“Blic” došao do pisma gradonačelnika Dragana Đilasa ministru Milutinu Mrkonjiću
Beograd je već video velike projekte koji još nisu ni započeti
Autor: E. B. | Foto:FoNet | 10.09.2009. - 05:00
Rat između ministra Milutina Mrkonjića i gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa zbog najavljene rekonstrukcije najprometnijeg prestoničkog mosta “Gazele” nastavljen je i juče. „Blic“ je došao do pisma koje je prvi čovek prestonice poslao ministru.
„U mom istupu nijednom nisam pomenuo Vas lično i ne smatram da snosite bilo kakvu odgovornost za te propuste i zato me čudi Vaša reakcija. Nadam se da se niste prepoznali u nekoj od rečenica u kojima sam naglašavao da građanima ne bi trebalo obećavati ono što realno nije moguće“, stoji u pismu gradonačelnika Dragana Đilasa.
On navodi da je od „Puteva Srbije“ tražio jasan plan radova na delu autoputa sa posebnim osvrtima na „Gazelu“, ali da je odgovor dobio tek pre deset dana i da tu nije bilo ničeg novog. „Kako će izgledati narednih 12 meseci saznali smo iz Vašeg obraćanja medijima kada ste izjavili da će sve vreme biti zatvorene po dve trake na „Gazeli“ i da će se saobraćaj odvijati preko ostale četiri. Tom prilikom ste takođe garantovali da će sve biti gotovo za 22 meseca, a verovatno i pre toga. Moja zabrinutost nema veze sa poznavanjem građevinarstva, već sa brigom zbog činjenice da je Beograd već video u medijima „velike projekte“, sa tačno određenim rokovima njihovog početka i završteka, a koji do danas nisu započeti“ stoji u Đilasovom pismu.
On je podsetio da „Gazelom“ dnevno prolazi i do 160.000 vozila, kao i da će zatvaranjem dve saobraćajne trake kapacitet mosta biti manji za 33 do 50 odsto.
„Ne postoji nikakva mogućnost da to ne ostavi katastrofalne posledice po protočnost saobraćaja u celom gradu. Zato ćemo naručiti studiju nezavisnih stručnjaka“, napisao je Đilas.
Dodatnu skpesu kada je u pitanju rekonstrukcija dela autoputa Bubanj potok – Aerodrom, navodi gradonačelnik, izaziva podatak što će ovaj projekat realizovati kompanija „Štrabag“.
„Ona već mesecima radi na rekonstrukciji Kružnog puta, u dužini od 10 kilometara, a do danas je završeno svega 1,7 kilometara. Svaki put kada sam prolazio ovuda bilo je više radnika koji su zastavcima regulisali saobraćaj, nego onih koji su konkretno radili“, piše Đilas.
On se osvrnuo na izjavu Mrkonjića da je Grad pre dve godine dobio novac za raseljavanje naselja ispod mosta.
„Zamolio bih Vas da sledeći put, pre nego što Vas saradnici slažu kako je Beograd dobio tri miliona evra za raseljavanje Roma još pre dve godine i Vi iznesete takvu tvrdnju u javnost, proverite njenu verodostojnost. Za Vašu informaciju, ne da nismo dobili ni dinara, nego ćemo sami, kao Grad, participirati u rekonstrukciji „Gazele“ sa iznosom od 7,5 miliona evra. Naravno, pod uslovom da se način rekonstrukcije usaglasi sa zahtevima nadležnih gradskih službi“, završio je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.
Kako je sve počelo
Prozivku je započeo Dragan Đilas, odmah po raseljavanju nehigijenskog naselja ispod ovog mosta, nezadovoljan što “ni posle osam meseci nema jasnog plana za obnovu “Gazele”. On je takođe tada rekao novinarima da na gradilištima na obilaznici oko Beograda i Kružnom putu nije video puno radnika i mašina. Za to je prozvao JP “Putevi Srbije”, koji su nosioci ovog posla, ali se u optužbama ipak našao prvi čovek ministarstva za infrastrukturu. On je na to odgovorio da i nije bilo moguće raditi “Gazelu”, jer je Grad tek pre koji dan iselio Rome ispod mosta. Čini se da je, međutim, “kap prelila čašu” kada je Mrkonjić izjavio da Đilas “marketuje” i da je Beograd još pre dve godine dobio tri miliona evra za raseljavanje nehigijesnkog naselja.
- Kako on zna koliko mašina treba da ima na gradilištu – rekao je tada Mrkonjić.
Izvor:Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=110106
Pozorište u kući se nastavlja :kafa: