Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Могу инсталаце пристана и да буду укопане као што је случај на Ади Хуји.
 
Dragane. Ni ne znaš šta se tu tačno nalazi ni kako to izgleda.
Najveća "prepreka" je privatni interes zbog jedne male šljunakre na kraju šetališta i ništa više od toga.
 
Da ti objasnim, postoji parcela Toplane sa pristanom oko kojeg je "Zaštićeno stanište" ptice Mali vranac. . . Dalje postoji i bivše Bridogradilište koje je u privatnom vlasništvu i gde već postoje planovi za stambenu izgradnju. . . Dalje, postoji više privatnih parcela do obale za gradj. delatnost.
Zato sam rekao da se nikad neće spojiti kej od bloka 70a do mosta Gazela.

IMG_20231116_142311.png
 
Зато нам треба ова стаза уцртана црвеном линијом. Већи део већ постоји, већи део може лако да се направи, најспорније је да се исели шљункара узводно од Газеле:
1700151708836.png
 
Или још лакше, да се иде уз железнички насип, да се избегну успони који би били неопходни ако би стаза ишла трасом бивше пруге.
 
Dragane, da ti objasnim...
Pristan je plutajući objekat. Sadašnje postrojenje za usis/izliv vode je limena baraka.

Uređenje obale ne znači samo uređenje sadašnje obale već znači i proširenje obale, možda baš kao što je urađeno od bloka 70a do Ivana Ribara podno starog nasipa, a ne postoji od bloka 70a do brodogradilišta i zimovnika, a biće izgrađeno upravo samo zbog te buduće gradnje u okolini brodogradilišta i toplane.

Ti si jedina osoba za koju znam da ima nešto protiv produženja šetališta. Doduše, ti živiš ne u Beogradu već na Fruškoj Gori ...
 
Uređenje obale ne znači samo uređenje sadašnje obale već znači i proširenje obale, . .
Pisali smo o p-b stazi, a ne o izgradnji nove obalo-utvrde i keja do Brodogradilišta. To je sasvim druga stvar, veliki i skup projekat, a ne neka staza za pešake i bicikliste.
Naravno, ako postoji neki plan za izgradnju novog keja slično kao u Zemunu, to podržavam iz sve snage. :)
Znači nisam protiv, kao što klevećeš, jer si tek sada pisao o takvom projektu. A nije ti prvi put da obmanjuješ forum.
 
Poslednja izmena:
Pisali smo o p-b stazi, a ne o izgradnji nove obalo-utvrde i keja do Brodogradilišta. To je sasvim druga stvar, veliki i skup projekat, a ne neka staza za pešake i bicikliste.
Što mu opet dođe jeftinije od pešačko - bickilistočko - interventnog mosta preko Save do Ade Ciganlije.
 
Kakve veze ima obalo-utvrda sa mostom do Ade?!
Ne može se obalo-utvrdom preći Sava i doći na Adu.
 
Može se Mostom na Adi doći do Ade Ciganlije, a ovom obaloutvdrom bi se dobila mogućnost lakše i jednostavnije povezanosti Zemunske i Novobeogradske pešačko - biciklističke staze. Na ovaj način nije neophodno da neko ko vozi bicikl ili neko kome je cilj šetnja, da ide do Ade Ciganlije. Onaj kome je cilj sama Ada, lako može doći do nje.​
 
Ja predlažem zgradu u obliku jednoroga od 200 metara napravljenu od čokolade i čelika na Ušću.

Bolje da se gradi nego da guraju pare u svoj džep.
 
Ne, "фикс идеја неког мозга уништеног кокаином" je predlog da se spoji bici-staza "од блока 72 до Ушћа", jer to nije moguće iz više razloga. A, neću na ovoj temi da podučavam zašto to nikad neće biti izgradjeno, jer ovde pišem samo o mostu Ada-blok70.

Наравно да је могуће и биће изграђено, неће један град од 2 милиона људи да буде заувек осакаћен и поцепан због пар глупих одлука из 20. века. Поготово када изгледа да имамо буџет од 20 милиона евра на располагању

Једина стварна препрека тог дела јесте присвајање јавног простора од стране компанија, што јавних што приватних али то се врло лако да решити и за далеко мање паре од 20 милиона евра. Само тешка наивчина верује да постојеће улице не могу да се искористе за пешаке и бициклисте а конкретне парцеле Топлане ограде као и све друге грађевине.. Све је то шатро "неопходно" директорима јавних предузећа док не зашушкају паре и онда одједном могу и Ластавице и Сакуре и сплавови и ресторани и пешчаре и паркинзи и шљункаре рентакареви и тениски терени шта све тренутно има тамо.

1700160733226.png


Улице већ постоје и могу уз минимално улагања да се ослободе и направи простор за пешаке и бициклисте. Чак и да постоји делић где тај кеј не може да буде до саме воде опет ће послужити сврси да не мора да се заобилази читав блок. Дакле цео простор где је сада шипражје, дивљи паркинзи, сплавови и ресторани апсолутно може да се ослободи и врати народу. Који је на крају крајева и власник те топлане "чији је блок".

1700161653678.png


Ово мазање очију народу од стране државних и приватних фирми је у равни средњовековне цркве која није допуштала раји да чита Библију, није то за њих нека ћуте ваљда попови знају боље. Ћути немој да доводиш у питање или тражиш решење у 21. веку је непремостив проблем да се рашчисти шипражје само ћути више и немој да размишљаш о томе нити да преиспитујеш. То је топлана значи има струја вода сви би помрли да се вози бајс тротоаром где ми возимо кола значи оно мазут висок напон ћути и веруј стручњацима

На крају крајева ово је 21. век па свако ко још пада на те приче може сам да погледа и каже да ли ту заиста целом дужином нема простора ни за обичан тротоар за грађане или су "разлози" против тога то што би онемогућило буразерима да присвајају обалу за себе и своје бизнисе


Што се тиче самог моста који шилујеш идеја је глупа, главни ефекат тог моста ће бити што ће блокирати поглед на град из блокова. Радијус људи којима ће заправо бити доступно пешке је идиотски мали а простора за паркинг аутомобила већ нема. Не да недостаје, нема. Па се управо ти људи који би једини и користили пешице дати мост највише буне против његове изградње.

Нико са Бежаније или блокова 72, 45, 44, 62,63 итд. неће да

  1. пешачи до станице,
  2. чека аутобус или трамвај,
  3. вози се до раскрнице Јурије Гагарина и Агостина Нета где ће да изађе на станици
  4. пешачи цео блок од те станице до твог моста (јер аутобуси и трамваји који возе улицом Јурија Гагарина не залазе у тај патрљак),
  5. пешачи преко моста и онда
  6. пешачи преко Аде да би дошао до језера

Нико. Или ће да иду на речни превоз који им је близу и ради деценијама без инцидената или ће да седну на аутобус и директно изађу код Макиша. Бициклистима није интерес да "скрате" вожњу бицикла већ да у њој уживају па је уређивање кеја поред реке далеко смисленије за бициклисте и може се чак употребити за вожњу у више праваца од тог једног моста који кошта 2 и по милијарде динара (???) и никоме није у интересу.
 
Живео сам 6 година у савским блоковима и и мени се свиђала својеврсна изолованост Савког кеја али не могу да се сложим да је пешачко-бициклистички мост мегаломанија јер по дефиницији није и заправо представља најјефтинији могући тип премошћавања реке.

Такође, не видим како тај мост може да омогући отимачину земљишта или генерише додатну градњу било где?
Јасно је да би економска логика такве узурпације јавног добра градњом моста постала нешто јача али ако прихватимо страх од потенцијалне злоупотребе и због тога кренемо да стопирамо јавне инвестиције онда је наш пораз потпун.

Хајмо да кидамо месо рукама јер је неко повредио некога ножем или хајмо сви на коњске запреге јер је нечији син згазио некога.

Такође, против сте моста јер ће се можда појачати комерцијализација на Ади а у непосредној околини читав Савски кеј и цела Ада Међица су просто узурпирани од стране срећних, бахатих и повлашћених. Да је бар комерцијализовано него је највећи део приобаља заправо приватизован.

Мени је то помало замена теза и позитиван став о овом мосту и изричито негативан став према било каквој злоупотреби је врло логичан и неупитан. На страну што је трагедија да оволики град на две реке нема ни један пешачко-бициклистички мост.
 
Можда једног дана одлуче да преселе и топлану у Сурчин . .
Nije u pitanju samo toplana, već je tu čvorište toplovoda, a to je teško preseliti.
Za tu lokaciju nema nekog planskog dokumenta kao što ima PDR za nizvodno do Gazele. A nema ni nagoveštaja da se izgradi obalo-utvrda kao ona u Zemunu i tako spoji Savski kej sa kejom kod ž.mosta prema Ušću. To je oko 2.500m i možda će nekad biti kada se prvo raščisti obala od šljunkara i betonskih baza, ali sa njih se gradi po gradu i neće to biti ni lako, ni brzo.

Sve to nema nikakve veze sa izgradnjom p-b mosta do Ade i za njega je Direkcija već raspisala tender za dokumentaciju koji traje do 9.12., pa ćemo videti do NG ko je pobedio.
 
Poslednja izmena:

125 MILIONA ZA IZRADU PROJEKTA BICIKLISTIČKO- PEŠAČKOG MOSTA ZA ADU: Ispumpavanje budžeta ili diktatura?


Drage komsije,

Obaveštavamo vas da je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju pešačko-biciklističkog mosta između ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije.

Za te svrhe je namenjeno preko 125 miliona dinara, to jest, preko 1 milion evra.

Postavlja se pitanje ako je izrada tehnicke dokumentacije toliko skupa, koliko će nas koštati izgradnja i održavanje mosta?

Podsećamo vas da se preko 10,000 građana, pretežno iz Bloka 70 i 70a, izjasnilo da je protiv izgradnje ogromnog mosta u ulici Omladinskih brigada.

Projekat zvuči dobro u teoriji, ali u praksi on bi doneo ogromne ekološke probleme i rizike, uključujući povećanje automobilskog saobraćaja, u ovoj već automobilima zagušenoj saobraćajnici, a sa tim dodatno povećanje već ogromno zagađenja vazduha i zagađenja bukom.

Uz to, problem nedostatka 1.000 parking mesta samo u ovom delu blokova 70 & 70 bi se dodatno pogoršao jer je iluzorno očekivati da će ljudi iz udaljenijih delova Zemuna , Surčina itd dolaziti biciklama sa porodicama kad je biciklističko - pešačka infrastruktura nefunkcionalna, nebezbedna ili ne postoji.

Voleli bismo da što pre vidimo Beograd sa desetak novih, lakih i višestruko jeftinijih biciklističko - pešačkih mostova/pasarela (slika u prilogu), ali prioritet je prvo srediti postojeću neuslovnu, nebezbednu i nepovezanu biciklističku infrastrukturu.

Svima nama je važan hitan razvoj biciklizma i održive gradske/urbane mobilnosti, jer smo pogođeni ogromnim saobraćajnim gužvama i svakodnevnim saobracajnim kolapsima u pravcu prema gradu i iz njega, kao i zagađenjem koje donosi ovoliki broj putničkih automobila koji se koriste za svakodnevni prevoz na posao i sa posla, jer je javni prevoz nepouzdan, nefunkcionalan, nebezbedan i zastareo.

Umesto ulaganja našeg novca u izgradnju preskupog mosta, smatramo da novac treba usmeriti u razvoj biciklističko - pesačke veze Savskog keja u blokova sa Savskim kejom na Ušću ( Linijski Park Novog Beograda) i dalje preko starog železničkog mosta sa ostalim delovima grada, kako bismo mogli svakodnevno da koristimo ovu rutu ne samo u rekreativne svrhe, već i za naše poslovne, obrazovne, kulturne i sve ostale obaveze.

Sta vi mislite da je vaznije u ovom trenutku?

izvor: FB Blok 70 - ZA​
 
Ovako se gundjalo svojevremeno i kada se gradio most na Adi, kako je preskup, kako je na pogresnom mestu, kako ce nam unuke zaduziti.
Beograd napredni grad u kome se mitinguje protiv opasnog biciklistickog mosta, kao da ce Gazela 2 da se gradi. Verovatno bi nas Holandjani ili Danci djuture smestili u ludaru kada bi culi.
 
Ovako se gundjalo svojevremeno i kada se gradio most na Adi, kako je preskup, kako je na pogresnom mestu, kako ce nam unuke zaduziti.
Beograd napredni grad u kome se mitinguje protiv opasnog biciklistickog mosta, kao da ce Gazela 2 da se gradi. Verovatno bi nas Holandjani ili Danci djuture smestili u ludaru kada bi culi.
Da, bilo je mnogo polemike "stručne javnosti" i galame cele opozicije u vezi tog mosta preko Ade. Sada se to retko i pominje, a bez tog mosta bi bio kolaps u gradu.

A povodom izgradnje pešačko-biciklističkog mosta do Ade "mitinguje" ili piše proglase samo jedno udruženje iz bloka 70/70a. Nisam primetio da neka opoziciona lista govori da je protiv izgradnje ovog mosta, iako je već počela predizborna kampanja.
 
Ovako se gundjalo svojevremeno i kada se gradio most na Adi, kako je preskup, kako je na pogresnom mestu, kako ce nam unuke zaduziti.
Beograd napredni grad u kome se mitinguje protiv opasnog biciklistickog mosta, kao da ce Gazela 2 da se gradi. Verovatno bi nas Holandjani ili Danci djuture smestili u ludaru kada bi culi.
A tek argument "tako su govorili i za Ajfelov toranj" i "novi simbol Beograda"... a i to rešenje jeste bilo skupo, jer - "velelepan most, novi simbol.." a da - "omogućiće pešacima i biciklistima da lakše dođu na Adu" ...
Dancima i Holanđanima ne bi bilo jasno zašto plaćamo 1.000.000 evra samo za izradu jednog projekta kada za desetak hiljada možemo da sada odmah spojimo sve postojeće biciklističke staze, oborimo ivičnjake na raskrsnicama... i da održavamo ove postojeće.
 
...A povodom izgradnje pešačko-biciklističkog mosta do Ade "mitinguje" ili piše proglase samo jedno udruženje iz bloka 70/70a. Nisam primetio da neka opoziciona lista govori da je protiv izgradnje ovog mosta, iako je već počela predizborna kampanja.

Bave se i drugi, ovi su najglasniji jer oni najbolje shvataju posledice i njih najviše pogađa... tu žive, ne "mitinguju" (kakav odvratan komunjarski izraz za ljude koji se samo bore za komšiluk, ne ugrožavaji nikoga).

A najglasniji zagovornik mosta je - Dragan, koji ne živi u blokovima, ne živi na Novom Beogradu ili u Zemunu, nego živi - na Fruškoj Gori...
 
Direkcija je raspisala tender za "tehničku dokumentaciju", a to je obimnije od "jednog projekta", jer predhodno mora da se izvrše geofizička ispitivanja obale i korita reke gde će biti izgradjen most.
 
Jer Most na Adi je "super" i toliko je puno koštao zato što ne sme da ima stubove u koritu da ne bi ometao rečni saobraćaj pa visi o jednom pilonu, a za pešačko biciklistički most mora da se ispita korito da bi se u njemu postavili stubovi :ROFLMAO:
 
Vrh