Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

Pirocanjac i Vranjanac se svadjaju:

Pirocanac: Mi smo izmislili opanke, da nije nas, vi vranjanci bi isli bosi.
Vranjanac: Pirocancu moj, to sto kazes je tacno, ali vi ste i dan danas u njima!


Ista prica vazi i danas sa projektom "tramvajem u 21 vek"
Okreni obrni, mi smo i dalje u njemu.
 
Sa tramvajem ili bez tramvaja, to je samo pitanje para i kredita, a super-zuta traka za autobuse treba u svakom slucaju da se napravi :

most-na-adi-super-zuta-traka.png
 
Mislim da je to sa žutom trakom nrealno,jer je gradska skupština odbrila novi kredit za tramvajske šine..s obzirom da će se kako se kaže Metro linje M1 i M2 završiti do 2017 jasno je da ćemo preko novog mosta do tada sa CAF tramvajem. :kafa:
 
Zidar,mozda u savrsenom Beogradu u drugoj dimenziji bi to bilo moguce.Gde bi mogao reci da od 16.decembra 2011. do 9.9.2012 ce postojati ta traka a onda se postavljaju sine i.t.d.Ovako bi to samo dovelo do toga da zauvek imamo buseve i tuda,privremena resenja kod nas postaju stalna da te podsetim.A stalna se slabo kada realizuju(recimo metro) :kafa:
 
Preko novog mosta ce ici linija 11 koja ce ici na liniji Blok45-most na adi-gospodorska mehana-zeleznicka-kalemegdan
 
Извор? Колико је то сигурно?

Ако је веровати ДЈП :lol: , линија 11 је укинута привремено - док трају радови на Газели. Ти радови су завршени и ја очекујем да линија 11 буде враћена. Ако не буде, биће петиције или нечега сличног.
 
2012":wu5xm4y7 je napisao(la):
Mislim da je to sa žutom trakom nrealno,jer je gradska skupština odbrila novi kredit za tramvajske šine..

Zuta traka je najrealnija jer za nju nisu potrebni krediti vec malo asfalta i farbe :cool: a ostatak novca iz tog kredita mozemo da investiramo u savremeni vozni park ili besplatan gradski prevoz.

vucko":wu5xm4y7 je napisao(la):
Ovako bi to samo dovelo do toga da zauvek imamo buseve i tuda

To i jeste poenta mog plana :D sadasnji tramvaj u Beogradu je skup i neefikasan, autobus je u ovoj situaciji bolje resenje. A jednog dana ako tu trba da ide metro bice manje bolno ukinuti zutu traku nego tramvajsku trasu.

Sto se mene tice, mogu slobodno da se bace pare na sine, to ne iskljucuje zutu traku. Centralni koridor je tu pa je tu.
Mogu bez problema i tramvaji i autobusi da koriste istu centralnu trasu bez smetnji, cak stovise, ako tramvaji stanu autobusi i dalje idu (preticanje bez sinskog ogranicenja).
Naravno treba napraviti podlogu po kojoj mogu da idu autobusi a da se sine ne ostete, nije to neka visoka tehnologija.

Ipak ubedjen sam da kada bi se odmah pustila zuta traka (naravno sa malo asfalta) uvidelo bi se da je to daleko efikasnije resenje od tramvaja koji moze da pokrije najvise dva pravca (blokovi i Banovo Brdo, ujedno i jedine okretnice koje dozvoljavaju prestrojavanje, zaobilazni put od blokova do grada preko sajma nema smisla) dok autobusi mogu da naprave sjajnu vezu izmedju celokupnog zapada (Zemun/NBGD/Blokovi) i juga (Cukarica/Rakovica/Banjica) Beograda, valjda je tome most i namenjen.

U svakom slucaju nova tramvajska linija bice podjednako neefikasna kao i ostale postojece iz poznatih razloga, dzaba mogucnost prestrojavanja na okretnici ako istu koristi vise od 2 linije sto ce i biti slucaj. Potrebna je kompletna reforma trmvajskih linija inace ce sredina mosta dugo zvrjati prazna izmedju prolaza konvoja tramvaja.
 
"1111" to sam dobio informacije od :kum: kolega i to je tacno da ce 11 ici preko novog mosta

Nebi bilo lose da ide neka nova tramvajska linija od Knezevca do bloka
 
Cuburac93":edv2odsc je napisao(la):
Nebi bilo lose da ide neka nova tramvajska linija od Knezevca do bloka
Одавно је констатовано да је то немогуће због тога што нису предвидели скретницу. :bash:
 
Сумњам. Да су планирали, вероватно би је направили приликом неког од многобројних затварања тог потеза.

Сем тога, угао скретања и сам надвожњак чине прављење скретнице тешким. И ја сам се палио на ту скретницу, али сам схватио да од тога по свој прилици из наведених разлога нема ништа.

Наравно, све се може, само су паре у питању.
 
zidar":3ci4lwrx je napisao(la):
Sa tramvajem ili bez tramvaja, to je samo pitanje para i kredita, a super-zuta traka za autobuse treba u svakom slucaju da se napravi :

most-na-adi-super-zuta-traka.png

против сам те супер жуте траке, кад већ нешто мора ту да се стави (а није метро) онда нека буде трамвај. бусеви ту ништа неће одбити, опет их чекају семафори чим пређу мост
 
Ovo bi bile 3 linije visokog takta sa lakim presedanjem na mostu. I to je mnogo efikasnije od jedne 13-tice koja će da se zaglavljuje na Brdu i Blokovima. Tu je zaista sukob lepog i efikasnog. Lepo je da tramvaj ima dva mosta, ali efikasnije je da se jug(oistok) i (severo)zapad dobro povežu.

Linjija jedanaest će ići iz promotivnoestetskih razloga, siguran sam u to. Caf + Novi most + Novi Beograd. Divna kombinacija. Ali, tada će proći izbori ;)

Mislim, to neće biti loša linija kao što sam pomislio na trenutak, brže će se dolaziti di Železničke, prolaziće pored Sajma, gde će se lako presetadi na druge bus linije. Ali onda će biti previše tramvaja na NBG.
 
Čekajte, ljudi, postojanje tramvaja preko mosta (a to neće biti samo 13) ne sprečava postojanje autobuskih linija koje će ići ostalim trakama na mostu par minuta sporije nego tramvajskim trasama (a neke od ovih trasa će biti pokrivene tramvajem)

Na stranu što ne vidim kako će to 13 da se zaglavljuje na Brdu i u Blokovima, a autobuska linija neće..
 
Da, ali ekstra brza traka je mnogo primamljivija, jer je potpuno nezavisna :) A autobus u Beogradu važi generalno za pouzdanije preozno sredstvo kojeg bi se trebalo držati. Garantujem da bi ljudi glasali za BRT odnosno za dobru autobusku vezu koja je prava alternativa Gazeli.

A što se tiče metroa, neka neko ko se više razume proveri kako je taj most projektovan, dda li je on uopšte i projektovan za metro vozove ili samo za lake kompozicije, bilo da rade kao tramvaj, bilo kao LRT.
 
medjutim":2xrmnq81 je napisao(la):
Čekajte, ljudi, postojanje tramvaja preko mosta (a to neće biti samo 13) ne sprečava postojanje autobuskih linija koje će ići ostalim trakama na mostu par minuta sporije nego tramvajskim trasama (a neke od ovih trasa će biti pokrivene tramvajem)

Autobusi mogu da voze u krajnjoj desnoj traci na mostu, koja cak moze da bude i zuta, ali opet dolaze u konflikt sa automobilima na svakom ukljucenju/iskljucenju, a ako se napravi zastoj staju i autobusi. Vec na animaciji buducih prilaza mostu videlo se kako se stvara zastoj na ukljucenju iz Radnicke na petlju iz pravca BB.

U srednjoj traci autobusi TOTALNO NEOMETANO voze 3km od raskrspetlje do Antifasisticke Borbe sto je neprocenjivo. to je kao da postoji zuta traka na sredini Gazele i Autoputa od Arene do Hitne pomoci :shok: (hmm, eto ideje :D )

Neka idu i tramvaji centralnom trasom ako mora ali i autobusi (jedino sto za vreme postavljanja tramvajske trase ne ide niko).
 
Tramvaj se nikad nezaglavljuje u blokovima u djelu od deltasitija do bloka 45 a za pozesku necu trositi rijeci :kafa:
 
Имам једно питање и једно запажање што се тиче супербрзе жуте траке.
Прво питање. Каква супербрза трака? Ако је ограничење јавног превоза на 50km/h која је онда предност овога?

Запажање. Каснија демонтажа шина не би оштетила подлогу, тј. хидроизолацију, док би евентуално скидање асфалта тај слој упропастило. Онда би морали, прво да раде нову хидроизолацију па намештају шине.

Осим тога, будући метро може користити истоветне шине зар не? САмо се једна шина помера на 1.435мм, тј, скидају се метарски разделници и стављају шири. Значи, не купује се нова инфраструктура, већ се само постојећа трамвајска прилагоди.
 
stf, nisam baš siguran da je na krivini dovoljno samo dodatno razmaknuti šine, ali svakako dobar deo drži pravac..
 
stf":3u17wjte je napisao(la):
Имам једно питање и једно запажање што се тиче супербрзе жуте траке.
Прво питање. Каква супербрза трака? Ако је ограничење јавног превоза на 50km/h која је онда предност овога?

Super-Zuta (a ne super brza :) )traka je zuta, to jest rezervisana za gradski prevoz, to jest pouzdana.

Nema mogucnosti konflikta izmedju vozila gradskog prevoza i ostatka saobracaja (cf :fijasko: )

Uz to, kada bi se dostigla brzina 50 km/h celom duzinom te trase onda bi zaista mogla da se nazove super-brza u poredjenju sa prosecnom brzinom kretanja kroz saobracajni kolaps u gradu.
stf":3u17wjte je napisao(la):
Запажање. Каснија демонтажа шина не би оштетила подлогу, тј. хидроизолацију, док би евентуално скидање асфалта тај слој упропастило. Онда би морали, прво да раде нову хидроизолацију па намештају шине.

Hidroizolacija je u svakom slucaju zasticena odozgo (pretpostavljam betonskom kosuljicom) tako da moze sta god da se doda i skine sa povrsine mosta, ona ne mrda. Uzgred receno hidroizolacija i nije sama po sebi neki trosak.

stf":3u17wjte je napisao(la):
Осим тога, будући метро може користити истоветне шине зар не? САмо се једна шина помера на 1.435мм, тј, скидају се метарски разделници и стављају шири. Значи, не купује се нова инфраструктура, већ се само постојећа трамвајска прилагоди.

Ako bude metroa, mozda moze da koristi jednu od sina ali to je prvenstveno pitanje izbora metro tehnologije: metalni ili gumeni tockovi, gabarit vozila, pantograf ili napajanje preko sine. Nista od toga naravno ne znamo tako da je tesko danas napraviti infrastrukturu koja bi mogla zasigurno da podrzi buduci metro.
 
Postavljaju se potpuno druge sine za metro plus potpuno nove SS (sigurnosne signalne) uredjaje i napajanje putem trece sine tako da to nema veze sa tramvajskom prugom.

Koliko znam, ne postoji ni jedna deonica na svetu gde metro i tramvaj dele istu prugu.
 
Siniša":1vc4cz4j je napisao(la):
2. Ne znam za drugi primer u svetu gde je jedan metro-voz mogao da bude pusten na tako kratkoj deonici a da odmah bude jako koristan. Ogroman broj Beogradjana je jednostavno ZELJAN dobre veze izmedju starog i novog dela grada, i sa jedne i sa druge strane tu ide ogroman broj tramvajskih i drugih linija na koje ce biti lako presesti.
Pa bilo je nešto sličnih primera u Tokyu 1927 na Ginza liniji, deonica Asakusa-Ueno duga svega 2,2 km, ali u tunelu. Svakih godinu-dve su produžavali za otprilike 1-1,5 km. Drugi primer je 1964 na Tozai liniji trasa Takadanobaba-Waseda svega 1,7 km! Osaka 1933, Umeda-Shinsaibashi 3 km. Nagoya 1957, Nagoya-Sakae 2,4 km. I možda najsličniji primer Jekaterinburga gde je 1991 otvorena prva deonica Mashinostritely-Prospekt Kosmonavtov od 2,7 km i 3 stanice, a bila je dalje od centra grada.
Što kažeš, bitno je da se počne.
Оно што конкретно знам за Јекатеринбург је да је та кратка деоница пуштена од северног предграђа према центру, али само до индустријске зоне, након 11 година од почетка градње. Добила је надимак "Дечја подземна железница", јер се осим радозналих клинаца нико није возио. Тек 4 године касније, када је линија продужена у центар (1995) метро је добио неки значај, и тада је то била једна од најуспешнијих кратких линија у свету (изузетак, дакле). До отварања следеће станице према југу се чекало 7 година, а наредни продужетак од око 4 километра је крајем ове године. За све то време, сав остали градски саобраћај је све гори и гори распад. У социјализму су овакви пројекти били финасирани од државе, али сада сви градови Русије осим Петрограда и Москве су у проблему. Извесно је да би у случају Београду могао помоћи једино некакав самодопринос, али и много више еконмско-техничке мудрости. Данас не одржавамо како треба ни постојеће подсистеме, иако немамо трошак градње метроа. Помак је велики у односу на 90-те, али и даље недовољан.

To што је километар асфалтног пута јефтинији за изградњу од километра пруге, трамвајске или неке друге, и што је инвестиција у место аутобуског возило јефтнија од инвестиција у место железничког возила не значи да је аутоматски већа инвестиција у скупљи пројекат бацање пара. Ако је у питању заиста мали проток возила, односно мали број превезених путника, то стоји, али када се пређе одређен обим саобраћаја, трошкови решења са малим инвестицијама стагнирају и на послетку расту, док трошкови решења са већим инвестицијама опадају.

До завршетка Топчидерског тунела, и булевара за Раковицу, на мосту саобраћај никада неће бити успорен, те се на друмском делу може направити произвољан број аутобуских линија, користећи управо предност аутобуса да може користити баш сваку прилазну рампу.

Став да је "аутобус много бољи ослонац за јавни превоз од трамваја" пије воду само тамо где трамвај нема издвојену саобраћајницу, или где је та издвојена саобраћајница у стварно катастрофалном стању. Тамо где трамвај има издвојену саобраћајницу има и много боље перформансе по следећим критеријумима:
- Могућност да ћеш уопште моћи да уђеш.
- Удобност за путника који стоји више простора за стајање, и могућност кретања кроз возило.
- Мање мешање са таксистима и осталима који би на издвојену трасу.
- Велике превозне јединице на траси која је највећим делом издвојена пружају високу поузданост уз велики капацитет.

Ја сам за то да се једна од јаких линија из Блока 45, 7 или 9, усмери преко новог моста, односно да промени трасу од Ж.Ст.НБГ до Ж.Ст. Даље, да линија 11 има трасу Баново брдо - Ж.Ст.НБГ - Економски факултет - Калемегдан, и да линија 3 буде Блок45 - Хајат - Ж.Ст. - Сајам - Кнежевац. Разматрам да постоји и линија 13, Ташмајдан - Баново брдо, да се смањи притисак на линије 23, 37 и 58. Можда сам мало отишао у О.Т. са трамвајским темама, али сигурно је да би пруга преко моста утицала на цео систем.

Када су у питању БРТ решења, о томе би се могла отворити посебна тема, у којој би се могле поставити смернице за одлучивање о овом подсестиму, када за, и када против.
 
Vrh