Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Тај паметан дигитални аутопут је мање више већ Милош Велики од Љига до Прељине. Не знам шта ће тачно овај аутопут разликовати од њега али рећи ћу вам чим сазнам.
Pa i nije. Mnogo je sličnije ono što imaju Hrvati na čitavoj mreži A puteva cesta.
 
Prošao sam pre par dana deonicom Pojate-Varvarin-Kruševac.
Nema teorijske šanse da završe tu deonicu za godinu dana. Još su u zemljanim radovima. Moraju da naprave petlju u Pojatama, pa izlaze, pa naplatne rampe, pa betonski sloj, pa dva sloja asfalta, pa ograde itd.
Ne vidi se čak ni neki velik broj radnika trenutno na tom potezu.
Optimistična prognoza je kraj 2023.

Na žalost, ostalo je još mnogo toga. Čak ni zemljani radovi nisu u potpunosti završeni, urađeno je tek oko 20% nasipa. Radovi na petljama Kruševac Istok i Kruševac Zapad su na manje od 30% od projektovanog, od planiranih 8 nadvožnjaka mislim da je urađen samo jedan. Ostalo je još nekih 5,6 manjih mostova koji treba da se urade, a skoro nijedan od njih nije ni započet. Zanimljivo da još nije završen most preko pruge BG-NI i ako je on prvi započet sa izgradnjom pre više od 2 godine. Korito Južne Morave za sada nigde nije ispravljeno, sem što je jedan deo kod Mrzenice prokopan. Ništa nije rađeno na planiranim bedemima za zaštitu od reke. Petlja Kruševac Istok nema priključak na gradske ulice, tj. na Istočnu obilaznicu. Tu deonicu puta treba da uradi grad, ali ona još nije započeta. Verovatno znaju da auto-put neće biti završen uskoro pa se i ne žure oko toga i ako je građevinska sezona odavno počela.
Nekako mi se čini da se radi jedan deo, pa se prebace na drugi, a da prethodni nije završen, pa se posle određenog vremena ponovo vrate na prvi deo koji opet ne završe. Često se pominje brojka od nekoliko hiljada radnika, ali ja nikada nisam video veliki broj radnika koji istovremeno rade na toj deonici.

Inače, malo da skrenem sa teme. Zanimljiva mi je izjava predsednice opštine Ćićevac koja kaže da će izgradnja Moravskog koridora bitno uticati na budući razvoj opštine i privrede. Kao da Ćićevac do sada nije imao izlaz na autoput, ne računajući i to da će Moravski koridor doprineti da Ćićevac izgubi dobar deo prihoda koji sada ostvaruje prolaskom vozila.
 
Hoće li ovde ispravljati reku?
1650299753618.png
1650299795063.png
 
Kad već pričamo o ispravljanju reke - pa zar nisu ti radovi nezavisni od rada na trupu autoputa?
Drugim rečima, mogu da se prvo fokusiraju da se put napravi i pusti u upotrebu, a onda da prebace ljudstvo na kopanje i ispravljanje rečnog korita?
 
Da, ali kao što se vidi iz slika koje je kolega postavio mora se prvo izmestiti korito na pojedinim mestima.
 
Момировић каже да и ванредним околностима које утичу на економију целе Европе, Србија гради аутопутеве и подсећа да се гради аутопут ка Црној Гори до Дуге Пољане, затим да се спајају Рума, Шабац и Лозница, гради Моравски коридор који ће спојити коридоре 10 и 11, аутопут Мира од Ниша до Мердара, брза саобраћајница до Голупца и други.

ПРВА ДЕОНИЦА МОРАВСКОГ КОРИДОРА ДО 14. ОКТОБРА​

Најавио је да ће прва деоница Моравског коридора од Појата до Крушевца од 27 километара бити готово до 14. октобра када се обележава Дан Крушевца, иако је по уговору новембар предвиђен као рок.

Аутопут ка Црној Гори од Паковраће до Пожеге требало би, додаје, да буде завршен до децембра или фебруара.


Напомиње да је то јако тешка деоница пошто је 40 одсто у тунелима и мостовима, као и да се већ ради на деоници од Пожеге ка Ариљу, Ивањици и Дугој Пољани.


На питање када ће се ради и последњи део од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором, каже да то зависи и од тога када ће Црна Гора радити њихов део од Колашина до Бољара, пошто није циљ да се повежемо аутопутем са црногороском границом већ са Баром, као и да је наш стратешки циљ да се повежемо са луком Бар.
 
O ovome sam govorio nekoliko puta, po ugovoru je u novembru.
Izvođač planira da završi do tad.
A oni dođu i pričaju biće tad i tad i većina nas se izloži a izvođač kulira ne daje nikakve izjave jer nema potrebe za tim.
Verovatno nisi pratio sva dešavanja, a između ostalog i izjave izvođača (Behtel-Enka) da će autoput biti završen do kraja 2021.
 
Moguće, ne mogu da kažem da sam baš sve ispratio.
Definitivno su naši glasniji što se tiče rokova iz prostog razloga jer ih koriste u političke svrhe i to je bila poenta mog komentara.
Ali, ustvari, realno je ono što je potpisano u ugovoru jer na osnovu toga izvođač planira, angažuje resurse... šta god...
 
Svaka cast! Koliko vidim na ovoj fotografiji koju nisam znao dobro da skinem trasa buduceg autoputa od Kraljeva do Cacka je pocela da se trasira i od nove naplatne stanice Preljina do stare naplatne Preljina . Snimak satelita je danas 26 aprila
Screenshot 2022-04-26 at 23-32-34 Sentinel-hub Playground.png
 
@zoranuro Apropo ovog tvog posta da dodam da je doslovno ostalo jos 1650m do spajanja sa petljom u Preljini. Ono sto je mene obradovalo je to sto se izgleda pojavio I asfalt na prvoj deonici nizvodno od mosta u Makresane.
Sto bih volio kad bi neko od lokalnih proverio I potvrdio.
Drugo, na dva most preko ZMorave nizvodno od Trstenika uveliko se pobijaju sipovi, a na ovom poslednjem jucosnjem snimku se vidi I da su I na trecem preostalom most izmedju ova dva, takodje uveliko odmakli radovi u pristupu korutu reke. Dakle ili su zavrseni /3/ ili su zapoceti radovi na svim mostovima nizvodno od Trstenika, takodje vidi se I da je sa gredama premoscen kolosek na niskoj pruzi, gde je I bila pocetna tacka gradnje citavog ovog moravskog pravca...
Screenshot_20220427-150153_Chrome.jpg
 
Preljina - Adrani za sad zaista prijatno iznenađenje, pre svega što se tiče eksproprijacije. Jedva čekam da bude gotovo, pa da su za put u CG manje-više ravnopravne deonice preko NP i Rožaja (posebno kada nekad jednom puste Berane-Kolašin) i preko Zlatibora i PP.
Pojate - Kruševac je baš smor zbog probijanja roka, ali ipak dobra vest je da će do kraja godine to biti spojeno, biće lepo imati AP tu.
 
Верујем да ће у слично или бар приближно време бити завршене деонице од Прељине-Адрана и Паковраће-Пожега. То ће додатно генеристаи саобраћај а и умногоме олакшати свима!
 
Јако чудна изјава Антића, мислио сам да се бави путевима....

279172613_5686715241355842_1372858378238154151_n.jpg
 
I mene je zaintrigirala ova vest pa sam proverio i video da se radi o vesti iz 2019. godine.
On je tada bio ministar rudarstva... a bio je član delegacije srbije koja je išla u Kinu.
Između ostalih član delegacije je bio i Siniša Mali koji se složio da ovako nešto ne treba propustiti.

HM!!!!

 
Otišao nam je Panonski mornar početkom 2021.
Definitivno prerano pa i zbog toga što je zamalo mogao i da dobije more...
I kako da ja očekujem da su ovi ispod njih (Antića, Malog) iole stručni za posao koji obavljaju jer verovatno bi svako ko ima iole nekog renomea u svojoj struci bi promenio firmu ili otišao u penziju što pre.
 
Vrh