Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Да, други мотиви, као и на сваком другом јавном пројекту.

Милијарде се троше/краду на потпуне будалаштине (метро, експо, нац стадион...) и уротити се против једног иоле разумног и употребљивог пројекта пешачко-бициклистичке инфраструктуре који чак и није нешто скуп ми нема никаквог смисла. Поготово не у овим условима експоненцијалног раста корупције, буџетских злоупотреба и штетних пројеката као нпр Шапићево асфалтирање зеленила.
 
Problem dolaska na Adu sa Novog Beograda - ne postoji. Nema ga. Postoje samo lenji i razmaženi ljudi.

Motiv za most je komercijalna gradnja na Adi, grabljenje neizgrađenih površina.
Posledice izgradnje mosta biće kastrofalne za savske blokove. Ljudi se bune sa razlogom. Naveli smo xy štetnih posledica.

Ovde na forumu kao da postoji jedan jedini način rešavanja problema u gradu, postojećih i izmišljenih: gradnja velikih, monoumentalnih objekata. "Samo nek se gradi". Drugo kao da ne postoji.

Ne, ovde ne postoji problem, ali ovaj most će svakako da ih napravi tamo gde nikako nisu potrebni.
A postojeći, koji mogu da se reše lako, brzo i za daleko manje para... zapravo su već mogli da se reše da stvarno postoji volja za rešavanje - još uvek nisu rešeni.

Ali neka, vreme teče, rok je produžen, u međuvremenu će se izgraditi zgrade duž Jurija Gagarina, završiće se uređenje prostora duž ulice, postojeći most će postati "bliži", a uređenje obale kod toplane će doći na red.
 
Poslednja izmena:
. . уротити се против једног иоле разумног и употребљивог пројекта пешачко-бициклистичке инфраструктуре који чак и није нешто скуп ми нема никаквог смисла. . .
Cena izgradnje ovog mosta će biti samo oko 1% gradskog budžeta 2025-2026god.
 
Као неко рођен и одрастао у савским блоковима који је пола живота провео на бицикли могу само да се сложим да за овим мостом не постоји потреба. Може да постоји нечија жеља или идеја али потреба као потреба не постоји.

Потреба постоји за тунелом који су Трејси / Солецар / Пантограф помињали, који би спојио Др Ивана Рибара са Чукарицом али пешачки мост између блока 70 и 70а неће задовољити никакву реалну потребу. Оно мало људи који не желе да иду преко постојећег моста на Ади могу да иду чамцима и то заиста није никакво негативно искуство, напротив јако је занимљиво туристима и младима и пре би се требало унапређивати а не укидати. Прилично је сумануто да град прво уништи постојећу верзију "речног таксија" инвестицијом од 20 милиона а онда узме да троши паре да развија "речни такси".

Оно за чим има потребе јесте сређивање кеја и целог блока 58 око Топлане како би се до постојећег моста на Ади долазило лако, без кружења наоколо. Таман има довољно места и да се изгради нови људски кеј па чак и кафићи на њему као надокнада за склоњене сплавове и велика гаража за све који долазе на кеј из других делова града. Да се тај део уреди и предвиди смислена градња на парцелама где је могућа уместо да се за пар година ради на дивље. За тих 20 милиона евра цео тај део може да уреди и споји да имамо "пешако-бициклистичку инфраструктуру" од блока 72 до Ушћа. Тако би заправо изгледало "решавање проблема" и "задовољавање" (пешачких / бициклистичких / возачких / угоститељских / туристичких) потреба.

1700139663706.png


Овај мост сам по себи је само још једна фикс идеја неког мозга уништеног кокаином а да ваља не би морала да се гура на силу и против жеља људи чију "потребу" треба да реши
 
Ček, pa ja tek sada vidim ove teniske terene kod toplane... au. Svačega tu ima...
A koliko je tek "Mala Kolubara" u stvari blizu kraja šetališta kod bloka 70A, kada bi se išlo duž reke....
 
Ne, "фикс идеја неког мозга уништеног кокаином" je predlog da se spoji bici-staza "од блока 72 до Ушћа", jer to nije moguće iz više razloga. A, neću na ovoj temi da podučavam zašto to nikad neće biti izgradjeno, jer ovde pišem samo o mostu Ada-blok70.
 
Može, Dragane, na bar dva načina, ali ti živiš na Fruškoj Gori i blagog pojma nemaš o delu grada o kojem pričaš, a podržavaš i promovišeš neškolovanog narkomana sirovinu što urniše Beograd.
 
Relja, ti "blagog pojma nemaš o delu grada o kojem pričaš", probaj da prodješ pešice tim delom obale pa ćeš možda shvatiti zašto nije moguće to uraditi.

IMG_20231116_142311.png
 
Pa. Dragane, opet podmećeš, kao i onomad sa potpisima stanovnika blokova za peticiju protiv mosta.
Pa upravo Kalian, ja i još neki, govorimo o uređenju trenutno neuređene obale:
Оно за чим има потребе јесте сређивање кеја и целог блока 58 око Топлане како би се до постојећег моста на Ади долазило лако, без кружења наоколо. Таман има довољно места и да се изгради нови људски кеј па чак и кафићи на њему као надокнада за склоњене сплавове и велика гаража за све који долазе на кеј из других делова града. Да се тај део уреди и предвиди смислена градња на парцелама где је могућа уместо да се за пар година ради на дивље. За тих 20 милиона евра цео тај део може да уреди и споји да имамо "пешако-бициклистичку инфраструктуру" од блока 72 до Ушћа. Тако би заправо изгледало "решавање проблема" и "задовољавање" (пешачких / бициклистичких / возачких / угоститељских / туристичких) потреба.


Sada se gradi oko toplane i nemonovno je da će se i taj deo obale konačno urediti, to vreme se bliži, Sakura je useljena, Lastavice će biti, jednog dana.
A ulaganje u Dragangulin most bi samo odvuklo novac od tog projekta.
 
Pa upravo Kalian, ja i još neki, govorimo o uređenju trenutno neuređene obale:
Besmisleno je da se dopisujem o urbanizmu sa nekim ko nije čuo za Katastar.

A, postoje mnogi vlasnici parcela od bloka 70a do mosta Gazela, tako da . . . Pored toga na obali je i jedno "Zaštićeno stanište".
 
Poslednja izmena:
могу да иду чамцима и то заиста није никакво негативно искуство
Вожња чамцима је позитивно искуство, позитивно искуство је и испијање кафе на сплаву, позитивно искуство је и купити пиће на сред тротоара да не мораш улазити у продавницу. Али реално тај вид превоза припада временима кад су настали сплавови, киосци и остала чуда која од Бг праве неуређен град. Овакав превоз сигурно не испуњава основне безбедоносне услове за нешто што би био речни такси. Да ли уопште постоји нека врста регулативе овог превоз или је просто неко некад прогурао ово а сад нико не жели да се замера и бави уређивањем?
 
Dragan pokušava da bude duhovit. Na silu :)
Pa i Sakura i Lastavice.... Belvil, Airport City, West 65, A Blok itd, itd se nalaze na zemljištu i na parcelama koje su pre toga u katastru bile upisane na državu, grad, druga lica... pa se sada tu grade zgrade. I Most na Adi je građen u zoni zaštite ptica.
 
Вожња чамцима је позитивно искуство, позитивно искуство је и испијање кафе на сплаву, позитивно искуство је и купити пиће на сред тротоара да не мораш улазити у продавницу. Али реално тај вид превоза припада временима кад су настали сплавови, киосци и остала чуда која од Бг праве неуређен град. Овакав превоз сигурно не испуњава основне безбедоносне услове за нешто што би био речни такси. Да ли уопште постоји нека врста регулативе овог превоз или је просто неко некад прогурао ово а сад нико не жели да се замера и бави уређивањем?
Naravno da postoji regulativa i bezbednosni uslovi, i da im se izdaju i obnavljaju dozvole, drugačije ne bi mogli da rade ovih 40+ godina.
Kad smo već kod bezbednosti te vrste prevoza, da li imamo argumente da nije bezbedan, posle 40+ godina rada?

Nije da ih branim i da ih zastupam, ali stavljanje čamdžija i vlasnike splavova u isti koš - nije u redu. Reka jeste za čamce, obale baš i nisu za ovakve splavove.
 
Poslednja izmena:
Od kada sam otvorio ovu temu ti pišeš protiv mosta, a u korist prevoznika čamcima.
Ima još članova koji su protiv ovog mosta, ali samo jedan piše više postova protiv mosta na svakoj stanici.
Opet, suočen sa argumentima i sve većim brojem ljudi koji takođe iznose razloge protiv, opet pokušavaš da obmanjuješ :)
Potpuno sam ravnodušan prema čamdžijama, ali sam istine radi, naveo činjenicu da skoro pa pola veka rade po propisima i pitao zbog čega se dovodi u pitanje bezbednost, da li imamo dokaze u suprotno posle skoro pola veka rada?
 
Nije da ih branim i da ih zastupam, ali stavljanje čamdžija i vlasnike splavova u isti koš - nije u redu. Reka jeste za čamce, obale baš i nisu za ovakve splavove.

Можда се нисам најбоље изразио, сплавови су зло у сваком погледу а чамци су како тако решавали проблем везе са Адом у току летње сезоне. Само мислим када би се данас расписиво конкурс за речни такси да овако нешто не би могло да прође јер би се очекивало да функционише и по киши и мало вишем нивоу Саве.

Реаговао сам на то да позитивно искуство није увек релевантно јер је и мени превоз чамцем позитивно искуство али на тај превоз идем само кад је лепо време и знам да је ниво Саве нижи и знам да чамци сигурно возе.
 
Можда се нисам најбоље изразио, сплавови су зло у сваком погледу а чамци су како тако решавали проблем везе са Адом у току летње сезоне. Само мислим када би се данас расписиво конкурс за речни такси да овако нешто не би могло да прође јер би се очекивало да функционише и по киши и мало вишем нивоу Саве.

Реаговао сам на то да позитивно искуство није увек релевантно јер је и мени превоз чамцем позитивно искуство али на тај превоз идем само кад је лепо време и знам да је ниво Саве нижи и знам да чамци сигурно возе.
OK, slažem se, iskustvo i pozitivno iskustvo su lične, subjektivne, stvari i doživljaji. Ja sa se sa tim čamcima vozio poslednji put pre korone, u stvari sve manje sam ih koristio od kako je izgrađen most. Za par minuta biciklom si na Mostu na Adi - i ne plaćaš,a vozio si se.

Znamo za razloge zbog kojih rečni taxi nikada nije zaživeo na beogradskim rekama.
 
За бициклистичку везу Савског кеја и моста преко Аде није потребно сређивање обале блока 58, већ да се уради бициклистичка стаза дуж Агостина Нета, од обале до Јурија Гагарина.
Због топлане и њеног пристана за горива никад неће бити могуће повезивање целе НБГ обале, али да се топлана обићи.
Пењање на мост преко Аде за бициклисте и пешаке је уз рампу из Јурија Гагарина.
Оно степениште ком се прилази из Бродарске је за избегавање, мада оно води на низводну страну моста са које се силази сличним степеништем са стране Стенке.
На узводној страни моста степениште је на шпицу Аде код кајакаша. Није ни оно бајно али се чешће користи од она два низводна, ја сам често силазио њиме када сам ишао на трчање. Ако сам бициклирао, наставио би рампом која се спушта ка рукавцу.
Све у свему мост преко Аде је довољан и добар за кретања са НБГ на Аду пешице и бициклом.
Оно што фали за бициклисте јесте спој два прекинута кеја, код топлане и испод Газеле, тј. Жељезничког моста.

Фали да се направи бициклистичка стаза у Агостина Нета од обале до Јурија Гагарина, дуж Јурија Гагарина већ има до моста преко Аде, и фали од испод моста преко Аде дуж Јурија Гагарина ка Владимира Поповића, и из Владимира Поповића паралелно са Газелом до шљункаре Инкоп на крају кеја испод Газеле. Боље да се за то дају паре, биће више ефекта.
 
@Дошљак
To sa pristanom za gorivo za toplanu je bila moja pretpostavka pre više godina, nemam potvrdu da je prepreka, ali to nije nikakav problem da se naprave staza i plato koja bi išli preko.
Apsolutno nikakav problem, već možda i poslastica za nekog arhitektu.
 
Vrh