Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ima dosta zapocete trase izmedju Ca i Kv, oko 10tak km
 

Prilozi

  • 2021_09_06_21_40_43_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    2021_09_06_21_40_43_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    109,3 KB · Pregleda: 2.088
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ugxEm3yR7y8[/youtube]
 
Pa sta ovo znaci, da Vucicevci mogu pod izgovorom sirine autoputa 60m, da proglase javni interes i uzmu sirinu i 200m, i celu dolinu ako im se cefne? Pa da onda to zemljiste sutra mogu dele svojima, strancima "investitorima" ili kome vec za džabe, nizoj ceni. Ukratko, proglasavati za javni interes vecu sirinu od sirine pojasa autoputa je cista zloupotreba sluzbenog polozaja i pljacka.
 
Ne branim nikoga ali česta je situacija da recimo autoput obično preseče gomilu parcela u nizu,pošto je nasip u pitanju seljaci koji su tu dolazili direktno lokalnim putem sad moraju da idu od i do prvog sledećeg propusta ispod puta recimo kilometar tamo i ovamo i ne isplati im se da obradjuju te da da kažem patrljke od njivica,da ih prodaju ne mogu jer ih niko neće iz gore nabrojanih razloga ili za njih nudi smesno malu cifru i onda se seljaku najviše isplati da proda celu parcelu po ceni od recimo 150eura....E sad kasnije država od tih restoova oformi veće parcele i verovatno ih ponudi na prodaju ali ja mislim da se ne mogu baš svi problemi uvek rešiti na obostrano zadovoljstvo.Ovde deluje da je priča malo drugačija valjda će naći neko rešenje.
 
Ovde je skroz obnuta priča, oni se žale što ih država primorava da im otkupi te ostatke šire no što je potrebno za autoput.
 
Da,jasno je to samo sam dao primer kako bi bilo da je suprotno.Svakako sva ta proširenja trase,pozajmišta, odlagalište,mesta gde se liju elementi morala bi kasnije biti vraćena makar u oštećenom obliku ako po projektu tu nije planirana petlja,pumpa ili parking osim ako vlasnik ne želi.Kažem opet otkupna cena treba biti atraktivnija od tržišne jer niko ne prodaje svojevoljno a država posle nek formira veće parcele pa nek deo troškova namiri preprodajom ili rentom za postavljanje instalacija optike itd.
 
Da, eto poštenog rešenja, kad završe izgradnju, nek vlasnicima vrate pozajmišta. Mogli su onda i drugčiju formu npr obaveznog zakupa, rentiranja na 3 godine dok traje izgradnja, a ne trajno oduzimanje. Ali ako se ispostavi da to zemljište kasnije iskoriste za druge stvari, tj vraćanje al u druge privatne ruke, onda bi stari vlasnici morali imati pravo da na sudu traže povraćaj imovine jer nije iskorišćena za javni interes, a na toj osnovi im je oduzeta.
 
To se zove privremena ili "nepotpuna eksproprijacija". Član 5 Zakon o eksproprijaciji.

Tako je rađen novi gasovod.
 
Možda je i tunel Trbušani u tom fazonu, kad ga zatrpaju vratiće vlasnicima u korišćenje. Ali zašto je ovde onda drugačije? A ljudi kažu baš najplodnija zemlja. Sumnjivo.
 
https://youtu.be/2SjfHpBtx2s
Jako lepo se vidi trenutna situacija na mostu na Juznoj Moravi. 3/4 greda je vec navuceno, a krenuli su i sa betoniranjem ploca po gredama. :kk: / ton iskljucite :) /
 
Ide im i vreme na ruku,vidim Leonida iz Koridora tu,inzinjeri koji su već stekli ogromno iskustvo i onda i rezultati ne izostaju.Ako lokalne samouprave na vreme završe eksproprijaciju biće to ok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878055#p878055:2mb1lcdk je napisao(la):
Earthmoving » Mon Sep 06, 2021 10:59 pm[/url]":2mb1lcdk]Pa sta ovo znaci, da Vucicevci mogu pod izgovorom sirine autoputa 60m, da proglase javni interes i uzmu sirinu i 200m, i celu dolinu ako im se cefne? Pa da onda to zemljiste sutra mogu dele svojima, strancima "investitorima" ili kome vec za džabe, nizoj ceni. Ukratko, proglasavati za javni interes vecu sirinu od sirine pojasa autoputa je cista zloupotreba sluzbenog polozaja i pljacka.

Vec sam dva puta pisao ovde na temu sa videa. Ili barem varijaciju teme.
Mi smo prvo selo do sela sa videa, pomenu jedan covek bas.
Jedna nasa njiva ide pod to neko fantomsko pozajmiste. Ponudjena cena je identicna ceni kao za eksproprijaciju.
Ostalo je svima nejasno da li se pozajmljuje kao pozajmiste materijala za nasipanje, pa to posle ostaje takvo drzavi ili se pozajmljuje materijal pa se vraca vlasniku.
Ako se vraca, u kakvom stanju se vraca? Cisto sumnjam da postoji ikakva i teoretska sansa da ga mogu vratiti u prvobitno stanje.

Svakako, citav taj pojas verujem da spada u taj neki ekoloski pojas, za koji je bila bas prezentacija kod nas u selu. Evropa navodno insistira na odaljavanju proizvodnje hrane od autoputa bla bla u daljini izmedju 40 i 150m.
Takodje, taj pojas izmedju trase i korita reke je relativno mali, pa se pominje i za uziamnje radi regulacije korita reke, iako je ona kao 3 metra ukopana gotovo nikakva pretnja.
I da potvrdim navode ljudi sa snimka, zaista su neke parcele vec prevedene na drzavu bez pojasnjenja i trazenja bilo kakve saglasnosti, dok je kod parcela preko kojih ide trasa to bila uredna praksa. Dakle, nikakvo upoznavanje sa predmetom, nikakvi dogovori, samo te obaveste da je parcela prevedena na drzavu. Pri tom, ni sa kakvom cenom nisu izlazili.
Zaista cudna situacija koju ni u opstini nisu mogli da mi objasne. Ili im prosto nije dozvoljeno da objasne, ne znam.

Izvinite na opsirnijem postu.
 
Ako se neka parcela uzima za pozajmište materijala, kada se iskopa zemlja i šljunak, verovatno je tu kasnije jedino moguće da se posadi neko drveće. Parcele na kojima budu deponije materijala možda je moguće revitalizovati.
 
Koliko se secam, na ovom potezu od Preljine do Krusevca ima malo objekata. Ali isto tako na tom potezu ce se Morava dosta ispraviti.
 
Pa to je tu negde,Mona je pricao da ce taj put finansirati Srbija,pa bi verovatno petlja bila tu negde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878785#p878785:2x1ashu7 je napisao(la):
StaraMo » Thu Sep 09, 2021 8:13 am[/url]":2x1ashu7]Jel beše u toj zoni radova treba da završi novi brzi put od Kragujevca ili grešim?
Prvo su pominjali KG-Kraljevo što ima smisla, jer tu ima saobraćaja, dok krak preko Gruže je ok i tu se uvek lako prođe. Nezgodno je parče kod pruge (ne znam ime sela) i kroz Knić (zbog česte policijske kontrole).
To je meni jedna od omiljenih deonica za vožnju u Srbiji. Nema mnogo saobraćaja, a prelepa priroda.

Generalno, potrebna je obilaznica oko KG do račvanja puteva ka Kraljevu i Mrčajevcima, a i ona može 1+1, samo da ne ide kroz grad, koliko god je i sada pristojan pravac pored Plaze, koji je 2+2.
Ja kroz KG idem ka Kraljevu gore pored Plaze, a u povratku kroz grad.
 
Slazem se da je potrebnija brza saobracajnica od Vuckovice do Kraljeva nego od Vuckovice do Mrcajevaca. Pored stvari koje si naveo da dodam:
Dragobraca - Kraljevo 45km
Dragobraca - Mrcajevci 30km

E sad. Teren za planiranu brzu saobracajnicu je daleko tezi. Potrebno je da se celo jezero obidje (bar sam ja tako video u nekom planu). Duzina cele saobracajnice je 60km (od negde kod Dragobrace) i to bez obilaznice oko KGa. Sa druge strane do KV je manje vise teren slican onom u delu Batocina - Kragujevac. Dakle nije isti ali je slican. Takodje petlju je moguce resiti kod Kamidzorskog mosta gde bi i bilo ukljucenje na Autoput Pojate - Preljina. To je samo moje laicko vidjenje.
43267c08d61c565a1d5ca40c69a27f3f.jpg
 
Tako nešto sam i ja čuo ali mi je ostalo to nešto u sećanju da smo dovoljno ojačali da možemo sami da to napravimo i onda zaključak,pa verovatno se sada nećemo obrukati,znajući ove naše kako se vole hvaliti..Ne poznajem dovoljno probleme tog pravca ,osim kad ponekad idem u Vrnjačku Banju ili od Batocine do Čačka.Nadjoh ovaj tekst na ekapija.
https://www.ekapija.com/news/3351513/ot ... -varijanta
048426b1c6bb8dbc4a37b63f2e5180c5.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=878810#p878810:3scqsfvg je napisao(la):
Kibiców » Čet Sep 09, 2021 10:18 am[/url]":3scqsfvg]Slazem se da je potrebnija brza saobracajnica od Vuckovice do Kraljeva nego od Vuckovice do Mrcajevaca. Pored stvari koje si naveo da dodam:
Dragobraca - Kraljevo 45km
Dragobraca - Mrcajevci 30km

E sad. Teren za planiranu brzu saobracajnicu je daleko tezi. Potrebno je da se celo jezero obidje (bar sam ja tako video u nekom planu). Duzina cele saobracajnice je 60km (od negde kod Dragobrace) i to bez obilaznice oko KGa. Sa druge strane do KV je manje vise teren slican onom u delu Batocina - Kragujevac. Dakle nije isti ali je slican. Takodje petlju je moguce resiti kod Kamidzorskog mosta gde bi i bilo ukljucenje na Autoput Pojate - Preljina. To je samo moje laicko vidjenje.
43267c08d61c565a1d5ca40c69a27f3f.jpg

Nema mesta kod Kamidžorskog mosta za petlju.
Može jedino u selu Vrba da se napravi petlja.
 

Prilozi

  • Capture (1).jpg
    Capture (1).jpg
    222,3 KB · Pregleda: 648
Nisam mislio bukvalno kod mosta vec malo uzvodno, tamo gde ce i biti iskljucenje/ukljucenje na autoput (negde gde se sada nalazi viseci most u visini aerodroma).
Mada i ovo za Vrbu bi bilo ok sigurno. Nisam razmisljao o tome.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Meni bi logicno bilo da se ide juzno od jezera, pa da se izadje negdje izmedju KV i aerodroma, mozda malo blize aerodromu. Ovako nekako

KG-KV.jpg


Time se KG priblizava aerodromu i CG, sto ne bi bio slucaj ako bi saobracajnica isla do Vrbe. A u ovoj varijanti ni KV ne ostaje daleko.

Odmah da kazem da ne poznajem bas detaljno taj kraj ni kako su opterecene sadasnje magistrale, pa mozda ovo sto sam crtao i nema bas smisla.
 
Vrh