Da se razumemo samo jedno - rok je ono što piše u ugovoru, a ne ono što baljezgaju kojekakvi monistri i funkcionerčići!
Dodatno, izvođač ima pravo na produžetak roka (a i na dodatni ške ako podrazumeva dodatne radove) u slučaju nepredviđenih situacija, a npr. na ovom projektu kašnjenje eksproprijacije to svakako jeste.
Ergo, ako u ugovoru piše da je za tu i tu deonicu (ako su uopšte rokovi na MK definisani parcijalno po sektorima), konkretno ovde za S1 (Pojate-Koševi), taj i taj (npr. 30.04.22.) i investitor (Koridori) je obezbedio sve što je trebalo - od eksproprijacije i građevinske dozvole nadalje, onda možemo da govorimo o nekom kašnjenju.
Obećanje NN lica nije rok, pa makar to lice bilo i predsednik, resorni monistar ili direktor preduzeća - investitora.
Drugo, jako bitno je da je ovaj konzorcijum Bechtel-Enka ozbiljan igrač, kako kadrovski, tako i politički, gurkaju ga iz USA po "regionu" da radi bez tendera tamo gde se radi po principu naše pare-naš izvođač i ne pada im na pamet da zabavljaju nekog za potrebe bilo čije kampanje, da ubrzavaju ovaj ili onaj sektor, angažuju i plaćaju dodatne radnike... Drugim rečima, biće završeno kad mu dođe vreme da bude završeno! Nije im to CCCC i CRBC i ogranak CK KPK za Srbiju odluči da pomogne bratu pred izbore pa udri po asfaltu na -2, batali ostalo - gazi 1/3 deonice itd.
I treće - po meni i najbitnije. Ovaj projekat građevinski odlično napreduje. Izvođač je pokazao da može da otvori širok front, da napadne više tačaka odjednom, posebno je važno da se dobro snalaze sa betonom, jer je ova po meni, ponavljam, glupa trasa MK sva u nekim mostovima i mostićima. Prilično brzo mogu da organizuju da od njive dođu do asfalta, da premoste reku itd, ali je uslov svih uslova da im gradilište bude "čisto", a ne da se još pregovara o ceni ara. Što se tiče deonice od Pojata do Koševa građevinski je moguće da to puste do leta, ako ulože dodatni napor. Ako ne žure - biće do kraja godine sigurno. Ali je dobro što se radi i na ostalim deonicama, pa se i na njima povećavaju procenti. Ne trpe ostale deonice zato što se ova prva bliži kraju, kao što je bio slučaj sa Preljina-PŽ na MV, gde se zbog deonice do Pakovraća sve posle toga, osim tunela, pipnulo nije.