Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Vrba
1000023942.jpg

1000023951.jpg

1000023956.jpg

1000023955.jpg

1000023958.jpg

1000023961.jpg
 
Da li je moralo ovoliko da se krivuda kroz ravnicu? Razumem ako se izbegavaju naselja ali ovde vidim samo njive.Pogledajte prilog 240812
Iako se na prvi pogled čini da bi autoputevi trebalo da budu potpuno ravni i pravi zbog brzine i efikasnosti, postoji više razloga zašto oni krivudaju, čak i kada nema očiglednih prepreka.
Bezbednost i smanjenje monotonije
dugački, potpuno ravni putevi mogu dovesti do monotonije kod vozača, što povećava rizik od umora i smanjene pažnje. Krivine, čak i blage, pomažu u održavanju budnosti vozača i sprečavaju "hipnozu puta". Takođe, omogućavaju bolje prilagođavanje brzine i smanjenje brzine na određenim deonicama, što doprinosi opštoj sigurnosti.
 
Iako se na prvi pogled čini da bi autoputevi trebalo da budu potpuno ravni i pravi zbog brzine i efikasnosti, postoji više razloga zašto oni krivudaju, čak i kada nema očiglednih prepreka.
Bezbednost i smanjenje monotonije
dugački, potpuno ravni putevi mogu dovesti do monotonije kod vozača, što povećava rizik od umora i smanjene pažnje. Krivine, čak i blage, pomažu u održavanju budnosti vozača i sprečavaju "hipnozu puta". Takođe, omogućavaju bolje prilagođavanje brzine i smanjenje brzine na određenim deonicama, što doprinosi opštoj sigurnosti.
Isto tako se moze reci i da je bolje za drzavu da gradi put od tacke A do tacke B ako je prav 5km a ako je "krivudav" 7km. Tu moze vise da se ukrade, za 2km. Vise ce goriva da se potrosi posto je duze, skuplja ce putarina da bude......sve je iz ugla gledanja
Ne kazem da je tako, da se razumemo.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Razumem da hoće da obiđu neke objekte, npr sela ili kuće, ali kada pogledam mapu, put ima nekih nelogičnih krivina. Nije prirodno ni da AP nema nikakvih krivina, ali ovde ih je mnogo. Priča se o monotoniji vožnje, a sam put je 110 km dugačak, što i nije neka dužina. Sama magistrala trenutno ima manje krivina nego autoput
 
Hoćeš da kažeš da će put koristiti samo ovi što krenu iz Čačka? Onom iz Subotice što ide u Vrnjačku Banju je to već nekih trista i nešto kilometara. Al bez obzira, umoran i iscrpljen čovek može da zaspi za volanom i posle petnaest minuta vožnje. Ne znam šta vam toliko smetaju krivine, pomeriš volan par stepeni levo ili desno i nema problema.
 
Razumem apsolutno da moraju da se izbegavaju domacinstva i da mora autoput da krivuda zbog drzanja vozaca aktivnim i izbegavanjem zamora i monotonije. Ali ako uporedimo ceo Moravski Koridor sa ostalim autoputevima koji su izgradjeni ranije na relativno slicnom terenu ne mogu a da nemam utisak da put nekako previse krivuda i da je brzina 130kmh na samom limitu zbog radijusa krivina. Na slici ispod sam obelezio i nekako mi se ovo zavijanje i krivina sa desne strane slike cini aposlutno nepotrebna.
Screenshot 2025-06-07 165626.png
 
Ako te ne mrzi, stavi krugove u razmeri i proveri radijuse. Kad vec nemamo online projekat da skinemo i analiziramo. Jbg, nije za ocekivati, platili smo ove projekte samo u milijardama, sto bi nam neko polagao racune.
 
Bilo bi interesantno videti sta su obilazili. Krivine su obavezne, ali u ravnici je primerenije imati nekoliko krivina ogromnog radijusa. Recimo, Beograd - Novi Sad ima 6 krivina na 80 kilometara.

Ovde je malo nezgodnije jer je izmedju reke i naselja uglavnom. Ne pije vodu prica o vestackom bildovanju duzine trase.
 
Uzmite u obzir i da su zaobilazili čitave klastere njiva kako ne bi previše ljudi imalo imanja sa obe strane auto-puta (ili makar veće komade imanja). Pogledajte sliku, vidi se... Dakle, čistija situacija po svakom osnovu i manje podvožnjaka ispod auto-puta da lokalno stanovništvo prolazi tamo-amo. Mislim, glavešine nisu toliko pametne a ni osetljive, ali pretpostavljam da je ipak bilo par ljudi koji su to morali da uzmu u obzir, jer se tako jednostavno radi, a valjda nisu baš svi stranački zaposleni...
 
Iako se na prvi pogled čini da bi autoputevi trebalo da budu potpuno ravni i pravi zbog brzine i efikasnosti, postoji više razloga zašto oni krivudaju, čak i kada nema očiglednih prepreka.
Bezbednost i smanjenje monotonije
dugački, potpuno ravni putevi mogu dovesti do monotonije kod vozača, što povećava rizik od umora i smanjene pažnje. Krivine, čak i blage, pomažu u održavanju budnosti vozača i sprečavaju "hipnozu puta". Takođe, omogućavaju bolje prilagođavanje brzine i smanjenje brzine na određenim deonicama, što doprinosi opštoj sigurnosti.
Tako je. Deonica autoputa sa najviše sudara i na žalost najviše poginulih je Jagodina-Ćuprija koja nema ni jednu krivinu.
 
Uzmite u obzir i da su zaobilazili čitave klastere njiva kako ne bi previše ljudi imalo imanja sa obe strane auto-puta (ili makar veće komade imanja). Pogledajte sliku, vidi se... Dakle, čistija situacija po svakom osnovu i manje podvožnjaka ispod auto-puta da lokalno stanovništvo prolazi tamo-amo. Mislim, glavešine nisu toliko pametne a ni osetljive, ali pretpostavljam da je ipak bilo par ljudi koji su to morali da uzmu u obzir, jer se tako jednostavno radi, a valjda nisu baš svi stranački zaposleni...
Ma daj bre, gde ćeš ovo da kažeš na Beobuild forumu...
Istina je da SNS sekretarice sa napumpanim usnama projektuju autoputeve, a kilometraža se uvećava preko krivina da bi braća uzeli veće pare...
Mani mi te priče o nesečenju njiva i insinuacije tipa "a valjda nisu baš svi stranački zaposleni". Svašta!
Nastaviš li ovako, nateraće Igora da te banuje!
 
Meni zanimljiv podatak je da će ova petlja ljudima koji idu kroz GM a to su ljudi iz Topole,Mladenovca Gornjeg Milanovca itd udaljiti uključenje na autoput Miloš Veliki sa 2 km koliko imaju sada od kružnog toka u Preljini na 6,5 km idući preko nove petlje za Čačak.

Upravo oni i dalje velikom većinom idu pored ili preko Preljine.

Ali će im zato izjednačiti kilometražu od ulaska u GM gde se odvaja novi put preko Takova(27km) i put stare trase pored Milanovca koja je do uključenja na AP do sada iznosila 20km na 27 km pa će verovatno više koristiti Takovsku rutu u budućnosti a i zbog ekstenzije do Gorobilja svakako

1000095062.jpg
 
Vrh