Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Pošto je predlog da se most gradi u zoni koja je izgleda namenjena razvoju splavarskog ugostiteljstva koji takođe stvara probleme sa parkiranjem, ove dve stvari su i te kako povezane.
 
U većoj zoni oko mosta neće biti splavova, pa će biti manje posetilaca i automobila.
1670263619178.png
 
Jok i neće.
Ta "veća zona" prikazana na ovoj skici se peške pređe za bukvalno par minuta, a parkinzi su tu gde su, pa i ta zamišljena garaža, samo bi tek sada bili zauzeti vozilima posetilaca splavova.
 
Ti pišeš upravo kao neko ko ne zna kako izgleda taj kraj, kako se tu živi, gde se sve nalaze parkinzi, kolike su razdaljine, koliko je tu sve blizu, koliko zapravo malo vremena treba da se peške prođe ceo taj potez i gde sve ljudu ostavljaju vozila kako bi došli na splav.
A po novom, splavovi će tek da privuku nove posetioce, koji na njih po pravilu ne dolaze prevozom. I još pride, isti taj koji je smislio ovo kvarno rešenje za "uređenje obale", bi i da još pravi i most.
Našao si kome ćeš da meriš rastojanja, pa tu šetam svaki dan dok ti to vidiš samo preko internata na Fruškoj Gori.
 
Te razdaljine ne znače apsolutno ništa pošto su to distance koje pešaci, pa tako i vozači koji ostave auto na parkingu, pređu u roku od par minuta. Pomeranje splavova par desetina metara dalje u praksi znači samo koji minut hoda duže od parkiranog automobila nego sada. Ali će zbog pretvaranja obale u zonu velikih splavova, zbog uslova konkursa, broj automobila biti veći nego sada... Ako se na to dodaju i ovi planirani da dolaze kolima da bi se parkirali i prešli peške preko predloženo mosta, to je zagarantovan pakao.
 
Nije mi jasno zbog cega je izgradnja mosta nepozeljna.
Ako bi bio pesacko biciklisticki most, ne bi se desilo nista znacajno lose, a dobila bi se veza sa Adom koja treba celom Nbg.
Obala je vlasnistvo svih gradjana, ne mogu postojati samo interesi onih koji tu zive. Mislim da se ovde radi o sebicnosti lokalnog stanovnistva koje ne zeli da obalu deli sa onima koji tu ne zive. Poenta obale i jeste da dosta ljudi ima pristup njoj i da bude dostupna svima.
Taj deo ne moze da ostane slepo crevo i treba da se poveze u celinu grada.
Zamislite da u Bulevaru lokalno stanovnistvo trazi da ne prolaze ljudi koji nisu odatle.
 
Imam jedno generalno pitanje. Da li bi svi oni koji kritikuju druge što se bune zbog neke planirane ili započete gradnje (izuzimajući par njih čiji je odgovor potvrdan), voleli da te iste stvari okružuju njihova naselja, odnosno budu sastavni deo istih?​
 
Koja zamena teza... Niti ovde iko želi nešto samo za sebe, niti je obala trenutno nedostupna, niti može da se tvrdi da iz drugih delova grada sa sremske strane ne može da se dođe na Adu na način sličan kao preko predloženog mosta, niti je poređenje sa Bulevarom na mestu...niti su blokovi "slepo crevo", a čak i da jesu, ovaj most to ne bi promenio, niti bi ti što bi dolazili kolima da bi prešli peške na Adu dolazili zbog ove obale, već zbog Ade, na koju i sada mogu kolima...
Ovde se radi o ubacivanju objekta koji urušava kvalitet života u svim okolnim blokovima i proizvodi mnogo novih problema zarad dupliranja nečega što već postoji a nije dovoljno iskorišćeno i promovisano.

Klasično beobuildovsko "samo nek se gradi", bez zanimanja za posledice.
 
Poslednja izmena:
Preuvelicava se ceo poduhvat.
Da zivim na tom mestu, prvi bih bio za most kojim bi biciklom dosao do ade za dva minuta. Ne razumem uopste da se ljudi bune zbog mostova, pogotovo ne zbog ovog. Realno taj deo jeste slepo crevo. Niko ko ne zivi tu ne zalazi u te blokove.
Ne gradi se fabrika papira, nego mali most. Od toliko prostora u ovim blokovima, stvarno je nezahvalno buniti se za promil povrsine.
Grad se razvija i normalno je da se stvaraju nove veze i sadrzaji. Bolje da se uklone splavovi, ne kapiram cemu most smeta, tj. nisam mogao ni da pretpostavim da ce i ovaj projekat naici na protivljenje.
 
To je rezidencijalni kraj, a ne "slepo crevo". Ne razumem zašto insistiraš na tome. Niko ko ovde živi ne smatra da živi u nekom "slepom crevu".
I taj rezidecnijalni kraj je projektovan za neki broj izračunati ljudi da tu boravi nekim povodom - tj. da tu živi, prostor je u detalj uređen, urbanistički zaokružen i kompletiran, ali opet, i naknadnom gradnjom i ubacivanjem sadržaja koji tu nisu u skladu sa prvobitnom namenom - zagušen, preoterećen.
I sada neko misli da je OK tu uglaviti tranzitni most i dovesti još vozila na parkinge ispred zgrada (izgleda da nisi čitao nacrt, jer se upravo to spominje u njemu - da, očekuje se dolazak novih vozila). U međuvremenu, umesto da se raščisti obala, oni je pripremaju za gomilu ogromnih splavova. Proširili su most u planovima tako da odjednom mogu da prođu i vozila. Naravno da planiraju da otvore i slične sadržaje na Adi, ovo je samo priprema za to.

Grad treba se razvija - tačno, ali neka se razvija tamo gde nije razvijen, nemojmo da "razvojem" zovemo nasilno uguravanje objekata u zaokružene celine gde će samo da prave probleme koji se nikada neće moći rešiti.

Po ko zna koji put se na ovom forumu se susrećem sa nekim dogmatskim razmišljanjem tipa "svaki most bilo gde je difoltu dobra stvar", "kružni tok rešava svaku raskrsnicu", "automobili su zlo".... Nije baš tako.

Ovo je užasno nepromišljen projekat, poput Bnv koji je npr onemogućio izgradnju mosta na vreme pa se sada češemo kako rešiti problem Starog savskog, poput ovog konkursa za splavove, poput linijskog parka.... u takvom vremenu na žalost živimo, gde nepismeni nabildovani bivši sportisti određuju građanima i struci gde će se postavljati mostovi. Nadrealna situacija.
 
Grad treba se razvija - tačno, ali neka se razvija tamo gde nije razvijen, nemojmo da "razvojem" zovemo nasilno uguravanje objekata u zaokružene celine gde će samo da prave probleme koji se nikada neće moći rešiti.
Neki smatraju da jedan deo novobegradskih blokova nije zaokružena celina.

Preuvelicava se ceo poduhvat.
Da zivim na tom mestu, prvi bih bio za most kojim bi biciklom dosao do ade za dva minuta. Ne razumem uopste da se ljudi bune zbog mostova, pogotovo ne zbog ovog. Realno taj deo jeste slepo crevo. Niko ko ne zivi tu ne zalazi u te blokove.
Ne gradi se fabrika papira, nego mali most. Od toliko prostora u ovim blokovima, stvarno je nezahvalno buniti se za promil povrsine.
Grad se razvija i normalno je da se stvaraju nove veze i sadrzaji. Bolje da se uklone splavovi, ne kapiram cemu most smeta, tj. nisam mogao ni da pretpostavim da ce i ovaj projekat naici na protivljenje.
A da se u kraju u kome živiš, planira gradnja nečega što bi povećalo broj vozila i svakodnevni priliv ljudi koji nisu iz tvog kraja, zauzimanje zelenih površina (ne znači da mislim da svaka zelena površina treba da ostane neizgrađena / neurbanizovana), stvara problem sa parking mestima... , odnosno u potpunosti menja izgled i stil života koji si do tada imao, da li prihvati takav projekat ili projekte, jer kako sam kažeš, grad treba da se razvija?

P.S.
Dosta ljudi iz drugih delova grada, posebno leti, dolazi da se prošeta Dunavskim kejem (Dorćol), Kejem oslobođenja (NBG i Zemun), kao i Savskim kejem (Savski blokovi). I ovo se ne odnosi na one koji dolaze zbog splavova.​
 
Da zivim na tom mestu, prvi bih bio za most kojim bi biciklom dosao do ade za dva minuta. . . Bolje da se uklone splavovi, ne kapiram cemu most smeta, tj. nisam mogao ni da pretpostavim da ce i ovaj projekat naici na protivljenje.
U zoni mosta će biti uklonjeno 15-20 raznih splavova, a planiran je samo jedan splav-restoran. Znači, da će u tom delu ispred blokova biti omogućen pogled na Savu i Adu. . . i na predivan budući most. :)
 
Izgradnjom mosta se neće otvoriti pogled sa šetališta na reku i na Adu, nego će se pogled zatvoriti pošto će upravo most da postane dominantni objekat koji će da blokira pogled na deo gde se Sava širi i da odvraća pažnju.
 
Most će biti 10m iznad Plovnog puta i pogled na Savu i Adu će biti omogućen. Biće to još jedno mesto za slikanje i selfi pored mosta. A, tek sa mosta će biti fenomenalan i nezaboravan pogled. :)
 
Ovaj most je daleko niži od Mosta na Adi i ima stubove u rečnom koritu... zaklanjaće pogled nizvodno i zagušiće vizuru.
Mostovi se ne finansiraju i ne grade se zbog vidikovca ili pozadine za slikanje dokonih ljudi.
Umesto problema samo sa velikim brojem splavova, sada ćemo imati i problem prediemnzionisanih splavova i mosta za prelazak na Adu, gde možemo očekivati slične objekte.


A niko ni ne spominje organizaciju gradilišta tokom gradnje tog mosta.... gde će da bude smeštena baza i mašine?
Šapić je već uzeo na nišan golf terene na Adi, a gde će biti sa NBG strani? Ne može ispod nasipa ka reci zbog viskoih vodostaja Save. Sa suprotne strane je planiran toplovod (još jedna glupa ideja) a i teren je bukvalno ljudima pod prozorom.
Prostor jednostavno nije za tu namenu, svaki pokušaj gradnje takvog mosta je u stvari silovanje već uređenog prostora.
 
. . gde će da bude smeštena baza i mašine? . .
Građ.baza je par km nizvodno kod Gazele i odale će biti auto-mixerima dovožen beton, a kamionima drugi materijal. Most će verovatno biti sklapan od delova koji će biti izgradjeni na drugom mestu. To je mnogo manji most širine 8m i zavisno od projektnog rešenja biće i način izgradnje.
 
Ma da... gradilište će biti samo na reci... a gde je istovar, a gde su kranovi, a kuda će npr da prolaze barže sa ugljem iz Kostolca za Obrenovac koje sada tuda prolaze svaki dan nekoliko puta, zato što se i EPS i Beograd vode na identičan način od starne istih neškolovanih buzovana?

Gde god da čovek zagrebe na temi ovog mosta, nailazi na sve veće i veće nebuloze.
 
Ništa se neće graditi u Plovnom putu širine 150m i saobraćaj će biti nesmetan. Sam most je lako izgraditi u odnosu na druga dva mosta na Savi koji se sada uspešno grade kod Šapca i Rače.
 
Neki smatraju da jedan deo novobegradskih blokova nije zaokružena celina.


A da se u kraju u kome živiš, planira gradnja nečega što bi povećalo broj vozila i svakodnevni priliv ljudi koji nisu iz tvog kraja, zauzimanje zelenih površina (ne znači da mislim da svaka zelena površina treba da ostane neizgrađena / neurbanizovana), stvara problem sa parking mestima... , odnosno u potpunosti menja izgled i stil života koji si do tada imao, da li prihvati takav projekat ili projekte, jer kako sam kažeš, grad treba da se razvija?

P.S.
Dosta ljudi iz drugih delova grada, posebno leti, dolazi da se prošeta Dunavskim kejem (Dorćol), Kejem oslobođenja (NBG i Zemun), kao i Savskim kejem (Savski blokovi). I ovo se ne odnosi na one koji dolaze zbog splavova.​
Jasno je da stanovnici zele deo samo za sebe, ali to je deo grada, i veze sa ostatkom grada su prirodne. Vecini ljudi sa Nbg bi bilo u interesu da takva veza postoji. Ja sam kod fontane, i sasvim mi odgovara da se biciklom ne moram penjati na uski most na adi da bi dosao na adu. Ova veza je sasvim prirodna i nastavlja kretanje najlogicnijim putem.
Splavovi su vec tu sa obe strane, oni koji dolaze vec parkiraju negde.

Ti blokovi su bili zavrsena celina u vremenu u kojem su nastali, danas su druge okolnosti. Samim tim sto danas tim blokovima nedostaje oko 2000 parking mesta ako sam dobro cuo, govori da ta celina zahteva doradu. Sam grad zahteva doradu i prenamenu sa razvojem. Na zalost neko zelenilo ce morati biti zrtvovano i neki komfor osamljenosti koje je naselje nekada imalo. Slicno se desilo sa svim zonama sa porastom urbaniteta.
 
Pa pitao si me da li bih bio za to u mom kraju. U mom kraju vec prolaze i dolaze ljudi koji su u tranzitu. Licno ne vidim neki problem u tome niti mi smeta.
Licno smatram da bi vecina iz tih blokova zelela vezu sa adom, i ja bih da zivim tu. Ne pricamo o izgradnji mosta 3+3, ovo je smesna pesacka veza.
Ceo taj kraj izgleda jako zapusteno i periferno po mom misljenju.
 
Vrh