Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Nemoj ni da prelaziš na ovdašnje postove. Biće ti bolje sa tim stručnim ljudima, a i nećeš se nervirati zbog neistomišljenika. ;)
 
Ovo je jedan od retkih novih projekata koji mi se veoma dopada i mogu svesrdno da ga podržim. Naročito ako bude prihvaćeno rešenje sa lukovima koji podsećaju na talas. Zadovoljava I estetski i funkcijom. Super mi je ideja da biciklom iz blokova sa decom stignem do Ade… još ako tamo bude premešten i zoo vrt… Retko ko od nas je baš u takvoj formi da može bicikom preko Mosta na Adi. Ima tu i negativnog, ali i mnogo pozitivnog! Uredjenje keja do Gazele je takodje odlična ideja i ona bi imala moju podršku, ali ovaj most mi je trenutno smisleniji, odnosno možda više u skladu sa mojim željama i navikama. Poštujem svačije mišljenje, ali ponekad su na temama stvarno najglasniji negativni kritičari svakog projekta.
 
За повезивање бициклистичке инфраструктуре на десној и левој обали Саве, идеална локација би била (по мом скромном мишљењу наравно) у висини Старог железничког моста. Као бициклиста редовно идем рутом од центра до блокова, и ретко кад се одлучим да идем преко моста на Ади који уопште није оптималан избор, него радије пењем бицикл уз степенице Трамвајског или Бранковог моста да бих прешао на другу страну.

Мост на Ади у смислу бициклистичке инфрастуктуре би био одличан за повезивање Новог Београда и Раковице, када би са топчидерске стране направили бициклистичку стазу. Што се тиче везе блокови - Ада, преко летње сезоне не бирају људи махом да чамцем пређу реку само зато што их мрзи да возе, него зато што је то директна везе, док се мостом на Ади опет кружи.

Моје мишљење је да Београду заиста фали барем 2 или 3 искључиво пешачко бициклистичка моста за боље повезивање обала, АЛИ, идеја да се направи бициклистички мост преко ког би могла да иду моторна возила (како они кажу хитних служби) је познајући нас катастрофална, поготово што се по бициклистичкој стази уз Саву већ навелико возе кола. Апсолутно сам против тога и боље онда да не направе ништа и да се кружи преко моста на Ади него да се направи нешто што би могло неповратно да деградира и Блок 70 и зелени појас око Аде.

Пар личних предвиђања и оцена: 1. Ако буде довољно велики отпор јавности, плус ако се саплету око финансија, од овог пројекта неће бити ништа;
2. Нико се неће озбиљно позабавити питањем потребе овог града за бициклистичком инфраструктуром, што у рекреативне што у сврхе коришћења бицикала/тротинета/eл. бицикала као превозног средства, тако да нећемо добити никакву смислену везу између две обале.
3. Очекујем да овај пројекат прође као жичара на Калемегдану - тресла се гора родио се миш
4. У неком идеалном свету у коме би градску власт заиста било брига за бициклистичку инфраструктуру и у коме би се стручно приступило једном таквом пројекту, идеја да се направи зелени коридор којим би се из блока директно спустило бициклом на Аду заиста делује лепо. У једном таквом измаштаном свету бих волео онда да видим и два бициклистичка моста према Ади. У реалности у којој се кола лагано возе уз Савски кеј, а читава обала Саве према Ади је прекривена нелегалним викендицама и сплавовима, боље не претварати Блок 70 у џиновски паркинг и додатно уништавати Аду под неким лажним изговорима.
 
. . идеја да се направи бициклистички мост преко ког би могла да иду моторна возила (како они кажу хитних служби) . .
Most će biti širok 6-8m (to će biti definisano u projektu), a ispod bici i pešačkih staza će biti i nekih vodova. Po nekim zakonima most takve širine mora da omogući i prelaz vozila hitnih službi. Odnosno konstrukcija mosta će da bude takva da će moći da prelaze vozila hitne pomoći, policije, vatrogasci, vojska, . . itd.
Druga je stvar kako će se onemogućiti ilegalni prelazak neovlašćenih vozila, nap. predlagao sam potapajuće stubove. Ali potpuno je besmisleno odustati od mosta zbog eventualnih bahatih vozača. Neki tzv."džinovski parking" neću ni da komentarišem, jer i sada dolaze ljudi da se prevezu čamcima do Ade, a moći će besplatno da predju most.
 
Poslednja izmena:
E, drago mi je da smo se dotakli i vojske.
Lokavcija ovog izmaštanog mosta je ni manje ni više nego na mestu previđenom za lansiranje pontonskih mostova u Savu.
U vreme bombardovanja 1999, u park ispod nasipa je vojska dovezla inženjerijske jedinice sa pontonima u slučaju da NATO sruši mostove.
Tu je betonska rampa za prilazak kamiona reci, tu su masivne bitve za privezivanje.
Slična rampa je bila i kod Gazele, pre izgradnje Beograda na vodi (ko je zaista vozio bicikl duž beogradskih reka zna o čemu pričam). Još uvek postoji kod "Dunavskog cveta" na Dorćolu, i mislim možda kod hotela Jugoslavija, nisam siguran. Ali, obale su isprojektovane strateški, vodilo se računa.

Dakle, kao što sam već i pisao, blokovi 70 i 70A, okretnica u Omldsinskih brigada i ceo taj kraj nikada nije bio projektovan za ubuživanje nečega poput ovog mosta, čak naprotiv.
Ali baš to mesto jeste planirano, isprojektovano i izvedeno za pristup inženjerije reci Savi - ovo je strateška lokacija za "ne daj bože".

I onda nekme palo na pamet: ju, vidi, "ima mesta", taman bi lep legao "mostić"...
Klovnovska država i klovnovska logika.
 
Да додам да до онеспособљавање мостова може доћи и у мирдонопско време, услед различитих хаварија и несрећа, не мора нужно неко да нас бомбардује. Зато и јесте важно да постоје таква предвиђена места за постављање понтона (војска би требало да обавља битну улогу у друштву и у условима мира али то је сада друга тема).

Друго, ако већ причамо о прављењу паркинга за аутомобиле људи који би даље на Аду наставили бициклом, не знам да ли је ико спомињао и да ли је узета у разматрање локација у блоку 44 где стоји онај несрећни Аква парк. Та џунгла тамо зврји празна а у питању је огроман простор.

И на крају, најмања је мени брига како ће се технички решити приступ неовлашћених возила том новом мосту, већ да ли ће у пракси приступ бити омогућен само хитним службама за не дај боже или ће ”потапајући стубићи бити спуштани” и кад наиђе неко ”битан”.
 
Vojska je već dala saglasnost na "Plan detaljne regulacije" za lokaciju ovog mosta. Zato je sada i omogućeno da Direkcija raspiše tender za dokumentaciju.
Znači most nije "na mestu previđenom za lansiranje pontonskih mostova u Savu", već je uzvodno od tog "strateškog mesta". . . koje sada koriste neki splavovi.

IMG_20231108_115227.png
 
Ako je "voska dala saglasnost" onda bi Tužilaštvo, da se bavi svojim poslom, trebalo da to istraži, ko je taj klimač glavom koji je dao saglasnost i da odgovara, a da se saglasnost povuče (ako i jeste data..).
Ali, - Zagorka Dolovac, još jedan klimač...

A Dragan, koji je upravo postavio sliku koja je jasni argument DA TU NE TREBA DA SE IŠTA GRADI JER JE MESTO VEĆ PREDVIĐENO ZA NEŠTO DALEKO VAŽNIJE i i dalje insistira na "svojoj ideji" :rolleyes:
 
Vojska jeste dala saglasnost i to može da se vidi u tekstu Plana detaljne regulacije.

A most će biti uzvodno od tog mesta i zato je "moja ideja" prihvaćena od nadležnih.

IMG_20231108_121943.jpg
 
Onda to treba da se ospori i povuče. I neko treba da za to debelo odgovara. Ali - svugde su postavljeni poslušni klimači glavom.

Most je zamišljen preblizu postojećeg, ranije planiranog i projektovanog lansirnog mesta, otežava manevrisanje i fizički svojim stubovima i promenama u struji reke, potpuno nepotrebno, zatim u slučaju havarije baš ovog mosta se blokira put uzvodno, deo samog mosta u parku zauzima prostor za kretanje vozila i mašina.... još jedan idotizam u nizu.
Ali, kada su klimači glavom odobrili Beograd na vodi, ne čudi me da su odobrili i ovo.

Samo, klimači glavom i Dragan nam nisu ponudili alternativne lokacije za lansirna mesta i za grupisanje tehnike, ni za ovo mesto ni za ono kod Gazele. A kada bude zatrebalo...
 
U vojsci nisam bio inžinjerac, već u raketnoj protiv-oklopnoj jedinici, pa za "alternativnu lokaciju" se obrati nadležnima u vojsci koji su dali saglasnost na PDR mosta.
Baš tebe briga za stvarne probleme Beograđana i za brojne posledice, ti samo sebično gledaš "svoju ideju" i ništa sem toga.
 
Da, toliko "brineš" da nisi niti jednom digao reč protiv brojnih idiotskih poteza i projekata gradske vlasti.
 
Nisi upućen, pisao sam protiv metro-a koji je najveći gradski projekat . . i još nekih manjih.
 
Znamo, Dragane, ti se sa padina Fruške Gore zalažeš za projekte automobilizacije Beograda.
Samo osoba takvih štetih pogleda na svet može da bude gluva i slepa na sve argumente koliko je pogrešan ovaj zamišljeni most.
 
Poslednja izmena:
Beogradjani kupuju automobile i ne mogu ja da ih sprečim. Zato sam predložio da se prvo izgradi novi most na Savi i tunel u produžetku, kao i UMP, most na Ada Huji, . . itd., pa tek onda da se sagledaju potrebe grada u vezi metro linija.
A samo "slepi i gluvi" nisu u stanju da vide i shvate benefite budućeg mosta "Ada -Blok70".
 
Kako o problemima Beograda razmišlja neko ko ne živi u Beogradu.
 
I za prethodni projekat za koji se Dragan zalagao i promovisao ovde na forumu - kineska luka uzvodno od mosta Mihajla Pupina u zaštićenom području Beljarice se odustalo, pa tako očekujem i za ovaj projekat.
Inače, siguran sam da bi mnogo manje od novog mosta koštalo da se produži Savski kej od 70. bloka do keja kod Starog Sajmišta i da se uradi rekonstrukcija Starog železničkog mosta u pešačko-biciklistički most. Efekat bi bio mnogo veći, a troškovi mnogo manji, nego izgradnjom novog mosta, jer bi imali neprekinut kej od 45.bloka pa sve do Zemunskog keja, i postojeći železnički most bi dobio novu funkciju.
 
Nije bila moja ideja za luku uzvodno od Pupinovog mosta, već državna, a ja sam oduvek promovisao "Luku Dunav" u Pančevu kao lokaciju za izmeštanje rada "Luke Beograd". Kej ne može da se produži na taj način, ali neću ovde da pišem o tome.

Drugo, Stari želj.most nije veza za Adu Ciganliju, pa ne može ni da bude alternativa mostu "Ada - Blok70". Toliko o tome i o "stručnosti" autora predhodnog posta.
 
Poslednja izmena:
Veza sa Adom već postoji - Most na Adi.
Beogradu je potrebna praktična biciklistička infrastuktura koja se može izgraditi za jako malo para, a ne skupi i atraktivni objekti tamo gde im nikada nije bilo mesto.
I u Beogradu ne postoji "Stari željeznički most" a kej može da se produži - toliko o upućenosti autora sa Fruške gore.
 
Inače, ja očekujem da se luka izgradi po svim ekološkim standardima i da
neće biti nikakvog zagadjenja reke i da nema razloga za eko-katastrofu.
Toliko o tome da nisi promovisao planiranu kinesku luku kod Pupinovog mosta kad je ogroman broj ljudi na forumu upozoravao koliko je opasno graditi luku na planiranom vodoizvorištu i uzvodno od Beograda.
 
Jes, ti si "dorastao", tvoja ideja je da će ljudi iz Novog Sada da siđu sa voza na stanici kod Mosta na Adi da bi preške prešli na Adu preko mosta u Omladinskih brigada :)
 
Mi koji živimo u blizini Savskog keja i koji smo najmanje jednom nedeljno na tom keju, nismo dorasli temi, ali su dorasli temi oni koji žive 80 km od keja i koji ko zna kad su i bili na tom istom keju.
 
Vrh