Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Значи ли то да се сада на целој траси Моравској коридора од Прељине до Појата изводе радови '?
 
Ако сам ја добро схватио почели су радове на деоници 2. Док се трасира 50+км, то ће мало потрајати!
 
Јуче сам седео у Мрчајевцима у једној печењари и приметио сам да на сваких пар минута размака пролази камион кипер натоварен каменом за насипање. Не знам из ког каменолома допремају камен.
 
Dobro je imati ovakvu tabelu kao SSC, ali nisam siguran da treba svih 6 linija da krenu od prvog kvartala 2020. jer bi to značilo da početak izgradnje sektora 2 Kš-Kv kasni 2 godine jer je tek skoro započet.
 
Поново кажем, ако сам добро схватио сада се ради на целој траси Моравског коридора на укупној деоници од 110 км . Ако је тако ,то је незабележено у Србији !
 
Ja se radujem tek kad vidim bagere na potezu Preljina - Konjevići... kad počnu radove na spajanju dva autoputa, onda možemo polako da spremamo lonac za zeca... a do tada... umeren optimizam sa fokusom na skori završetak poteza do Kruševca... velika je i to stvar...
 
Plus blagosloven je nedostatkom tunela na potezu od 110 km... para ima, mehanizacije ima, ljudi ima... cepaj po dinamici i uživaj...
Samo se brinem za eksproprijaciju oko Konjevića, Bog zna šta je tu završeno a šta ne, nedostatak radova na tom potezu je indikativan...
 
Kako "dobra dinamika", zar Pojate-Kruševac nije već trebao bude gotov? Što hvalite Antića za kašnjenje i ne vidi se ni kad će pustiti taj deo koji kasni
 
А зашто је грешка?

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Npr. zbog toga što tu postoji industrijska zona i sva ta vozila će morati da prolaze skoro kroz sam centar Kruševca, kao i kroz najzagušeniju ulicu u gradu (Cara Lazara) da bi se uključila na autoput. Pored toga ukida se povezanost tog dela sa saobraćajem iz pravca Kragujevca preko Jasike i taj saobraćaj se preusmerava kroz grad.
Takođe, tu petlju bi koristili i oni koji idu iz pravca Aleksandrovca i Stopanje. Do sada je teretni saobraćaj iz pravca Aleksandrovca i Stopanje išao preko severne obilaznice i time su obilazili Kruševac, sada ta obilaznica postaje autoput i bez mogućnosti uključenja za sva ta vozila, tako da će i ta vozila morati da prolaze kroz sam grad.

Inače, koliko ja znam, Kruševac je jedini grad u državi kome se izgradnjom autoputa oduzela veoma bitna obilaznica i kome će izgradnja autoputa povećati gužve i zagušenja u saobraćaju. Ne računajući što će smanjiti povezanost sa glavnim železničkim čvorom u Stalaću.
 
Jesam, pohvalio sam ga prošle godine kad je dao par informacija koje su se kasnije ispostavile kao tačne, npr za vreme početka radova od mosta na Savi ka Rumi, ali ovde sad kasni, to nije za pohvalu. Mada i tamo što je rekao, ispostavilo se da trasiranje jeste počelo ali se zaglavilo na oko 50%, al ajde pošto je rekao da će početi, al ne i kolko će trasirati, zaslužio je 4, a za ovo što kasni je 2, pošto ima nade da kašnjenje ne bude katastrodalno dugo, dakle ona četvorka mu ne garantuje ostale dobre ocene do kraja života :) Što rekoste, ima pare (i to koje ćemo debelo da platimo) , ima mašine, izvođače... ne vidim neko opravdanje da se na celoj sekciji kasni, ajde negde je moglo biti neko arheološko nalazište i sl usporenja, ali da nigde nije ni krenuo prvi sloj asfalta, a rok istekao, to po meni nije za pohvalu.
 
U nastavku analogije ocenjivanja koju je dao Zemljani, prosek ocene mu je trojka.
Što se mene tiče, solidan đak sada barem, posebno poredeći ga sa ovim kečinarima :)
 
Npr. zbog toga što tu postoji industrijska zona i sva ta vozila će morati da prolaze skoro kroz sam centar Kruševca, kao i kroz najzagušeniju ulicu u gradu (Cara Lazara) da bi se uključila na autoput. Pored toga ukida se povezanost tog dela sa saobraćajem iz pravca Kragujevca preko Jasike i taj saobraćaj se preusmerava kroz grad.
Takođe, tu petlju bi koristili i oni koji idu iz pravca Aleksandrovca i Stopanje. Do sada je teretni saobraćaj iz pravca Aleksandrovca i Stopanje išao preko severne obilaznice i time su obilazili Kruševac, sada ta obilaznica postaje autoput i bez mogućnosti uključenja za sva ta vozila, tako da će i ta vozila morati da prolaze kroz sam grad.

Inače, koliko ja znam, Kruševac je jedini grad u državi kome se izgradnjom autoputa oduzela veoma bitna obilaznica i kome će izgradnja autoputa povećati gužve i zagušenja u saobraćaju. Ne računajući što će smanjiti povezanost sa glavnim železničkim čvorom u Stalaću.
Svi ili skoro svi imaju po dva ukljucenje na autoput (Nis, Kraljevo, Cacak,...) realno nepotrebno je da Krusevac ima tri (Kosevi, Jasika, Makresani) dva su sasvim dovoljna. E sad da li su na pravimo mestu to je druga prica. Kod Jasickog mosta ce garant ici neki nadvoznjak pa ce ostati kako ce ostati. Najbolje je bilo da su ostavili Koseve i ovu sada sto su planirali (sto kasnije izlazi na MOL pumpu) sve bi se u toj prici zadovoljilo. Ja sam shvatio da ti si misljenja da su neophodne tri petlje.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Niš ima tri izlaza sa nazivom Niš(Istok,Sever i Jug) i četvrti Malča koji će izgradnjom dela puta koji fali ponovo postati alternativa za sve koji dolaze od Pirota ili suprotno iz BGD.Mislim da se ovako veliki infrastrukturni projekti rade jednom u sto godina i da bi cena takve petlje bila zanemarljiva jer kad su tu mašine,radnici i fabrika betona uz dobru organizaciju nema problema.Jedini realni trošak bi kasnije bila sama naplatna rampa i radnici ali pitanje je da li će sadašnji sistem opstati još dugo u eri sveopšte automatizacije.Ok neki standardi su izlaz na svakih 20-30km ali mislim da bi bilo više koristi nego štete.
 
Nis na AP Beograd - Nis i dalje (Leakovac - Vranje - Presevo) ima dva izlaza? Beograd - Pirot je nesto drugo.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
To je drugi AP. Na to mislim. KS treba da ima treci izlaz ali tamo iz pravca Parunovca ili Pakasnice. Ako se u Koseve bude racvao AP ka Prokuplju. Shvatate na sta mislim? Sa jedne strane je previse tri izlaza.
Nis ima kod aerodroma i dole kod KP Doma. Za jedan grad te velicine je sasvim dovoljno dva izlaza sa jedne strane.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Dovoljno je pogledati mapu. Kao sto kolega rece, ukida se obilaznica. Dve petlje koje se prave su za grad Krusevac a sav saobracaj koji dolazi ka Krusevcu sa juga i zapada ce morati da ide kroz sam Krusevac da bi se ukljucio na autoput.
 
To je drugi AP. Na to mislim. KS treba da ima treci izlaz ali tamo iz pravca Parunovca ili Pakasnice. Ako se u Koseve bude racvao AP ka Prokuplju. Shvatate na sta mislim? Sa jedne strane je previse tri izlaza.
Nis ima kod aerodroma i dole kod KP Doma. Za jedan grad te velicine je sasvim dovoljno dva izlaza sa jedne strane.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Sam grad Niš je 3x veći od Kruševca. Saobraćajno ga je smešno porediti.

Niš sever i istok su dobre petlje na dobrim mestima. Niš jug (A1) je u redu kad se ide iz pravca Beograda, ali iz tog pravca ljudi idu na "sever". Daleko je bilo bolje da su je smestili na ukrštanju starog puta za Prištinu sa autoputem.
Niška banja kao turističko mesto je loše povezana sa autoputem.
 
Svi ili skoro svi imaju po dva ukljucenje na autoput (Nis, Kraljevo, Cacak,...) realno nepotrebno je da Krusevac ima tri (Kosevi, Jasika, Makresani) dva su sasvim dovoljna. E sad da li su na pravimo mestu to je druga prica. Kod Jasickog mosta ce garant ici neki nadvoznjak pa ce ostati kako ce ostati. Najbolje je bilo da su ostavili Koseve i ovu sada sto su planirali (sto kasnije izlazi na MOL pumpu) sve bi se u toj prici zadovoljilo. Ja sam shvatio da ti si misljenja da su neophodne tri petlje.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Niš ima 4 naplatne stanice:
Niš jug, Niš sever, Niš istok, Naplatna stanica Malča. Od toga tri su na autoputu prema Sofiji.

Kraljevo će imati 3 naplatne stanice: "Vrba", "Kamidžora", "Adrani". Na taj način će se drastično smanjiti gužve kroz sam grad i povezaće se industrijske zone.

U principu, nije bitan broj naplatnih stanica, Kruševcu bi bila dovoljna i jedna kao npr. u Vranju, ali da su ostavili severnu obilaznicu koja je povezivala grad uzdužno, koja bi spajala te petlje i kojom je do sada veliki broj vozila (pretežno kamioni) zaobilazio sam grad. Ili. npr. kao lokalna saobraćajnica koja spaja petlje u Novom Sadu, Lesksovcu, Pirotu, Aleksincu...

Problem je što je izgradnja autoputa kod svih gradova smanjila gužve i ubrzala saobraćaj, dok će jedino kod Kruševca to biti obrnuto. Kruševac je na svojoj severnoj obilaznici imao tri petlje i četvrtu koja se pravi i koja je u potpunosti povezivala grad, naročito industrijske zone, a sada će tu obilaznicu pretvoriti u autoput sa samo dve petlje na sredini grada. Pored povećanja saobraćajnih problema dodatni problem će stvoriti i naplata putarine pretežno za kamione koji saobraćaju između industrijskih zona.

Kako će kamion iz pravca Aleksandrovca da pristupi autoputu, a da ne prolazi kroz sam centar grada? Kako će kamion iz zapadnog dela grada stići u istočni? Kako će se kamion sa puta za Kragujevac preko Jasike uključiti u pravcu Aleksandrovca i Stopanje? Kako će se saobraćaj iz zapadne industrijske zone uključiti na autoput? Kako će sav terentni saobraćaj iz centralnog i zapadnog dela grada ići za železničku stanicu Stalać, kako će lokalni saobraćaj iz pravca Stalaća i Ćićevca ići za Stopanju i Aleksandrovac... Sav taj saobraćaj je prežešno išao preko severne obilaznice, a sada će morati da ide kroz sam grad i na stotinak metara od samog centra.

Još jedan od velikih problema što već 30 godina nije završena istočna obilaznica, pa će kompletan saobraćaj sa autoputa u pravcu Prištine, Kopaonika... prolaziti kroz gradske ulice koje nisu pravljene za teške kamione. Ja živim u glavnoj ulici u Kruševcu (Vidovdanska) i dok ovo pišem kroz moju ulicu je prošlo najmanje tridesetak kamiona i autobusa u tranzitu.
 
Zanimljivost u vezi Niša,tj njegovog južnog dela je da kamioni iz pravca Vranja često za izlaz i ulaz koriste novu petlju Doljevac i preko novog puta kroz klisuru i pored Malocista dolaze do industrijske zone ili ovi manji idu desno preko Pasi Poljane.Naravno da je četiri puta veći grad od KŠ ali i KŠ zaslužuje šansu.
 
Vrh