Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

У центру Талина 6 евра био сат пре 5 година, или 720 динара.
 
Нема теоријске шансе да дају бесплатан паркинг. Но поновићу још једном, не знам да ли ми је више промашена аргументација за, или она против моста. Ако некоме није јасно зашто немамо никакву бициклистичко-рекреативно-спортску инфраструктуру и зашто је нећемо ни имати, само треба извући неки пресек ставова за и против са ове теме.

Мени идејеа о мосту уопште није спорна, спорно је како је овај пројекат замишљен и образложен. Спорно је што се не ради на планском развоју бициклистичке инфраструктуре, нити на систематском решавању проблема паркинга. Спорно је што се термин ”рекреација” доживљава строго кроз број километара које би неко требало да пређе по принципу што више то боље, те се до крајњих граница банализује концепт вожње бицикла и боравка у природи.

Јуче сам видео на Линкедину занимљиву изјаву саветника за урбани разбој општине Хаг, па да пренесем овде:
“We want people in The Hague to be able to take their bikes or walk even more often. For that, you need to build fast, safe and comfortable routes.” - Alderman Robert van Asten of Gemeente Den Haag. Ми смо очигледно светлосним годинама далеко од оваквог размишљања те отуд и оваква расправа.

У међувремену, прегледао сам Закон о Одбрани, Закон о смањењу ризика од катастрофа и управљању ванредним ситуацијама, као и Закон о ванредним ситуацијама. И још увек нигде нисам нашао по ком то основу бициклистички мост мора да се пројектује да преко њега морају да иду возила хитних служби. А Драган ми још увек није одговорио на питање по ком тачно члану ког тачно закона је то обавезно. То је уједно и највећа опасност овог пројекта.
 
Hag je ravan kao tepsija.
Isto je i NBG - ali staze nisu povezane (dok u Hagu jesu).
Hajde da prvo povežemo ovo što imamo (duž Save i Dunava, od Mosta na Adi do Rakovice) ne košta puno i biće brže gotovo.
 
Planirana je dvoetažna nadzemna garaža, odustalo se od podzemne.

@vsn . . pročitaj Plan detaljne regulacije za most u vezi tog pitanja.
Nema tu ništa sporno, jer konstrukcija takvog i tolikog mosta može da omogući i prelazak vozila hitne pomoći ili vatrogasaca. . . A most se uklapa u mrežu bici-staza.
 
Poslednja izmena:
Мени идејеа о мосту уопште није спорна, спорно је како је овај пројекат замишљен и образложен. Спорно је што се не ради на планском развоју бициклистичке инфраструктуре, нити на систематском решавању проблема паркинга. Спорно је што се термин ”рекреација” доживљава строго кроз број километара које би неко требало да пређе по принципу што више то боље, те се до крајњих граница банализује концепт вожње бицикла и боравка у природи.
Е, браво. И мени је ту основни проблем што је то једна типична СНС, Весић-Гангуловска инстант идеја, стихија као и ово померање ивичњака по већ широким улицама, зато је и не подржавам (јер ниједну СНС инстант идеју нећу да подржим). Направи ли ико солидан план развоја бициклизма на НБ (где је основно питање, иначе, смештај бицикала; обично су то неке теже доступне просторије у оквиру превеликих зграда, много мање комфорних за масовни бициклизам од оних у Холандији или у Данској), не би ми ни био споран нови мост до Аде. Овако - нека хвала.
 
Poslednja izmena:
Da opet ponovim : biće pešačko - biciklistički most, a pešaci će biti mnogo više korisnici ovog mosta. Pišete samo o biciklistima, a ne i o pešacima koji će dolaziti autobusom na okretnicu kod mosta. Već sam mnogo puta pisao o bas-liniji "Ada Expres" od opštine NBG do mosta.
 
Nadam se da dobijamo novu vlast u Bgu koja nece smisljati ovako nebulozne projekte i koja ce vise osluskivati pobune i nezadovoljstvo gradjana.
 
Спорно је што се термин ”рекреација” доживљава строго кроз број километара које би неко требало да пређе по принципу што више то боље, те се до крајњих граница банализује концепт вожње бицикла и боравка у природи.
Апсолутно тачно
 
Planirana je dvoetažna nadzemna garaža, odustalo se od podzemne.
NIsam ni na pisao "podzemna" nego "Garaža koja izlazi na okretnicu".

Već sam mnogo puta pisao o bas-liniji "Ada Expres" od opštine NBG do mosta.
Umesto linije koja vozi putnike na destinaciju, ti si zamislio liniju koja putnike vodi do mosta preko kojeg moraju da pređu peške da bi došli na destinaciju :)
Onda treba da se zove "Autobuska linija Pešački Most Expres" :)
 
Da opet ponovim : biće pešačko - biciklistički most, a pešaci će biti mnogo više korisnici ovog mosta. Pišete samo o biciklistima, a ne i o pešacima koji će dolaziti autobusom na okretnicu kod mosta. Već sam mnogo puta pisao o bas-liniji "Ada Expres" od opštine NBG do mosta.
I to je instant. Stanovništvo Novog Beograda zaista ima gde da pešači. Ako iko ima, eto, mi to imamo. Zašto grad, sa druge strane, ne bi uredio po jedan ozbiljan park, park-šumu, SRC, po obodnim naseljima, gde bi moglo da se otpešači nekoliko kilometara umesto da se presedi u avliji ili prošeta najdalje do diskonta? Tamo ljudi ni trotoar za života neće videti pred kućom.
 
Koliko vidim nijedna opoziciona lista nije protiv ovog mosta, a izgleda da će opozicija optužiti vlast kako još nisu izgradili most i da bi oni to već odavno izgradili. :)
Zato sto grad i drzava gore od problema na svakom cosku, nepravde nas guse... pa ovaj nebitan most niko ne primecuje a tek da spominje.
Ali sigurno kad dodje novi gradonacelnik, nece tako olako bacati milione dok se grad raspada.
 
I to je instant. Stanovništvo Novog Beograda zaista ima gde da pešači. Ako iko ima, eto, mi to imamo. Zašto grad, sa druge strane, ne bi uredio po jedan ozbiljan park, park-šumu, SRC, po obodnim naseljima, gde bi moglo da se otpešači nekoliko kilometara umesto da se presedi u avliji ili prošeta najdalje do diskonta? Tamo ljudi ni trotoar za života neće videti pred kućom.
Super. Zasto ne napravis projekat za to i predlozis. Siguran sam da bi smo tu ideju mnogi podrzali.
 
Е, браво. И мени је ту основни проблем што је то једна типична СНС, Весић-Гангуловска инстант идеја, стихија као и ово померање ивичњака по већ широким улицама, зато је и не подржавам (јер ниједну СНС инстант идеју нећу да подржим). Направи ли ико солидан план развоја бициклизма на НБ (где је основно питање, иначе, смештај бицикала; обично су то неке теже доступне просторије у оквиру превеликих зграда, много мање комфорних за масовни бициклизам од оних у Холандији или у Данској), не би ми ни био споран нови мост до Аде. Овако - нека хвала.
Са овим могу само да се сложим.
 
Znaju svi šta mislim o ovima koji vode državu i grad, ali zaista mislim da je borba protiv mosta predimenzionirana! Na stranu što mislim da se priča o tome pokrene uvek nekako pre izbora, neće to do kraja decenije sigurno...

3/4 života na puškomet od potencijalnog mosta i to baš uz reku, nemam ništa protiv, meni bi značio. Naravno da će privući gužvu. Zato i nemam ništa protiv zone sa povlašćenom cenom za žitelje! Ja prvi odem iz zadovoljstva na Dunavski kej ili u sam centar. Samo posedovanje prosečnog automobila uključujući neku prosečnu kilometražu, registraciju i samo redovno održavanje košta 200-250 eur mesečno, dakle bez vanrednih stvari i naravno amortizacije vrednosti samog vozila. Ne vidim da bi 2% troškova parkinga napravilo neku finansijsku razliku, a napravilo bi oooogromnu razliku što se tiče reda i više prostora za stanovnike kraja i destimulisalo bi ljude da dolaze vozilima, pa na Adu! Smanjila bi se takođe gužva i zadržavanje ljudi koji dolaze na splavove ili u šetnju samim kejom. U stvari ne podržavam da se napravi bez toga, jer to bi zaista bio haos!
 
Pa ne bi destimulisalo ljude da dolaze kolima, o tome se radi, jer zona traje do 21h radinm danom i do 12 subotom... a praznicima nema zone.
Splavovi rade skoro od ujutru, a puni su posle 21...
A parkinzi u blokovima su sve samo ne rasporedjeni i projektovani za kontrolu i naplatu.
Ne radi se o tome "ja mogu/imam da platim" - zona ne rešava problem koji će da nastane.

Ovde ima toliko aspekata da bi se gledala samo jedna stvar - kako samo na još jedan način preći peške ili biciklom na Adu....
 
Poslednja izmena:
Da se razumemo pomalo i delim zabrinutost za neke stvari, manje zbog parkinga, najviše zbog urbanizacije Ade u delu kad se pređe most, ja bih nekako voleo da ostane ovakav i divlji, pa da eto nekad zapucam peške tu, ne bih voleo ni 1 splav iskreno, ali eto to je moja sebična želja. Opet postavlja se vrlo delikatno pitanje čiji je tu interes najveći? Slažem se, nas blokovdžija, ali opet, pa ima prava i onaj sa Ledina da bane i to tako što će voziti 5 min, mesto 25 da obrne ceo krug. Kažem ja prvi volim da odem na Dunav i sl, naravno vozilom.

Ipak, kada govorimo o ljudima koji dolaze samo na rečne splavove, koja je razlika od tekućeg stanja? Čak bi bilo manje onih koji dolaze do 21h. Frekvencija će zavisiti samo od promena koje se upravo sprovode, cenim da će biti možda i manje ljudi ako bude manje splavova. U stvari verovatno neće, zato što će verovatno biti fensi i novi i sami po sebi zanimljivi, ali na to most ne utiče! Na Adu se svakako ne bi išlo masovno posle 21h, taj koji ide u Vanilu, Peticu, Sunset i ostale koji su ugl na makiškoj strani, verovatno ne želi da šeta 2, 3, 4 km do tamo, lakše mu je da pređe vozilom most, ionako tada nema gužve.

Da, ne radi se samo o vlasnicima vozila iz bloka, biće lepše i pešacima, mišljenja sam da će zona to donekle rešiti, kao i divlje parkiranje! Na kraju, u bloku se pravi baza komunalne.
 
Kej se sada raščišćava od splavova, ali - ostaju samo oni najveći, sa najvećim prometom i posetom, na koje ljudi dolaze iz drugih krajeva grada - kolima.
Raščišćavanje ovog sadašnjeg krša samo pogoduje tim vlasnicima splavova jer se ambijent za goste drastično poboljšava i postaju primamljivije mesto za izlazak.
Za očekivati je da se sada, kada se krš raščisti - poveća broj automobila "sa strane".

Uzdati se komunalne službe i komunalnu miliciju je, bez uvrede - naivno. Za sce ove godine nisu imali volju da spreče ulazak vozila na nasip (iako postoje rampe i čuvari), pa ni na Ušću nisu u stanju (čitaj - ne žele da bilo šta preduzmu) sve se svodi na jednu-dve akcije godšnje za kamere. Od šefa pa na dole to je sve korumpirano i nemaju interes da se bave ovakvim stvarima već samo da se ugrade.


A ovima sa Ledina i Bežanijske - pa prevo im želim, od srca, da se naprave krštene ulice niz "surduke" pa da se i taj deo grada ljudski spoji sa ostatkom Novog Beograda - to im je potrebnije od mosta do kojeg će da poginu spuštajući se niz Bezanijsku kosu biciklom. Treba im svakoga dana, ne da se povremeno rekreiraju.
Neki prioriteti moraju da se znaju.
 
Kej se sada raščišćava od splavova, ali - ostaju samo oni najveći, sa najvećim prometom i posetom, na koje ljudi dolaze iz drugih krajeva grada - kolima.
Raščišćavanje ovog sadašnjeg krša samo pogoduje tim vlasnicima splavova jer se ambijent za goste drastično poboljšava i postaju primamljivije mesto za izlazak.
Za očekivati je da se sada, kada se krš raščisti - poveća broj automobila "sa strane".

Sve rečeno stoji, ali ni mene izgleda nema ko da čuje. To što se radi na keju sada, što će verovatno povećati atraktivnost lokacije, nema nikakve veze sa mostom. Dakle rešavanje keja je nezavisna varijabla, bio tu most ili ne! U redu, na to može da se doda i neki promil od ukupnih posetilaca Ade koji bi taj most koristili posle 21h, a da dolaze prvo vozilom!

Mene zanima u kom obimu će most generisati nova vozila tu u bloku i u kom obimu će zona to rešiti? Verujem da ima školovanih glava koje mogu napraviti model i potreban broj mesta i da se sve to uklopi u okolinu. Pa imamo iskustvo parkinga ovih blokova bliže gradu. Uvek nađem mesto bukvalno ispred broja koji mi treba, tako da podržavam to.
 
Vrh