Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

После овог образложења локалаца зашто су против моста више немам дилему да се ради о себичној жељи да им неко из Сурчина или другог краја града не долази у авлију како би имали паркинг места за себе, сплавове за себе, штеалиште само за себе. У ову тврдњу сам апсолутно сигуран пошто је локални карактер Савског кеја био његов једини преостали квалитет обзиром да су локалци и "локалци" разјебали и кеј, и реку и зелене површине, па чак и зграде у којима живе. То говорим из угла неког ко је 7 година провео на том кеју.

Малограђанштина првог реда која се некако највише испољава баш на Новом Београду. Слични аргументи су били и на протесту против рушења Југе.

Сам проглас је пример парадоксалних бесмислица и не могу а да не закључим да ивер не пада далеко од кладе и да власт има простора да буде још гора кад погледа колико њени грађани, често и политички противници баштине исте вредности лицемерја, себичности и опортунизма.
 
Jedan od glavnih argumenata je da je blok kada je sagradjen kompletiran takav kakav je i da nema potrebe da se novi korisnici, sadrzaji i slicno dodaju kako vreme prolazi.
Ali tu dolazimo do kontradiktornosti, jer oni zahtevaju da im se resi nedostatak 1000 parking mesta.
Koji nedostatak? Nije to nedostatak, primenite nacelo da je blok kompletiran 70ih i nema tu sta da se dodaje i menja. Dakle smanjite broj automobila na nivo 70ih. Morate biti dosledni.
 
Opet - proizvoljno slobodno tumačenje jer sedamdesetih i osamdesetih - nije bio izgrađen dovoljan broj parking mesta (čak i za ono vreme).
Ne može se porediti neodovoljan kapacitet postojeće infratsukture za potrebe stanovnika, sa naprasim dodavanjem potpuno novog saobraćajnog objekta koji totalo menja ceo kraj i privlači još veći broj novih vozila.
A broj vozila bi se i te kako smanjio kada bi se uklonili svi splavovi.
Avaj, postojeći plan je takav da se zadrže samo splavovi na koje dolaze uglavnom ljudi koji tu ne žive, svojim kolima, i da se tim splavovima omoguće još povoljniji uslovi za rad.
 
Broj splavova u zoni mosta je drastično smanjen, a na sadašnjem parkingu pored okretnice je planirana dvoetažna garaža.
IMG_20231126_040723.png
 
Broj splavova u zoni mosta je drastično smanjen, a na sadašnjem parkingu pored okretnice je planirana dvoetažna garaža.
Pogledajte prilog 181703
Broj splavova nije drastično smanjenjen, juče sam prolazio i posebno tu nema smanjenog broja splavova. Puno je nabijenih i teško nakačenih splavova.

Zašto tu garaža kada će most biti bliže sledećoj desnoj okretnici koja se nalazi odmah pored romskog naselja. Koliko znam most nije u zoni splavova već ispod.
 
Koje besmisleno razbacivanje parama i bezobrazno izvlačenje para iz gradskog budžeta, za milion evra je mogao da se formira novi park u delovima grada gde fale zelene površine i odakle ljudi moraju da idu preko pola grada da bi videli zelenilo na Adi.
 
Бициклисти и пешаци већ имају функционалан мост до Аде.
Sa ovim se bas ne bih slozio, samo manja populacija utreniranih vozaca bicikala ga korosti vecini je zbog uspona nepremostiva prepreka. Ako zelimo popularizaciju bicikliranja treba ponuditi korisnicima sto vise komfornijih opcija: i novi most ali samo za pesake/ bickliste, i adaptacija starog zelznickog. ako zelite popularizaciju bicikliranja treba raditi na tri pravca: infrastruktura, infrastruktura i na kraju infrastruktura.
 
Onda je rešenje - da se utreniraju. Bez zezanja, ovo se ne šalim.
Zar to treba da bude argument: da se gradi novi most za bicikliste koji nisu u formi - dakle da se gradi most za ljude koji ne voze redovno bicikl?
Pa ni taj novi zamišljeni most im neće pomoći da steknu formu - skratiće vreme i put vožnje bicikla. Taj most je zamišljen ne da omogući vožnju i pristup Adi, ne da popularizuje biciklizam, već da skrati - vreme dolaska na Adu. Za sport i trening treba pre svega - dobra volja. Adu imamo, načine da se dođe do nje imamo. Ko ima volje, taj sada vozi i voziće bicikl postojećim putem, a ko nema volju ni za to probao bi tim novim mostom jednom, možda još koji put i onda bi se smorio i sa njegovom pristupnom rampom.
Da i spomenemo zaboravljeni lift kod pilona koji i dalje nije u funkciji.
I kad smo uspona - pa hajde onda da napravimo prvo još jedan lift kao na Brankovom mostu, ili da dodamo rampu zavojnicu kod pristupa Mosta na Adi, pre nego što se ulupaju pare u nečiju fiks ideju.
I 300% se slažem da treba ulagati u infrastukturu, samo prioriteti moraju da se definišu, a to je povezivanje i održavanje postojećih staza.
 
Sa ovim se bas ne bih slozio, samo manja populacija utreniranih vozaca bicikala ga korosti vecini je zbog uspona nepremostiva prepreka. Ako zelimo popularizaciju bicikliranja treba ponuditi korisnicima sto vise komfornijih opcija: i novi most ali samo za pesake/ bickliste, i adaptacija starog zelznickog. ako zelite popularizaciju bicikliranja treba raditi na tri pravca: infrastruktura, infrastruktura i na kraju infrastruktura.
Ја сам га користио као неутренирани бициклиста који се возао једном у два месеца када изнајмим бицикл на Ади.
Стари железнички мост је на за бициклисте, лошем месту. И има висинску разлику са обе стране реке.
Мени је неупоредиво било лакше да за прелазак Саве користим мост преко Аде.
Мост који нам фали за бициклисте преко Саве, технички има тротоар погодан за бицикле, али му фале приступне рампе, и то је Газела.
Боље да се паре дају да тзв. техничка стаза на Газели добије приступне рампе за бициклисте.
 
Ако успете у стопирању овог пројекта сигуран сам да ће ова или следећа власт наћи бољи начин да потроши наше паре од градње пешачко-бициклистичког моста. Хахаах

А и кад смо већ до сада успели да га немамо, мислим да и није за нас.

Народ хоће још паркинг места, народ то и заслужује.

А аргумент да постоји већ функционалан бици прелаз мостом преко Аде (што иначе није тачно јер са моста мораш око рукавца па тек онда на Аду) би био једнак аргументу да нам није требала Газела јер смо имали Бранков мост или да нам није требао мост на Ади јер имамо Газелу.

Довољан је поглед на мапу да се сагледа сва бесмисленост таквих прича. Цео потез блокова је изоловано урбано ткиво које нама друге него да се сјати у једну једину улицу која га води до остатка света.
 
Poslednja izmena:
Sa ovim se bas ne bih slozio, samo manja populacija utreniranih vozaca bicikala ga korosti vecini je zbog uspona nepremostiva prepreka...
U opšte se sa ovim ne slažem. Današnje bicikle imaju brzine. Koristite ih. Znam ljude koji ubace u jednu brzinu i teraj. Ja šaltam po menjaču svaki čas, zavisi od uslova puta. Sećam se kao klinac da smo svi u kraju vozili poniku ili BMX. Brzinaca tada nije bilo. Za nas nije bilo nepremostive prepreke. Peli smo se i na Kalemegdan. Ja razumem da je nepremostiva prepreka uz Ulicu Vitezova Karađorđeve Zvezde. I meni je tu malo teže, ali podesim odgovarajući prenos i vozi. Za većinu ulica u Beogradu ne treba biti bogzna kako utreniran. Samo malo treba mrdnuti menjačima (prednji na najmanji zupčanik, a zadnji na najveći ili već neki manji). Inače, svi prilazi beogradskim mostovima nisu ni preterano dugi. Mislim da je najduži kada se treba iz Karađorđeve popeti na Brankov most (tu kod Ugostiteljko-turističke škole).
 
Zivim na Banovom brdu i kada idem biciklom do Delta sitija na primer, moram da kruzim, da idem sve do Mosta na Adi pa onda da se vracam nazad do Delte.

Moze jedan ovde jedan most da mi olaksa to?

a.jpg



Dacu vam sada konkretan primer, zuta linija je putanja kojom bih isao preko novog mosta, a crvena je ona kojom sada idem i koja je znatno duza

b.jpg
 
Ја сам га користио као неутренирани бициклиста који се возао једном у два месеца када изнајмим бицикл на Ади.
Стари железнички мост је на за бициклисте, лошем месту. И има висинску разлику са обе стране реке.
Мени је неупоредиво било лакше да за прелазак Саве користим мост преко Аде.
Мост који нам фали за бициклисте преко Саве, технички има тротоар погодан за бицикле, али му фале приступне рампе, и то је Газела.
Боље да се паре дају да тзв. техничка стаза на Газели добије приступне рампе за бициклисте.

Кад кажеш неупоредиво лакше ти је да за прелазак преко Саве користиш мост на Ади, од чега ти је тачно лакше, од Старог железничког моста? Возио си бицикл преко њега?

Не слажем се да је Стари железнички мост за бициклисте на лошем месту, баш напротив. Налази се на одличном месту за повезивање стаза на супротним обалама реке и налази се на одличном месту за прелазак реке ако се иде рутом Блокови - центар града и обрнуто. Када идем том рутом, много је ефикасније и краће прећи реку било преко Бранковог, било преко трамвајског него преко моста на Ади, иако ти мостови нису директно интегрисани са бициклистичким стазама. Значи од исте тачке из Блока до исте тачке на Дорћолу, око 2 км ми је краћи пут кад идем на Бранков/трамвајски, него мост на Ади. Следеће најбоља опција ми је чамац када је сезона.

Стари железнички мост је и прва тачка где се бициклиста враћа тик уз реку кад из блокова крене ка граду и обиђе део око топлане, и то би управо била прва тачка где би се спојиле расцепкане стазе са новобеоградске стране реке када се заобиђу Блок 58 и Савски насип.

Сваки мост има висинку разлику, али Стари железнички има мању висинску разлику и од Бранковог, трамвајског, моста на Ади, или Газеле. Како код осталих мостова висинска разлика не представља проблем, а на мосту где је она најмања представља?

Људи овде као да заборављају једну просту чињеницу, положај моста је релативан у односу на почетну и крајњу тачку пута. И кад возим кола некад ми је Бранков мост најбоља опција, некад Газела, некад нешто треће, зависно одакле и где сам кренуо. Исто је и са бициклом. Толико се трудите да мост на Ади гурате као против тежу овом сумњивом пројекту, да га представљате као одговор на све потребе бициклиста, што он никако није.

И на крају, није свака вожњам бајсом рекреативна, ја на пример тако идем на посао. У том сценарију наравно да ћу да бирам најефикаснији или најоптималнији пут и да ако касним негде, 2км ми прави велику разлику, као и сваком другом коме је бицикл превозно средство а не само рекреација.

Морам да кажем да сам овде прочитао катастрофално лошу аргументацију и за и против овог пројекта и да очигледно ретко ко ко овде коментарише заиста активно, на дневном/недељном нивоу користи бицикл. Што је неко горе написао, бициклистички мост код Остружнице би био одлична идеја, још један такав мост би одлично легао у потезу између Старог железниког моста и Газеле, а затим повезати расцепкане стазе са НБГ стране, што уз реку, што уз нови пут ка Сурчину. Уз саобраћајницу Нови Београд - Сурчин обећане су бициклистичке стазе целом дужином са обе стране, а уместо тога добили смо пола стазе на једној страни, и то од средине пута, тако да та бици стаза није повезана са остатком инфраструктуре на Нбг. По мени би то били приоритети, а тек у неком наредном кораку као надоградња инфрстурктуре би лепо легао и мост Блок - Ада такве ширине да се исти не може прећи путничким возилима.

А ако би се икад направила и стаза уз Булевар Патријарха Павла (ако икад заврше тај булевар), мост на Ади би савршено повезао бициклистичку инфраструктуру на Нбг и у Раковици. Исти мост не може ефикасно да повеже Блокове са центром града.
 
Samo da podsetim da je u planu "pešačko - biciklistički most" i da će pešaci biti većina korisnika mosta. Postoji bas-okretnica kod mosta gde mogu da se prebace letnje sezonske linije "Ada expres" koje idu iz Zemuna i NBG.
Naravno, most će koristiti i biciklisti za dolazak na Adu ili kao vezu dva dela grada.
 
Кад кажеш неупоредиво лакше ти је да за прелазак преко Саве користиш мост на Ади, од чега ти је тачно лакше, од Старог железничког моста? Возио си бицикл преко њега?

Не слажем се да је Стари железнички мост за бициклисте на лошем месту, баш напротив. Налази се на одличном месту за повезивање стаза на супротним обалама реке и налази се на одличном месту за прелазак реке ако се иде рутом Блокови - центар града и обрнуто. Када идем том рутом, много је ефикасније и краће прећи реку било преко Бранковог, било преко трамвајског него преко моста на Ади, иако ти мостови нису директно интегрисани са бициклистичким стазама. Значи од исте тачке из Блока до исте тачке на Дорћолу, око 2 км ми је краћи пут кад идем на Бранков/трамвајски, него мост на Ади. Следеће најбоља опција ми је чамац када је сезона.

Стари железнички мост је и прва тачка где се бициклиста враћа тик уз реку кад из блокова крене ка граду и обиђе део око топлане, и то би управо била прва тачка где би се спојиле расцепкане стазе са новобеоградске стране реке када се заобиђу Блок 58 и Савски насип.

Сваки мост има висинку разлику, али Стари железнички има мању висинску разлику и од Бранковог, трамвајског, моста на Ади, или Газеле. Како код осталих мостова висинска разлика не представља проблем, а на мосту где је она најмања представља?

Људи овде као да заборављају једну просту чињеницу, положај моста је релативан у односу на почетну и крајњу тачку пута. И кад возим кола некад ми је Бранков мост најбоља опција, некад Газела, некад нешто треће, зависно одакле и где сам кренуо. Исто је и са бициклом. Толико се трудите да мост на Ади гурате као против тежу овом сумњивом пројекту, да га представљате као одговор на све потребе бициклиста, што он никако није.

И на крају, није свака вожњам бајсом рекреативна, ја на пример тако идем на посао. У том сценарију наравно да ћу да бирам најефикаснији или најоптималнији пут и да ако касним негде, 2км ми прави велику разлику, као и сваком другом коме је бицикл превозно средство а не само рекреација.

Морам да кажем да сам овде прочитао катастрофално лошу аргументацију и за и против овог пројекта и да очигледно ретко ко ко овде коментарише заиста активно, на дневном/недељном нивоу користи бицикл. Што је неко горе написао, бициклистички мост код Остружнице би био одлична идеја, још један такав мост би одлично легао у потезу између Старог железниког моста и Газеле, а затим повезати расцепкане стазе са НБГ стране, што уз реку, што уз нови пут ка Сурчину. Уз саобраћајницу Нови Београд - Сурчин обећане су бициклистичке стазе целом дужином са обе стране, а уместо тога добили смо пола стазе на једној страни, и то од средине пута, тако да та бици стаза није повезана са остатком инфраструктуре на Нбг. По мени би то били приоритети, а тек у неком наредном кораку као надоградња инфрстурктуре би лепо легао и мост Блок - Ада такве ширине да се исти не може прећи путничким возилима.

А ако би се икад направила и стаза уз Булевар Патријарха Павла (ако икад заврше тај булевар), мост на Ади би савршено повезао бициклистичку инфраструктуру на Нбг и у Раковици. Исти мост не може ефикасно да повеже Блокове са центром града.
Лакше ми је од Бранковог моста, а до железничког сам се пентрао пешице.
 
Лакше ми је од Бранковог моста, а до железничког сам се пентрао пешице.
Ја се и на трамвајски и на Бранков пењем пешке, бајс на раме па уз степенице. И мени је лакше ако се гледа из правца Новог Београда да се попнем на мост на Ади него на Бранков возећи бајс, а из правца друге обале лакше ми је обратно. Но успони и узбрдице су саставни део вожње бицикла у граду као што је Београд, и што @relja каже, треба се утренирати. Моје примедбе на мост на Ади се не односе на успон него на то које правце покрива. Други велики проблем је што је део бици стазе у Јурија Гагарина који се обилази око Топлане и Блока 58 и који води и ка мосту на Ади и даље према граду у очајном стању, и што изломи и бајс и све живо преко оних џомби и прагова. Буквално најгори део за вожњу.
 
" . . za realizaciju projekta mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama na postojećim stubovima bivšeg mosta Franc Jozef u Novom Sadu."

Oni će koristiti "postojeće stubove", a ovde moraju da se grade novi stubovi mosta. Zato predhodno mora da se izvrši geo-fizičko snimanje obale i korita reke.
 
Novosadjani valda znaju šta im treba u gradu i tamo nema osporavanja u vezi tog mosta. . . Meni je interesantnija cena projekta od 40mil evra (?!)
 
Ajmo ovako: ja sam ubedljiva manjina , onih 1% biciklista kojim i ne treba posebna infrastruktura, vozim ulicama i rvam se sa autobusima, ali ne treba mene motivisati da vozim vec one gotovane koji pale auto svako jutro i generisu saobracajne cepove. Takvih je mnogo veci procenat, njima treba bezbedna i komforna (privlacna) infrastruktura, pa i most sa blagom rampom za penjenje, most bez automobila, buke i zagadjenja...taki nisu u bogzna kakvoj kondiciji...
Koriscenje stare zeleznicke infrastrukture je apsolutni hit u svetu i win-win situacija, jer oni koji ne znaju max nagib nivelete zel pruge je 2,5% sto je izuzetno prijatan i blag nagib za penjanje. Penjaje na most na Adi je najmanje 5%, na Brankov koji stepen manje...
Adaptacijom pruge Starog Zeleznickog mosta dobila bi se veza blokova sa Dunavskom obalom, koja bi se koristila ne samo za letnje svrckanje vec i za komutiranje do posla.
 
Piglet....
Pa upravo ti "gotovani" će dolaziti svojim automobilima da se parkiraju blizu ovakvog mosta...
 
Vrh