Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Budžet Beograda za 2023. je bio oko 205 Milijardi din ili oko 1.750 miliona evra, pa cena za most od 22,5mil evra nije značajna cifra.
Nije ovde u pitanju cena za izgradnju, koja je kao 2km autoputa, već osporavanje svakog projekta aktuelne vlasti. Baš me interesuje da li sme neka izborna lista u gradu da najavi odustajanje od ovog projekta.
 
A sa "tačke gledišta" 500.000 stanovnika NBG, Zemuna i Surčina je potreban pešačko-biciklistički most. Nisu svi u mogućnosti da pešače par kilometara do Ade, već zato i dolaze da se prevezu čamcima.
И до тог моста у блоку 70 треба доћи некако, зар не?
 
Мост као мост би добро дошао и учинио Аду доступнијом. Мост на Ади није згодна веза савских блокова са другом обалом. Али, нема теоријске шансе да преко тог и тако замишљеног моста (ако га уопште и направе) неће ићи и аутомобили власника нелегалних сплавова на Ади. Може ко хоће да се прави блесав и прича о потапајућим стубићима и другим мерама контроле приступа, али и на савском насипу постоји рампа па се воза ко и како хоће. Или направити мост да уопште преко њега не могу да иду било каква возила, или не правити ништа. Ово ће бити друмско-пешачко-бициклистички мост, не пешачко-бициклистички мост.

И без претварања блока 70 у џиновски паркинг.
 
Може ко хоће да се прави блесав и прича о потапајућим стубићима . .
Može ko hoće da se pravi blesav i priča kako će ovaj most da bude i drumski.

И до тог моста у блоку 70 треба доћи некако, зар не?
Na početku mosta je okretnica autobusa i već sam predložio da se uvede Ada-expres linija od opštine NBG gde već ima mnogo bas-linija.
 
Ти си лично написао да ће то да буде, престани да се правиш луд. Возила хитних служби, како да не.
 
У Београду се једино не возе аутомобили тамо где физички не могу да се возе. Никаква правила, прописи, ништа ту не помаже, рампе се подижу а стубићи спуштају да возила прођу. Не вози се само тамо где не може да се прође колима. Вози се по насипу, вози се по бициклистичким и пешачким стазама, па чак и по тротоару ако је довољно широк (видео то гомилу пута кад су гужве у граду). Ако је физички могуће да се мост пређе аутом, онда ће га људи тако и прелазити.

”Службена возила” су веома растегљив појам у Србији. Онда нам објасни која су то возила која се возе сваки дан по бицикличстикој стази и по Савском насипу? Колико ми то имамо ”службених” возила у земљи? Нису моје претпоставке сумануте него сасвим реалне јер сваки дан гледам такву појаву у Београду. Суманута је твоја спремност да се по сваку цену правиш луд и игноришеш стварност.
 
Prvo, ovo nije dečiji forum da se tako obraćaš nekom članu.
А, bahatost vozača je stvar nadležnih organa i to nije ovde tema. Ali, pisati da će ovo biti i "drumski most" je na ivici ludila.
 
Pošto čuvari rampi od kada je došao SNS redovno propuštaju vozila na nasip i na šetalište, i pošto "nadležni" tolerišu vožnju po nasipu prema Ostružnici, ta "granica ludila" je odavno pređena.
 
Није дечији форум да се неко тако прави ”француз”, па добро. Пробај да одговориш на два питања:

1. Због чега би службена возила уопште требала да прелазе ”бициклистички” мост?

2. Ако надлежни органи нису били у стању да реше неовлашћено коришћење бициклистичких стаза широм Београда (Савски кеј, део кеја око Бранковог моста, код Сајма, итд), као и Савског насипа за вожњу моторних возила, како и зашто можемо да очекујемо да ће тај проблем решити на овом новом мосту?

Ништа овде не би било спорно да се планира заиста и искључиво бициклистички мост, који би као такав био користан.
 
Poslednja izmena:
Zamišljen je kao "pešačko-biciklistički" sa mogućnošću prolaska vozila (u praksi - za vozila). Pešaci ne mogu da budu samo pešaci iz blokova, već i drugi koji bi dolazili kolima da pređu peške preko mosta do Ade, a to je onda pakao sa nedostatkom parking mesta i potpuno degradiranje i devastacija blokova 70 i 70A (to ovde stalno ponavljam). Ovaj kraj nikada nije bio projektovan da mu se jednog dana dodaje jedan ovakav objekat. Stvari su veoma proste.
 
Пробај да одговориш на два питања:
Na prvo pitanje u sam ti već odgovorio pre neki dan :
https://forum.beobuild.rs/threads/most-ada-ciganlija-blok-70.3928/post-1161595

Na drugo pitanje imam samo ovaj komentar : razgovarao sam sa osobom koja je vodila projekat u Urbanističkom zavodu kod izrade PDR- a i u vezi nelegalnog saobraćaja na mostu. Pošto će biti kamere, predložio sam i potapajuće stubove pa i čuvarske kućice.

A, rečeno je da to nije u njihovoj nadležnosti i da će posle izgradnje mosta nadležne službe i policija regulisati saobraćaj na mostu. Ali, ovde je tema izgradnja mosta, a ne bahatost vozača.
 
I sada imamo "nadležne" - čuvare u kućicama kod rampi koji - propuštaju vozila do splavova.
Imamo i "Bele" koji ništa ne preduzimaju. U jednom periodu, pre SNS, patrole saobraćajne policije su redovno obilazile kej, ali odavno ih nema, u ovoj zemlji se kažnjavaju policajci koji rade svoj posao.
Ovi sadašnji "nadležni" su upravo ti koji kolima ulaze na kej i na šetalište, upravo oni koji hoće da buše nasip, upravo oni koji ozakonjuju splavove, od njih samo lud i bu**** može da očekuje da će išta urade da srpeče vozila da prelaze preko tog mosta - pa oni će prvi biti ti koji će to da rade.
 
Prvo, ovo nije dečiji forum da se tako obraćaš nekom članu.
А, bahatost vozača je stvar nadležnih organa i to nije ovde tema. Ali, pisati da će ovo biti i "drumski most" je na ivici ludila.

Pa naravno da će biti drumski most ako ga prošire i povećaju nosivost.

Pa će, tehnikom kuvanja žabe, da prvo prolazi vozić, pa "specijalne službe", pa dostavna vozila...

Potpuno sam za most, ali isključivo kao pravi pešačko-biciklistički.
 
Ali nikada neće praviti toliku konstrukciju, tolike stubove u reci itd - a da motorna vozila ne mogu da pređu - ali nikad.
Ovo se jednostavno ne uklapa u celinu blokova, ta celina nije bila predviđena za ovakav objekat.
Nije samo u pitanju aspekt "kako povremeno preći do Ade" već još mnogo drugih stvari.
 
Одговор није довољно јасан. Каже се да ће због водова мост бити ширине 6 до 8 метара, и да по неким законима такав мост мора да буде доступан возилима војске, полиције или хитне помоћи. О којим тачно законима и прописима се ту ради и да ли је то заиста тако? Шта је онда са железничким мостовима преко којих не могу да пролазе таква возила а који сигурно нису ужи од овога?

Ако је тема изградње моста, сасвим је природно расправљати о свим последицама изградње таквог објекта. Ту се не може заобићи прича о претварању тог моста у нешто што он никако не би смео да буде.

Што се тиче паркинга, ту је и Блок 58 који је црна рупа и који пружа више него довољно простора, а у непосредној близини је и Аква парк духова у блоку 44. Питање паркинга би се могло решити да постоји озбиљна воља и намера без да се блок 70 деградира. Не мора да се паркира баш на метар од моста да би се исти прешао пешке или бициклом. На крају крајева и сама локација моста би се могла преиспитати.

Парадокс је што се овде уопште дискутује о повећању броја возила због бициклистичко-пешаћке инфраструктуре, која би исти требало да смањи.
 
Vrh