Ја сам га користио као неутренирани бициклиста који се возао једном у два месеца када изнајмим бицикл на Ади.
Стари железнички мост је на за бициклисте, лошем месту. И има висинску разлику са обе стране реке.
Мени је неупоредиво било лакше да за прелазак Саве користим мост преко Аде.
Мост који нам фали за бициклисте преко Саве, технички има тротоар погодан за бицикле, али му фале приступне рампе, и то је Газела.
Боље да се паре дају да тзв. техничка стаза на Газели добије приступне рампе за бициклисте.
Кад кажеш неупоредиво лакше ти је да за прелазак преко Саве користиш мост на Ади, од чега ти је тачно лакше, од Старог железничког моста? Возио си бицикл преко њега?
Не слажем се да је Стари железнички мост за бициклисте на лошем месту, баш напротив. Налази се на одличном месту за повезивање стаза на супротним обалама реке и налази се на одличном месту за прелазак реке ако се иде рутом Блокови - центар града и обрнуто. Када идем том рутом, много је ефикасније и краће прећи реку било преко Бранковог, било преко трамвајског него преко моста на Ади, иако ти мостови нису директно интегрисани са бициклистичким стазама. Значи од исте тачке из Блока до исте тачке на Дорћолу, око 2 км ми је краћи пут кад идем на Бранков/трамвајски, него мост на Ади. Следеће најбоља опција ми је чамац када је сезона.
Стари железнички мост је и прва тачка где се бициклиста враћа тик уз реку кад из блокова крене ка граду и обиђе део око топлане, и то би управо била прва тачка где би се спојиле расцепкане стазе са новобеоградске стране реке када се заобиђу Блок 58 и Савски насип.
Сваки мост има висинку разлику, али Стари железнички има мању висинску разлику и од Бранковог, трамвајског, моста на Ади, или Газеле. Како код осталих мостова висинска разлика не представља проблем, а на мосту где је она најмања представља?
Људи овде као да заборављају једну просту чињеницу, положај моста је релативан у односу на почетну и крајњу тачку пута. И кад возим кола некад ми је Бранков мост најбоља опција, некад Газела, некад нешто треће, зависно одакле и где сам кренуо. Исто је и са бициклом. Толико се трудите да мост на Ади гурате као против тежу овом сумњивом пројекту, да га представљате као одговор на све потребе бициклиста, што он никако није.
И на крају, није свака вожњам бајсом рекреативна, ја на пример тако идем на посао. У том сценарију наравно да ћу да бирам најефикаснији или најоптималнији пут и да ако касним негде, 2км ми прави велику разлику, као и сваком другом коме је бицикл превозно средство а не само рекреација.
Морам да кажем да сам овде прочитао катастрофално лошу аргументацију и за и против овог пројекта и да очигледно ретко ко ко овде коментарише заиста активно, на дневном/недељном нивоу користи бицикл. Што је неко горе написао, бициклистички мост код Остружнице би био одлична идеја, још један такав мост би одлично легао у потезу између Старог железниког моста и Газеле, а затим повезати расцепкане стазе са НБГ стране, што уз реку, што уз нови пут ка Сурчину. Уз саобраћајницу Нови Београд - Сурчин обећане су бициклистичке стазе целом дужином са обе стране, а уместо тога добили смо пола стазе на једној страни, и то од средине пута, тако да та бици стаза није повезана са остатком инфраструктуре на Нбг. По мени би то били приоритети, а тек у неком наредном кораку као надоградња инфрстурктуре би лепо легао и мост Блок - Ада такве ширине да се исти не може прећи путничким возилима.
А ако би се икад направила и стаза уз Булевар Патријарха Павла (ако икад заврше тај булевар), мост на Ади би савршено повезао бициклистичку инфраструктуру на Нбг и у Раковици. Исти мост не може ефикасно да повеже Блокове са центром града.