, jedan od gore predlozenih planova + dvojka. Nemam ja nista protiv dvojke kada je njeno postojanje opravdano u saobracajnom smislu.
Okretnica bi joj bila kod Beka ili na Tasu a isla bi kroz Resavsku u slucaju da ostale linije idu kroz Kralja Milutina.
 
Drugari,zaboraviste to da se potera tramvaj preko visnjicke za visnjicu?
 
^^^^ he,he, metro cemo tuda :D linija 3 za Karaburmu i Mirijevo
ili mozda cak bg:voz ako se iskoristi ona cev sto tamo izbija...
 
то је и најлакше сада урадити. ем постоји цев, ем постоји планирани коридор, таман да направиш ту две станице
 
Nego polako ljud sa ukidanje to je najlakse.A sta bi sa povezivanjem rakovice i banjice o tome je govorijo clan genijsu ako se nevaram ja ga zamolio za kartu da vidimo kako bi to izgledalo .Inace ljudi vrtimo se u krug ponavljaju se ideje i postovi prekopajte malo teme u nazad malo napredka ostvarujemo ;)
 
Neke se stvari i moraju ponavljati zbog novih ljudi i nove argumentacije.

Palo mi je napamet: Imamo uspešan pravac BG-voza, neočekivano uspešan, ali postoji problem kapaciteta pruge. Već sam spominjao i 12-ticu ka Omladinskom koja je ukrasna linija, a zidar spomenu metro:D

Dakle, rešenje za BG-voz je neki metro koji bi ga pratio: od Karaburme, preko Bogoslovije, Vuka, ali i Slavije, Autokomande, Prokopa, Sajma, zatim NOVOG MOSTA, i dalje pravac duž UMP do Tošinog bunara, gde bi mogao biti tunel ka Bežanijskoj kosi. Linija bi vremenom mogla i da se produži s jednee strane do Mirijeva, a sa druge do Aerodroma
 
Матеја Бељан":2evbnoj3 je napisao(la):
Ako sagledamo malo s praktične strane. Potez ka Bogosloviji opslužuje samo 12 i to na koliko 8-9 minuta po jedan tramvaj. Kada se napravi stanica BG-voza u Krnjači i tamo izmesti okretnica za potez 100, tramvaj se na ovom delu pokazuje kao čist luksuz ili ukras (slično kao linija 3). Razmisljao bih o ukidanju i tog i rakovičkog kraka da sam na njihovom mestu

Има логике то што кажеш, и, ко зна, можда си у праву, али то ћемо знати прецизно тек када се уради нова окретница у Крњачи. Ако буде тако, тада би тај потез могли да опслуже бусеви, као и сада што иду заједно са трамвајем.
 
Diskutabilno je to oko luksuza.

Naravno da niko normalan sad ne bi pravio liniju 3 da već ne postoji.

S druge strane, nisam baš siguran da je GSPu jeftinije da autobus koristi tu trasu nego tramvaj. A i nije da imamo strašan manjak tramvaja i struje. Druga je stvar što razvoj grada i planiranje linija treba da idu zajedno, pa sad država pravi naselje na Voždovcu bez ideje kud će svi ti ljudi da izađu odatle ujutru, dok u Rakovici ima prilično mesta pored postojeće tramvajske linije i blizu železničke stanice.
 
У Раковици се надам да ће се направити неки добар булевар са зградама од 10-15 спратова, онако по дужини по блок са сваке стране. То би заиста дало с мисла целом простору и, наравно, тројци
 
Da ozivim temu... Da li ima informacija o tome kada bi moglo da počne postavljanje šina na mostu? Tokom poslednje posete gradilištu UMPa na Novom Beogradu, Đilas je rekao da se radi projekat za postavljanje tramvajske infrastrukture preko mosta kao "privremeno" rešenje. Da li ima više informacija o ovome?
 
Tramvaj nece sigurno prije sledece godine jer tek trebaju da im odobre pare za to
 
Ma da budemo srećni ako bude priča kao sa toboganom. Tobogan je priča sa srećnim krajem (nakon 40 godina). Metro još nije ni krenuo da se gradi, a dok mi dođemo do linije M3... Mnogi sa ovog foruma će osedeti. Ova priča mi ide ka scenariju Pančevačkog mosta i drugog koloseka. Ako se ovde instalira infrastruktura za tramvaj, mnogo će vode Savom proteći dok se tu nešto ne promeni. Takođe, ne znam da li je onaj kredit koji je preusmeren u poslednjem trenutku a koji je bio predviđen za ovu svrhu (57 miliona evra), ali ako je tako, mislim da je to basloslovno i bezobrazno mnogo novca za max 3 kilometara dvokolosecne prugeza tramvaj. A opet, bolje je i to od šljunka za narednih 50 godina. E tako to izgleda kada se stvari koje ovoliko koštaju (pričamo o projektima vrednim više stotina milona evra) rade apsolutno neplanski. Pa ljudi mi i dalje ne znamo da li je most sposoban da nosi teški metro. A da stvar bude gora, verovatno i može, ali su pristupi mostu sa raskrspetlje neodgovarajućeg radijusa!
 
Čitam da će se srušiti tematski park kod ŽS "Novi Beograd" , jer će se prostor privesti svojoj pravoj nameni. da li to ima neke veze sa nastavkom radova na mostu i tramvajima?
 
Nema veze sa radovima oni su sa druge strane stanice
 
To što je nešto započeto na drugoj strani , ne znači i da se neće nešto promeniti. Naravno pod ovim nisam mislio na prebacivanje šina na drugu stranu , već na nešto drugo , a to bi moglo da bude više stvari.
 
Može da bude samo za novu autobusku stanicu, neki terminal ili da uvale nekom zemljište kako bi on platio izgradnju autobuske sa druge strane.
 
Gorstak89":24tr0pon je napisao(la):
Može da bude samo za novu autobusku stanicu, neki terminal ili da uvale nekom zemljište kako bi on platio izgradnju autobuske sa druge strane.

Ne znam baš , koliko sam ja razumeo , oni će samo sa druge strane da grade stanicu.
 
Vrh