Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

bgexplorer":fenbh51h je napisao(la):
Kako izbeći gužve na "Gazeli"
21. avgust 2009. | 12:32 | Izvor: B92
Beograd -- Gužve na mostu "Gazela" u vreme rekonstrukcije tog mosta mogle bi se izbeći zatvaranjem ulaznih traka na "Gazelu", kaže profesor Milan Vujanić.


Most ''Gazela'' u Beogradu (FoNet)
Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujić je gostujući u Vestima B92 objasnio da se to rešenje pokazalo kao dobro za vreme održavanja Univerzijade.
"Mi sad treba samo da primenimo to rešenje, dakle da sprečimo da se 'Gazela' napuni kako bi normalno funkcionisala, i ono što građani ne znaju - nije maksimalno iskorišćen kapacitet kad su vozila jedno do drugog na pola metra rastojanja i idu pet na sat. Maksimalno iskorišćenje je negde između 50,60 možda čak i 80 kilometara bez obzira na rastojanje između vozila, mnogo ih više prođe", naveo je Vujić.

B92: Od kakvog je značaja za Srbiju i Beograd obnova ovog mosta?

Vujanić: "Glavni pravac koji veže gore od Mađarske dole prema Nišu, odnosno od Hrvatske ili Slovenija Hrvatska pa opet prema Nišu prolazi ovim mostom i on je projektovan za nekih 10 000 vozila sa perspektivom u planu da za 10 godina bude 20 000 vozila dnevno. U ovom trenutku 'Gazela' ima između 130 i 150 000 vozila dnevno, znači kapacitet premašen za i to maksimalnih sedam puta i zato mi imamo problem."

Najbolje da zatvore gazelu i onda neće biti gužve :o
Ovo boldovano nije istina. Projektovan je za oko 40 000

Vrlo je mudar taj čovek. Pa svi ti ljudi će se negde uključiti na most i preći ga.
 
Goldstein":2ga1v2iu je napisao(la):
DoktorUbipacijentic":2ga1v2iu je napisao(la):
Цигани* су им правили проблем, пошто не смеју да поставе ни грађевински контејнер близу моста док их не иселе.:|
Али 'фала Богу - исељавање креће за пар дана, и тако се уклања највеће ругло Београда!:kk:
Шта мислите, колико тона смећа ће да однесу? Ја типујем на 30 000!:D
pa ne znam baš, ako je to istina, zbog čega ne rasele i Rome koji žive ispod mosta sa druge strane, kod Mostara?
Па и они се расељавају.:kk:
 
E, da, sinoć sam se oko 10-10:30 vraćao preko Gazele na NBG (gledao Zvezdu kod drugara, nisam se vraćao sa JNA)...i krajnje leve trake kod Mostara su bile zatvorene zvog radova ... u pola 11 uveče.
 
Биће затворене до 24.8., због редовне замене асфалта - било јуче у 24 сата.:)
 
Goldstein":1uw684m4 je napisao(la):
Vrlo je mudar taj čovek. Pa svi ti ljudi će se negde uključiti na most i preći ga.
Ниси у праву. Значајан узрок гужви на газели је што се велики број аутомобила укључује на прилазима мосту. Да, свакако би они сви прешли газелу, али, овако се ствара много учешљавања, кочења, а свако кочење, чувеним ефектом померања саобраћајног чепа, успорава саобраћај километрима иза места кочења. Дакле, као што је рекао, битно је да се саобраћај креће...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M[/video]

Затварање приступних саобраћајница, као за време универзијаде, би очигледно довело до равномернијег укључивања на аутопут. Сетите се, за време универзијаде је била затворена по једна трака на газели (тј. резервисана за аутобусе универзијаде), а ефекте скоро да нисмо осетили...
 
i ja potpuno shvatam ovu logiku i podrzhavam ideju. :kk: valjda ce tako nesto i da urade!
 
problem sa Gazelom je što ne postoje trake za uključivanje, nego što se odmah ukljuluju direktno na put. umesto da su napravili da dve trake dolaza iz pravca Autokomande, treća se stvara na uključenju iz Kneza Miloša i četvrta da se stvara na uključenju iz Savske. time ne bi bilo gužve
 
То су раније биле траке за укључивање. Некад је газела имала 2 траке + зауставна трака, тако да се са прилаза улазило на траке за убрзавање, па онда на регуларне траке...
 
Па могли су да направе да само преко моста буду три таке, а све остало да буду траке за укључивање/искључивање. Ово што су урадили ми никад није имало логике. :rolleyes:
 
Па кад су је правили нису је предвиђали за 130, него за 40 хиљада.
 
Наравно, али су тако могли да бар мало смање хаос који се јавља на укључењима (са НБГД из В. Поповића и из Савске).
 
Još se čeka na obnovu "Gazele"

Iako je nehigijensko naselje raseljeno, rekonstrukcija mosta "Gazele" neće početi odmah. Potrebno da finansijeri iz EU usvoje Akcioni plan i deblokiraju prvu tranšu sredstava. Cena projekta udvostručena, a radovi će trajati dve građevinske sezone.

Rekonstrukcija mosta "Gazela" još uvek neće početi, iako je nehigijensko naselje raseljeno.


Iako je nehigijensko naselje raseljeno, rekonstrukcija mosta "Gazele" neće početi odmah. Potrebno da finansijeri iz EU usvoje Akcioni plan i deblokiraju prvu tranšu sredstava. Cena projekta udvostručena, a radovi će trajati dve građevinske sezone.

Rekonstrukcija mosta "Gazela" još uvek neće početi, iako je nehigijensko naselje raseljeno.
Izjave Zorana Drobnjaka i Slavoljuba Tubića

Potrebno je da finansijeri iz Evropske unije usvoje Akcioni plan i deblokiraju prvu tranšu sredstava, odobrenu još 2006. godine. Zbog čekanja, cena projekta se udvostručila, a radovi će trajati dve građevinske sezone

Od kada je davne 1971. godine puštena u saobraćaj, "Gazela" do danas nije nijednom obnovljena.

Korozija je zahvatila ograde, metalne češljeve a polako osvaja i konstrukciju. Remont je bio neophodan još pre dve godine, a od tada se situacija pogoršala.

Zoran Drobnjak, direktor JP "Putevi Srbije" kaže da je pre dve godine odobreno 33 miliona evra, ali je u međuvremenu na svetskoj berzi poskupeo čelik, ali je i "Gazela" propala.

Odmah po odobravanju sredstava, iz međunarodnog kredita biće potpisan ugovor sa austrijskom firmom "Štrabag", koja je pobedila na tenderu za rekonstrukciju mosta.

Glavni proizvođač biće beogradska "Mostogradnja", a isporučilac čelične konstrukcije trebalo bi da bude "Goša", koja je i gradila most. Trka sa vremenom se nastavlja i čeka se zeleleno svetlo banaka, a svaki dan odlaganja košta.

Slavoljub Tubić, pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije" kaže da će biti potrebno najmanje 2.000 tona gvožđa, a čim bude potpisan ugovor izvođači će dobiti avans.

"Gazela" se već sada povremeno zatvara za saobraćaj, to su neodložni remonti koji će se po potrebi raditi samo noću, ali pravi remont počeće tek kada "Štrabag" počne zamenu konstrukcije i instalacija.

Veći deo remonta biće urađen sa donje strane mosta, što znači da zatvaranja "Gazele" na duži rok neće biti.

Četiri trake uvek će biti u funkciji, a uključenje na most neće biti moguće sa Mostarske petlje i od Centra Sava, već samo od Autokomade i opštine Novi Beograd.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Društvo/129911/Još+se+čeka+na+obnovu+"Gazele".html
 
Zar ce da menjaju i neke konstruktivne, nosece delove mosta? Mislio sam da ce to samo da prefarbaju, a da ce da menjaju ograde, cesljeve i sl. A i bas ce da bude zgodno ovo sa zatvaranjem prilaza sa mostarske petlje...
 
Da li rekonstrukcija mosta uključuje i rekonstrukciju Mostarske petlje?

Ja se radujem rekonstrukciji mosta jer će možda izgledati pristojnije kada se obavi, a ako preskoče mostarsku petlju, biće polovično.

A da, mogli bi umesto onih odvratnih bilborda na Mostaru da stave neku istripovanu gigantsku skulpturu gazele (životinje). :p
I onda to urade i sa druge strane mosta (novobeogradske) i skulpture budu simetrične sa konstrukcijom mosta. :D

Imam veoma bujnu maštu.
 
Реконструкција обухвата и Мостар и Газелу, пошто су и једно и друго рађени пре скоро 40 година и никад нису обнављани. Док траје реконструкција Газеле радиће се и аутопут кроз Београд, од Сурчина до Бубањ потока, а требало би да се реконструише и део новосадског пута од Батајнице до укључења на аутопут Београд-Ниш.
 
Naje*******ali smo u naredne dve godine kad krene ovo sa mostom i autoputom.
 
Zoran Drobnjak, direktor JP "Putevi Srbije" kaže da je pre dve godine odobreno 33 miliona evra, ali je u međuvremenu na svetskoj berzi poskupeo čelik, ali je i "Gazela" propala.
А што је у међувремену појефтинио, ником ништа. :rolleyes:
DoktorUbipacijentic":2ck2of31 je napisao(la):
требало би да се реконструише и део новосадског пута од Батајнице до укључења на аутопут Београд-Ниш.
Ово ми је успут промакло. Одакле ти ова информација?
 
Oho-ho, Djilas baca paljbu po republickim organima...istina je sve sto kaze, mada doduse kapiram da je sve manje vise zbog samopromocije...
 
“‘Prokop’ se ne radi, obilaznica se ne radi, kružni put ćete videti kako se radi. Bolje je izaći pred građane Beograda i građane Srbije i reći – ‘sada ovo ne možemo’, nego govoriti stalno da možemo, a onda kad se okrenete - iza vas toga nema”, kaže Đilas.

Sledeći potez koji gradonačelnik treba da uradi jeste da obezbedi sredstva da se klonira bar deset puta, da bi mogao da stigne svuda, da uradi sve što treba i da se postavi za konzula teritorije Beograda, pa da se niko ne meša u ta pola. Ovi iz Vlade žure sa radovima samo ako treba da im se ugradi dodatna klima na zgradi Vladi
 
Zar je stvarno moguće da se ovoliko primate na ovakve priče. Mislim, glasao sam ja za Đilasa na izborima, ali je ovo daleko od onoga što sam očekivao da će biti urađeno, a i šta god da uradi u naredne 4 godine ili 8 godina neće biti dovoljno za jednu katastrofalnu stvar za koju se založio, a to je "LEGALIZACIJA DIVLJE GRADNJE".

hvala i doviđenja.
 
hmm, jedna stvar mi nije jasna, kada su rekli da će ugraditi novih 2000 tona gvožđa, kako će to uraditi? Da li će iseckati parče koje je zarđalo pa staviti odgovarajući oblik i zavariti ili izbiti zakivke i zameniti ceo segment. Kolika je uopšte masa Gazele?
 
То би вероватно значило прекид саобраћаја ако су оштећења тако велика као што причају.
 
shmeksi":1fdodgba je napisao(la):
Zar je stvarno moguće da se ovoliko primate na ovakve priče. Mislim, glasao sam ja za Đilasa na izborima, ali je ovo daleko od onoga što sam očekivao da će biti urađeno, a i šta god da uradi u naredne 4 godine ili 8 godina neće biti dovoljno za jednu katastrofalnu stvar za koju se založio, a to je "LEGALIZACIJA DIVLJE GRADNJE".

hvala i doviđenja.
Pa zbog toga ga ljudi i vole jer nema čoveka koji nije krenuo da gradi objekat sa svom poterbnom dokumentacijom. Dobro ima, ali ti su već ostarili od čekanja, prešli bi u PUPS.
 
Vrh